Výzvu na dotace na nákup automobilů s alternativním pohonem pro kraje a obce vyhlásí Ministerstvo životního prostředí (MŽP) pravděpodobně už letos v říjnu.
foto: Volkswagen
Dotace 50 000 Kč by měla být vyhrazena pro vozy na stlačený zemní plyn (CNG), dalších 100 000 Kč by mělo zamířit na plug-in hybrid a 150 000 Kč by měl činit příspěvek na nákup čistého elektromobilu.
„Aktuálně běží nebo se připravuje řada programů, které jsou komplementární s vládou schváleným Národním akčním plánem čistá mobilita a mají jediný cíl, a sice podpořit nákup vozidel na alternativní paliva. Česku hrozí, že nesplní ekologické závazky v dopravě,“ říká Jiří Šimek z Českého plynárenského svazu (ČPS).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Česká vláda chystá šrotovné i dotace na elektroauta
Dotace na nákup elektromobilu: odpovědi na nejčastější otázky
Obce a kraje tak budou moci už letos na podzim požádat o dotace v předpokládaném objemu 150 milionů Kč na pořízení vozidel na alternativní paliva. MŽP plánuje vyčlenit tuto částku z Národního programu Životního prostředí.
Dotace 50 000 Kč má být vyhrazena pro vozy na stlačený zemní plyn (CNG), dalších 100 000 Kč má zamířit na plug-in hybrid, tedy hybridní auta, jejichž baterie mohou být dobity tím, že se připojí k elektrickému zdroji, a 150 000i korunami přispět na nákup čistého elektromobilu.
„Výstupy z dotazníků zpracováváme. Od dotázaných obcí, měst a krajů jsme obdrželi 78 odpovědí, 70 obcí/měst a 8 krajů. Vyplývá z nich 57 % zájem o elektromobily a hybridy a 43 % o CNG. Co se týče typů vozidel, pak obce a kraje mají eminentní zájem o osobní a užitková vozidla, menší zájem pak evidujeme u nákladních automobilů a skútrů. Dotazníky využíváme jako doplňkový a orientační materiál pro nastavení výzvy, kterou dle předpokladu vyhlásíme v průběhu října,“ říká Dominika Pospíšilová z MŽP.
„V roce 2008 státní správa dostala vládou nařízeno během pěti let obměnit čtvrtinu vozidel vozových parků za čistá vozidla a pouze úřady krajů, na rozdíl např. od ministerstev, měly již tehdy o ekologická vozidla zájem. Ani dnes, po osmi letech, ale zdaleka podíl těchto vozidel ve státní správě rozhodně nečiní 25 %,“ dodává Jiří Šimek z ČPS.
Přestože 97 % prodejů nových osobních vozidel u nás je bohužel stále na tradiční paliva, konečně začíná být o alternativní paliva zájem.
„Největší zájem z vozů na alternativní paliva je v České republice o vozy na CNG. Prodává se jich u nás už dvakrát více než hybridních vozidel, téměř 20x více než elektromobilů a už 70x více než na plynné palivo propan-butan – LPG. Za prvních 8 měsíců roku 2016 se registrovalo u nás už 2118 jen nových osobních a dodávkových CNG vozidel, to činí více než 1 % z nově registrovaných v této kategorii,“ říká Jiří Šimek z ČPS.
Spadá Toyota Auris Hybrid
Spadá Toyota Auris Hybrid do kategorie „plug in hybrid“, čiže je možné na její pořízení získat dotaci 100000,- Kč? Díky za radu
Výstava ve dvou halách,
Výstava ve dvou halách, elektromobily,struktura,……(já jedu 18.10 od Mělníka,spalovákem, zatím mám freee:liblas@seznam.cz) kdo budete míta čas a chut mrkněte se do Mnichova, listek-vstupenku zadara, vygenerujete zde: http://ecartech.de/
Hele soudruzi a BRANGELINU
Hele soudruzi a BRANGELINU jak jedou k rozvodu už ste viděli ;)))
media.super.cz/images/gallery/0000000012490832/bSuUUyFBMOsd_P22w4Y7lg/57e23e835c56afe451c00200-192980?size=1078
super.cz/454044-12-let-brangeliny-obrazem-jak-sel-cas-s-nejkrasnejsim-parem-hollywoodu-pitt-sedivel-jolie-hubla.html
Krnda chce spalováky v
Krnda chce spalováky v centru Prahy zakázat a pustit tam jen elektriku. Já jsem pro.
Na magistrálu pod Muzeem dá tankový zátarasy a bude po ftákách.
Státní správa by ale měla jít příkladem. Vláda, posranci a podobný živly, ale určitě dostanou vyjímku a budou se nadále svážet do Strakofky a na Hrad svejma sračkometama dál…
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/auta-z-centra-prahy-zmizi-planuje-primatorka-zustanou-jenom/r~633eecb67be311e68afb002590604f2e/?redirected=1474400518
„Už za tři roky chce ale Krnáčová, aby byl spuštěný pilotní projekt elektrické hromadné dopravy v centru. „Obecně myslím, že budoucnost je v elektromobilitě. Máme metro, tramvaje a chtěli bychom mít v nejužším centru jen elektrobusy,“ vysvětluje dál svůj záměr.“
S tímto souhlasím, tam je
S tímto souhlasím, tam je hromadná apod. Ale kydy viz výše od narušení domovní svobody nebo já mám FVE a soused ne proto je to šmejd…
Alespoň někdo píše o skutečném možném řešení místo politických žvástů hodných diskuse idnes 😉
Cesko stat plny kontrastu.
Cesko stat plny kontrastu. Poridil jsem si tepelne cerpadlo, malou FVE a nedavno Peugeot Ion a mam dobry pocit ze delam neco pro prostredi. A dnes kdyz zacala topna sezona, tak citim jak nekdo v okoli topi pneumatikama. Fuj, hnus fialovy, neda se otevrit okno, vsude smrad.
Nektery soused asi nelenil a v lete inovoval svuj kotel a zrejme ho predelal na recyklacni spalovnu celych pneumatik. To by se melo tvrde trestat.
Proč to fetovat, nahlaš to.
Proč to fetovat, nahlaš to.
Já zas na cestách a hodně
Já zas na cestách a hodně ve městě vidím jak diesláci kouří až je za nimi černo, to je potom rychle předjíždím ať to nemusím dýchat.
To jsou ty načipované jednotky a vymontované filtry.
Hnus a hrůza.
Někdy stačí starší vůz
Někdy stačí starší vůz jen přišlápnout a zakouří sám. Popeláři, starší dodávky apod.
No nafta bez DPF kouri
No nafta bez DPF kouri obecne (vyrazne pri seslapnuti plynu, jinak to neni videt, pokud neni motor v rozkladu)
Ale přece nebudeme lidem
Ale přece nebudeme lidem lozit do baráku a kontrolovat čím topí. To by bylo narušování domovní svobody. Třeba si v tom smradu chcípněte. Vaše ODS+TOP09.
Jasně, já trpím, protože
Jasně, já trpím, protože soused nevyznává muůj -ismus a chudák od pásu není progresivní a svoji „velkou“ výplatu nepoužil na nákup FVE, hybridu a čerpadla a místo toho nakrmil děti…
Jasně, tahej sem politiku, už jenom chybí, aby další duševní gigand začal nadávat na CŠSD další na ANo a ukončil to KSČM? Co sem ty velkomožný pánko nesrat politiku a nechat si to do hospody nebo pro tvoju manželku?
Na topení, které nesmrdí,
Na topení, které nesmrdí, není nutné vydělávat miliony. Stačí topit jak se má a čím se má.
Nikoho nenutím, aby si kupoval …, i když třeba tepelné čerpadlo jde dnes pořídit fakticky skoro zadarmo, jen chtít.
Mám za sebou u prarodičů
Mám za sebou u prarodičů a rodičů etapu topení uhlím hnědým i černým, koksem, dřevem i šlamem (uhelný prach s vodou tzv. bída). Takže vím jak zatopit a co z těch věcí dělá jaký sajrajt v komíně, ve vzduchu a co zbude v topeništi. Když se topí, jak se má a je čistý kotel i kouřovod, čili udržovaný, maximálně mírně zakouříte dřevem při začátku.
Výše uvedené je taky důvod, proč se mi libí k topení elektřina či plyn a vůbec nejvíce slunce.
Souhlasím, nejlepší
Souhlasím, nejlepší způsob, jak zařídit, aby lidi netopili blbě, je, aby to nebylo možné zkazit.
No doufam, ze pak soused
No doufam, ze pak soused nebude portestovat proti tomu, ze ja nevyznavam jeho „ismus“ a budu mu vylivat splasky na zahradu, vsak co, prece nebudu platit za kanalizaci, ale radsi koupim detem jidlo
Přesně tak.
Přesně tak. předpokládám, že by na Vás soused rychle zavolal policii, kdyby jste mu před dům položil pneumatiku, polil benzínem a zapálil. Ale že dělá totéž ve svém komíně o pár metrů vedle, pokládá většina lidí za naprosto normální věc. Kupodivu.
pokud soused spaluje
pokud soused spaluje komunální odpad, nebo jinak nebezpečný odpad, je to v rozporu s užíváním samotného kotle (porušení podmínek provozu topidla a požárních předpisů a zároveň užívá nemovitost v rosporu s kolaudačním rozhodnutím o užívání stavby. V tomto případě stačí toto nahlásit na místní odbor životního prostředí na stavebním úřadě a ty zahájí šetření. Také to můžete nahlásit na místní příslušnou hygienickou stanici s prosbou o provedení měření. Uvidíte jak si soused rychle rozmyslí co spalovat
Pochopil jsem, seš
Pochopil jsem, seš prachatej a ten póvl soused co bere minimum na to nemá a obtěžujetě, co s toho plyne? Koncetráky? Pracovní tábory?
Nebo jsi jenom chtěl napsat, jak jsi cool ekologickej, ale že výroba FVE panelů, baterek kurví přírodu možná víc jak tvůj soused, jenom od toho souseda je vidět hned, ty tvoje baterky vidí jenom póvl ve třetím světě…
Hele anonyme, řeknu ti
Hele anonyme, řeknu ti jednu hnusnou pravdu. Pro lidi, kteří si nemohou dovolit bydlet v baráku, ale bydlí tam, by bylo nejlepší ho prodat a přestěhovat se někam na byt.
Leodendula si pořídil do baráku drahé věci, protože věřil, že to má smysl. Taky svoje peníze mohl utratit za McMansion a vlastní tank. Místo toho dal svoje peníze do technologií, které mají potenciál jednou udělat svět mnohem lepším místem. Takoví jako on před 20 lety kupovali jiné hračky pro bohaté (mobily za 80 000,-, 64kbit vytáčený internet za 500,- měsíc), díky takovým je to dnes levné a kvalitní zboží pro všechny.
nepochopil jsi nic.
Kdyby
nepochopil jsi nic.
Kdyby byl tak prachatej, tak např. nepořídí Ion. Prostě velmi dobře investoval své peníze a myslel u toho hlavou.
Kdyby byli všichni jako ty, tak jsme v jeskyni u ohně a nemáme ani ty buřty.
O recyklaci baterií nebo FTV panelů a jejich výrobě asi moc nevíš. Spíš to vidím tak, že asi máš mindrák, tak s tím něco udělej než tě klepne
Koukám, že tu někdo nemá
Koukám, že tu někdo nemá ani páru, jak se vyrábějí FV panely, vůbec z čeho jsou, jak se recyklují atd… To že někdo má méně peněz ho neopravňuje k tomu, aby se choval protizákonně a navíc tím zabíjel jiné lidi ve svém okolí. Navíc v době, kdy má úplně stejné možnosti si vydělat ještě více, než ten jeho soused. Ze zkušenosti ale vím, že takovéto kecy mají především ti, co těch peněz ve skutečnosti nemají o moc méně, ale raději je prochlastaj a prohulí. Takže zatím co ten „boháč“ ještě sedí doma u počítače a pracuje, tak ho u třetího píva v hospodě pomlouvá a cestou domů mu to auto škrábne klíčem.
Jsem moc rád, že jsou mezi
Jsem moc rád, že jsou mezi tací, kteří hledí do budoucnosti a snaží se žít ekologicky. Pokud se týče souseda, tak dle sazí v komíně se dá zpětně zjistit, že tam pálil něco nepatřičného. Mám dojem, že vyhláška už platí nebo bude platit od nového roku. Doporučil bych mu, aby pneumatiky raději odvezl do sběrného dvora, pokud chce ušetřit. Pokuty za nedovolené spalování odpadů jsou vysoké.
Je na to zákon, stačí
Je na to zákon, stačí oznámit a smradlavý hošánek bude mít problém.
Z vesnicke reality – problem
Z vesnicke reality – problem bude mit spis oznamovatel – kdo to nahlasil se neutaji a nekteri jedinci umi byt neuveritelne mstivi – lepidlo v zamku, otraveny pes…
tyhle problemove sousedy co
tyhle problemove sousedy co maj potrebu se mstit celkem solidne resi kamerovej system na baraku, v dnesni dobe celkem mala investice
Na vojně to řešila deka.
Na vojně to řešila deka.
Pokud se budeme pořád
Pokud se budeme pořád bát, tak se to nezmění. Osobně bych souseda upozornil a řekl mu to do očí. Chlap nemá být srab ani na vesnici.
Vpodstatě máte pravdu. Ale
Vpodstatě máte pravdu. Ale je taky potřeba se ptát, zda onen soused je finančně srovnatelný, a nebo je na podpoře. A to pak je o něčem jiném. Kdo je na podpoře, tak si těžko pořídí tepelné čerpadlo a FVE. A nemusí to zrovna být nějaký nefachčenko…….
Ovšem pravda také je, že může chodit na klestí a s tím topit. To by i vám a podobným už mohlo vonět.I když pochybuji…
zpravy.e15.cz/byznys/doprava-
zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/polsko-chce-mit-za-devet-let-milion-elektromobilu-potrebuje-snizit-emise
Výzva na dotace pro auta s
Výzva na dotace pro auta s alternativním pohonem bude vyhlášena snad už……?? Zase budou volby, tak se rozdává.
Mně se hned od začátku
Mně se hned od začátku líbil e-golf.
Ten jsem po smlouvání i koupil.
Auto je v „plné palbě“, takže by stálo cca 1 200 000,- je 2 roky starý, najeto měl 17 tisíc a prodali mi ho pod 700 tisíc. Mám ho na firmu, tak si ještě DPH odečtu, takže za nějakých 570 tisíc.
Mám záruku na baterie 8 let.
Do té doby ale předpokládám budu mít už něco novějšího, možná zase z předváděčky.
Auto mělo průměrnou spotřebu v paměti něco přes 20kWh/100 km (každý kdo v něm jel to osolil, protože to je něco neskutečného proti benzínům, klid, plynulost a bez cukání přeřazování).
Já jezdím po dálnici mám průměrnou spotřebu kolem 17 kWh (při rychlosti 110-145 km), ve městě do 11 kWh a na ostatních cestách do 13 kWh.
Takže se mi dlouhodobý průměr snížil na nějakých 14 kWh.
PS:
Už jsem to psal dřív, Tesláci nereagujte a neporovnávejte jste zatím o nějakou třídu ve všem napřed ostatními automobilkami.
Dotace na CNG ??
Tak Chci
Dotace na CNG ??
Tak Chci dotace také na LPG !!
Dotacia na LPG?
LPG je
Dotacia na LPG?
LPG je vedlajší produkt pri spracovaní benzínu….Vy chcete dotaciu na benzín? Alebo ste len nemali tuto vedomosť?
preji hezký den 🙂
Můžu se zeptat co jste
Můžu se zeptat co jste nakonec koupil za auto a ba kolik vyslo? Dekuji
Už aby alespoň každé
Už aby alespoň každé druhé auto jezdilo na něco jiného než na naftu nebo benzín. Zrovna dneska jsou v Praze špatné rozptylové podmínky. Hlavně naftové motory smrdí docela hodně.
Nechci bohatým přispívat
Nechci bohatým přispívat na auto. Dejte možnost volného parkovaní v Praze a firmy to budou kupovat automaticky… Pak se dostane i pro nás ostatní za dva tři roky v bazaru.
Praha už elektromobilům
Praha už elektromobilům volné parkování umožnila bez omezení. Pro všechny firemní i soukromé EV si lze zakoupit parkovací kartu za 100,- Kč na všech městských částech se zavedenými parkovacími zónami. Stačí k tomu velký techničák, OP a u firemního vozu ještě výpis z OR.
Volné.. tedy zdarma.. k
Volné.. tedy zdarma.. k čemu tedy ta stokoruna?
No asi aby to nebylo zase
No asi aby to nebylo zase tak moc líto místním, kteří mají svůj první spalovák anebo hybrid za 1.200,- Kč. Druhý vůz nebo firemní ropáci jsou pak podstatně dražší.
No jen se nestyď, 2 . vůz
No jen se nestyď, 2 . vůz je pěkně za 12 000,- Kč.
Tak to je fajn. Zbytečná
Tak to je fajn. Zbytečná byrokracie, ale fajn. Myslím, že to stačí.
A co se na to dívat jinak,
A co se na to dívat jinak, chudí mají příspěvky sociální(bydlení na ubytovně 9k pro jeden pokoj pro „některé“ apod., ale chudý důchodce ne…), tak bohatí mají zase toto=oba dojí stát a není to normální…
A bohatej si řekne, že ti
A bohatej si řekne, že ti nechce řispívat na dávky, nechce platit za tebe dane, ze mas odpocty atd.
S tím ale nemají dávky,
S tím ale nemají dávky, zdravotní pojištění, důchody, daně apod. vůbec nic společného. Na těch se podílíme všichni (po dobu aktivního pracovního života).
Státním úředníkům
Státním úředníkům nevěřím ani pozdrav „dobrý den“, natož něco takového jako je příspěvek nebo dotace.
Zkusil jsem to taky a když jsem zjistil, že to sám neudělám a musí to být od firmy co to dělá stále dokola a přitom si vezme z „mé“ dotace 15-25% a ještě jí to musím zaplatit dopředu a výsledek je nejistý a výše už vůbec ne!
Na Leafa to vycházelo bez provize do 80 tisíc na e-Golfa možná 100 tisíc, no a na Teslu nic. A to jste si to nemohl koupit, kde bych chtěl ale kde to ministerstvo u prodejce vyhandluje za nejnižší cenu, třeba na druhém konci republiky, tak vypadá ta jejich pomoc. Pomůžete hlavně těm prostředníkům.
Koupil jsem ho bez dotace, předváděčku a nakonec mne to vyšlo levněji jak s dotací a s obchodníkem jsme smlouval přes půl roku a vyplatilo se.
Ty dotace je jsou jen na nasrání lidí, jak těch co je chtějí využít a pak zjistí jak je to složité, tak i těch co na ně nikdy nedosáhnou a tak závidí ostatním, ale nemají vlastně co.
Kdyby to bylo jak v Německu, chceš e-auto, na RČ nebo něco podobného dostaneš slevu 2 000 a další 2 000 musí dát automobilka co to prodává, papírování jako vyplnění dotazníku, šmytec a máš e-auto.
Můžu se zeptat co jste
Můžu se zeptat co jste nakonec koupil za auto a na kolik vyslo?
Odpověď se nějak
Odpověď se nějak nepřiřadila k Vám ale je tam napsaná.
Děkuji. Nyní se egolf dá
Děkuji. Nyní se egolf dá koupit 690-699 proto jsem se ptal za kolik.
Občas mám pocit, ze
Občas mám pocit, ze někteří lidé tu občas neustále narážejí na vw, nicméně e-golf je velmi dobre auto a dá se lehce ojeté pořídit za rozumnou cenu, vyjde o neco dráž nežli Leaf ale kvalitou, zpracovanim a místem pro řidiče je na tom daleko lépe , jediná věc , která mu chybí je rychlejší 7,2 kW palubní nabíječka. Potom by to bylo super. Těším se na facelift s 36kW baterii, to bude potom velmi zajímavé
Pravda, ale na nabíjení
Pravda, ale na nabíjení doma to není problém a na cestách bys to až tak nevyužil, protože kde je zásuvka mennekes typ 2 nebo zásuvka na 400V. Z obyčejné zásuvky bys byl na tom stejně.
Ale v zásadě ano a ještě lepší by byla 11 kW na každé fázi 3,7 kW.
Problém je ale stále dokola malá síť rychlonabíječek, se silnější automobilní by pak stačily 3f a ty jsou na instalaci a provoz podstatně ale podstatně levnější a tak by mohly být i více rozšířené po republice.
Mno, na EV srazech se VW
Mno, na EV srazech se VW prakticky nevyskytuje, i BMW i3 se tam vidí zřídkakdy.
Urcite to zase schytam, ale
Urcite to zase schytam, ale co…
Treba tyhle znacky kupuji lide, co chteji skutecne jezdit a ne se poplacavat s ostatnimi, jakou udelali skvelou volbu a jaci jsou ti rakovinari pitomci…
A popravde, na sraz, kde je sebemensi vyhlidka na vyskyt lidi jako jenja nebo Kuk, by me nikdo nedostal.
Na srazech jsou desítky
Na srazech jsou desítky majitelů, žádní dva exoti to nemohou zkazit.
Jde o propagaci BEV pro veřejnost, výměnu zkušeností a zážitků, žádné pomluvy spalováků (pokud neblokují nabíječky) tam nepěstujeme.
Tak at vam to vydrzi.
Jezdim
Tak at vam to vydrzi.
Jezdim pravidelne na „motosraz“ (letos cca 50 motorek), ktery ma v nazvu v-strom, ale aktualne je tak 25% jinych znacek. Probiha to v klidu, povypravi se, kde kdo by, promitaji se fotky, vyjizdka… Pravda, obcas nekdo prebere a netrefi do chatky :), ale nepamatuju, ze by byl nejaky bugr. Nikoho nelyncujeme, jine znacky radi okoukneme.
Naproti tomu jsem se neplanovane (jel jsem na enduro kurz, nevedel jsem, ze soucasti je sraz) pripletl na BMW sraz – takze trochu vetsi masovka. Samozrejme i tam byla spousta normalnich lidi. Ale.. Opovrzlivych pohledu a komentaru na ne-BMW motorku nepocitane, jedinci co musi ve tri rano trenovat paleni pneumatik na plny plyn…
Chtěl jsem taky letos jet,
Chtěl jsem taky letos jet, ale na můj skůtr je to trochu daleko. Mám to asi 157km a dojezd skůtru je 60 jistých. Musel bych po cestě 2x nabíjet a to se nemusí vždy povést. Stačí jedna nefunkční nabíječka a jsem těsně druhý. A navíc je v sobotu večer schůze Apelu.
Nebylo by od věci ze
Nebylo by od věci ze schůze přenášet třeba po Skype její průběh. Osobně nevím, co si o tom všem mám myslet. Ani po telefonických rozhovorech s oběma zainteresovanýma. Byl jsem přesvědčen, že budeme normálně pracovat a bavit se elektromobilitou. Nevypadá to tak. Mám to skoro 400 km nebo 3 hodiny vlakem a pak MHD jedním směrem, takže nebudu. Navíc příroda volá a hnije, je nutno to dát do pytlů a beček, aby se daly nabíjet baterky 🙂
Jo souhlas naprostej!!
Jo souhlas naprostej!!
Něco jiného je napsat tady
Něco jiného je napsat tady něco anonymně a něco jiného říct to někomu do očí.
Taky bych se nějakých
Taky bych se nějakých chtěl zúčastnit, abych viděl jak to vypadá a probíhá.
Teď 24 budu v Ústí nad Orlicí.
Pořádá to automobilní škola.
Tak se tam potkáme. Nebo
Tak se tam potkáme. Nebo chcete vystavovat?
Jo jsem s vystavovatelem
Jo jsem s vystavovatelem domluvený, že to tam návštěvníkům ukážu a třeba i něco povím.
Bohužel. V MS kraji o
Bohužel. V MS kraji o soukromém majiteli VW eGolf nebo eUP nevím, u BMW i3 jen paní s dítětem a ta na srazy jezdit logicky nechce.
Ano, přesně
Ano, přesně tak.
Samozřejmě nečekejte zázraky ale i tak to nekupujte za nabídnutou cenu a dejte o něco míň.
Spokojený jsem já a i obchodník, tak to má být.
Nedovolí mi to dát odkaz na auta.
Tak si vyhledej – das welt auto a dej palivo elektrika.
No tak tam byl problem v
No tak tam byl problem v tom, ze ty prvni dotace napasovali na EU dotacni programy, ktere na to nejsou uplne stavene (ale zas to stat skoro nic nestoji).