Volkswagen veze svůj závodní elektromobil do Číny – v nových barvách a vlakem

Volkswagen ID.R se vydává neobvyklou elektrickou cestou také v oblasti logistiky. Jeho přeprava do Číny, kde se dle Volkswagenu „pokusí na úpatí hory Tianmen Mountain vytyčit další milník pro budoucnost elektromobility“, bude maximálně ekologická.

Elektrický závodní prototyp ID.R ztělesňuje motto značky Volkswagen v Číně: „Race the Future“. Jízda na horu Tianmen Mountain po horské silnici „Big Gate Road“ proběhne v atraktivním barevném designu.
foto: Volkswagen

Výhradně elektricky poháněný prototyp závodního elektromobilu s výkonem 500 kW bude v Číně usilovat o pátý rekord, další milník v tomto projektu, v červené barvě. Elektrická ofenziva značky Volkswagen je v širokém měřítku realizována také na důležitém čínském trhu.

ID.R, závodní průkopník rodiny ID., která bude v Říši středu uvedena do prodeje v roce 2020, zaútočí v září na 99 ostrých zatáček horské silnice Tianmen Shan Big Gate Road.

Přibližně deset kilometrů dlouhá silnice, vinoucí se vzhůru k „Bráně do nebes“ ve velmi ostrých zatáčkách propojených krátkými rovinkami, je považována za jednu z nejnáročnějších horských silnic na světě – a navíc je obklopena dechberoucí krajinou, která každý rok přiláká do tohoto regionu miliony turistů.

Železniční trať Hamburk – Čchung-čching o délce 10 490,35 kilometru je z 97 % elektrifikována. Pouze krátký úsek, cca 300 kilometrů v Kazachstánu, neumožňuje provoz s elektrickou lokomotivou.

Železniční trať Hamburk – Čchung-čching o délce 10 490,35 kilometru je z 97 % elektrifikována. Pouze krátký úsek, cca 300 kilometrů v Kazachstánu, neumožňuje provoz s elektrickou lokomotivou.
foto: Volkswagen

Velkou výzvu odráží také zdaleka viditelné logo nyní červeného závodního vozu ID.R. Stylizovaná silueta hory Tianmen Mountain a 99 zatáček je doplněna mottem „Race the Future“ – volně přeloženo „Závodním tempem do budoucnosti“.

Auto bude k úpatí hory Tianmen přepraven nákladním vlakem po Hedvábné stezce – včetně materiálu, který je nezbytný pro realizaci pokusu o rekord na „silnici do nebe“ s ohromujícími přírodními kulisami.

ID.R bude přitom dopraven přes Polsko, Bělorusko, Rusko a Kazachstán do Číny jím upřednostňovaným způsobem: čistě elektricky. Dva čtyřicetistopové a dva dvacetistopové kontejnery překonají vzdálenost 11 000 kilometrů za tři týdny.

Jízda vlakem bude kompletně sledována a prostřednictvím GPS bude mít Volkswagen nepřetržitý přehled o poloze kontejnerů. Bude mít informace o množství světla, teplotě i vlhkosti vzduchu v kontejnerech. Příslušná data bude dostávat v krátkých intervalech.

Jízda vlakem bude kompletně sledována a prostřednictvím GPS bude mít Volkswagen nepřetržitý přehled o poloze kontejnerů. Bude mít informace o množství světla, teplotě i vlhkosti vzduchu v kontejnerech. Příslušná data bude dostávat v krátkých intervalech.
foto: Volkswagen

V porovnání s leteckou přepravou, která se na tak dlouhých trasách běžně používá, ušetří Volkswagen přibližně 85 procent emisí oxidu uhličitého (CO2) a 93 procent emisí oxidu siřičitého (SO2).

Čtyři modré kontejnery týmu Volkswagen Motorsport, přepravované do blízkosti hory Tianmen Mountain s dechberoucími přírodními sceneriemi logistickým partnerem Hellmann Worldwide Logistics, budou již cestou do místa určení projíždět pozoruhodnou krajinou.

Po překládce v Hamburku zamíří kontejnery mimo jiné do Berlína a Varšavy. V běloruském Brestu budou přeloženy do vlaku pro odlišný kolejový systém. Odtud se vydají přes Moskvu do Jekatěrinburgu v Rusku a přes Iletsk v Kazachstánu až do hraniční stanice Alashankou v Číně.

Zde bude náklad přeložen na vlak evropského kolejového systému a jízda bude pokračovat přes Čcheng-tu až do Čchung-čchingu. Vlak bude po Hedvábné stezce projíždět také oblastmi, v nichž byl Race Touareg z dřívější éry značky v motoristickém sportu úspěšný v Rallye Hedvábná stezka 2009 (Kazaň – Turkmenbaši – Darwaza) a 2010 (Petrohrad – Volgograd – Soči).

Poprvé v padesátileté historii značky Volkswagen v motoristickém sportu je závodní vůz přepravován na místo určení nákladním vlakem.

Poprvé v padesátileté historii značky Volkswagen v motoristickém sportu je závodní vůz přepravován na místo určení nákladním vlakem.
foto: Volkswagen

ID.R pak absolvuje další úseky cesty, vedoucí mimo jiné pouští Gobi a jejími výběžky i četnými horskými pásmy a kolem mnoha jezer. Mimořádný náklad přitom překročí sedm časových zón a ujede vzdálenost rovnající se čtvrtině obvodu zeměkoule.

Do Číny cestuje také ekologický elektrický agregát pro nabíjení ID.R

Volkswagen bude u paty hory Tianmen odkázán na agregát, který zajistí nabíjení závodního vozu ID.R a zásobování týmu elektrickou energií. Již před rokem byl proto pro tento účel vybrán agregát s konvenčním vnějším vzhledem, k jehož provozu se však používá místo obvyklé nafty glycerol.

Při spalování této kapaliny – z hlediska chemického složení se jedná o cukrový alkohol, který je odpadním produktem například při výrobě bionafty – nevznikají téměř žádné škodlivé plyny ani zbytky. Samotný glycerol je nejedovatý a je dokonce schválený k používání v potravinářském a kosmetickém průmyslu jako přídatná látka.

tisková zpráva

32 Comments on “Volkswagen veze svůj závodní elektromobil do Číny – v nových barvách a vlakem”

  1. Ano PR kecy nic jiného to není, ale zároveň jde o
    Ano PR kecy nic jiného to není, ale zároveň jde o propagaci elekromobility obecně, většina lidí vůbec netuší, že nějaká EV existují, natož aby věděli, že EV mohou být rychlejší a lepší než klasická auta, VW je masová automobilka, která nebude vyrábět auta pro pár tisíc nadšenců, investují do EV nyní takové peníze, že kdyby se elektromobily náhodou neprosadily masově tak jsou v hajzlu

      1. v této podobě zatím ještě EV není konkurenceschopné ani
        v této podobě zatím ještě EV není konkurenceschopné ani cenou ani mnoha parapetry, výroba, cena, rychlost dobíjení a dojezd jsou stále brzdy rozšíření, ale to za pět let nebude pravda, spalovací motory už moc vylepšit nelze, naopak baterie, jejich kapacita a cena má ještě velký potenciál, takže myslím, že zvolili správnou dobu na přechod k EV, musela by přijít ještě úplně jiná technologie která by toto zvrátila, ale nic tomu nenasvědčuje, možná vodík u lodí, vlaků, autobusů

        1. No jste optimista, celkově s vaším názorem souhlasím, jen
          No jste optimista, celkově s vaším názorem souhlasím, jen nevěřím, že za 5 let bude mít EV dojezd 1000km, nabije se za 2min a baterie bude stát stejně jako spalovaci motor. Ale asi není nutno se ve všem vyrovnat, budou segmenty kde EV budou mít rychle navrch (někde už mají). Ale lidi mají velkou setrvačnost, dlouho nebudou chtít většinově přejít na novou technologii.
          Já bych to odhad tak na 10-15 let než budou EV plně konkurencechopné ve většiině segmentů. A proto ta obava. Tesla je průkopník (se všemi + a -), která zatím těží z optimismu investorů. To si velké atomobilky nemohou dovolit, jim akcionáři dividendy neodpustí.

                1. Souhlasím, není to segment. Ten výraz jsem použil
                  Souhlasím, není to segment. Ten výraz jsem použil špatně. Ale vyplati se nejenom jako ještěrky, těmi se nezabývám, dělám do optimalizace rozvozů a tak je snadné nadefinovat auto se všemi náklady, spotřebou, nucenými přestávkami a pod. A v některých casech už vycházejí EV lépe a někteří zákazníci už je zařazují na testování do fleets.

                2. Mohu se zeptat, jaké proměnné používáte ve výpočtu a
                  Mohu se zeptat, jaké proměnné používáte ve výpočtu a jak vychází TCO na 1km?

                3. Takové detaily nemohu prozrazovat, kromě všech běžných
                  Takové detaily nemohu prozrazovat, kromě všech běžných se používají i další algoritmy a postupy.

                4. Tak nám alespoň prozraďte, s jakým nájezdem na baterii
                  Tak nám alespoň prozraďte, s jakým nájezdem na baterii kalkulujete a s jakou procentualní zbytkovou hodnotou v tom samém okamžiku.
                  Protože to se zdá jako kámen úrazu elektromobilů, nikoliv pořizovací cena a náklady provozu.

                5. Paradoxně tam, kde se testují EV je dojezd méně zajímavý
                  Paradoxně tam, kde se testují EV je dojezd méně zajímavý parametr. Zbytková hodnota v baterii se defaultně nastavuje tak, aby auto mohlo kdykoliv dojet do depa s rezervou 10km plus 10 procent vzdálenosti. Ale často se tyto hodnoty na přání zákazníka zvedají. Jakmile je někde nutný slušný dojezd pak se s EV vůbec nepočítá. A u komerčních rozvozů se s nabíjením mimo depo vůbec nepočítá.
                  Odhadem tak polovina zákazníků předem vylučuje EV a tak deset procent explicitně chce EV, ale většinou jen jako PR.

                6. Asi si nerozumíme. Technická stránka mě tak nezajímá,
                  Asi si nerozumíme. Technická stránka mě tak nezajímá, ptám se na ekonomiku provozu. Tedy odkud berete hodnotu celkového nájezdu na baterii a zbytkovou hodnotu vozidla pro výpočet TCO na km.

                7. Tyto hodnoty jsou součástí specifikace.
                  Tyto hodnoty jsou součástí specifikace.

                8. Píšu že jsou součástí zadávací specifikace. A tudíž,
                  Píšu že jsou součástí zadávací specifikace. A tudíž, jak jistě chápete, důvěrné.

                9. Dobře, ale pak určitě vy chápete, že úplně nevěřím
                  Dobře, ale pak určitě vy chápete, že úplně nevěřím tomu, že vám to ekonomicky vychází.

                10. Nám? Nám ne, zákazníkům. A jim to vychází.
                  Nám? Nám ne, zákazníkům. A jim to vychází.

                11. No nevím, popravdě moc tomu nevěřím.
                  No nevím, popravdě moc tomu nevěřím.

                12. Já vás nenutím :), i když se přiznám, že nechápu proč
                  Já vás nenutím :), i když se přiznám, že nechápu proč si myslíte, že Vám lžu? Bohužel nemohu publikovat zákaznická data, ale mám jednu podobnou informaci, kterou sdílet mohu. Zákazník používá mobil Motorola za cca 40000 korun. A vyplatí se mu to, i když by „funkčně“ stačil jakýkoli čínský android za cca 5000.

                13. Já netvrdím, že vysloveně lžete.
                  Ale zatím jsem neviděl

                  Já netvrdím, že vysloveně lžete.
                  Ale zatím jsem neviděl jediný ekonomicky rentabilní model čehokoliv v elektromobilitě. Proto jsem skeptik a snažím se dopídit vstupních parametrů výpočtu, abych si to potvrdil nebo vyvrátil.

                14. Mrknu zda není nějaky case publikovaný, kdyžtak sem dám
                  Mrknu zda není nějaky case publikovaný, kdyžtak sem dám link. Mimochodem děláme taky optimalizaci nabíjení pro nabíjecí stanice Shell, což je jedna z největších sítí v Evropě.

    1. „VW je masová automobilka, která nebude vyrábět auta pro
      „VW je masová automobilka, která nebude vyrábět auta pro pár tisíc nadšenců“

      A proto VW vyrobil zoufalou kusovku XL1, proto se nesmyslně pustil do Phaetona, proto vyrábí kusovku e-Golfa, proto dotujou výrobu Bugatti miliardama, proto si nakoupili garážovky jako dotovanýho Bentleye nebo Lambo a Ducati k tomu.
      Lol. Víš starou belu a ještě to vydáváš za světonázor. :)))

    2. S první půlkou souhlasím, ale ty investice tedy vidět
      S první půlkou souhlasím, ale ty investice tedy vidět nejsou. Respektive kam je podle vás nalili (nainvestovali)? Baterkárnu NEMAJÍ, rozvinutou síť dobíjecích stanic NEMAJÍ, plány na výrobu EV pro rok 2020 – CitiGo iV, Seat MII, E-Up každý po cca 10 000 kusech. 30 000 kusů ID.3 – k tomu nějaký ten E-golf. To je cca 60 000 aut, s tím Golfem jehož plány neznám, řeknu 70 tisíc. To je polovina než TESLA, a to je TESLA oproti VW směšně až titěrně malá automobilka. Pokud Vím Nissa plánuje dodat do Evropy během roku 2020 nejméně 120 000 kusů Leafa II, ale možná až 150 000 kusů to je taky téměř dvojnásobný počet.
      Tak kde tedy jsou ty investice VW?

      1. Mrkněte na Google, Škoda i VW investuje do výroby a
        Mrkněte na Google, Škoda i VW investuje do výroby a připravuje 4 továrny na výrobu EV, schválili stavbu 2 velkých baterkáren a celková investice do výroby EV v následujících letech bude dvojnásobek OBRATU Tesly. To že těmhle a jiným dinosaurům to neskutečně trvá je pravda. Dokonce někteří výrobci aut se smířili s tím, že budou platit pokuty. Ve finále budou dražší spalováky, dražší palivo, dražší elektřina a nebudou zlevňovat EV a ty peníze zase skončí u nich a státu, nakonec to vždycky dopadne stejně a my na tom rozhodně nevyděláme.

        1. No právě, že oni zatím schválili na papíře,
          No právě, že oni zatím schválili na papíře, naplánovali do kalendářů – ale továrny pořád nestojí (a pokud vím tak zatím ani nestaví), baterkárny taky ne…
          To já můžu doma schválit klidně most přes Atlantik, a prozatímní výsledek bude stejný jako u VW. 🙂
          Taky věřím, že to časem postaví, ale zatím jsou ta silná prohlášení spíš úsměvná.

          No a že na tom nakonec nevyděláme my, obyčejní lidé – no tak to je tutovka. 🙂

  2. PR kecy které nikoho nezajímají, stejně jako tohle
    PR kecy které nikoho nezajímají, stejně jako tohle směšné vozítko stanovující vlastní rekordy za vlastních pravidel.

    Stejně zajímavý, jako kolik sní Josef v pátek mezi 11:15 a 11:25 v parku za nádražím slimáků. Určitě to ale bude rekord.

  3. Ať už jdou s tím jejich ID R žihadlem do prd*le. K čemu
    Ať už jdou s tím jejich ID R žihadlem do prd*le. K čemu mi to je, to můžu koukat na Star Wars, tam lítají dokonce nadsvětelnou rychlostí.
    Ať už konečně laskavě začnou dodávat sériová auta do prodeje, ať víme, na co se skutečně zmohli.
    Zatím předvedli to samí co kdejakej StarUp, co si postavil jeden prototyp žihadla, ale auta pro obyčejný lidi – to kde nic tu nic.

    V zásadě smysl chápu, do světa spalováků přinesla nejvíce inovací formule 1, ale bylo co inovovat.
    Ten fakt, že v srpnu roku 2019 je řada ID od VW stále jen teorie, i když už s poměrně jasnými obrysy a termíny, je prostě tak prudérní, že chlubit se úspěchy ID R je téměř provokace. Něco jako „Hele co umíme, když chceme, ale pro Vás máme prd, můžete se kouknout a tleskat.“.

  4. Zapomněli napsat, kolik CO2 „vyrobí“ jejich bezpečnostní
    Zapomněli napsat, kolik CO2 „vyrobí“ jejich bezpečnostní opatření.

    „Jízda vlakem bude kompletně sledována a prostřednictvím GPS bude mít Volkswagen nepřetržitý přehled o poloze kontejnerů. Bude mít informace o množství světla, teplotě i vlhkosti vzduchu v kontejnerech. Příslušná data bude dostávat v krátkých intervalech.“

    Je vidět, že zabezpečení přepravovaného zboží po železnici moc nevěří 🙂

Napsat komentář