Volvo snižuje spotřebu

Užitková vozidla opírají svou obrovskou popularitu nejen o výkonové parametry, efektní a elegantní design či vynikající jízdní vlastnosti. V době drasticky rostoucích je volí dopravci především pro jejich velmi úsporný provoz. Výrobce však v tomto směru nezůstává jen u konstrukce moderních s nízkou .

Součástí široké strategie v aktivitách přinášejících dopravcům významné úspory ve spotřebě paliva je celý komplex zařízení a služeb s velmi výrazným výsledným efektem, které automobilka představuje jako „Fuelwatch“. Shrnující pojem si vysloveně říká o to, aby byl velmi volně přeložen jako „Hlídka spotřeby“, program zaměřený na snížení spotřeby.

Zahrnuje především optimalizované konstrukce vozidel, preventivní údržbu, zdokonalenou efektivnost provozu, aplikaci systému Dynafleet a jeho důsledné využívání, zvyšování kvalifikace řidičů a v neposlední řadě využívání soustavy dalších služeb výrobce pro snižování spotřeby.

Prezentace výsledků na britské půdě v minulých dnech prokázala nepřehlédnutelný efekt. Miles Waterhouse a James Dex jako reprezentanti zastoupení Volvo Trucks ve Spojeném království mohli „živě“ demonstrovat na příkladu konkrétních dopravců to, jak se každá ze míněných položek „Fuelwatch“ projevila v praxi.

Upozorňovali však především na nenápadný, ale významný efekt parametrů nové progresivní šestistupňové samočinné převodovky „I-Sync“, která je instalována do vozidel střední řady FL spolu se sedmilitrovými motory nasazovaných do distribučního provozu v městských aglomeracích a jejich bezprostředním okolí. Převodovka byla od základu koncipována pro specifika zmíněného typu provozu, pro vozidla o celkové hmotnosti 12-16 000 kg, respektive soupravy až 32 000 kg, ve spojení s motory DXi 7 o největším výkonu 176 a 206 kW. Sladění s charakteristikou motoru a přizpůsobení zvláštnostem provozu umožnilo podstatně zkrátit čas potřebný pro změnu převodu na minimum, což přináší nejen podstatné usnadnění práce řidiče, zvýšení bezpečnosti provozu, ale také významnou úsporu ve spotřebě paliva a nakonec i menší exhalace.

Reálnost intenzivního vývoje „ekologických“ vozidel zase mohla automobilka demonstrovat prostřednictvím předvedení aktivního „bezemisního“ vozidla řady FM poháněného vznětovým motorem D9 spalujícím syntetické směsi generované úpravou . Zvláštní pozornost vyvolal fakt, že motor bez nejmenších problémů spotřebovává paliva tvořená kombinací různých složek tohoto typu ve vzájemných poměrech značně rozdílných. Podobně sledovaným exponátem byl truck nasazený k rozsáhlým provozním testům do běžné dopravní služby.

tisková zpráva

Napsat komentář