Z Mnichova do Berlína za 30 minut? Lufthansa se zajímá o Hyperloop

Lufthansa uskutečnila první kolo jednání s americkou společností Hyperloop Transportation Technologies (HTT). Hyperloop by mohl nahradit vnitrostátní leteckou dopravu.

Společnost Hyperloop Transportation Technologies (HTT) jedná po celém světě s mnoha firmami i samosprávami o možnostech rozvoje systému Hyperloop, jehož původním autorem je Elon Musk, zakladatel společností Tesla a
foto: HTT

Německé letecké společnosti Lufthansa slouží ke cti, že se o svou potenciální konkurenci zajímá. Hyperloop by totiž teoreticky mohl snadno nahradit/doplnit nejvytíženější vnitrostátní letecká spojení jako Kolín-Berlín, Berlín-Mnichov, Hamburk-Mnichov či Düsseldorf-Mnichov.

Cesta z hlavní bavorské metropole Mnichova do hlavního města Německa by pak mohla trvat pouhých 30 minut. Letadlem jen cesta trvá hodinu, rychlovlakem ICE trvá těchto asi 500 km šest hodin.

Hyperloop Transportation Technologies momentálně ve spolupráci se španělskou firmou Carbures připravují stavbu dopravní kapsle pro Hyperloop. Carbures je známý dodavatelem komponent pro Airbus a Boeing.

Testování by údajně mohlo začít zhruba během jednoho roku. První testovací dráha HTT by mohla vyrůst ve francouzském Toulouse, kde chce firma vybudovat také výzkumné a vývojové centrum.

35 Comments on “Z Mnichova do Berlína za 30 minut? Lufthansa se zajímá o Hyperloop”

  1. Možnost náhrady vnitrostátní letecké dopravy hyperloopem
    Možnost náhrady vnitrostátní letecké dopravy hyperloopem je sice zajímavá, ale bude narážet na mnoho limitujících faktorů, na které nenaráží ani letecká ani železniční či silniční doprava.

    V první řadě se obávám že jeho kapacita bude výrazně menší než v případě železnice. Pokud nebude vyřešeno odbočování a podobně, bude systém nevhodný na cokoliv jiného než na spojení z bodu do bodu.

    Dovolím si upozornit že se jedná o systém s pasivní magnetickou levitací, při vhodném návrhu by jej možná bylo možné kombinovat s normální železnicí, jelikož tak jako tak bude nutné vybavit jednotku podvozkem. Pokud budou inženýři dostatečně předvídaví, systém takto upraví. To by výrazně ulehčilo jeho nasazení, kdy by s omezenou rychlostí mohl zajíždět i do současných stanic v centrech měst a do trubky vjel na vhodném místě.

    1. jóó jasně a ty čerstvě vyloupnutý anonym jsi na to
      jóó jasně a ty čerstvě vyloupnutý anonym jsi na to světový expert :))) Hele sednout do klaustrofóbní HYPERTRUBKY…

      https://www.youtube.com/watch?v=3fu-6IDp3Fo&t=2s

      … je stejný jako odevzdat svůj život pilotovi letadla, to máš fuk 😉 ale alespoň při tom nejsou zplodiny/spaliny/chemtrail ;)))

      https://www.flightradar24.com/

        1. Dyť je to jasný jak facka že rozprašování zplodin do
          Dyť je to jasný jak facka že rozprašování zplodin do horních vrstev atmosféry je zdraví škodlivá záležitost stará zhruba 50 let :))) Kdo by cestoval v lítající rakvi když může v bezpečný uzavřený nadzemní ocelový trubce 😉 Hele pověz nám, že ty seš stará konzerva mající ráda udržování nastolených pořádků a zuby nehty bránící židli, teda pardón pokroku! :))

  2. chytrýýý 😉 no konečně jim doklaplo že vnitrostátní
    chytrýýý 😉 no konečně jim doklaplo že vnitrostátní Chemtrail na pár kilásků nahorů a hned dolů je kolektivní sebevražda obzvláště s tolika nových spoluobčanů… 😉

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Chemtrail

    http://technet.idnes.cz/letadla-zabiji-8-000-lidi-rocne-jedem-ze-spalovani-benzinu-tvrdi-vedci-1fo-/tec_technika.aspx?c=A101014_180618_tec_technika_vse

    A že kdo bude na špici ten vítězí zbytek setře hubu se 160tkou poželeze v roce 2035 žééé ;))))

    http://www.hybrid.cz/cesko-ma-plan-na-vybudovani-vysokorychlostnich-trati-do-roku-2035

                1. Souvislost s bláboly o chemtrails…?
                  Souvislost s bláboly o chemtrails…?

                2. staré dobré přísloví s pořadovým číslem 057 zní:
                  Na

                  staré dobré přísloví s pořadovým číslem 057 zní:

                  Na každém šprochu, pravdy trochu, hochu ;)))DD

  3. Šest hodin trvá ta cesta vlakem z důvodu pomalých tratí,
    Šest hodin trvá ta cesta vlakem z důvodu pomalých tratí, na celém úseku mezi Mnichovem a Berlínem je pouze 75 kilometrů železnice nad 300 kilometrů v hodině a pouze 140 kilometrů železnice kde se jezdí 200 kilometrů v hodině. Zbylá trasa je prozatím pouze do 160 kilometrů v hodině. Tedy ICE vlaky tam prozatím nemohou využívat svůj rychlostní potenciál. Do roku 2030 mají Němci plány na 1800 kilometrů nových tratí na rychlost 360 kilometrů v hodině, kde je zahrnutá i trasa Berlín Mnichov s rychlostí na celé délce 360 kilometrů v hodině. Daná trasa tedy bude i se zastávkami sjízdná okolo dvou hodin.

    1. Problém musí být ještě i někde jinde, na našich
      Problém musí být ještě i někde jinde, na našich tratích s Vmax 160km/h se IC/EC pohybují průměrnou rychlostí 120-130km/h. Těch 500km a jíydní doba 6 hodin a výše ukayuje na rychlost cca 80-85km/h, tou se nám tu pohybuje každý slušnější rychlík. Jediné vysvětlení mne napadá, že to mají přeyastávkované.

        1. I tak bych na pátření trati čekal snahu o dosažení
          I tak bych na pátření trati čekal snahu o dosažení maximální rzchlosti omezením zastavování, jako se stalo u nás například vzřazením stavění v Třebové a snad i v Kolíně, tím si ale nejsem jistý. Vemte si že na jen toto je schopno udělat oproti rzchlíku rozdíl na těch 250km mezi Brnem a Prahou rozdíl půl hodiny. Takže v případě Němců bych viděl možnost jízdní dobu stáhnout, minimálně o hodinu.

            1. V Německu je rekuperace snadná, mají pro železnici
              V Německu je rekuperace snadná, mají pro železnici elektrickou síť se zvláštním kmitočtem, u nás je problém že se buď jedná o systém stejnosměrný, nebo střídavý napájený přímo z veřejné sítě, což s sebou nese jisté problémy.

        2. Prozatím je hypeloop pro Evropu nesmysl. Státní dopravci do
          Prozatím je hypeloop pro Evropu nesmysl. Státní dopravci do něho prozatím nepůjdou a vlády maximálně podepíší naprosto nezávazná memoranda která mají cenu jen toho papíru na kterém budou napsaná. Soukromá firma stěží získá mezi takovými městy pozemky v ceně miliard a povolení na liniovou stavbu výrazně zasahující do rázu krajiny, aby následně dalších 10 nebo i více let stavěla za miliardy eur a neměla vidinu návratnosti. Jsem si na 100% jist, že v příštích 20 letech se v Evropě hyperloopem určitě nesvezeme jinak, než na nějaké testovací trati co bude mít pár kilometrů.

Napsat komentář