Včerejší tisková konference na půdě RWE přinesla zajímavé informace o produktových novinkách značky Volkswagen. Vozidla spalující namísto benzínu či nafty ekologičtější a ekonomicky výhodnější zemní plyn (CNG) budou přicházet v následujících měsících pod novým označením TGI BlueMotion.
foto: Volkswagen
„EcoFuel“ je mrtev, ať žije „TGI BlueMotion“. Prvním zástupcem se štítkem TGI na zádi bude dlouho očekávaný CNG Golf sedmé generace. Vzhledem k tomu, že se jedná o auto třídy nejčastěji obsazované do vozových parků firem, dá se předpokládat zvýšený zájem podnikatelů, kteří často po třech až pěti letech vozy obměňují. Golf TGI by tedy mohl v budoucnu výrazně oživit trh s CNG ojetinami.
Na co se tedy můžeme v budoucnosti těšit? Golf TGI bude mít jako první z CNG řady VW plnohodnotnou 50l nádrž na benzín, která poskytne vozu se spotřebou 5,3 l sama o sobě dojezd 940 km a umlčí tak všechny notorické stěžovatele na řídkou síť plnicích stanic. V režimu CNG vůz dokáže při spotřebě cca 3,5 kg na sto kilometrů urazit vzdálenost asi 420 km. Celkový dojezd? 1360 km!
foto: Volkswagen
Pohon zajišťuje přeplňovaný agregát 1,4 TSI s maximálním výkonem 81 kW/110 koní, se kterou vůz dosáhne stovky za 10,7 sekundy. Maximální rychlost šplhá do výšin v našich končinách již nebezpečných, a sice 194 km/h.
Asi nejdůležitějším sdělením s úst zástupce automobilky je fakt, že by se nový Golf TGI měl objevit již v průběhu dubna tohoto roku, tedy za pár týdnů. V průběhu podzimu potom přijde verze kombi označovaná jako Golf TGI Variant a příští rok přifouknutý plynový Golf MPV!
S přihlédnutím k parametrům a nákladům na palivo, které se hravě vtěsnají pod hranici 1 Kč/km věstíme Golfu TGI slušnou budoucnost. Nezbývá než doufat, že VW zvolí rozumnou cenovou politiku, která nebude bránit masivnímu rozšíření TGI v České republice. Příplatek za CNG by mohl činit odhadem 50 – 60 000 Kč oproti benzínové verzi, což by se v praxi mohlo vrátit za rok intenzivního užívání.