Volvo příští rok končí s naftovými motory

Automobilka Volvo Cars na klimatické konferenci Climate Week NYC oznámila, že končí s naftovými motory: poslední dieselový vůz bude vyroben začátkem roku 2024.

Do roku 2030 má Volvo v plánu prodávat pouze elektromobily a v roce 2040 chce být klimaticky neutrální společností. Tento jasně definovaný plán k dosažení kompletní elektrifikace představuje jeden z nejambicióznějších transformačních plánů tradičních automobilových značek.

Dnes Volvo na klimatické konferenci Climate Week NYC oznámilo, že na začátku roku 2024 ukončí veškerou výrobu vozů Volvo vybavených naftovým motorem. Za několik málo měsíců tedy bude vyroben poslední dieselový vůz Volvo, čímž se společnost Volvo Cars zařadí mezi první automobilky, které k tomuto kroku přistoupily.

SOUVISEJÍCÍ: Volvo chytře investuje do elektroniky pro elektromobily

Tento milník následuje loňské rozhodnutí ukončit vývoj nových spalovacích motorů. S tím také souvisí to, že v roce 2022 odprodalo Volvo podíl ve společnosti Aurobay, o jejíž vlastnictví se dělilo a která představovala poslední aktiva vztahující se ke spalovacím motorům. Na další vývoj spalovacích motorů už tedy nehodlá Volvo vynaložit ani korunu z rozpočtu určeného na výzkum a vývoj.

„Elektrické pohonné jednotky jsou naší budoucností, protože představují lepší řešení než spalovací motory: produkují méně hluku a méně vibrací a z pohledu našich zákazníků jsou s nimi spojeny nižší náklady na servis a nulové emise ve výfukových plynech,“ uvedl Jim Rowan, generální ředitel společnosti Volvo Cars. „My se nyní plně soustředíme na vytvoření širokého portfolia prémiových plně elektrických vozů, které splňují vše, co naši zákazníci od značky Volvo očekávají. A jsou také klíčovou součástí naší reakce na klimatickou změnu.“

Rozhodnutí od začátku roku 2024 zcela vyřadit z naší nabídky naftové motory jasně ukazuje, jak rychle se tváří v tvář klimatické krizi mění automobilový průmysl i poptávka zákazníků.

Ještě před čtyřmi lety byly vznětové motory na území Evropy každodenním chlebem, což platilo i pro většinu dalších výrobců automobilů. Většina vozů, které Volvo v roce 2019 prodalo na kontinentu, byla poháněna naftovým motorem, zatímco se elektrifikované modely teprve začínaly prosazovat.

Tento trend se v důsledku měnící se poptávky na trhu, přísnějších emisních norem a také díky zaměření na elektrifikaci během několika málo let do značné míry obrátil. Většinu evropského prodeje Volvo nyní tvoří elektrifikované vozy s plně elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem.

Snížení počtu dieselových vozů v ulicích má mimo jiných výhod pozitivní vliv na kvalitu ovzduší ve městech. Ačkoli naftové vozy produkují méně emisí CO2 než jejich benzínové obdoby, vypouštějí do ovzduší větší množství dalších plynů, jako jsou oxidy dusíku (NOX), které mají zejména v zastavěných oblastech negativní vliv na kvalitu vzduchu.

zdroj: tisková zpráva

9 Comments on “Volvo příští rok končí s naftovými motory”

  1. Jó čínská slibotechna Volvo, ti už toho nakecali. Třeba že od roku 2019 nebudou prodávat žádné čistě spalovací auta.
    Pár čísel – Volvo prodalo v roce 2022 celosvětově jen 600 tisíc aut, což znamená meziroční pokles o 15%. Jejich prodejní čísla jsou na úrovni krizových let 2009-2014. Jejich nejprodávanějšího modelu XC60 se neprodalo ani 200 tisíc kusů. Prodeje elektromobilů činily směšných 60 tisíc kusů.
    Naprosto nechápu, proč se někdo na Západě zabývá nějakým Volvem, které je prodejně naprosto obskurní značkou. Kdo má čas zajímat se o plány nějaké čínské garážovky?

    1. To už jsem jednou slyšel.
      Před pár lety: Kdo má čas zajímat se o plány nějaké kalifornské garážovky?
      Srpen 2023: Tesla Y je nejprodávanějším autem v Evropě od začátku roku vůbec.
      Ha ha ha :)))
      Jeden blbeček tvého jména tu dokonce vykřikoval že ta garážovka na tuty krachne. :)))

      Červenec 2023: Šéf VW group křičí hoří nám střecha nad hlavou!!!
      Září 2023: VW pozastavuje výrobu EV, zavírá drážďanskou fabriku a propouští zatím jen 2000 zaměstnaců.

      2021: Herbert Diess varuje zabedněnce ve vlastní firmě, že pokud neuspějou s MEB platformou tak budou muset propustit 30 000 zaměstnaců!!! No a už to začíná… 😉 Tesla vítězí, Čína nám dejchá na vestu a naši dinosauři se hroutí a fňukaj ústy EU vlády. Ha ha ha.

      1. Tesla vyrábí, na rozdíl od ostatních automobilek, produkty jejichž existence je podmíněna ekonomickými transfery – dodace, úlevy, zdanění konkurenčních substitutů apod. Tyto ekonomické transfery jsou možné pouze jako důsledek příkazového hospodářství a širšího politického zadání.
        Ač se počty prodaných Tesel mohou zdát jako úspěch, fakticky jsou pouze výsledkem politiky, která přivedla západní ekonomiky do těžké hospodářské krize.

        Zatímco období před aplikací této politiky je charakterizováno hospodářským rozkvětem, nyní sice Tesla prodává více elektromobilů, ale ekonomiky jsou v hluboké recesi a všechny faktory směřují k jejímu dalšímu prohlubování.

        Což není nic neočekávaného, roky na to nezávislí ekonomové upozorňovali. Zatímco ve snech zastánců elektromobility je vše sluncem zalité, v realitě nebudou mít za pět let co žrát. Jako vždy v příkazové ekonomice.

  2. off
    Naši slavní retardovaný autodisnosauři si vyfňukali úlevy na Euro7. Stejně jim to ale bude hovno platný, krachnou i beztak. Elektro disrupce a Čína je sežerou k snídani. Jakej je to pocit bejt ve zlatý kleci a sedět po koule ve vodě? :)))

    Euro 7 bude mírnější. Automobilky také dostanou více času
    https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/euro-7-bude-mirnejsi-automobilky-take-dostanou-vice-casu-1410558

  3. off topic. Prosim zdejsi experty jak realizovat v podstate trivialni vec na Androidu. Pres zadani lokalni adresy webserveru 192.168…. me odpovi a data se objevi v prohlizeci. Bohuzel musim stranku pokazde rucne obnovit abych zistal aktualni data. Existuje nejaka appka kde zadam ip adresu a casovy interval aby se stranka automaticky aktualizovala? Heslo poll, polling atd. nic kloudneho neprineslo.

Napsat komentář