TEST: Hyundai Ioniq Electric – soused z Boleslavi nemá jen problém, je úplně v pytli (1.)

Když Hyundai začal televizním spotem propagovat novou generaci vozu Hyundai i20, říkal v ní, že „Váš soused z Boleslavi bude takhle malinký“. Po krátkém testu elektromobilu Hyundai Ioniq Electric můžeme směle prohlásit: „Soused z Boleslavi nemá jen problém, soused z Boleslavi je zcela v pytli.“ A to hned ze dvou důvodů.

Hyundai Ioniq Electric versus Škoda Octavia Combi
foto: archiv autora

autor: Radovan Burkovič

Jednak ten první a hlavní – Škoda nenabízí srovnatelnou Octavii ve verzi elektromobil. Co hůř, Škoda (zatím) nenabízí vůbec žádný elektromobil. Pouze benzín, naftu a plyn. A druhý – Škoda si u svých aut nevěří. Záruku nabízí 2 roky, přikoupit si lze pakety 5 let a 100 nebo 150 tisíc km.

Naproti tomu Hyundai již dlouho nabízí ke svým vozům plnou záruku 5 let standardně, bez jakýchkoli omezení. To je, myslím, ten nejlepší důkaz o kvalitě aut Hyundai. K tomu 8 let asistenční služby s celoevropskou platností a záruka 12 let na prorezivění karoserie.

A co baterie elektromobilu, o níž vám každý pivní znalec spalovacích vozů řekne, že se přece musí co 3 roky vyměnit? Na lithium-ion polymerové akumulátory ve vozech Ioniq Hybrid, Ioniq Plug-in hybrid i Ioniq Electric dává Hyundai záruka 8 let nebo 200 000 km.

Ioniq vítězil i ve srovnávacích testech s jinými elektromobily na českém trhu. Porazil Nissan Leaf 30 kWhMercedes Benz B Electric Drive. Navzdory tomu, že je prvotinou od Hyundai v oblasti elektromobilů, je aktuálně nejzajímavějším vozem této kategorie na českém trhu.

Je nejmodernější, nabitý technologiemi a vybavený skvělým systémem rekuperace. Jeho reálný dojezd činí podle testu 250 km na jedno nabití. Nabízí sportovní režim a zábavu za volantem jako žádný jiný elektromobil, napsali testeři.

Podobně porazil Hyundai Ioniq Electric v jiném srovnávacím testu BMW i3 a opět Nissan Leaf. Pokud Ioniq Electric řídíte, chová se téměř jako běžný automobil.

Žádné zásadní speciality v ovládání (kromě tlačítek místo klasického voliče jízdních režimů), přirozená pozice za volantem, pohodlný podvozek, tichý interiér. Jízda s Hyundai Ioniq Electric byla z této trojice jednoduše nejpříjemnější, protože od nás vůz vyžadoval nejméně kompromisů, napsali testeři.

A konečně hezká věta: Hyundai Ioniq EV – Jezdit na elektřinu dává smysl. Cituji: „Na světlech čeká benzínový rychlík s atmosférickým motorem, vytáčí ho na neutrál, asi jen tak pro formu. Padá mlha, na vozovce namrzá. V pravém pruhu auto neslyšně dojede souputník na baterky. Padne zelená a v momentě, kdy řidič závislý na fosilním palivu teprve řadí jedničku, je už elektromobil dávno fuč.“

Hyundai Ioniq Electric vs. Škoda Octavia Combi zezadu

Hyundai Ioniq Electric vs. Škoda Octavia Combi zezadu
foto: archiv autora

Ioniq je zajímavý už tím, že jeden vůz na jedné platformě nabízí hned 3 možnosti. Můžete ho mít jako Hybrid, kdy elektromotor pouze doplňuje spalovací agregát při startech a rozjíždění, při brzdění sbírá rekuperací elektřinu do baterií a nabíjí je. Čímž mimochodem šetří brzdové destičky a chrání okolí před otěrem z nich.

Nebo jako Plug-in Hybrid, kde už baterie povyrostla a nabídne pár desítek kilometrů jízdy čistě na elektřinu. Rekuperační brzdění s nabíjením by nestačilo, proto je možné ho nabíjet třeba z běžné domácí zásuvky. A nakonec špička, Electric, plně elektrický pohon jen na baterie, bez spalovacích kompromisů.

V této souvislosti se vyplatí trocha vzdělání. Hybridní Ioniq zvaný HEV (hybrid electric vehicle) prostě jen nabízí „Radost z jízdy s nižšími emisemi“. Pohání ho speciálně upravený zážehový motor 1.6 GDI.

Poskytuje výkon 77 kW / 105 k, s nejlepší tepelnou účinností ve své třídě. S koly a elektromotorem je spojuje hladce fungující vysoce účinná šestistupňová převodovka DCT, která poskytuje rychlé a citlivé řazení.

Vysoký točivý moment a vysoká účinnost jsou hlavními atributy elektromotoru o výkonu 32 kW / 43,5 k a 170 Nm. Při rozjezdu přináší působivou akceleraci, při vyšších rychlostech může poskytnout dodatečný výkon a umožňuje udržovat stálou rychlost až 120 km/h. Napájí ho vysoce výkonný akumulátor Li-Pol 1,56 kWh, který má vynikající charakteristiku nabíjení/vybíjení.

Maximalizuje jak elektrický pohon, tak regeneraci energie. Kombinovaná spotřeba je tak jen 3,4 l/100km, emise CO2 79 g/km a maximální rychlost 185 km/h. Od rozjezdu má hybrid k dispozici maximální točivý moment elektromotoru, což má za následek velkou akceleraci,
zejména při nízkých rychlostech.

Karoserie využívá u všech tři typů lehkou vysokopevnostní ocel a hliník, které v kombinaci s víceprvkovou zadní nápravou (v Electric pevnou) a nízkým těžištěm poskytují skvělou stabilitu a agilní jízdní vlastnosti pro potěšení z jízdy.

Plug-in hybrid Ioniq PHEV se dá charakterizovat jako „Do práce čistě na elektřinu, o víkendu bez omezení“. Má také zážehový motor 1,6 GDI 77 kW / 105 k, ale s Atkinsonovým cyklem. 6stupňová dvouspojková převodovka DCT ho spojuje s koly a elektromotorem 44,5 kW / 61 k. Ten pohání už daleko silnější akumulátor Li-Pol 8,9 kWh s možností nabíjení z externího zdroje.

V čistě elektrickém režimu je dojezd dle stylu jízdy a povětrnostních podmínek až 62 km s nulovými emisemi, kombinovaná spotřeba jen 1,1 l/100km, emise CO2 26 g/km. Doba nabíjení z běžné domácí zásuvky je 2 hodiny 15 minut. V kombinovaném režimu elektrický + hybrid dosahuje auto maximálního dojezdu přes 1100 km.

Vrcholem nabídky je plně elektrický Ioniq EV, prostě „Dynamická jízda bez hluku a emisí“. Jeho synchronní elektromotor s permanentním magnetem výkonu 88 kW / 120 k, dává maximální točivý moment 295 Nm. Napájí ho lithium-ion polymerový akumulátor Li-Pol 28 kWh, připravený i na náročné provozní podmínky.

Má mj. integrovaný systém ohřevu, zajišťující maximální nabíjecí výkon a dojezd i v podmínkách našich nízkých zimních teplot. Převodovku byste zde hledali marně, auto má stálý redukční převod. Vůz ujede až 280 km s nulovými emisemi a nízkými provozními náklady. Maximální rychlost je 165 km/hod., což můžeme potvrdit. Auto ochotně zrychlovalo i nad 150 km/hod.

Motor elektromobilu Hyundai Ioniq Electric

Motor elektromobilu Hyundai Ioniq Electric
foto: archiv autora

Spotřeba vozu je podle výrobce 11,5 kWh/100 km, my jsme jezdili v teplotách kolem 0°C, s topením a hodně mimo město, za krásných průměrných 15 kWh. To je pro představu při max. ceně 5,- Kč / 1 kWh pro občana za 75,- korun českých, v podstatě 2,5 litru běžného benzínu či nafty. Máte-li levnější elektřinu, a tu dostanete s elektromobilem domů vždy za polovic a méně, jezdíte ještě levněji.

Rychlonabíjení elektromobilu Hyundai Ioniq Electric

Rychlonabíjení elektromobilu Hyundai Ioniq Electric
foto: archiv autora

Nabít lze elektromobil Ioniq 3 způsoby. Rychlonabíjením u speciálních 50 kW stojanů (DC) stejnosměrným proudem do 80% kapacity akumulátoru již za 30 minut. Protože si poradí i s výkony 100 kW, teče do něj elektřina opravdu rychle.

My jsme naměřili 1 kWh za něco málo přes 1 minutu v +5 °C při minimálně zahřátém akumulátoru po 18 km jízdy. A to je vynikající, auto dokáže využít maxima rychlonabíječky. Pokud by byla silnější, výkon 100 kW, které se začínají montovat třeba v Německu, stačilo by 23 minut.

Nabíjení elektromobilu Hyundai Ioniq Electric

Nabíjení elektromobilu Hyundai Ioniq Electric
foto: archiv autora

Na veřejných nabíjecích stanicích se zásuvkami Mennekes (AC), ale i doma z běžné zásuvky červený pětikolík, je doba nabíjení z nuly do plna přibližně 4,5 hodiny. Buď je taková stanice vybavena nabíjecím kabelem, nebo je nutné ho dokoupit. Na trhu je nabídka již dostatečná.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric - nabíjení konektorem Mennekes

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric – nabíjení konektorem Mennekes
foto: archiv autora

Auto si sebou vozí od výrobce In-Cable Control Box (ICCB), nabíjecí kabel 10A 230V s ovládací jednotkou, integrovanou do nabíjecího kabelu. Ta umožňuje naprosto jednoduché nabíjení ze standardní domácí elektrické zásuvky. Doba nabíjení z nuly do plna je pak přibližně 12 hodin.

Každé z 3 druhů nabíjení je pak signalizováno názorně 3 diodami za čelním sklem. Už zdálky je tak vidět, zda je elektromobil vybitý a nabíjí se (bliká jen 1 dioda), nabíjí se (první svítí a druhá bliká) nebo se nabíjí poslední třetina baterie. Pokud všechny zhasnou, je nabito. Maličkost známá z Nissanů a Kia Soul EV je dobrá vychytávka.

Její doplnění o možnost topení / klimatizace vozu v době nabíjení také potěší, když musíte v autě sedět. Ale i nastupování do vyhřátého / vychlazeného vozu je příjemné, nehledě na fakt, že se tak nestalo na úkor baterie. Vůz rozdělil příkon mezi nabíjení a topení / klimatizaci.

Hyundai nabízí všechny 3 vozy ve 2 hodně luxusních výbavách, FUTURE a ULTIMATE. Hybridní Ioniq HEV za 699.990,-, respektive 859.990,- Kč. Plug-in hybridní Ioniq PHEV za 879.990,-, respektive 999.990,- Kč. A plně elektrický Ioniq EV za 879.990,-, respektive 999.990,-Kč (vše s DPH). Dokoupit se toho dá málo, například metalíza za 17 nebo koberečky za 1,5 tisíce.

Bohužel právě plně elektrický Ioniq v nižší výbavě FUTURE je spíše NONFUTURE. Auto nenabízí rychlonabíjení, ani palubní nabíječku o výkonu 6,6 kW. Což je dnes naprostý nonsens. Tady, musím napsat, udělali soudruzi z Koreje obrovskou chybu.

Elektromobilista je donucen sáhnout do kapsy ne pro 880, ale rovnou pro 940 tisíc, aby si přiobjednal paket obsahující rychlonabíječku a další důležité věci (Paket Efficiency – LED hlavní světlomety, zásuvka pro rychlé dobíjení akumulátorů stejnosměrným proudem (DC), tepelné čerpadlo pro efektivní vytápění a ochlazování interiéru bez snížení dojezdu a systém předehřevu akumulátorů).

Ano, dostane tak i naprosto nutné tepelné čerpadlo, výrazně snižující nároky na baterii při topení/chlazení, ale to by snad mělo být dnes již také standardem. Prakticky je tak verze Future k ničemu, vyplatí se až Ultimate, která obsahuje vše potřebné.

Trošku úletem v ceníku je Bezpečnostní sada za tisícovku pro všechna 3 auta. Která je ovšem povinnou výbavou a musíte si ji stejně přikoupit (výstražný trojúhelník, sada žárovek, vlečné autolano, lékárnička, výstražná vesta, pracovní rukavice). Tomu říkám zbytečně vyplýtvaný řádek.

K plně elektrickému autu si můžete pořídit i nástěnnou nabíjecí stanici Hyundai, ovšem ceny 44-59 tisíc nejspíše každého zájemce spolehlivě odradí. Instalační stojany pro volně stojící pak přijdou na 7-12 tisíc. Podobně je na tom i nabídka nabíjecího kabelu za skoro 11 tisíc Kč. Zde si asijská automobilka vzala špatný příklad z těch evropských.

Ty obvykle nabízejí v základní ceně auta dokonalé holátko, které si v rámci různých paketů můžete dovybavit až na dvojnásobek původní ceny. Třeba i volantem, když to přeženu. U elektromobilů to dělají podobně, stačí se podívat na ceníky Volkswagen e-Up a Volkswagen e-Golf. Tudy cesta nevede.

Elegantně svůdný je Ioniq Electric, tvrdí výrobce. Ano, má hladké linie, vyvážené proporce, vypadá fakt dobře. Jen ten plastový šedý zobák u elektromobilu je podivný. Opravdu nemohly být chybějící mřížky klasického spalovacího chladiče nahrazeny jen plnou hmotou v barvě vozu, bez přílišného zdůraznění této odlišnosti? S tím se u konkurence popasovali daleko dříve daleko lépe. Pokud budeme hodnotit elektrovozy, které mají rovněž spalovací bratříčky. Je to námět pro facelift.

Hyundai Ioniq Electric

Hyundai Ioniq Electric
foto: Hyundai

Součinitel aerodynamického odporu pouze 0,24 autu hodně pomáhá při dálničních rychlostech se spotřebou. Energetická účinnost je umocněna 16″ koly z lehké slitiny a pneumatikami s ultranízkým valivým odporem, které byly pro Ioniq Electric speciálně vyvinuty. 15″ kola Eco z lehké slitiny s paprsky s vířivým efektem ve stříbrné a černé také zlepšují aerodynamiku a jsou vybavena pneumatikami s ultranízkým valivým odporem.

17″ kola Premium z lehké slitiny s matně šedými vloženými prvky mají pneumatiky, které podporují ovladatelnost a minimalizují brzdnou dráhu. Dynamický tvar LED světel denního svícení vytváří také nenápadný přívod pro aktivní proudění vzduchu, snižující turbulenci kolem předních kol.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric z boku

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric z boku
foto: archiv autora

LED světlomety zlepšují viditelnost pomocí vyššího světelného výkonu a zároveň spotřebují méně energie než konvenční světla. Paradoxně – alespoň z našeho pohledu při nočních jízdách mimo obec – při přepnutí na dálková máte pocit, že jste světla vypnuli. Takový je rozdíl mezi nimi.

Světlomety jsou integrovány do čelní masky, která za logem Hyundai ukrývá radarový snímač inteligentního adaptivního tempomatu. Charakteristická dekorační dolní lišta má měděnou nebo stříbrnou barvu, to v závislosti na barvě exteriéru.

Integrovaný zadní spoiler má za úkol, kromě sportovnějšího vzhledu vozu, minimalizovat turbulence a odpor vzduchu a zvyšovat přítlak pro zážitek ze stabilnější jízdy. Vypadá dobře, jen dělí zadní okno na 2 díly dost tlustou hmotou, za kterou se v pohledu ve zpětném zrcátku hravě schová z dálky se blížící osobní automobil.

Dozadu je prostě přes něj špatně vidět. Protože teploty přes noc klesaly k -5°C, ráno jsme vůz odmrazovali. Topení naplno s ofukem na přední i zadní okno sice vezme okamžitou spotřebu až 4 kW, ale přední sklo máte do 2 minut čisté. Zadní nás moc nepotěšilo. Spodní část pod spoilerem kopírovala rychlostí přední sklo, horní část se odmrazila až za jízdy.

Druhý díl testu elektromobilu Hyundai Ioniq Electric čtěte ZDE.

vlastní

121 Comments on “TEST: Hyundai Ioniq Electric – soused z Boleslavi nemá jen problém, je úplně v pytli (1.)”

  1. Pan Radovan, rádoby jeden z guru elektromobility, a takovej
    Pan Radovan, rádoby jeden z guru elektromobility, a takovej rádo by pisálek….. Většina k němu shlíží jak k elektrobohu. No půjčil??…..nebo nějakým způsobem dostal na test Ioniqa tak se s tím vypořádal podle svého. řece nebude hanět! Co dodat??

      1. Sorry jako,.. nevím o kom mluvíte v množném čísle
        Sorry jako,.. nevím o kom mluvíte v množném čísle „čekali“ ale můj názor na tento článek bohužel je takový, PR článek psaný vaší rukou. Čekat na takto předražený vůz 1/2 až rok, to je hrůza; to si zajedu do světa pro zánovní. Tak jak jsem to udělal se všemi svými vozy. Eltra, P-Ion,Fiat 500E, Nissan Leaf. Nechlubím se zde ani FVE na střeše baráku, či elektrickou jednokolkou, elektrice fandím; je zadarmo co bude slunko svítit a nepodporuji žádné Araby či Putina……

        1. Proč si nekopnout do Radovana, který vám přece pouze podal
          Proč si nekopnout do Radovana, který vám přece pouze podal informace o tom, jak se věci mají. To že to Hyundai prodává za nějakou cenu, která se vám zdá vysoká, nebo že tam dávají tolik baterek a vám se to zdá málo, za to asi Radovan nemůže.

          1. Bulvarni nadpis a pouze rozepsane to, co je v reklamnich
            Bulvarni nadpis a pouze rozepsane to, co je v reklamnich materialech od Hyundai. Od clanku s nadpisem „test“ clovek ocekava, ze se dozvi dojezd, nabijeni, jizdni vlastnosti atd. v ruznych situacich, za ruzneho pocasi. Takze v clanku neni nic noveho, co by se clovek, ktery jiz jezdi v elektromobilech, ba i ten, ktery se o elektromobily byt vzdalene zajima, dozvedel … Pouhe PR snizujici uroven hybrid.cz hodne nizko

              1. Vsak ten vas test je mnohem lepsi, nez dvojdilna snuska PR,
                Vsak ten vas test je mnohem lepsi, nez dvojdilna snuska PR, ktere jsou vytazene z reklamnich materialu. Pokud jste to udelali kvuli sponzorskym penezum od Hyundai, OK, rozumim tomu. Ale v tom pripade to oznacte na zacatku clanku a nedavejte radoby vtipny nadpis (= ubohy nadpis) a zamezte trapnemu ukonceni clanku ve stylu „f tedeicku na hlinach atd.“. Absolutne to srazi uroven serveru. Jestlize ma Radovan problem s tim, ze si lidi kupuji jina auta, nez on chce, aby si kupovali, je to jeho problem. Neni to vas problem.
                Do HN prispivate serioznimi clanky, tak to same vyzadujte od lidi, co vam pisi clanky i zde.

                1. Představte si, náš milý Anonyme, že existuje obrovská
                  Představte si, náš milý Anonyme, že existuje obrovská svoboda – můžete Radovanovy články nečíst!
                  Nejenže ušetříte čas na čtení něčeho jiného, ale další čas ušetříte při čtení komentářů a psaní těch svých. A při urážení všech lidí kolem dokola také.

                2. Nektere vase drivejsi clanky byly smysluplne (pred x-lety!).
                  Nektere vase drivejsi clanky byly smysluplne (pred x-lety!). Ty dva o Ioniqu vubec ne. Mnohem vice se clovek dozvedel od dlouhodobych uzivatelu elektroaut, kteri psali do diskuze pod clanky. Ctete si po sobe vase prispevky a pak neco rikejte o urazkach. V urazkach suverenne vedete na tomto serveru vy. Svobodu v tom, jestli zareagujete, nebo ne, vam neberu, je to vase volba. Chapu vas, ze se vam kritika nelibi. Ale kdyz ji prijmete a poucite se z ni, vy budete lepsi, ne ostatni. To je zname pravidlo businessu. Vy zatim volite reakci stylu – urazit urazit urazit za kazdou cenu. Je to vase volba.

                3. Tomu se říká sebeprojekce. Bez urážky 🙂
                  Tomu se říká sebeprojekce. Bez urážky 🙂

      2. Vas radoby test byl test mozna pro vas. Co jste napsal je v
        Vas radoby test byl test mozna pro vas. Co jste napsal je v kvetnatych souvetich rozepsane to, co si kazdy precte v reklamnich materialech. Takze nulova pridana hodnota. Jediny, kdo pise konkretni prispevky ohledne iOniqu je eLaco. Od nej se clovek dozvi konkretni veci, ktere jsou podlozene pouzivanim vozu.

  2. „V čistě elektrickém režimu je dojezd dle stylu jízdy a
    „V čistě elektrickém režimu je dojezd dle stylu jízdy a povětrnostních podmínek až 62 km s nulovými emisemi, kombinovaná spotřeba jen 1,1 l/100km, emise CO2 26 g/km. Doba nabíjení z běžné domácí zásuvky je 2 hodiny 15 minut. V kombinovaném režimu elektrický + hybrid dosahuje auto maximálního dojezdu přes 1100 km.“

    Podtrzeno a secteno. Ioniq plugin ma objem palivove nadrze 11,5 litra.
    Kde asi udeliali soudruzi z marketingu chybu?
    (1100-62*1.1/100=11.418)

    1. Hele, kdyby ten hybrid jel 1100km z kopce, mel by spotrebu
      Hele, kdyby ten hybrid jel 1100km z kopce, mel by spotrebu 0L/100km!
      Je totiz treba do toho zapocitat rekuperacni brzdeni a to je hodne slozitej vzorec. Napr Leaf 24 ma hodnotu rekuperace asi 25% (z rozmezi 20…33%) z energie, co tece do mororu a je to asi 30Wh/km. Takze ioniq by na 1100km mohl vyrobit rekneme 30×1100=33kWh a to by bylo asi 200km jizdy a k tomu to pocatecni plne nabiti, pak na benzin jel 840km.
      Pozorny ctenar si to sam dopocita.

      BEV future is commin‘

  3. Fajn a příště prosím objektivně…když srovnávat se
    Fajn a příště prosím objektivně…když srovnávat se sousedem z Boleslavi, tak se vším všude, třeba se servisním pokrytím 😉 U nás Octavii oservisuju na x místech – zastoupení H.. ioniqa nejen nemá, ale neumí ani servisovat..takže 100 km do servisu s autem..

    1. Já v těch vašich servisech byl. Vždy se mi rakovino auto
      Já v těch vašich servisech byl. Vždy se mi rakovino auto vrátilo v horším stavu než když jsem ho dával do servisu. Takže žádná hitparáda jak se snažíte naznačit. I v těch vašich servisech jsou levoruké netáhla, které netuší jak vlastně to co opravují funguje. Takže za mne to je 0:0 a to nejsem žádný příznivec Hnůjdaje.

    2. Tak to mne fakt rozesmálo, opravdu.
      Spalovák servis musí

      Tak to mne fakt rozesmálo, opravdu.
      Spalovák servis musí mít co kousek, spousta věcí se tam může pokazit a hlavně se spousta věcí průběžně spotřebovává a musí průběžně měnit, jinak to nejede. To je prostě spalovací filozofie.
      K čemu potřebuje elektromobil hustou servisní síť? Víte, jak je na tom se servisem třeba Tesla, kde je dokonce nepovinný? Víte, co představuje garančka Ionu v rámci 5leté záruky – výměny pylových filtrů kabiny, jinak jen SW kontrola, kterou si například ta Tesla může udělat online přes internet.
      To je jako říkat o veganské restauraci, že nikde poblíž nemají velkochovy dobytka, prasat a drůbeže, bez čehož se klasická restaurace neobejde.

      1. Vím a taky vím o Tesle co za 16 000km byla 6x v servisu!!! A
        Vím a taky vím o Tesle co za 16 000km byla 6x v servisu!!! A jelikož věřím principům automovbilů (s jakýmkoli pohonem) a zároveň znám kvalitu automobilek – je mi jedno jaké to auto je a jaký má princip. Dostupnost servisu považuji za jednu z to 5 vlastností vozu, když si ho vybírám. Ono totiž dostat nepojízdnej kus ocele do servisu 100 a více km něco stojí (a ne zrovna málo) a že i v elektromobilu je součástek, co se můžou po je dost…krom pohonu je vše stejné s konvenčím vozidlem a měnič taky není z jedné součástky…

        1. No vidíte, 300.000 vyrobených aut a 1 Tesla za 16.000 km 6x
          No vidíte, 300.000 vyrobených aut a 1 Tesla za 16.000 km 6x v servisu. Asi si sám odpovíte na otázku, zda je proto nutné mít hustou servisní síť.
          Otázka totiž zní jinak – a to my třeba v Ostravě, kde jezdí Ionů docela dost, z místního servisu známe – čím se ten servis bude živit?

            1. Ale to nikdo netvrdí. Jen že výjimka potvrzuje pravidlo, a
              Ale to nikdo netvrdí. Jen že výjimka potvrzuje pravidlo, a že se servisem elektroaut se to má tak, že se s tím nikdo neuživí. Mám Iona 4 roky (to bude v 2.dubna). Živím jen pneuservis 2x do roka a díky prodloužené záruce jezdím ještě co rok na garančky, kde servis dostane sotva tisícovku za práci a tisícovku za originál pylový filtr. Garančka spalovák výměny filtrů, oleje, následně svíček, brzdových destiček……
              Spalovací benzín Citroen Berlingo na podzim neprošel Emisemi. Výměna lambda sondy, seřízení, 5 tisíc. Emise, včetně opakovaných, a STK přes 2 tisíce. 7 litrů fuč.

              1. Ja bych se o ne az tak nebal. V nejhorsim se zaruka baterky
                Ja bych se o ne az tak nebal. V nejhorsim se zaruka baterky (nad zakonny ramec) podmini necim jako kazdorocnim „premerenim poklesu provoznich parametru“ v cene dosavadni garancky. Plus tu mame veskery servis nepohonne casti auta (vymlacene tlumice a ramena, blbnouci elektronika…).

                Ale je fakt, ze jiste ohrozeni asi citi (ne, nemyslim, ze by to pro ne byl nejaky problem v pristich 10-15 letech). Ten „nas“ (bazar/servis vedle baraku nasich) narozdil od Leafa svezt Teslou nechtel, zato se podivoval ze me to jeste nepustilo a dalekosahle vykladal, jak jeli nekam na predvadecku a ze slibenych dvou aut ani jedno nedorazilo, protoze se obe rozbila cestou. 🙂

              2. Ale jo, chápu, již nadpisem je článek bulvárem…chybí
                Ale jo, chápu, již nadpisem je článek bulvárem…chybí relevantní informace a už se zase utopicky křičí, že elektromobil servis nepotřebuje.. a ukazuje se výměna oleje..popravdě, krom udržovacích výměn spotřebáku jsem za svých cca 500 000 km s autem kvůli motoru v servisu nebyl, ale podvozek, komfortní systémy, to je jiná…a to má elektromobil stejné. Za těch pár nacouvaných km se mi potvrdilo, že emobil taky není bezporuchový a to jak eGolf, tak ion, tak Leaf. S Teslou jsem najel opravdu málo (stovky km popředu), nicméně po euforii ze zrychlení velké zklamání – jak z dotykového displaye (tohle ovládání prostě nechci), tak z pojetí a zpracování auta – ale ok byl to model 2013 možná udělali velký krok vpřed (ale, co jsem viděl první fotky produkční trojky, tak spíš ne – opět stejné výhrady)
                Nicméně dovolím si citovat klasika: profesionál je studenej čumák, protože si uvědomuje souvislosti, ovšem nejhorší pro věc je vyjuchanej nadšenec, nadělá víc škody než užitku a je úplně jedno, kde se v potravním řetězci společnosti nachází

                1. „všetci“ si sťažujú na tablet v aute – čo stále
                  „všetci“ si sťažujú na tablet v aute – čo stále potrebujú OVLÁDAŤ? veď automobil má slúžiť na premiestnennie z A do B.

                2. Obecně: vyhřívání sedadel, ventilaci/topení (ne každý
                  Obecně: vyhřívání sedadel, ventilaci/topení (ne každý může jezdit s automatickou klimatizací), zamlžování oknen, sklon světel (i to je dneska na dotykových displayích) pokud nemají automatickou regulaci, příjem/odmítnuní handsfree hovoru, navigaci, blbé přepnutí rádia, ztlumení podsvícení přístrojů, akvivaci/deaktivaci kontroly prokluzu kol…atd atd atd… prostě není nad tlačítko…ubrat rychlost ventilátoru na přední sklo za jízdy otočným kolečkem není problém a člověk má zpětnou co udělal, udělat to samé pomocí dotykáče je velmi riskantní a potencionálně nebezpečný manévr, protože se řidič musí podívat, co dělá jestli třeba nepřestavuje teplotu v kabině

                3. Ďakujem za podrobné vymenovanie a upresnenie, ktorá z tých
                  Ďakujem za podrobné vymenovanie a upresnenie, ktorá z tých činností je vykonávaná počas jazdy (ventilátor). zvyšok by mal nastavovať pred, alebo cez prestávku v jazde.

                4. Vsetko co ste vymenovali, okrem „akvivaci/deaktivaci kontroly
                  Vsetko co ste vymenovali, okrem „akvivaci/deaktivaci kontroly prokluzu kol“ sa da na tesle nastavit aj ovladacmi na volante.

            2. embéčka ikstej generácie (je furt embéčkou), od okamihu
              embéčka ikstej generácie (je furt embéčkou), od okamihu ako ju kúpite, stráca na cene a STARNE.
              ELEKTROMOBIL a TESLA je toho príkladom na cene nestráca a nejmä NEstarne, pretože „luftom ju inovujú“ – bez výmeny batérie jej zvýšili dojazd, …

  4. Pekne napisane. Mozem potvrdit vlastnymi skusenostami s
    Pekne napisane. Mozem potvrdit vlastnymi skusenostami s Ioniq-om.

    Len nabijanie doma z cerveneho 5-koliku mi pise 7,5 hodiny, pri 25A (mam „v plote“ taky hlavny istic). Aj ked by to malo byt podla vypoctov kratsie (220V*25A = 5500W => 5 hod. 45 min. pre 31,5kWh).

    A pre nabitie z 220V zasuvky (istene 10A) Hyundai-om dodavanym kablom mi pise Ioniq nabitie za 14 hod. 30 min.

  5. Hluk a vibrace spalovacího auta prokazatelně působí
    Hluk a vibrace spalovacího auta prokazatelně působí záporně na psychiku, podněcují agesivitu na silnicích, to přece víme ze všemožných studií každý. Dokonce i marketing těchto firem trpí depresemi a nervovými poruchami 🙂

    1. Oni to spalováci nikdy nepřiznají, že jim to vadí. Až
      Oni to spalováci nikdy nepřiznají, že jim to vadí. Až teprve pojezdí v elektrice, tak si to začnou pochvalovat. Proč by se pak Rols-Royce chlubil tím, že jediné, co uslyšíte v kabině, je tikot švýcarských hodinek v palubovce z ebenového dřeva?

  6. Mohu se zeptat autora na několik věcí ? Na fotkách není
    Mohu se zeptat autora na několik věcí ? Na fotkách není aktuální model škody octavie, ale o 2 generace starší model, který se několik let již nevyrábí. Nicméně právě tento model, který je na fotkách měla paradoxně již škoda s označením greeen line před 5 lety v plně elektrické verzi, která se potom začala vyrábět seriově ve VW Golfu 7 v roce 2014.

    za druhé tento text …

    Ty obvykle nabízejí v základní ceně auta dokonalé holátko, které si v rámci různých paketů můžete dovybavit až na dvojnásobek původní ceny. Třeba i volantem, když to přeženu. U elektromobilů to dělají podobně, stačí se podívat na ceníky Volkswagen e-Up a Volkswagen e-Golf. Tudy cesta nevede…

    Pokud se pořádně podíváte do ceníku elektrických VW, tak zjistíte opak, jelikož VW e-Up i VW e-Golf jsou již v základu velmi dobře vybavené vozy a rozhodně díky příplatkové výbavě se nedostanete na dvojnásobek původní ceny.

    Mám z tohoto článku jen pocit, že autor trpí komplexem, že vše vyrobené koncernem VW je hrůzostrašné a firma Hyundai je nejlepší na světě. Pokud se podívám ekonomicky na čísla prodejů, tak Ioniqů se prodalo loni v CZ několik málo kusů a octavií tak několik málo desítek tisíc kusů. škoda zatím nevyrábí čistý elektromobil, jelikož to pro ně není asi z hlediska poptávky důležité. Vy si rozhodně Hyundai také nekoupíte, jelikož budete asi ještě dlouho jezdit iONem.

    Mohu Vám říci za sebe, že jsem uvažoval o koupi Ioniqa, ale zoufalé chování prodejců Hyudai, které ani po 5 pokuse nebylo schopné nabídnout vozidlo k otestování, o prodeji ani nemluvím, úplně na to zhluboka serou. U VW mě během první návštěvy půjčili nového e-Golfa na otestovaní.
    Nakonec jsem si koupil Teslu Model S, jezdí parádně, ale kvalitou a dílenským zpracování má ještě na německou konkurenci co dohánět.

    1. Foto s Octaviou je tam asi len kvoli porovnaniu velkosti, aby
      Foto s Octaviou je tam asi len kvoli porovnaniu velkosti, aby bolo zjavne, ze Ioniq a Octavia patria do tej istej kategorie 😉

      A k cene, ked som si vyskladal aktualnu verziu Octavie v tej zostave ako ma Ioniq, tak som dostal cenu 30.800,- EUR. Co je po odpocte dotacie na Ioniq (5.000,- EUR) dokonca o 800,- EUR viac ako cena za Ioniq v plnej vybave.

      Navyse aj ten e-Golf davaju v zakladnej cene bez tepelneho cerpadla (dost podstane pri EV) 😉

    2. Na fotkách je Octavie, která právě stála na parkovišti a
      Na fotkách je Octavie, která právě stála na parkovišti a bylo vedle ní místo. To je celé.
      Ano, Škoda elektrickou řadu GreenLine ozkoušela a zabalila, tedy zabila jako předtím mnoho jiné automobilky jiné elektromobily, třeba mateřský VW elektrický Golf z let 1995-2000.
      Musíte opravdu poctivě srovnávat u daného typu elektro a spalovák. Tzn. brát auta s nejlepšími spalovacími motory, protože jen ty konkurují elektrickým, mít v těch autech automatickou spojku, přesto bude nekonkurenceschopná reduktoru, tedy přímému převodu elektromobilu, a dovybavit je opravdu veškerými věcmi. VW je pak pověstný tím, že elektra normálně předražuje, aby si nekanibalizoval spalováky. Nehledě na to, že elektra i přes drastickou cenu nestačí vyrábět, aby pokryl zájem.
      Koncern VW by samozřejmě mohl vyrobit slušné elektro, kdyby chtěl. Jenže nechce. Nainvestoval v nedávných letech do spalováků obrovské peníze a ty se prostě musejí vrátit. Podívejte se jen na stavby v ČR. A to je jedna z mnoha zemí, kde působí. To je celé.
      Škoda bude dělat elektromobily, až jí to mamča VW dovolí. Určitě není potíž zastavět do Oktávky věci z eGolfu. Ale kdo by ho pak kupoval.
      Já prozatím nemám důvod měnit Iona. Ve středu jsem nabíjel, včera a dneska jezdil a topil po městě, nyní jsem v práci a Ion si visí na pomalé nabíječce, kam dorazil s 3 kWh z 16 kWh. Při obědové pauze si ho vyzvednu plně nabitý. Pohoda.
      Udělal jste dobře, že jste šel do elektroauta bez kompromisů, Tesly Model S. Dílenské věci se u ní postupně přestávají řešit, přeci jen je to automobilka, vyrábějící pořádně sériově, +-5 let. U VW jste měl štěstí, mnohde na autosalonu nejen, že eGolf nenabídnou k otestování, ale ještě ho tam ani neviděli. Podobně k tomu – ale daleko ostudněji, na úrovni VW roku 2014 – přistupuje Hyundai. Když k tomu připočteme neschopnost krýt výrobou poptávku, je na znechucení zákazníka zaděláno řádným způsobem.

      1. Děkuji Radovane za milou odpověd a vysvětlení některých
        Děkuji Radovane za milou odpověd a vysvětlení některých detailů. Nepochopil jsem jen proč tak zbytečně útočící nadpis v článku, když se dle Vašich slov obě automobilky chovají podobně – VW vs Hyundai. Jelikož jsou e-Golf a Ioniq cenově velmi blízká auta. Jak asi oba chápeme, škoda zatím nemá pokyn shora začít čisté elektromobily vyrábět, proto bych ji úplně nesrovnával. Přeji klidný zbytek víkendu.

    1. Ja som zatial po 10.000 km s mojim Ioniq-om plne spokojny.
      Ja som zatial po 10.000 km s mojim Ioniq-om plne spokojny. Vratane doteraz bezproblemoveho nabijania, a to aj pocas zimnych mesiacov pod Tatrami.

      Mozno mal tamojsi Kanadan smolu na prave chybovy kus. Pripadne mali v Hyindai problem s konektorom typ1 (u nas mame typ2)?

    2. Na Hyundai Ionic foru pisou, ze na vine je 12V baterka kde se
      Na Hyundai Ionic foru pisou, ze na vine je 12V baterka kde se musi vymenit nabijeci kable. Pry to zpusobuje tuto chybu s nabijenim. V servisu to opravuji skoro na pockani.
      Tenhle psany clanek je spis potreba se vykricet, ze neco nefunguje. To je jak psat clanek, ze jine auto nechce nastartovat s timhle a timhle palivem.
      Zadna vazna chyba to neni. Pri -20C je celkem bezne ze se 12V baterka vyzdime

    1. Taková hloupá absurdita jako u Škodovky za síť do kufru
      Taková hloupá absurdita jako u Škodovky za síť do kufru 5000Kč. U starší verze stála síť jen 1500Kč. To že byla ta síť téměř stejná nikoho kdo ten ceník tvořil vůbec nenapadlo. Mám pocit, že ceníky doplňků tvoří nějaká sekretářka, které si ty ceny cucá z prstu.

      1. Kdysi jsem koupil Octavku I z Holandska. Tam byl priplatek za
        Kdysi jsem koupil Octavku I z Holandska. Tam byl priplatek za Combi nekde kolem 20.000 Kc a v CR pres 50.000 kc. Ceny nemaji s naklady nic spolecneho. Oni se ridi tim, co trh dovoli. A kdyz to lidi kupujou, tak proc by je nemohli podojit.

  7. takhle se dela PR. 😉 proste vam clanek napise nadsenec. a
    takhle se dela PR. 😉 proste vam clanek napise nadsenec. a podepise se jako redakce. koukam, ze tesla ma v pr dustojneho konkurenta. co je jenom dobre. jeste kdyby si zvolili do cela nejakeho maskota. jako treba alza ta ma sveho mimozemstana. tesla ma sveho mlaska, kdyz hjundeee vymysli sveho hjundyo, bude to dokonaleeee.

  8. Je vidět, že to psal nadšenec, milující Ioniq. Je tam
    Je vidět, že to psal nadšenec, milující Ioniq. Je tam sice pár nepřesností, jako nabíjení rychlostí 1 kWh za něco málo přes minutu (to něco málo je 20 sekund), nebo zásuvka běžný 5-ti kolík má většina lidí 16A na fázi a nikoliv 32A. tedy nabíjení by trvalo 9 hodin apod. Rovněž bych v dnešním článku neporovnával s Ioniqem starý model 30 kWh Leaf, nebo již nevyrábějící se Mercedes B. Pokud Hyundai něco neudělá s kapacitou baterie do konce příštího roku, „zavře se nad Ioniq voda….“

    1. Kdepak Josefe, nadšenec miluje elektromobilitu a svůj Ion.
      Kdepak Josefe, nadšenec miluje elektromobilitu a svůj Ion. Páč nejlepší auto je vždycky to, co mi parkuje v garáži, říká nejen můj otec.
      Opravdu to bylo něco málo s ohledem na fakt, že po překročení 50% hranici kapacity baterie rychlost nabíjení postupně klesá. To co vidíte na obrázku je už po 83%.
      Nabíjení z červených pětikolíků opravdu netrvá 9 hodin, jak píšete, protože nezáleží jen na zásuvce, ale především na palubní nabíječce. Takže zásuvka 400V 16A (11 kW výkon) i 400V 32A (22 kW) výkon vyjde nastejno, auto si vezme jen necelých 7 kW, takže nabíjení z obou dvou trvá stejně, zhruba 4,5 hodiny.
      Ta porovnání jsou z testů, které se objevily loni chvíli po uvedení na náš trh, proto je tam „napsali testeři“. Najdete je zde:
      https://www.garaz.cz/magazin/garaz-tv/3003196-souboj-elektromobilu-vyzdimali-jsme-baterky-do-nuly-test-dojezdu-a-nabijeni-na-sidlisti?tags=elektromobil%2Chyundai%2Cmercedes-benz%2Cnissan%2Celektromobily%2Chyundai-ioniq
      https://autobible.euro.cz/elektricky-srovnavaci-test-hyundai-ioniq-electric-vs-bmw-i3-94-ah-vs-nissan-leaf-30-kwh/.
      Když je možnost, tak než do toho vlezu, něco si o tom přečtu. Jsou výrobci, kteří mnoho věcí dokáží umně skrýt. A to překvapivě i těch pozitivních.
      A máte pravdu, jakmile Nissan začne s prodejem 40 kWh baterky a nového Leafu, bude se k tomu muset Ioniq postavit čelem.

      1. tvrdenie
        „Takže zásuvka 400V 16A (11 kW výkon) i 400V 32A

        tvrdenie
        „Takže zásuvka 400V 16A (11 kW výkon) i 400V 32A (22 kW) výkon vyjde nastejno, auto si vezme jen necelých 7 kW, takže nabíjení z obou dvou trvá stejně, zhruba 4,5 hodiny.“
        je nespravne, lebo Ioniq ma jednofazovu 32A nabijacku, takze 16A da len polovicny vykon ako 32A.
        inak perfektny clanok.

        1. Děkuji za pochvalu, ale ještě není celý. Jak se říká,
          Děkuji za pochvalu, ale ještě není celý. Jak se říká, nechval dne před večerem 🙂
          S nabíjením to asi Hyundai hodně zjednodušuje https://www.hyundai.cz/modely/ioniq-electric#part-charging: „Domácí nabíjecí stanice – Nabíjecí bod pro domácnosti – „nástěnná skříň“ může být pevný nebo přenosný a zahrnuje řídicí jednotku, která je chráněná pojistkami nezávisle na domácím rozvodu elektrického proudu. Využívá 3fázový střídavý proud a může zajistit 100% nabití za 4 hodiny a 25 minut.“ Protože by musel předpokládat, pokud umí fakt jen jednofázově, že máme doma všichni 400V 32A, což tedy nemáme. Napovídalo by tomu „Veřejná nabíjecí stanice – IONIQ Electric je kompatibilní se všemi stabilními veřejnými nabíjecími stanicemi AC. Doba nabíjení je přibližně 4,5 hodiny.“ Ty ovšem bývají shodně 400V 32A.
          Bohužel měl jsem k dispozici jen základní nabíjecí kabel Hyundai z domácí zásuvky 10A 230V a pak kroucený Mennekes, takže to nebylo na čem ověřit.

          1. Díky za super článek. I Vaše rady mi pomohli při
            Díky za super článek. I Vaše rady mi pomohli při postupném přechodu od spalovacích aut na elektriku(před 3 roky Zero z německa a nyní rok Ioniq=už žádné spalovací auto v rodině). Rok jezdím s Ioniqem, který je pro nás plnohodnotným rodinným autem. A už jsem zvědav na Konu. Korejci překvapily, že jdou cestou spotřeby a až potom kapacity. Zatímco nissan jako když ustrnul a jenom přihazuje kapacitu. Pouze takový dojem. Hyundai to opravdu rozjelo, ještě zlepšit dostupnost.

            1. Rádo se stalo, děkuji za pochvalu. Dvojnásob mne ovšem
              Rádo se stalo, děkuji za pochvalu. Dvojnásob mne ovšem těší další spokojený uživatel elektromobilu a že jsem byl trochu nápomocen. Ale já jsem Vám mohl ukázat jen dveře, otevřít už jste je musel sám. A to jste udělal.
              Skutečně je velmi zajímavé pozorovat, jak 2 dělají totéž – elektromobil – ale není to totéž. Jedni jdou navyšováním kapacity, druzí přes spotřebu. Už Kia Soul EV byla příjemným překvapením, Ioniq to vygradoval.
              Napadla mne ještě jedna taková zvláštnost – třeba Nissan versus Mitsubishi. Teoreticky ten druhý byl prvním, a trojčata iMiev/Ion/Zero tu máme díky němu, ale on se nikam nehýbe. Nenavyšuje kapacitu, nepředělává výbavu. Naopak vzal motor a půlku baterek z maého městského čtyřmístného MPV iMiev a vrazil je do velkého pětimístného SUV čtyřkolky Mitsubishi Outlander PHEV. Což je díky tomu jediný PHEV, co znám, který má rychlonabíjení. Opravdu kuriozní přístupy.

              1. Divim se, ze jeste nikdo nevyrabi nejaky kastlik, do ktereho
                Divim se, ze jeste nikdo nevyrabi nejaky kastlik, do ktereho vedou 3×230/400V a ze ktereho leze 1x230V a hoooodne amper. Nemelo by to byt moc slozite. 3f umsmernovac a jeden inverter. Ztraty by nemely byt vic nez 3-5% a problem s chybejicim 3f nabijenim by neexistoval.

                1. Měl jsem od jedné firmy naprojektované trafo, co by
                  Měl jsem od jedné firmy naprojektované trafo, co by dokázalo z 400V braných z dvou fází udělat 230 a tím pádem z přívodu 3x10A udělat cca 1×16. Ale když jsem si spočítal kolik by mě to stálo na ztrátách, raději jsem posílil jistič. Stejně tak jsou k sehnání malé 10kW DC nabíječky, jejich cena je ale dosti vysoká.

                1. AC (max 7kW, interni nabijecka) vs DC (max 100kW, nabijecka je
                  AC (max 7kW, interni nabijecka) vs DC (max 100kW, nabijecka je soucasti stojanu)

          2. A šel by jste do něj Radovane?
            Jako že by jste prodal

            A šel by jste do něj Radovane?

            Jako že by jste prodal jednoho iona, berlingo něco si doplatil a šel kompletně jako rodina do elektřiny? Nebo to ještě není ono, myslím hlavně přepravní kapacitu , tažné atd. Dojezd by byl už poměrně dostačující.

            Auto je pěkné,ale na ježdění kolem komína jsou trojčata ideál, dobře se s tím parkuje. A má to třetinovou havarijní pojistku, takže nevím. Ale jezdit pravidelně nějak 100 Km do práce, tak to je jasná volba.

            díky za test

            1. Kdyby Ioniq byl udělán komplet jako elektromobil, se zadním
              Kdyby Ioniq byl udělán komplet jako elektromobil, se zadním náhonem a fakticky dvouprostorovou karoserií (trojčata, BMW i3, Tesly) tak by se mi líbil.
              Dojezdově i komfortem ano, uspořádáním a nízkým lehacím posezem ne. Zvykl jsem si v autech sedět, nedělit se s technologií o prostor. Přepravní kapacitou je dostačující, tažné jsem nikdy nepotřeboval (třeba basy piv nebo železniční pražce jsem vozil v Citroenu BX Break, tedy kombíku s hydropneumatickým pérováním, dodávce naležato).
              Mohl jsem loni koupit místo druhého Ion Leaf, ale proč, když Ion vyhovuje, přesně jak píšete.
              Rádo se stalo.

              1. Nemuzu s vami souhlasit. Mam Ion a Leaf. Leaf je dospele auto
                Nemuzu s vami souhlasit. Mam Ion a Leaf. Leaf je dospele auto na kazdou jizdu. Ion je takove poskakovatko. Moje zena Ionem nechce jezdit, protoze to ma do komfortniho jezdeni daleko. Kazda nerovnost vozovky je neprijemna. O zimnim provozu ani nemluvim. Ja jsem tvrdas a jezdim casto Ionem, ale ruku na srdce, radeji bych jel Leafem. Ion ma dobre reseny kufr, tam Leaf nestaci konkurovat. Tak na kratke jizdy a na vetsi naklad Ion a na pohodli a delsi dojezd jednoznacne Leaf.

                1. Tak o tom žádná že Leaf a trojčata jsou jiné světy.
                  Tak o tom žádná že Leaf a trojčata jsou jiné světy. Manželka kolegy taky ráda přesedlala na Leaf z Iona a ten prodali (tehdy do emuj.cz). Ale zatím nám Iony stačí, takže jsme do Leafu nešli.
                  Teď jsem řešil zimní provoz Ionu, ale díky krátkým trasám a průběžnému nabíjení to pořád jde. Pokud takhle poskakuji komfortně po městě s neustálými zastávkami, kdy auto vychladne, tak prostě komfortu obětuji dojezd. A to doslova, přes 80 km se nedostanu. Prostě topení bere 4 kW a to dělá u 16 kWh baterky hodně. Navíc je nezaizolované, stejně tak rozvody, nahřívá vodu, ta vzduch a ten ohřívá kabinu, prostě ztráta sama. Takže vyjedu s autem +16°C z garáže a hned topím, nejprve vnitřním okruhem. Venku je pod nulo obvykle -5°C. Jakmile se začínají mlžit okna, přepínám na vnější. Topení při rozjíždění bere tolik, že i na neutrál ukazuje ručička odběru doprostřed zeleného pole Eko, jako bych jel přes 50 km/h. Zastavení, otevírání dveří, vykládání věcí z kufru, to vše znamená nové vyhřívání. Vypnutí motoru a návrat za hodinku taktéž. Takže znovu topíme 4 kW a jasně vidím, že místo 9 km v létě a 7 km v zimě na 1 dílek baterky = 1 kW, ujedu 6, 5, v extrému jen 4 km (to když to sem tam vezmu po rychlostce nebo dálnici, co vedou přes město 100 a více km/hod Ionu nesvědčí). pokud ovšem ráno můžete vyjíždět plný a v průběhu dne taky máte možnost nabíjet, tak to neřešíte. A ty možnosti mám.

    2. Jelikož už rok jezdím s Ioniqem tak můžu porovnávat. A v
      Jelikož už rok jezdím s Ioniqem tak můžu porovnávat. A v tomto v Hyundai udělali velký skok. Nové baterie mají být už letos spolu i s novým el. modelem. Ale překvapující dojezd s tou současnou 28 oproti novému Leafu 40 je možná(podle dostupných testů na youtube)pouhých 50 km(reálných). V Nissanu zatím více jdou navyšováním kapacity baterie než úsporou energie. To je jenom můj dojem. Přitom do budoucna je cesta úspory energie a ne navyšování kapacity jasná.

        1. To máte určitě pravdu. Myslím tím hlavně nepoměr v
          To máte určitě pravdu. Myslím tím hlavně nepoměr v kapacitě a v rozdílu dojezdu. Hyundai už letos dodá konu s většími bateriemi. Každopádně čím více EV tím lépe. Cestou spotřeby zatím moc ev výrobců nejde. Pouze přihazují kapacitu.

          1. Ta spotřeba u Ioniq dle měření EPA se mi zdá extrémně
            Ta spotřeba u Ioniq dle měření EPA se mi zdá extrémně nízká v porovnání i s BMW i3 90 Ah, které je o 150 kg lehčí. Jezdil jsem s ním jen jedno odpoledne a tak výrazný rozdíl ve spotřebě mi to zase nepřišel. Musel bych se s ním projet na mé trase, tam by to bylo vypovídající.

            Kia Soul 32 kWh/100 mil
            Nissan Leaf 30 kWh/100 mil (nový i starý)
            BMW i3 90 Ah 29 kWh/100 mil.
            Ioniq 25 kWh/100 mil.

        2. Zaujimal by ma rozdiel v dojazde dialnica <-> mimo-dialnica u
          Zaujimal by ma rozdiel v dojazde dialnica <-> mimo-dialnica u Leafa 2018 (40kWh).

          U Ioniq-a mam tento rozdie na urovni 10%-14% (podla rychlosti 10% pri dialnicnej rychlosti 105 km/h a 14% pri 120 km/h)

          Predpokladam, ze rozdiel dojazdu Leaf <-> Ioniq bude pri dialnicnej ceste do Brna mensi ako 50 km (a kedze Leaf nema ohrev bateria, tak v zime sa bude ten rozdiel este viac zmensovat).

          Rad by som ale videl realne porovnanie.

      1. Nový nominálně 40 kWh Leaf má EPA dojezd 240km.
        Nový nominálně 40 kWh Leaf má EPA dojezd 240km. Nominálně 31,5 kWh Ioniq (28 kWh využitelných) má EPA dojezd 200 km. Tj. nový Leaf baterka +27%, dojezd +20% oproti Ioniqu.
        Tj. rozdíl ve spotřebě (ve prospěch Ioniqu) tam je, ale nezdá se mi až tak propastný…

    3. …. lehká vysokopevnostní ocel … připomíná mi to
      …. lehká vysokopevnostní ocel … připomíná mi to otázku, zda je těžší kilo železa, nebo kilo peří.

      Ano, psal to asi více nadšenec, než expert, je tam řada technických nepřesností, ale přečetl jsem si rád a celé. A to jiné články raději ani nerozkliknu, nebo to vzdám po prvním odstavci.

      Dík.

        1. A kam tu baterku nacpou? Pod podlahu asi ne, tudíž to bude
          A kam tu baterku nacpou? Pod podlahu asi ne, tudíž to bude mít IONIQ všechno v zadku tak jako teď a bude vyvážený jak kaldivo na kolečkách. No to jsem fakt zvědav, už teď to prej není zrovna ideální. Jakej to má poměr rozložení hmotnosti na nápravy?

  9. pozrite si ho zo všetkých
    pozrite si ho zo všetkých strán
    https://www.youtube.com/watch?v=DGBzVfKuiWE&t=56s

    a pre tých, ktorí potrebujú 500km v kuse záznam z rodinnej dovolenky
    https://aufstrom.com/2017/07/familienurlaub-mit-dem-hyundai-ioniq-electric-rund-1-200-kilometer-nach-porec-kroatien-und-retour/
    cestu „tam“ sme mohli sledovať na app.

    vyhrievanie pred cestou
    https://www.youtube.com/watch?v=wLmCA5_FaT0
    odmrazovanie
    https://www.youtube.com/watch?v=2_0W8c-wGfg

    1. Nemohl. Líbí se mi. 🙂 Pokud Hyundai přesvědčí
      Nemohl. Líbí se mi. 🙂 Pokud Hyundai přesvědčí fleetové nákupčí, že toto je náhrada za Octavii a oni koupí v množství větším, než malém, budou mít v Boleslavi bolehlav. Když si vezmeme, jak tajně Ioniq vyvíjeli a jak je výsledek vymazlený, to se bude špatně dohánět.

    1. Bohužel. Spalovací továrny jedou na plné pecky. Pokud to
      Bohužel. Spalovací továrny jedou na plné pecky. Pokud to má být poslední vzepětí před pádem, předsmrtná křeč, bylo by to pro naše zdraví do budoucna docela fajn. Ale vzhledem k průměrnému stáří aut u nás 15 let to vypadá reálně, že ještě v roce 2033 tady s námi budou dneska vyrobené spalováky. Kolik bude nám, našim dětem a našim vnukům?

  10. Pivní znalec? TO SI REDAKCIA VAZNE MYSLI, ZE PO 8 ROKOCH BUDE
    Pivní znalec? TO SI REDAKCIA VAZNE MYSLI, ZE PO 8 ROKOCH BUDE MAT LI-ION BATERIA 100% KAPACITU? Ze konkurencia Nissan/BMW ma mizerneho dodavatela Li-Ion baterii, ked hovoria 70% degradacii?
    Trochu posurfujte a overte si info, napr.:
    speakev – IONIQ battery warranty – 70% for 8 years/125k miles
    @DanTup Where can I find info on the battery warranty for electric Ioniq? What % battery capacity do you guarantee over what period?
    @Hyundai_UK Hi, the battery warranty on IONIQ is 8 years 125,000 miles. Any issues have to be diagnosed by your dealership, thanks
    @DanTup Sure, but where can I get details on what’s covered? Eg. Degradation? Other manufacturers cover this in the brochure, can’t find yours
    @Hyundai_UK Hi, we do have a HV battery degradation limit of 70% State of Health, thank you
    @DanTup Thanks for the info – what time period is that for?
    @Hyundai_UK hi Dan, this is for the 8 years, thanks
    @DanTup 70% for the full 8 years? This sounds amazing Is it written anywhere official? I don’t think a tweet will stand up in disputes!
    @Hyundai_UK I’m looking into where this will be printed for you Dan and shall confirm back when I have this info, thanks

      1. Citujem:
        „A co baterie elektromobilu, o níž vám každý

        Citujem:
        „A co baterie elektromobilu, o níž vám každý pivní znalec spalovacích vozů řekne, že se přece musí co 3 roky vyměnit? Na lithium-ion polymerové akumulátory ve vozech Ioniq Hybrid, Ioniq Plug-in hybrid i Ioniq Electric dává Hyundai záruka 8 let nebo 200 000 km.“

        Je tu napísané, že si niekto myslí, že baterie budu mat po 8 rokoch 100% kapacity ???!!!

    1. Kde se píše o 100% kapacity po 8 letech . Je to záruka na
      Kde se píše o 100% kapacity po 8 letech . Je to záruka na Akumulátor kdy výrobce dává záruku na to, ža akumuklátor neodejde. Je i jasně specifikovaný pokles kapacity v Čase kolik je Ještě přípustný úbytek a kolik už je na reklamaci .

      Když u spalováku po první sezoně Odejde 12V Startovací/Palubní akumulátor. Tak vás v prodejně kde jste to koupil Jen informují, že jste si měl pořádne přečíst Navod a akumulátor přes zimu pravidelně nabíjet .
      To mi řekl jeden Pan Prodejce , že toto se jim stává pravidelně každý rok. Na to se žádná záruka nevstahuje. Bylo na něm vidět, že ho tento dotaz docela vytočil .

  11. Chlapy prý je v GERMÁNII CENZURA !!! pomozme jim trošku
    Chlapy prý je v GERMÁNII CENZURA !!! pomozme jim trošku parťácky 😉

    Německou Chotěbuzí cloumá násilí mezi uprchlíky a místními

    zpravy.aktualne.cz/zahranici/nemeckou-chotebuzi-clouma-nasili-mezi-uprchliky-a-mistnimi-d/r~29df6d1e05ae11e8885bac1f6b220ee8/?redirected=1518701059

    V Německu začíná být horko

    zvraceny.cz/content/81892-v-nemecku-zacina-byt-horko

    1. Moja skusenost: -5C vonkajsia teplota, nastavena automaticka
      Moja skusenost: -5C vonkajsia teplota, nastavena automaticka klimatizacia/ohrev v Ioniq-u na 20C:
      – pocas prvej cca 0,5 min. okamzita spotreba na topenie cca 0,75 kW
      – pocas dalsich cca 4,5 minut od „nastartovania“ spotreba na 4 kW
      – od cca 5 minuty do cca 8 minuty postupny pokles na cca 2 kW
      – nasledne pokles spotreby pokracuje a po cca 10 minute je na urovni 0,65 kW
      – nasledne az do konca cca 1 hodinovej cesty (85 km) osciluje spotreba na topenie okolo 0,65 kW.

  12. Já myslím, že to nebude se škodovkou tak horké, vzhledem
    Já myslím, že to nebude se škodovkou tak horké, vzhledem k tomu, že má rekordní prodeje a u většiny modelů nestíhá výrobu.
    Zásadní otázka bude jestli dokáže dostatečně rychle přejít na elektriku nebo něco dalšího a osobně si myslím, že to dají úplně v pohodě až to pro ně bude dávat smysl.
    Dokud jde stále jen o desítky tisíc kusů ročně, tak můžou v klidu ukazovat koncepty a hledat strategii.

Napsat komentář