Na cestě k cíli stát se do roku 2030 výrobcem výhradně elektrických vozidel je zásadní investovat do elektrifikačních technologií a vynakládat prostředky na výzkum a vývoj elektrických motorů a invertorů a na optimalizaci elektrických pohonů.
Pokud chce Volvo vyrábět čistě elektrické vozy, které zákazníkům poskytnou vše, co požadují, tedy delší dojezd, rychlejší nabíjení a skvělý jízdní zážitek odpovídající vysokým standardům Volvo, potřebuje mít v rámci procesu zvaném „vertikální integrace“ kontrolu nad elektrifikačními technologiemi.
A přesně tyto ambice odráží poslední investice naší prodloužené investiční ruky, fondu Volvo Cars Tech Fund. Společnost Leadrive, která byla založena v roce 2017 v Šanghaji, je novým hráčem na poli elektroniky pro elektrické pohonné systémy a řídicích jednotek pro elektromobily.
SOUVISEJÍCÍ: Elektromobil Volvo EX30: malé auto s velkým potenciálem, cena od 869 900 Kč
Společnost Leadrive se specializuje na navrhování a stavění elektrických modulů využívajících technologii založenou na bázi karbidu křemíku (SiC). Karbid křemíku představuje základový materiál pro výrobu polovodičů (čipů), který je současně příslibem nových možností v oblasti vysoce efektivních a flexibilních systémů elektrického pohonu.
„Technologie společnosti Leadrive nabízí velký potenciál pro vývoj efektivnějších elektrických pohonných jednotek,“ uvedl Alexander Petrofski, generální ředitel investiční společnosti Volvo Cars Tech Fund. „Tento potenciál úzce souvisí také s naším vlastním zaměřením na elektrifikaci, a proto máme radost, že můžeme do této společnosti investovat a pomoci jí v dalším rozvoji a růstu.“
„Společnosti Volvo Cars a Leadrive velmi úzce spolupracují na vývoji nových SiC technologií, což jim vydláždilo cestu k uzavření strategického partnerství,“ sdělil Jie Shen, zakladatel a generální ředitel společnosti Leadrive. „Jedná se o zásadní milník v globální strategii společnosti Leadrive, který ukazuje na obrovský potenciál naší spolupráce v oblasti pokročilých elektrifikačních technologií.“
Jasné zaměření na vertikální integraci
Investice do společnosti Leadrive je v perfektním souladu s elektrifikačním plánem. Vzhledem k zaměření na vertikální integraci zahrnuje plán mimo jiné také spolupráci s relevantními partnery ve všech oblastech, kde to dává smysl.
Aby Volvo převedlo plán v realitu, přistoupilo v posledních letech ke zdvojnásobení investic do kritických technologií, přičemž dospělo ke klíčovým rozhodnutím o tom, co bude samo vyrábět a co kupovat.
Například se automobilka rozhodla pro vývoj a výrobu vlastních elektrických motorů a invertorů, přičemž současně vyvíjí také vlastní software pro řízení baterie. Nadto také prostřednictvím společnosti Novo Energy, kterou provozuje společně s firmou Northvolt, investuje do vývoje a výroby vlastních bateriových soustav. Chce dosáhnout optimalizace chemického složení baterií, které následně integruje do svých vozů.
Všechny výše uvedené investice do baterií, elektromotorů, invertorů a softwaru na řízení baterie umožňují Volvu mít kontrolu nad kompletním elektrickým pohonným systémem pro elektromobily.
Urychlení transformace
Investiční fond Volvo Cars Tech Fund založilo Volvo v roce 2018, aby jeho prostřednictvím mohlo investovat do společností a technologických oblastí měnících automobilový průmysl, kam patří například umělá inteligence, elektrifikace, autonomní řízení, udržitelnost a digitální obchodování.
Fond pro investování do technologií provádí strategické investice, jejichž smyslem je pomoci malým podnikům na cestě k prosperitě a společnými silami urychlit transformaci globálního průmyslu zaměřeného na mobilitu.
Nejnovější investice fondu Volvo Cars Tech Fund představuje další kolo investování do společnosti Leadrive, díky čemuž získal fond menší minoritní podíl na této společnosti. Bližší finanční informace nebyly zveřejněny.
zdroj: tisková zpráva
Bohužel musím uznat, že volvo pod geely funguje lépe než pod Fordem. A jejich rozhodnutí nerozvijet spalovaky ale masivně investovat do vývoje elektrických komponent je naprosto správné. Osobně očekávám velký pokles ceny jak výkonové elektroniky tak motorů I baterií. Je tam obrovský technologicky prostor na úspory i kvalitativní posun. Kdy se konečně ve skodovce probudí a pochopí, že teď se běží závod o holé přežití?
ve Skodovce to nepochopej, Skodovka neni ten kdo rozhoduje, musi to pochopit ve VW a bohuzel ocekavam ze az to pochopej ve VW bude jiz pozde a pojde ciste o zachranu znacek jako Porsche, Audi, VW a ostatni proste budou bud obetovany pro zachranu jinych ci se zmeni jejich portfolio natolik aby nekonkurovali zbytku koncernu a mohli obsadit segment kde zbyle velke znacky koncernu nejsou
aktualne se ten postoj resi u Seatu, skonci? neskonci?