Výzva na dotace pro auta s alternativním pohonem bude vyhlášena snad už v říjnu

Výzvu na dotace na nákup automobilů s alternativním pohonem pro kraje a obce vyhlásí Ministerstvo životního prostředí (MŽP) pravděpodobně už letos v říjnu.

V roce 2017 by se mohla stejná nebo podobná výzva týkat už i občanů. Podle MŽP mají kraje, města a obce stejný zájem o CNG vozy a elektromobily, 43 resp. 48 % a nejmenší zájem jen 9 % o vozidla hybridní.
foto: Volkswagen

Dotace 50 000 Kč by měla být vyhrazena pro vozy na stlačený zemní plyn (), dalších 100 000 Kč by mělo zamířit na plug-in hybrid a 150 000 Kč by měl činit příspěvek na nákup čistého elektromobilu.

„Aktuálně běží nebo se připravuje řada programů, které jsou komplementární s vládou schváleným Národním akčním plánem čistá mobilita a mají jediný cíl, a sice podpořit nákup vozidel na alternativní paliva. Česku hrozí, že nesplní ekologické závazky v dopravě,“ říká Jiří Šimek z Českého plynárenského svazu (ČPS).

Obce a kraje tak budou moci už letos na podzim požádat o dotace v předpokládaném objemu 150 milionů Kč na pořízení vozidel na alternativní paliva. MŽP plánuje vyčlenit tuto částku z Národního programu Životního prostředí.

Dotace 50 000 Kč má být vyhrazena pro vozy na stlačený zemní plyn (CNG), dalších 100 000 Kč má zamířit na plug-in hybrid, tedy hybridní auta, jejichž baterie mohou být dobity tím, že se připojí k elektrickému zdroji, a 150 000i korunami přispět na nákup čistého elektromobilu.

„Výstupy z dotazníků zpracováváme. Od dotázaných obcí, měst a krajů jsme obdrželi 78 odpovědí, 70 obcí/měst a 8 krajů. Vyplývá z nich 57 % zájem o elektromobily a hybridy a 43 % o CNG. Co se týče typů vozidel, pak obce a kraje mají eminentní zájem o osobní a užitková vozidla, menší zájem pak evidujeme u nákladních automobilů a skútrů. Dotazníky využíváme jako doplňkový a orientační materiál pro nastavení výzvy, kterou dle předpokladu vyhlásíme v průběhu října,“ říká Dominika Pospíšilová z MŽP.

„V roce 2008 státní správa dostala vládou nařízeno během pěti let obměnit čtvrtinu vozidel vozových parků za čistá vozidla a pouze úřady krajů, na rozdíl např. od ministerstev, měly již tehdy o ekologická vozidla zájem. Ani dnes, po osmi letech, ale zdaleka podíl těchto vozidel ve státní správě rozhodně nečiní 25 %,“ dodává Jiří Šimek z ČPS.

Přestože 97 % prodejů nových osobních vozidel u nás je bohužel stále na tradiční paliva, konečně začíná být o alternativní paliva zájem.

„Největší zájem z vozů na alternativní paliva je v České republice o vozy na CNG. Prodává se jich u nás už dvakrát více než hybridních vozidel, téměř 20x více než elektromobilů a už 70x více než na plynné palivo propan-butan – LPG. Za prvních 8 měsíců roku 2016 se registrovalo u nás už 2118 jen nových osobních a dodávkových CNG vozidel, to činí více než 1 % z nově registrovaných v této kategorii,“ říká Jiří Šimek z ČPS. 

tisková zpráva

65 Comments on “Výzva na dotace pro auta s alternativním pohonem bude vyhlášena snad už v říjnu”

  1. Hele soudruzi a BRANGELINU
    Hele soudruzi a BRANGELINU jak jedou k rozvodu už ste viděli ;)))

    media.super.cz/images/gallery/0000000012490832/bSuUUyFBMOsd_P22w4Y7lg/57e23e835c56afe451c00200-192980?size=1078

    super.cz/454044-12-let-brangeliny-obrazem-jak-sel-cas-s-nejkrasnejsim-parem-hollywoodu-pitt-sedivel-jolie-hubla.html

  2. Krnda chce spalováky v
    Krnda chce spalováky v centru Prahy zakázat a pustit tam jen elektriku. Já jsem pro.
    Na magistrálu pod Muzeem dá tankový zátarasy a bude po ftákách.
    Státní správa by ale měla jít příkladem. Vláda, posranci a podobný živly, ale určitě dostanou vyjímku a budou se nadále svážet do Strakofky a na Hrad svejma sračkometama dál…

    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/auta-z-centra-prahy-zmizi-planuje-primatorka-zustanou-jenom/r~633eecb67be311e68afb002590604f2e/?redirected=1474400518

    „Už za tři roky chce ale Krnáčová, aby byl spuštěný pilotní projekt elektrické hromadné dopravy v centru. „Obecně myslím, že budoucnost je v elektromobilitě. Máme metro, tramvaje a chtěli bychom mít v nejužším centru jen elektrobusy,“ vysvětluje dál svůj záměr.“

  3. Cesko stat plny kontrastu.
    Cesko stat plny kontrastu. Poridil jsem si tepelne cerpadlo, malou FVE a nedavno Peugeot Ion a mam dobry pocit ze delam neco pro prostredi. A dnes kdyz zacala topna sezona, tak citim jak nekdo v okoli topi pneumatikama. Fuj, hnus fialovy, neda se otevrit okno, vsude smrad.
    Nektery soused asi nelenil a v lete inovoval svuj kotel a zrejme ho predelal na recyklacni spalovnu celych pneumatik. To by se melo tvrde trestat.

      1. Jasně, já trpím, protože
        Jasně, já trpím, protože soused nevyznává muůj -ismus a chudák od pásu není progresivní a svoji „velkou“ výplatu nepoužil na nákup FVE, hybridu a čerpadla a místo toho nakrmil děti…

        Jasně, tahej sem politiku, už jenom chybí, aby další duševní gigand začal nadávat na CŠSD další na ANo a ukončil to KSČM? Co sem ty velkomožný pánko nesrat politiku a nechat si to do hospody nebo pro tvoju manželku?

          1. Mám za sebou u prarodičů
            Mám za sebou u prarodičů a rodičů etapu topení uhlím hnědým i černým, koksem, dřevem i šlamem (uhelný prach s vodou tzv. bída). Takže vím jak zatopit a co z těch věcí dělá jaký sajrajt v komíně, ve vzduchu a co zbude v topeništi. Když se topí, jak se má a je čistý kotel i kouřovod, čili udržovaný, maximálně mírně zakouříte dřevem při začátku.
            Výše uvedené je taky důvod, proč se mi libí k topení elektřina či plyn a vůbec nejvíce slunce.

    1. pokud soused spaluje
      pokud soused spaluje komunální odpad, nebo jinak nebezpečný odpad, je to v rozporu s užíváním samotného kotle (porušení podmínek provozu topidla a požárních předpisů a zároveň užívá nemovitost v rosporu s kolaudačním rozhodnutím o užívání stavby. V tomto případě stačí toto nahlásit na místní odbor životního prostředí na stavebním úřadě a ty zahájí šetření. Také to můžete nahlásit na místní příslušnou hygienickou stanici s prosbou o provedení měření. Uvidíte jak si soused rychle rozmyslí co spalovat

    2. Pochopil jsem, seš
      Pochopil jsem, seš prachatej a ten póvl soused co bere minimum na to nemá a obtěžujetě, co s toho plyne? Koncetráky? Pracovní tábory?
      Nebo jsi jenom chtěl napsat, jak jsi cool ekologickej, ale že výroba FVE panelů, baterek kurví přírodu možná víc jak tvůj soused, jenom od toho souseda je vidět hned, ty tvoje baterky vidí jenom póvl ve třetím světě…

      1. Hele anonyme, řeknu ti
        Hele anonyme, řeknu ti jednu hnusnou pravdu. Pro lidi, kteří si nemohou dovolit bydlet v baráku, ale bydlí tam, by bylo nejlepší ho prodat a přestěhovat se někam na byt.
        Leodendula si pořídil do baráku drahé věci, protože věřil, že to má smysl. Taky svoje peníze mohl utratit za McMansion a vlastní tank. Místo toho dal svoje peníze do technologií, které mají potenciál jednou udělat svět mnohem lepším místem. Takoví jako on před 20 lety kupovali jiné hračky pro bohaté (mobily za 80 000,-, 64kbit vytáčený internet za 500,- měsíc), díky takovým je to dnes levné a kvalitní zboží pro všechny.

      2. nepochopil jsi nic.
        Kdyby

        nepochopil jsi nic.
        Kdyby byl tak prachatej, tak např. nepořídí Ion. Prostě velmi dobře investoval své peníze a myslel u toho hlavou.
        Kdyby byli všichni jako ty, tak jsme v jeskyni u ohně a nemáme ani ty buřty.
        O recyklaci baterií nebo FTV panelů a jejich výrobě asi moc nevíš. Spíš to vidím tak, že asi máš mindrák, tak s tím něco udělej než tě klepne

      3. Koukám, že tu někdo nemá
        Koukám, že tu někdo nemá ani páru, jak se vyrábějí FV panely, vůbec z čeho jsou, jak se recyklují atd… To že někdo má méně peněz ho neopravňuje k tomu, aby se choval protizákonně a navíc tím zabíjel jiné lidi ve svém okolí. Navíc v době, kdy má úplně stejné možnosti si vydělat ještě více, než ten jeho soused. Ze zkušenosti ale vím, že takovéto kecy mají především ti, co těch peněz ve skutečnosti nemají o moc méně, ale raději je prochlastaj a prohulí. Takže zatím co ten „boháč“ ještě sedí doma u počítače a pracuje, tak ho u třetího píva v hospodě pomlouvá a cestou domů mu to auto škrábne klíčem.

    3. Jsem moc rád, že jsou mezi
      Jsem moc rád, že jsou mezi tací, kteří hledí do budoucnosti a snaží se žít ekologicky. Pokud se týče souseda, tak dle sazí v komíně se dá zpětně zjistit, že tam pálil něco nepatřičného. Mám dojem, že vyhláška už platí nebo bude platit od nového roku. Doporučil bych mu, aby pneumatiky raději odvezl do sběrného dvora, pokud chce ušetřit. Pokuty za nedovolené spalování odpadů jsou vysoké.

    4. Vpodstatě máte pravdu. Ale
      Vpodstatě máte pravdu. Ale je taky potřeba se ptát, zda onen soused je finančně srovnatelný, a nebo je na podpoře. A to pak je o něčem jiném. Kdo je na podpoře, tak si těžko pořídí tepelné čerpadlo a FVE. A nemusí to zrovna být nějaký nefachčenko…….
      Ovšem pravda také je, že může chodit na klestí a s tím topit. To by i vám a podobným už mohlo vonět.I když pochybuji…

  4. Mně se hned od začátku
    Mně se hned od začátku líbil e-golf.
    Ten jsem po smlouvání i koupil.
    Auto je v „plné palbě“, takže by stálo cca 1 200 000,- je 2 roky starý, najeto měl 17 tisíc a prodali mi ho pod 700 tisíc. Mám ho na firmu, tak si ještě DPH odečtu, takže za nějakých 570 tisíc.
    Mám záruku na baterie 8 let.

    Do té doby ale předpokládám budu mít už něco novějšího, možná zase z předváděčky.

    Auto mělo průměrnou spotřebu v paměti něco přes 20kWh/100 km (každý kdo v něm jel to osolil, protože to je něco neskutečného proti benzínům, klid, plynulost a bez cukání přeřazování).
    Já jezdím po dálnici mám průměrnou spotřebu kolem 17 kWh (při rychlosti 110-145 km), ve městě do 11 kWh a na ostatních cestách do 13 kWh.

    Takže se mi dlouhodobý průměr snížil na nějakých 14 kWh.

    PS:
    Už jsem to psal dřív, Tesláci nereagujte a neporovnávejte jste zatím o nějakou třídu ve všem napřed ostatními automobilkami.

    1. Praha už elektromobilům
      Praha už elektromobilům volné parkování umožnila bez omezení. Pro všechny firemní i soukromé EV si lze zakoupit parkovací kartu za 100,- Kč na všech městských částech se zavedenými parkovacími zónami. Stačí k tomu velký techničák, OP a u firemního vozu ještě výpis z OR.

  5. Státním úředníkům
    Státním úředníkům nevěřím ani pozdrav „dobrý den“, natož něco takového jako je příspěvek nebo dotace.

    Zkusil jsem to taky a když jsem zjistil, že to sám neudělám a musí to být od firmy co to dělá stále dokola a přitom si vezme z „mé“ dotace 15-25% a ještě jí to musím zaplatit dopředu a výsledek je nejistý a výše už vůbec ne!
    Na Leafa to vycházelo bez provize do 80 tisíc na e-Golfa možná 100 tisíc, no a na Teslu nic. A to jste si to nemohl koupit, kde bych chtěl ale kde to ministerstvo u prodejce vyhandluje za nejnižší cenu, třeba na druhém konci republiky, tak vypadá ta jejich pomoc. Pomůžete hlavně těm prostředníkům.

    Koupil jsem ho bez dotace, předváděčku a nakonec mne to vyšlo levněji jak s dotací a s obchodníkem jsme smlouval přes půl roku a vyplatilo se.

    Ty dotace je jsou jen na nasrání lidí, jak těch co je chtějí využít a pak zjistí jak je to složité, tak i těch co na ně nikdy nedosáhnou a tak závidí ostatním, ale nemají vlastně co.

    Kdyby to bylo jak v Německu, chceš e-auto, na RČ nebo něco podobného dostaneš slevu 2 000 a další 2 000 musí dát automobilka co to prodává, papírování jako vyplnění dotazníku, šmytec a máš e-auto.

          1. Občas mám pocit, ze
            Občas mám pocit, ze někteří lidé tu občas neustále narážejí na vw, nicméně e-golf je velmi dobre auto a dá se lehce ojeté pořídit za rozumnou cenu, vyjde o neco dráž nežli Leaf ale kvalitou, zpracovanim a místem pro řidiče je na tom daleko lépe , jediná věc , která mu chybí je rychlejší 7,2 kW palubní nabíječka. Potom by to bylo super. Těším se na facelift s 36kW baterii, to bude potom velmi zajímavé

            1. Pravda, ale na nabíjení
              Pravda, ale na nabíjení doma to není problém a na cestách bys to až tak nevyužil, protože kde je zásuvka mennekes typ 2 nebo zásuvka na 400V. Z obyčejné zásuvky bys byl na tom stejně.
              Ale v zásadě ano a ještě lepší by byla 11 kW na každé fázi 3,7 kW.

              Problém je ale stále dokola malá síť rychlonabíječek, se silnější automobilní by pak stačily 3f a ty jsou na instalaci a provoz podstatně ale podstatně levnější a tak by mohly být i více rozšířené po republice.

                1. Urcite to zase schytam, ale
                  Urcite to zase schytam, ale co…

                  Treba tyhle znacky kupuji lide, co chteji skutecne jezdit a ne se poplacavat s ostatnimi, jakou udelali skvelou volbu a jaci jsou ti rakovinari pitomci…

                  A popravde, na sraz, kde je sebemensi vyhlidka na vyskyt lidi jako jenja nebo Kuk, by me nikdo nedostal.

                2. Na srazech jsou desítky
                  Na srazech jsou desítky majitelů, žádní dva exoti to nemohou zkazit.

                  Jde o propagaci BEV pro veřejnost, výměnu zkušeností a zážitků, žádné pomluvy spalováků (pokud neblokují nabíječky) tam nepěstujeme.

                3. Tak at vam to vydrzi.
                  Jezdim

                  Tak at vam to vydrzi.

                  Jezdim pravidelne na „motosraz“ (letos cca 50 motorek), ktery ma v nazvu v-strom, ale aktualne je tak 25% jinych znacek. Probiha to v klidu, povypravi se, kde kdo by, promitaji se fotky, vyjizdka… Pravda, obcas nekdo prebere a netrefi do chatky :), ale nepamatuju, ze by byl nejaky bugr. Nikoho nelyncujeme, jine znacky radi okoukneme.

                  Naproti tomu jsem se neplanovane (jel jsem na enduro kurz, nevedel jsem, ze soucasti je sraz) pripletl na BMW sraz – takze trochu vetsi masovka. Samozrejme i tam byla spousta normalnich lidi. Ale.. Opovrzlivych pohledu a komentaru na ne-BMW motorku nepocitane, jedinci co musi ve tri rano trenovat paleni pneumatik na plny plyn…

                4. Chtěl jsem taky letos jet,
                  Chtěl jsem taky letos jet, ale na můj skůtr je to trochu daleko. Mám to asi 157km a dojezd skůtru je 60 jistých. Musel bych po cestě 2x nabíjet a to se nemusí vždy povést. Stačí jedna nefunkční nabíječka a jsem těsně druhý. A navíc je v sobotu večer schůze Apelu.

                5. Nebylo by od věci ze
                  Nebylo by od věci ze schůze přenášet třeba po Skype její průběh. Osobně nevím, co si o tom všem mám myslet. Ani po telefonických rozhovorech s oběma zainteresovanýma. Byl jsem přesvědčen, že budeme normálně pracovat a bavit se elektromobilitou. Nevypadá to tak. Mám to skoro 400 km nebo 3 hodiny vlakem a pak MHD jedním směrem, takže nebudu. Navíc příroda volá a hnije, je nutno to dát do pytlů a beček, aby se daly nabíjet baterky 🙂

                6. Něco jiného je napsat tady
                  Něco jiného je napsat tady něco anonymně a něco jiného říct to někomu do očí.

                7. Taky bych se nějakých
                  Taky bych se nějakých chtěl zúčastnit, abych viděl jak to vypadá a probíhá.
                  Teď 24 budu v Ústí nad Orlicí.
                  Pořádá to automobilní škola.

                8. Tak se tam potkáme. Nebo
                  Tak se tam potkáme. Nebo chcete vystavovat?

                9. Jo jsem s vystavovatelem
                  Jo jsem s vystavovatelem domluvený, že to tam návštěvníkům ukážu a třeba i něco povím.

                10. Bohužel. V MS kraji o
                  Bohužel. V MS kraji o soukromém majiteli VW eGolf nebo eUP nevím, u BMW i3 jen paní s dítětem a ta na srazy jezdit logicky nechce.

Napsat komentář