Volvo představuje elektromobil XC40 Recharge: baterie 78 kWh, dojezd přes 400 km

Na trh jde další plně elektrické SUV. Volvo XC40 Recharge půjde vozům jako Audi e-tron, Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC či BMW iX3.

Nový elektromobil Volvo XC40 Recharge je prvním modelem v nové řadě Recharge. Volvo už několikrát deklarovalo, že jeho budoucnost je elektrická. Do roku 2025 mají jeho prodeje tvořit plně elektrická auta, zbytek pak hybridní modely.
foto: Volvo

Malé SUV Volvo XC40 je v současné době jedním z nejpopulárnějších modelů švédské značky. Žádný div, že na nové modulární platformě se firma rozhodla také pro jeho plně elektrickou verzi.

Elektromobil Volvo XC40 Recharge pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 300 kW (po 150 kW na každé ose). Palubní nabíječka zvládne až 11 kW, rychlonabíjení až 150 kW.

Frunk neboli přední kufr elektromobilu Volvo XC40

Frunk neboli přední kufr elektromobilu Volvo XC40 Recharge
foto: Volvo

Umístění baterie a další elektroniky v řezu elektromobilu Volvo XC40 Recharge

Umístění baterie a další elektroniky v řezu elektromobilu Volvo XC40 Recharge
foto: Volvo

Z 0 na 100 km/h zrychlí elektromobil během 4,7 sekundy. Maximální rychlost je omezena 180 km/h. Baterie je umístěna v podvozku a pod zadními sedačkami.

Půjde o první Volvo, které bude moct přijímat softwarové updaty bezdrátově. Jeho infotainment bude pohánět Google Android. Hmotnost je 2150 kg až 2250 kg dle výbavy.

Volvo XC40 Recharge

Volvo XC40 Recharge
foto: Volvo

Volvo XC40 Recharge

Volvo XC40 Recharge
foto: Volvo

Auto může být vybaveno tažným zařízením max. pro 1500 kg. Rozměry jsou 4425 mm délky, 2034 mm šířky včetně zrcátek, 1652 mm výšky. Baterie o kapacitě 78 kWh (75 kWh využitelných) dává vozu dojezd přes 400 km WLTP.

V České republice by auto mělo být dostupné od začátku roku 2021. Cena by se měla pohybovat kolem 1,5 mil. Kč.

Volvo

60 Comments on “Volvo představuje elektromobil XC40 Recharge: baterie 78 kWh, dojezd přes 400 km”

    1. Překopanej moc právě není (byť má frunk), když mu
      Překopanej moc právě není (byť má frunk), když mu zmenšili trunk a snížili i světlou výšku, aby se to tam všechno vešlo.
      Příklad vzorně „překopaného“ auta a přízpůsobení se elektropohonu je pro mne VW ID3 (byť nemá frunk, ale zase má minimální přední převis, takže do města to bude super stejně jako i3).. Oproti golfu má menší vnější rozměry, přitom uvnitř je všech ohledech větší. I Bjørn se divil, že tam narval více banánových krabic než do eGolfu ( který je vlastně jen překopanej spalovák, stejně jako tohle Volvo).

        1. Jsi to nepochopil. To jsem právě měl na mysli. Že pouze
          Jsi to nepochopil. To jsem právě měl na mysli. Že pouze když to vyvineš od základu POUZE pro elektriku, tak využiješ ty možnosti, co elektro nabízí. Že předělávka klasického auta přinese jen kompromisy.
          Víš proč tam mám ty uvozovky?

          1. Aha tak to pardon.
            Ale původně si spíš ty nepochopil mě,

            Aha tak to pardon.
            Ale původně si spíš ty nepochopil mě, protože překopaný spalovák znamená, že roubuji diametrálně jinou technologii na kostru/platformu která proto nikdy nebyla určená v tomto případě do spalováka. Kdežto třeba iD 3 nebo iPace je postaveno na zcela nové platformě, která je od základu určená pro elektrický pohon, čili většinou skateboardová konstrukce.

      1. joo no jsou auta co mají bídáckých 7,2kW s podobně velkou
        joo no jsou auta co mají bídáckých 7,2kW s podobně velkou baterkou protože je ve skutečnosti nechtějí prodávat ve velkým ale došrotovat autopopelnice kerý vyráběj zároveň, pěkný sračky nic novýho pod sluncem, ale bylo taky auto 2012 se 1/4tinovou batkou a 44rkou kiloprdem 😉 a vo to nám de, ne vo ty sračky, ty už známe :))

        https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/renault-zoe/

                1. Já to věděl, já se ptal tebe 🙂
                  A podle této logiky, jak

                  Já to věděl, já se ptal tebe 🙂

                  A podle této logiky, jak si zmínil, když dnes už stojí DC nabiječka na každém rohu, tak není potřeba rychlého AC dobíjení tak žhavá, proto těch 11 kW v pohodě dostačuje. Spolu s rychlým DC.

                2. jenže to je tvoje pošahaná logika ftáku, elektromobilů je
                  jenže to je tvoje pošahaná logika ftáku, elektromobilů je vod tý doby 100x víc a ikdyž je rychlodobíječek víc nestojí ještě na každým rohu a většinou mají právěže DC VOBSAZENÝ a zbývá pouze volný AC22kiloprdu ty chytráku, už je ti to jasný proč je schválně ubohých 11kW na rok 2020 málo?????????????? 😉

                3. No ale i těch DC nabiječek je X krát více od té doby,
                  No ale i těch DC nabiječek je X krát více od té doby, ne?
                  A k té obsazenosti… podle údajů ČEZ za první půlrok 2019, jeden stojan dodá průměrně za den cca. 27 kWh. To je tak max. hodinka denně, takže to spíš vypadá, že ty nabíječky jsou pořád prázdné 🙂

                  A pokud je DC obsazené, jak říkáš, tak kolik asi dá max. ten 22 kW Menekes? Někde jsem četl zkušenosti elektromobilistů, že to je jenom pár kW. Tak potom k čemu 22 kW nabiječka… když už teda argumentuješ AC dobíjením na cestách.

                  Pokud se jedná o domácí nabíjení, nebo někde v hotelu přes noc, v obchoďáku a pod, tak je těch 11 kW (pokud to stojan dá) dostatečné.

                  jistě, lepších 22 než 11, ale to je i otázka ceny palubní nabíječky a taky reálného využití pak v praxi.

                4. že těch DC nabiječek je X krát více od té doby?? joo
                  že těch DC nabiječek je X krát více od té doby?? joo vysmahni poměr at sme chytřejší 😉 a pak si zapíchni lexuse na 11kiloprd at víš jak je to zbytečně poloviční rychlost ;)) … podle údajů ČEZu… :))))) stím di doháje. Až jednou konečně přijedeš s lexusem k vobsazený nabíječce kde budeš rád že vůbec zaparkuješ aby ti kabel stačil, poznáš zač je toho loket v praxi a nikoli jen těch teoretických „vypadá, že ty nabíječky jsou pořád prázdné :-)“ ;))))

                  A Pokud se jedná o domácí nabíjení když přijedeš domů včas tak ano ráno plná bude, někde v hotelu kde mají jeden wall box a sejdou se 3 elektromobily, tak ano do rána 1ks nabije 😉 a u obchoďáku kde standartně stojí TERRA 50šademo/22 menekes si tam láduj svých dostatečných 11 kiloprdů jasný nazdar 😉

                5. To ty jsi začal s tím, že „elektromobilů je vod tý doby
                  To ty jsi začal s tím, že „elektromobilů je vod tý doby 100x víc“, tak dej taky čísla, ať jsme chytřejší 🙂

                  Já jsem podle čísel ČEZ spočítal tu obsazenost ČEZ nabíječky na max. hodinu denně, takže opravdu je to tak, že jsou více prázdné než obsazené. Co se ti na tom nezdá? Jo a s Lexusem k nabiječce nemusím, ten se dobíjí sám a v kolonách pak jedu na elektřinu 🙂

                  Jak jsem psal… akorát teoretizuješ, toauto si nekupíš, ale hlavně, že ti chybí 22 kW AC 🙂

                6. :)) tvoje teorije že ČEZ nabíječky jsou více prázdné
                  :)) tvoje teorije že ČEZ nabíječky jsou více prázdné než obsazené je k ničemu, když se k ní nárazově nahrne víc aut. je hezký že dopoledne se fláká ale vodpoledne když lidi přijedou nabíjet je to podstatný o co tu jde. Jen vytváříš umělý argumenty 😉 A tedy :

                  ČÍM SLABŠÍ MÁ KÁRA PALUBNÍ NABÍJEČKU, TÍM DÉLE BUDE U STANICE DOBÍJET, TÍM MÉNĚ ZÁJEMCŮ SE U DOBÍJEČKY VYSTŘÍDÁ 😉 pochopils to už konečně i s tím tvým Lexusem na elektřinu 🙂

                  POLOPATĚ : VOLVO s 11kiloprdem bude na 22kW Mennekesu votravovat 2x dééééééle než VOLVO s 22 kiloprdem 😉

                7. Ale to jsou čísla od ČEZ a tak to prostě je…ano, někde
                  Ale to jsou čísla od ČEZ a tak to prostě je…ano, někde je to obsazený více, jinde méně a někde za celý den ani jedno auto. Ale v průměru je to ta hodinka max., takže někde nic a někde „nával“ 2 hoďky denně 🙂

                  Myslíš, že majitel toho Volva bude někde opruzovat na AC nabíjení? Ty už konečně pochop, že AC je primárně na domácí nabíjení, na cesty je DC a AC jako nouzovka, když je náhodou DC obsazené. To bude tak jednou za uherák a bude úplně jedno, jestli je tam 11 nebo 22.

                8. …někde je to obsazený více, jinde méně a někde za
                  …někde je to obsazený více, jinde méně a někde za celý den ani jedno auto… jo tak to je dnes 🙂
                  A co bude zítra ?
                  A co bude pozítří ??
                  A co bude příští rok ???
                  A co potom až se elektromobily zdvojnásobí a Volvo konečně dotlačí ten UMĚLE POLITICKY VODRBANÝ 11kiloprd ???? …protože 22cítku do tý 2 mega káry mohli narvat za pár drobných, ale oni přesto řekli NE 😉

                  https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

                9. Zítra, pozítří a příští rok těch nabiječek bude zase
                  Zítra, pozítří a příští rok těch nabiječek bude zase víc. Zeptej se na ČEZ, EON a PRE, kolik jich plánují stavět a dle tempa posledních let už jim to celkem jde. Až tak dobře, že těch stanic je tolik, že každá z nich je vytížena jenom hoďku denně. Za chvilku, řečeno s nadsázkou, bude v ČR víc nabíjecích stanic než EV 🙂

                10. :)) ok, tak uvidíme, schválně čeho bude přibývat víc,
                  :)) ok, tak uvidíme, schválně čeho bude přibývat víc, jesi nabíječek nebo elektromobilů 😉

                  PS: kolik má TM3 palubní nabíječku AC?? ted koukám že jen bídáckých 7,6kW tak fajn rejžáci sou s 11ckou na tom ještě dobře 🙂

                  https://www.youtube.com/watch?v=QtaIRk6BFng

                11. Jen takový dotaz, když už se bavíme o AC nabíjení na
                  Jen takový dotaz, když už se bavíme o AC nabíjení na stojanech ČEZ nabiječek…

                  Pokud u DC bude nabíjet EV, řekněme výkonem cca. 40 kW, bude na AC k dispozici plných 22 kW výkonu pro další EV, které bude chtít dobít AC? A nebo bude výkon snížený tak, že bude úplně jedno, jakou nabíječku to má, jestli 11 nebo 22?

                12. Zalezi na tom aky ma nabijacka privod a ako je
                  Zalezi na tom aky ma nabijacka privod a ako je nakonfigurovana.
                  Ak ma dostatocny privod, tak moze dat 50kW na DC a 43kW na AC zaroven.

                13. No to jo, to je mi jasné, že když bude přívod cca. 100
                  No to jo, to je mi jasné, že když bude přívod cca. 100 kW, tak těch 50 plus 44 dá v pohodě. Spíš mi šlo o praxi, protože jsem tady četl stížnosti majitelů EV, že právě ty Menekesy často dají jenom pár kW, pokud se už nabíjí i u DC.

                14. pán z Eonu říkal že na ABB mají 63kW v peaku tzn. 50 + 13
                  pán z Eonu říkal že na ABB mají 63kW v peaku tzn. 50 + 13 (- ztráta AC/DC)

                15. Jde u čezu použít AC z jednoho stojanu když někdo
                  Jde u čezu použít AC z jednoho stojanu když někdo nabíjí přes DCčko? Zkoušel to někdo?

                16. Jde to. Ale dle informací majitelů EV, pokud je DC obsazeno
                  Jde to. Ale dle informací majitelů EV, pokud je DC obsazeno a nabíjí se tam, tak AC nedá ani zdaleka plný výkon, ani těch 11 kW.

                  Takže ta argumentace Františka, že pokud bude DC obsazeno, tak to píchnu alespoň do AC a budu sosat 22 kW (lepší než 11 kW) je úplně mimo, zdá se…

                17. Před lety ve Vestci se nerozebehlo AC nabijeni kdyz bylo
                  Před lety ve Vestci se nerozebehlo AC nabijeni kdyz bylo aktivni DC. Po ukonceni nabijeni DC jsme spustili AC a následně i DC. Kolik tam teklo si vážně nepamatuji.

                18. Františku, jako dobrý, ale ohánět se tady praxí, to není
                  Františku, jako dobrý, ale ohánět se tady praxí, to není tvoje parketa.
                  Věř že 11kW přes noc bohatě stačí každému. A na dlouhých cestách 150kW DC je taky supr.
                  Když bude zájem, věřím že Volvo nabídne 22kW, ale počítám tak max 20 procent zájemců to bude chtít a jen polovina to smysluplně využije.

                19. 11kW přes noc mi nestačilo, přijel sem v 1 v noci a
                  11kW přes noc mi nestačilo, přijel sem v 1 v noci a startoval v 7 a plná nebyla takže narovinu blbost cos řekl. A za 2hý myslím si že píchat při zastávce u Lidlu káru na chvilku do 11kiloprdu skoro nestojí za obtěžování při nabitých těch pár kilometrů. Lidi budou leda nasrr že vedle je vobsazený šademo. Navíc když dát tam místo 11 rovnou 22kw je tak ízy, výrobní náklady?? asi 10táců co to je v ceně káry 2.000.000 :))

                20. Za tých 6 hodin nabíjania sa dostane do baterky minimálne
                  Za tých 6 hodin nabíjania sa dostane do baterky minimálne 60kWh, t.j. asi 300km jazdy. To mi chceš povedať že za 300km nenajdeš rýchlonabíjačku, keď ju ovšem potrebuješ?
                  Najazdil som už 80tis. elektro a takúto situáciu som zažil raz, že mi nestačilo nabíjanie cez noc doma. Mám 18kW nabíjačku a doma to mám väčšinou na 3x10A a väčšinou stačí. Na 11kW som doma nabíjal ani nepamätám kedy a na 18kW nikdy.

                21. mam 17kW nabijacku no doma nabijam max 11kW vecsinou 8kW.
                  Mam

                  mam 17kW nabijacku no doma nabijam max 11kW vecsinou 8kW.
                  Mam EV 3 roky a 80 tis km. 11kW je v poriadku na AC, na dlhych cestach len DC, AC aj 22kW na dlhych cestach nepomoze.

                22. Presne tak, mne stačí aj 3x10A, t.j. 7kW. Na dlhých
                  Presne tak, mne stačí aj 3x10A, t.j. 7kW. Na dlhých trasách jedine DC.

                23. Tak to jsem rád, že to tomu všeznalému teoretikovi
                  Tak to jsem rád, že to tomu všeznalému teoretikovi vysvětlil někdo, kdo s EV opravdu i jezdí 🙂

                24. Právě že ty si měl půjčený auto na chvíli a to není
                  Právě že ty si měl půjčený auto na chvíli a to není reálný provoz. Kdo jezdí pravidelně domů v jednu a odjíždí v 7? Normální denní nájezd člověka je do 100km a auto během 24h stojí 22h. Dobíjení s 11kW je sranda.

    1. Jak tak sleduji, Franto, pro tebe není nic dobré. Remcáš u
      Jak tak sleduji, Franto, pro tebe není nic dobré. Remcáš u všeho, přitom nevím o tom, že by ses zmiňoval někdy že se chystáš nějaký EV koupit 🙂

      Mě by 11 kW stačilo, i tak velká baterka by se doma nabila doplna, v noci. A na cestě se člověk stejně nevyhne DC rychlonabíjení, pokud tam nechce stepovat 3 hodiny u Menekesu 22 kW.

      1. Milý Marečku ano za ty 2 mega mi je 11ti kiloprd málo,
        Milý Marečku ano za ty 2 mega mi je 11ti kiloprd málo, mohli tam dát fklidu 22jku ale řekli NE! to by lidi dobíjeli mennekes a budoucí síť rychlodobíječek by to vohrozilo na kšeftu 😉 I ta zlá Tezla má 17 kiloprd 😉 a to už dost dávno, a ještě dřív 2012 měla dokonce 22 kiloprd dualčerdžr takže činský machry s 11ckou 2020 za stejnou cenu?? bída soudluzi bída ;))

        1. Tobě, který si to auto nikdy nekoupí, je to málo? No tak
          Tobě, který si to auto nikdy nekoupí, je to málo? No tak to se asi výrobce zamyslí a hned od příštího upgradu tam tu 22 kW určitě dá, kvůli tobě, Františku 🙂

          Spíš je otázka, jak to (ne)bude omezovat potenciální kupce tohoto auta.

            1. No právě. Jediné, na čem záleží je, jestli je to OK pro
              No právě. Jediné, na čem záleží je, jestli je to OK pro potenciální kupce a zájemce o auto, příp. jak si stojí ve srovnání s konkurencí. My tady můžeme teoretizovat jak chceme, ale to jso jenom kecy…

              Ani ty ani já si to auto nekoupíme. Ale když ty můžeš říct, že je ti to málo, tak já klidně říkám, že by mi to stačilo 🙂

    1. Ktere letadlo ma spotrebu 20 kWh na 100 km letu? 🙂
      Napad ame

      Ktere letadlo ma spotrebu 20 kWh na 100 km letu? 🙂
      Napad ame jen vetron, ale to byste musel nepocitat to, ze jej nekdo do toho vzduchu dostal 🙂
      Mimochodem, proc je v tom podvozku ten tunel v druhe rade? Nac je tamdobry? Predpokladam,z e kardan to nema a draty taky nema tluste jak odpadni roura od zachodu.

Napsat komentář