Volkswagen přirovnává nástup elektromobility k dobývání Měsíce

auto Volkswagen elektromobilita

Volkswagen rozjíždí marketingovou masáž v naplno. K 50. výročí dobytí Měsíce připravil tematickou reklamu.

Nejnovější reklamní klip podbarvuje známá píseň Davida Bowieho “Space Oddity”.
foto: Volkswagen

Zejména ve Spojených státech si Volkswagen zásadně potřebuje napravit reputaci. Investuje tam proto miliardy, mimo jiné do reklamní kampaně.

50. výročí přistání člověka na Měsíci přímo vybízí ke srovnání se zaváděním elektromobility. A koncern toho samozřejmě náležitě využil.

Do roku 2023 bude Volkswagen investovat globálně asi $50 mld. do elektromobility. Všechny jeho značky do roku 2028 představí 70 nových elektromobilů.

25 komentářů u “Volkswagen přirovnává nástup elektromobility k dobývání Měsíce”

  1. Mě se trošku zdá, že nás tady VW tahá za fusekli,
    Mě se trošku zdá, že nás tady VW tahá za fusekli, respektive nenabízí v Evropě a USA to nejlepší ze své produkce.
    Pokud Vím, tak v Číně je značka JAC, která buď částečně a nebo zcela (to nevím) patří VW.
    A třeba JAC iEV, který se tu teď začal prodávat pod svou čínskou značkou je poměrně povedené auto.

    https://autoroad.cz/novinky/91092-cinsky-elektromobil-opet-ohromil-jac-iev-slibuje-dojezd-500-km-a-interier-tesly-krizene-s-bmw

    Osobně jsem si toto auto zkusil, a rozhodně by mi jako rodinné stačilo. Pokud jsem správně sledoval dodávkové listy (i když se jednalo o anglický překlad z Čínštiny), tak si SEAT dovezl v druhém kvartálu tohoto roku 4000 těchto vozů do Španělska, ale bez označení JAC (možná to plánují přelejblovat na SEAT)

    Navíc se Seat „trhnul“ lze li to tak nazvat, protože to jistě bylo se souhlasem VW a začal si dokonce vyvíjet vlastní značku SOL

    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/seat-jac-sol-elektromobil-elektromobilita.A181220_141708_automoto_fdv

    A teď mi řekněte, proč VW si pro čínský trh vyvinul takováto poměrně dobrá auta, a nám tady chce pořád prodávat jen E-UP a E-Golf – nesrovnatelně méně výkonná EV, a člověk aby si to dovážel individuálně.

    1. Protože, jak napíše správně Kuk, dali rejžáci vlkohradu
      Protože, jak napíše správně Kuk, dali rejžáci vlkohradu koule do svěráku a bez elektrik si u šikmooček neškrtnou. Kdežto evropští politici jsou spolumajiteli VW a do vlastního hnízda si nenadělají, když jim ty prodeje rakovinometů tak jedou, živých bílých je stále dost a navíc úspěšně běží jejich náhrada araby a afričany, kteří jsou odolnější. 🙁

      P.S. ta SEAT finta se 4.000 elektrik JAC mi tak trochu připomíná, kolik že a si to bude muset Seat vyrobit elektrik v poměru ke spalovákům, aby dodržel procento emisí? Že by 4.000?

      1. Jenže je v v tom pro ně jedno skryté nebezpečí. Ten JAC
        Jenže je v v tom pro ně jedno skryté nebezpečí. Ten JAC je poměrně povedené EV, takže jim hrozí, že si to lidi budou chtít koupit. 🙂
        Aby jim pak nenastala taková hospoda na mýtince.

        PS: kdyby jste si jej chtěl zkusit, dejte vědět – mohu zprostředkovat zkušební jízdu.

          1. Tak obvykle takhle dlouhé zápůjčky nedělají. Po pravdě
            Tak obvykle takhle dlouhé zápůjčky nedělají. Po pravdě se většinou jedná jen o testovací jízdy max jednodenní zapůjčení.
            Ale zkusím se zeptat – půjčuji si od nich různá EV abych si je vyzkoušel (a mohl tady pak pouštět moudra 🙂 a mám tam dobré vztahy.

            A kdyby se mi podařilo domluvit tu delší zápůjčku, tak kde by se ten TEST objevil? Píšete někde nějaké recenze? Jinými slovy, k čemu jim mohu říci, že by to bylo dobré udělat?

            1. Obvykle tady na hybridu. Naposledy to Ioniq
              Obvykle tady na hybridu. Naposledy to Ioniq http://www.hybrid.cz/hyundai-ioniq-electric-soused-z-boleslavi-nema-jen-problem-je-uplne-v-pytli-1 , předtím Mercedes B http://www.hybrid.cz/test-mercedes-benz-trida-b-electric-drive-prijemny-luxus-s-velkym-ale .
              Pokud by byl termín třeba druhá polovina srpna, pak by se vůz mohl objevit na 2.srazu elektromobilů ve Valašském Meziříčí https://www.asep.cz/ atp.

    1. Tragikomické na tom je, že tyhle hlášky a plány měli už
      Tragikomické na tom je, že tyhle hlášky a plány měli už v době, kdy ty jsi měl Saxo, a nic se od té doby nezměnilo.
      Celá ta léta jenom plány, koncepce, skicy – v lepším případě koncepty a sem tam nějaký prototyp.
      Vrcholem jsou pak ty hlášky tipu – jak se chtějí do 5ti let stát leadrem EV trhu v Číně apod…
      Někdy mám pocit, že si z nás prostě dělají legraci, protože sami musí vědět, že se to nedá brát vážně.

        1. Plány jsou pěkné, ale i kdyby jejich BEV byly tak skvělé
          Plány jsou pěkné, ale i kdyby jejich BEV byly tak skvělé jako jejich spalováky, stejně bych si je nekoupil. V práci nám strčili koncernová auta a já, zmlsaný PSA a taky Leafem, se nestačím divit třeba tomu, že než čerpadlo ostřikovače čelního skla nasaje a vyprskne na sklo kapalinu, trvá to skoro dvě vteřiny. Hrozně mě baví ty rány při řazení, je to jako by se pod podvozkem houpala nějaká těžká kovová tyč a občas do něčeho narazila. Taky se mi hrozně líbí, jak kontrolka klimatizace nesvítí, přesto kompresor běží a nejde nijak vypnout (vždyť běžet nemá). Front assist mi šlape na brzdu snad pokaždé, když chci předjet na úzké cestě cyklistu. Když s tím jedu na ledě nebo sněhu a pořádně to osolím, auto tu a tam prohrábne, ale ABS začne kopat do pedálu (i když nebrzdím), takže pak nejde minimálně vteřinu šlápnout na brzdu. Startstop startuje dost pozdě a pomalu, takže jediná jeho použitelná funkce je deaktivace. Převodovka je navržena tak, že když dojíždím do křižovatky a konečně do ní vidím, jedničku tam narvat nejde a na dvojku se to rozjíždí tak dlouho, že by mě smetlo pět aut, takže všude raději stavím jak kdyby tam byla stopka – je to rychlejší a bezpečnější. Zimní gumy na tom hučí tak, že mám pocit, že mě sleduje letadlo. Neustále se mi špatně zavírá kufr. Z interiéru čouhají nitky, asi to špatně zastřihli při výrobě. Volant má tak divný tvar, že z něj po dvou hodinách řízení bolí ruce. …
          A tohle bych si měl koupit? To určitě ne. Vůbec nechápu, kde tolik lidí bere to přesvědčení, že koncernová auta jsou tak skvělá. Fakt nejsou. Možná ty prémiovky ano, ale mainstream určitě ne. Když to srovnám s vedle zaparkovaným Citroenem C-ZERO, je jeho zpracování o třídu jinde. A světe div se, ostřikovač reaguje hned, při jízdě se neozývají žádné rány, brzdit můžu kdy chci a nikdo mi v tom nebrání a dá se v něm sedět celý den bez bolesti zad a rukou. A to je to už letitý kousek.
          Proto moje další meta bude nejspíš Ioniq nebo rovnou TM3. Koncern mě nepřesvědčil.

          1. Problém je, že spousta lidí v ničem jiném, než v
            Problém je, že spousta lidí v ničem jiném, než v koncernových autech v životě nejela, natožpak aby je řídila, o delším časovém úseku nemluvě. A navíc se ty věci přidávají pomalu, prostě efekt pomalu vařené žáby. Nic nepozná a ejhle, už jsou z ní žabí stehýnka 🙁

    1. Tahle auta byly vždy diesel hybridy, nicméně pokud se
      Tahle auta byly vždy diesel hybridy, nicméně pokud se jedná o čistou elektriku, tak nechápu, proč je stále ta kabina nahoře a ne dole namísto onoho místa pro spalovací motor. Že by tolik místa pro baterie? Navíc i vzadu vidím veliký rozvod, takže jeden elektromotor a převodovka?

Napsat komentář