Diesel je v Česku oblíbenější než kdekoliv jinde v Evropské unii
Tržní podíl naftových motorizací u nově registrovaných osobních vozidel v období leden-listopad 2023 v zemích Evropské unie klesl na 13,7 %.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Tržní podíl naftových motorizací u nově registrovaných osobních vozidel v období leden-listopad 2023 v zemích Evropské unie klesl na 13,7 %.
Volvo na klimatické konferenci Climate Week NYC oznámilo že končí s naftovými motory. Poslední dieselový vůz bude vyroben začátkem roku 2024.
Do České republiky dorazila v uplynulých dnech historicky poprvé nafta z USA. Ve skladech společnosti ČEPRO byly stočeny první vlaky s americkou naftou.
Od února Čepro spouští prodej dvou nových produktů – motorové nafty s příměsí 15 % HVO (s obchodním názvem Diesel …
Značka Audi schválila naftu HVO z obnovitelných zdrojů pro mnoho verzí svých vznětových motorů V6 TDI. Nafta HVO je vyráběna …
Celková spotřeba pohonných hmot ve srovnání s loňským koronavirovým rokem opět roste. I přes výrazný propad poptávky po pohonných hmotách letos …
Akcie koncernu Volkswagen ztrácejí asi 20 % hodnoty. Důvodem je obří skandál týkající se měření emisí u tzv. „čistých dieselů“, tedy vozů vybavených technologií TDI.
Koncem minulého roku jsme psali, že Audi vyrobilo syntetickou naftu z vody a vzduchu. Teď už má i název, jmenuje se „Audi e-diesel“.
TDI je technologie přeplňovaných vznětových motorů s přímým vstřikováním doplněné o turbodmychadlo. Nejčastěji zkratku využívá společnost Volkswagen, která se ji také v některých zemích zaregistrovala. Poprvé byla tato technologie představena automobilkou Fiat v roce 1989, a také v modelu Audi 100.
„Jezte méně masa. Prospějete světu a sobě víc, než váš nový elektromobil,“ říká Stanislav Miler. Známý aktivista a cestovatel, který před lety propadl kouzlu biopaliv. Postupně z něj vystřízlivěl. Dnes už nezachraňuje svět biopalivy, ale říká, že každý může začít se změnou k lepšímu hned teď a především sám u sebe.