Vysloužilé baterie elektromobilů Nissan pohánějí japonskou továrnu

Jan Horčík - 11 Červen 2018

Baterie elektromobilů nacházejí čím dál tím častěji uplatnění i mimo osobní dopravu. V Japonsku zásobují elektřinou továrnu.auto baterie japonsko nissan benex japan

Manažeři Japan Benex před svou novou baterií, která je složena z 24 vysloužilých baterií z elektromobilů Nissan.
foto: Nissan

Japonská společnost Japan Benex, která vyrábí průmyslové vybavení, elektrogenerátory či lodní dveře, aktuálně vybavila svou hlavní továrnu v Nagasaki velkým bateriovým systémem.

Ten se skládá z 24 vysloužilých baterií z elektromobilů Nissan. Předpokládáme s kapacitou 24 kWh, takže celková kapacita baterie se pohybuje kolem 500 kWh.

Půl megawatthodiny ve stacionární baterii navíc nově nově doplňuje také 10 elektromobilů Nissan e-NV200. Výsledkem je chytrý energetický systém, který může sloužit jako virtuální elektrárna.

Do baterií se navíc ukládá obnovitelná energie ze solární elektrárny na střeše továrny. Společnosti Japan Benex a Sumitomo vyvinuly celý systém společně pro budoucí využití jako virtuální elektrárny, jejichž rozmach se v Japonsku očekává v následujících letech.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle nechápu. Baterie v ev mají téměř neomezenou životnost, Nissan vyrábí ev pár let. Tak kde bere vysloužilé baterie ?
:-)

Obrázek uživatele ozana

Odejde jeden nebo 2 články z celé baterie a zákazník dostane novou. Starou výrobce repasuje = vymění ty vadné články a použije je v takovémto úložišti.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Z vymeněných vadných kusů.

Ten sen o neomezené životnosti jsem měl taky, ale už jsem se probudil :-)

Můj osobní názor je že to jsou právě repasované vadné baterie, které byly zákazníkům vyměněny za nové. Výrobci vadné baterie totiž mění zákazníkům vždy kus za kus. Nedovedu si totiž představit, že by se v baterii někdo v servisu hrabal a i kdyby to uměl a měl na to kvalifikaci, tak by to byla silně neproduktivní činnost, úplně stejně jako opravovat vypálený měnič či cokoliv jiného elektrického.

Vadné baterie tak podle mne putují ze servisů zpět k výrobci, kde je pak nějaká vysoutěžená firma hromadně a tedy i produktivně repasuje.

Stejný postup podle mne používá BMW i ostatní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hehe Ty si neumíš představit běžnou praxi? Já jich tady opravuji desítky měsíčně. Není to o tom že by to nešlo, ale o tom že musíš vědět jak věci fungují!

Aby nedošlo k nepochopení, já mám na mysli běžnou praxi v "autorizovaném" servisu při opravě vadné vysokonapěťové baterie při záruční opravě vozidla. Opravdu by mne zajímalo jaký je dnes postup. Neslyšel/nečetl jsem že by nějaký zákazník dostal zpět opravenou baterii, ale naopak vždy zákazníci psali, že jim byla vyměněna. Já netvrdím že to nejde, ale jen si tu proceduru v dnešní době nedostatku kvalifikovaných pracovníku představit. Navíc dost baterií není nijak zvlášť přívětivě konstruováno z hlediska očekávaného servisu.

To že se běžně opravují/repasují baterie s bezpečným malým napětím do elektrokol, notebooků a nářadí je věc známá a může to opravdu dělat každý trochu zručný jedinec, ale to není případ o kterém mluvím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ajajaj v Hranicích na Přerovsku shořel elektrobus ;(

ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/218411000100611/video/626047

Začal hořet na střeše.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak se dostal autobus na střechu ? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak se dostal Tomiq z ústavu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem ti něco udělal, že na mě útočíš? nebo se takto chováš ke všem?

Obrázek uživatele spetak

Hořící elektrobus na střeše nákupního centra !!!!
Dobrej námět na horor !!!
Palec nahoru, Tomíku :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne na všechny, jen na autory těch nejhloupějších komentářů.
Ani smajlík to nezachrání.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

taky mne bude zajímat zpráva co se tam stalo a proč se to stalo.

Na 90% klasika (lidsky slendrian): blbe pridelany nebo nekde priskriply kabelovy svazek pri vyrobe.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Od víkendu mají Hranice - první plně elektrifikovaná autobusová MHD - o 1 elektrobus méně. Shořel. Zřejmě díky klimatizaci.
Sice v porovnání s počtem každoročně hořících naftových busů je to první vlaštovka a ta, jak známo, jaro nedělá, nicméně tady někdo špatně odvedl svoji práci ve firmě SOR nebo u dodavatele.
Bohužel tím v Hranicích přišli o 100% elektrifikovanou MHD (z 6 busů mají 5). Reklama pro SOR taky nic moc, půl roku ježdění a hned to chytne. Jenže baterkami ani elektrickým motorem to nebylo. Na střeše to má klimošku a tím pádem je to od ní.
Jediné, co vůbec nehoří, je zadní část s motorem a bateriemi. A co je nejvíce zničené je právě střecha s klimatizací a střešními rozvody klimatizace. Viz obrázek č.48 https://www.denik.cz/galerie/pozar-autobusu-mhd-v-hranicich.html?mm=8944436&back=3527812201-8471-1&photo=48
Jinak to kucí hasický docela odvážně hasí vodou.... více fotek https://www.denik.cz/krimi/v-hranicich-vzplal-elektrobus-mhd-20180610.html

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ono to s tou vodou tak zhave (kriticke) nebude. Pokud berou normalne z vodovodniho radu, tak ta voda zas tak moc vodiva neni, aby s tim byl na rozumnou vzdalenost nejaky realny problem.
Druha otazka je, jakou meli jinou moznost. Kdyz by pridali penidlo, tak to bude urcite vodivejsi a tech par hasicaku, co auto veze by na autobus tezko stacilo.
No a treti je, jestli vubec vedeli (nebo je napadlo, ze by mohl byt problem), ze tam je nekde baterka s vetsim nez malym napetim. Ale snad jo.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Obávám se, že Cé je správně :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Protoze me to zajimalo, zkusil jsem dohledat a pro vodivost kohoutkove vody 200uS/cm a pro "nebezpecny" proud 10mA (uvadi se, ze smrtelny je 20-40mA) to vychazi pri 400V na nejakych 8cm. Takze pokud ji tam lejou z nekolika metru, nemel by to byt vubec zadny problem (navic maji gumaky).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Já si myslím, že mají naopak školení od výrobce a vědí co dělají. Jeden z hasičů tam na fotce šahá do dvířek na boku pod řidičem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Mozna standardni odpojovac 12V (nebo 24V nebo jake palubni napeti maji) baterie, jako je u vsech autobusu/nakladaku?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele M.Krupka

Kde jsou oni, kdy my budem?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter