Volkswagen představil na Vídeňském sympoziu o motorech progresivní pohony

Volkswagen rozšíří svou produktovou nabídku o zcela nové systémy pohonu s inovativní technikou. Mezi ně patří cenově dostupné částečně hybridní pohony s 48V elektrickou sítí, nové vznětové motory, nabízené rovněž v hybridní variantě, a v globálním měřítku aktuálně nejmodernější motor na zemní plyn.

Příští generace modelu Golf přijde na trh s novým a cenově výhodným částečně hybridním pohonem s elektrickou soustavou 48 V
foto: Volkswagen

Volkswagen zveřejnil první fakta v rámci Vídeňského sympozia o motorech (26. až 27. dubna). Technika, představená ve Vídni ve světové premiéře, je důležitou součástí progresivní strategie značky Volkswagen v oblasti pohonu, která zahrnuje kombinaci nejmodernějších motorů na benzin, naftu a zemní plyn, nových hybridních systémů i čistě elektrických pohonů. Volkswagen díky této alianci mimo jiné dosáhne limitu EU pro flotilové emise CO2 95 g/km, který je stanoven pro rok 2020.

Světová premiéra I: 48V částečně hybridní systém

Jedním z nejdůležitějších nových systémů pohonu je částečně hybridní systém, pracující s napětím 48 V. Volkswagen jej uvede na trh poprvé v příští generaci modelové řady Golf.

Volkswagen hodlá pomocí nové techniky s napětím 48 V cenově zpřístupnit hybridní pohon velmi širokému okruhu zákazníků. Jedná se o systémy pohonu, které výrazně snižují spotřebu paliva a emise, zároveň však nabízejí také vyšší úroveň dynamiky a komfortu díky funkci podpory akcelerace elektromotorem a lepší dynamice při rozjezdu.

Volkswagen postupně rozšíří elektrifikaci konvenčních systémů pohonu do celé produktové řady. Celosvětová elektrická ofenziva bude zahájena v modelové řadě Golf.

Světová premiéra II: Motor 1.5 TGI evo na zemní plyn (EA211 evo)

Další technickou zajímavostí k vidění ve Vídni byl nový motor 1.5 TGI evo na zemní plyn. Jednotka se zdvihovým objemem 1,5 litru, přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem VTG (nejnovější generace turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek) vychází ze zážehového motoru 1.5 TSI ACT BlueMotion1/2/3/4.

Také verze na zemní plyn, vyladěná na identický nejvyšší výkon 96 kW/130 k, používá hospodárný Millerův spalovací proces, optimalizovaný pro motory TSI/TGI. Pro Volkswagen je nová jednotka 1.5 TGI evo důležitým krokem v rámci ofenzivy v oblasti pohonu na zemní plyn.

Jejím cílem je zvýšit objem prodeje vozidel, poháněných motory na zemní plyn, jejichž předností jsou kromě hospodárnosti také mimořádně nízké emise prosté pevných částic. Na německém trhu jsou motory na zemní plyn již dnes druhem pohonu s nejvyšším růstem.

Zážehové motory TGI lze navíc provozovat na e-gas, stlačený zemní plyn z metanu, vyráběného pomocí energie z obnovitelných zdrojů, ať se jedná o větrné, solární či vodní elektrárny nebo biomasu.

Výroba motoru 1.5 TGI evo bude zahájena již v letošním roce. Temperamentní přeplňovaný motor bude hospodárný, což dokládá předpokládaná průměrná spotřeba paliva 3,5 kg/100 km (CNG) v budoucím modelu Golf5/6 s dvouspojkovou převodovkou.

Z toho vyplývá dojezd 490 km při pohonu na zemní plyn. Automatickým přechodem na spalování benzinu se dojezd prodlouží o dalších 190 km (všechny údaje platí pro kombinovaný cyklus EU).

Navzdory mimořádné hospodárnosti nabízí tento motor dynamickou výkonovou charakteristiku s nejvyšším točivým momentem 200 N.m již od 1400 min-1 (do 4500 min-1).

Světová premiéra III: Vznětový motor 2.0 TDI (EA288 evo)

Volkswagen představil ve Vídni také vznětový motor budoucnosti. Mimořádný potenciál tohoto druhu pohonu dokládají zcela nově vyvinuté motory 2.0 TDI řady EA288 evo. Volkswagen bude tyto čtyřválce TDI poprvé nabízet také v kombinaci s hybridními systémy.

Již v první aplikaci bude motor EA288 evo součástí částečně hybridní soustavy s řemenem poháněným 12V generátorem s funkcí spouštěče. Částečně hybridní systém s lithium-iontovým akumulátorem snižuje spotřebu paliva a zvyšuje komfort.

Nové motory TDI se vyznačují velmi nízkými emisemi ve všech provozních režimech a samozřejmě splňují aktuální i budoucí emisní normy v rámci zkušebních metodik WLTP/RDE. Nabídka bude zahrnovat varianty s výkonem od 100 kW/136 k do 150 kW/204 k.

Značkou Volkswagen vyvinuté motory TDI naleznou poprvé uplatnění ve vozech Audi s motorem uloženým vpředu podélně. V budoucnosti budou nové jednotky TDI pohánět také vozy Volkswagen a dalších koncernových značek, používající modulární platformu MQB s motorem uloženým napříč.

Volkswagen zaujímá s řadou vznětových motorů EA288 evo vedoucí postavení v oblasti konstrukce tohoto druhu pohonu. Spalovací proces motorů na naftu byl nově koncipován, čímž bylo dosaženo zlepšení z hledisek hospodárnosti i tvorby emisí při spalování. Navíc došlo k výraznému zvýšení účinnosti motoru a zrychlení reakcí výfukového turbodmychadla.

Komponenty systému dodatečného čištění výfukových plynů s filtrem pevných částic (DPF) a katalyzátorem SCR (přeměna oxidů dusíku procesem selektivní katalytické redukce) byly nově dimenzovány. Kromě toho se zvýšila jejich účinnost po celou dobu optimalizované životnosti. Motory pracují s nižšími třecími a tepelnými ztrátami. Snížena byla také jejich hmotnost.

Volkswagen kromě toho snížil emise CO2 motorů EA288 evo v porovnání s předchozí generací až o 10 g/km. Díky těmto opatřením splňují nové jednotky TDI limity aktuálních emisních norem. Navzdory tomu se hodnoty výkonu a točivého momentu zvýšily až o 9 %.

tisková zpráva

61 Comments on “Volkswagen představil na Vídeňském sympoziu o motorech progresivní pohony”

    1. Lojzík si to maluje. je to pro investory. Kdo chce koupit
      Lojzík si to maluje. je to pro investory. Kdo chce koupit akcie, nechť tak učiní nyní. To je riziko investování do cenných papírů. No a za půl roku, to je vlastně za chvilku, se uvidí.
      Já bych do toho i šel, ale mě se nechce potom pořád sledovat kurzy a šílet při každé +- změně. Na to nejsem stavěný. Takže ano, Lojza může mít pravdu, ale nejspíš bude pravda někde uprostřed. Já myslím, že pokud tam bude zisk, tak hodně malý, spíše to bude tak na nule.
      To ale neznamená, že Tesla nedude nikdy zisková. Spíše si myslím, že až se to povede, tak to Musk prodá a začne zase s nějakou jinou riskantní činností. Ono ho to zřejmě, pokud nejde o všechno, asi nebaví. PayPal taky prodal, když to začalo dost vynášet a už se na tom nedalo nic moc co vylepšovat. 🙂

  1. OFF
    Karta se otáčí. Anheuser-Busch, který u Tesly objednal

    OFF

    Karta se otáčí. Anheuser-Busch, který u Tesly objednal 40 Tesla Semi, chce objednat až 800 vodíkových kamionů u firmy Nikola (dojezd 500-1200 mil).

    https : //insideevs.com/anheuser-busch-orders-800-fuel-cell-semi-trucks-from-nikola/

  2. Tímto bylo řečeno vše: „Volkswagen díky této alianci
    Tímto bylo řečeno vše: „Volkswagen díky této alianci mimo jiné dosáhne limitu EU pro flotilové emise CO2 95 g/km, který je stanoven pro rok 2020.“
    Externality je nikdo nenutí platit, jen jim administrativně nařizuje plnit vzoreček.
    Takže budou dál zasírat lidem plíce a přírodu ropnými produkty a k tomu vyrábět bambiliony nepotřebných součástek s krátkým poločasem rozpadu a výměny. Což bude dále klást vysoké nároky na energii k již použité na těžbu, dopravu, výrobu a distribuci paliv a maziv a servis s tím vším výše popsaným spojený.

    1. Díky za link, po delší době zase zásadní informace o
      Díky za link, po delší době zase zásadní informace o výhledu stavu poznání technologie do nejbližší budoucnosti od jednoho z klíčových technologických lídrů na trhu. Přidávám svůj rozbor daných prohlášení:

      Osobně mě to nijak nepřekvapuje, protože to samé tvrdím již delší dobu. To že o Porsche „vysněné“ technologii baterií nevím já je nepodstatné, ale když o ní evidentně neví ani současný technologický lídr Tesla tak to už na 99% znamená že:

      1) „Porsche kecá“ a 350kW nabíjení určitě mít nebude minimálně do roku 2025. Obrovský úspěch pro celé odvětví by byl, pokud zvládnou do roku 2020 těch 200-250kW jak odhaduje Tesla. Takže stavět teď 350kW stanice s 800V primírně pro osbní vozidla, pokud nebudou umět sdílet výkon pro dvě vozidla 2x150kW 400V, jsou vyhozené peníze. Pro osobní vozy budou 150kW/400V stanice víc než dostatečné až do roku 2025. Jiná situace by nastala, kdyby v dohledné době přišel boom lehkých nákladních vozů a dodávek s +200kWh bateriemi a 800V technikou.

      2) Tesla Supercharger V3 zcela určitě nebude určen pro osobní vozidla, ale pouze pro Tesla Semi. Současná osobní produkce Tesly zůstane na 120kW a nejdříve po roce 2020 s příchodem Roadsteru 2 a především TMS/X 2 začnou navyšovat výkon na maximálně 200-240kW.

      3) Celá problemtika sdílení Superchargeru s ostatními automobilkami je velmi jednoduchá. Prostě by to pro stávající automobilky znamenalo uznat zásadní chybu, že měly podobnou síť začít stavět už dávno. Nějaké poplatky, nebo typ konektoru je naprosto nevýznamný detail celého problému. Bohužel tahle šprajcová situace nejvíc ublíží všem uživatelům a vůbec celému odvětví.

      Už se moc těším až si tento svůj rozbor přečtu po 5 letech, jak moc budu mimo 🙂

  3. Skúšal som to čítať, ale nejak mi to nešlo do palice
    Skúšal som to čítať, ale nejak mi to nešlo do palice 🙂
    Asi preto, že už dávno viem, že tudy cesta nevede. Je to len na oblbovanie tých, čo nevedia, že elektromobil je už dávno ďalej.
    Toto mi pripomína: „Topiaci sa, aj slamky chytá“ … a nakoniec sa aj tak utopí.
    Len dúfam, že v prípade týchto spalovacohybridných nezmyslov to bude čoskoro.

  4. Co tuhle články čtu, tak pořád zvyšují účinnost a
    Co tuhle články čtu, tak pořád zvyšují účinnost a snižují spotřebu. Ve skutečnosti to jsou minimálně tak 20 let nějaká hodně malá procenta, reálně spíš desetiny procent, pokud se zakalkuluje celková účinnost a nejen účinnost motoru. Na spalováku se toho už moc vylepšit nedá. Pokud si chtějí zachovat tyhle složité a emisní motory v automobilech, musejí jít do rekuperačních hybridů. Žádná jiná možnost není. A nakonec se stejně tyto vozy postupně přesunou tam, kde není dostupná infrastruktura. Jenomže, pak budou potřebovat mít dojezd třeba 2500+ km, aby to mělo smysl.

  5. Tie marketingové reči a bláboly VW…
    48V elektrický

    Tie marketingové reči a bláboly VW…
    48V elektrický systém v reále zníži spotrebu tak málo, že to nestojí za takúto prekomplikovanú techniku (a hlavne od nich). A diesel-hybrid… ach jaj. Asi majú vnútrofiremnú súťaž, kto vymyslý najkomplikovanejší pohon, aby to dlho „objektívne“ nemuselo slúžiť.

    1. 48 V není překomplikovaná technika, jenom je náročný
      48 V není překomplikovaná technika, jenom je náročný přechod.
      Je potřeba, aby to udělala minimálně největší automobilka (nebo se na tom domluvilo víc v EU) během 2 let u všech svých místních modelů, aby její dodavatelé elektrokomponentů nemuseli vyrábět komplikovaně dvě varianty zároveň.

      1. Ja myslím, že pridanie 48 voltového systému je vo
        Ja myslím, že pridanie 48 voltového systému je vo výsledku komplikovanejší pohon, než bez neho. A pritom to veľa nepomôže. Nezvládajú poriadne ani tie turbomotory, ktoré sú sami osebe dosť komplikované.
        Podľa mňa hybrid má zmysel, pokiaľ je elektrická časť výkonnejšia (t.j. vysokonapäťová), čo umožní použiť jednoduché, osvedčené a spoľahlivé benzínové atmosféry. A taký diesel hybrid to už je úplná zvrhlosť…

        1. Jde o opuštění starého 12 V systému a jeho kompletní
          Jde o opuštění starého 12 V systému a jeho kompletní nahrazení 48 V, což kromě ušetření drátů i zároveň velmi usnadní ve všech budoucích autech zavést minimálně mikrohybridní funkce a nějakou rekuperaci brzdné energie.

  6. Tak v tuto chvíli nějak nerozumím proč Hybrid.cz
    Tak v tuto chvíli nějak nerozumím proč Hybrid.cz neinformuje nejnovější informace o společnosti HE3DA a jejích bateriích, které byly posměškem (i za mě samozřejmě)na všech frontách.
    Již několik objektivních článků bylo zveřejněno o výstavbě nové továrně.
    A hlavně současné manažerské aktivitě na poli automobilek a další expanze.
    Vypadá to, že jejich technologická koncepce asi má smysl a je v současné době středem pozornosti na poli the best hráčů electric vehicle!
    Třeba zde: http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2018042601/prus-he3da-nas-projekt-minuly-tyden-podporil-brusel-novou-tovarnu-na-baterie-uvedeme-do-provozu-do-konce-roku-2019

    Je to tedy skutečně objektivní a reaálný článek nebo fake?
    Je to velmi věrohodně, i když o hodnotách jejich článků stále není nic známého – přelomového a hmatatelného! Nechápu 🙁

    1. Stačí číst diskuze, o HEDA továrně tu píše někdo furt
      Stačí číst diskuze, o HEDA továrně tu píše někdo furt a furt tam někdo jezdí na čumendu.

      Jak jste přišel na to prapodivné tvrzení, že HEDA je „středem pozornosti na poli the best hráčů electric vehicle!“ Doložte to.

      1. HE3DA je přesmyčka TESLA, celé za tím stojí Musk,
        HE3DA je přesmyčka TESLA, celé za tím stojí Musk, kterému EU zakázala stavět továrnu v EU, na čemž se tajně dohodli s Bruselem největší výrobci aut, doložit to nejde, je to celé utajené. Výrobci spalováků chystají i další akce, například chtějí přeplatit světové výrobce baterií aby nedodávali baterie Tesle a jsou ochotni zaplatit i smluvní pokuty za nedodávky, oni miliardy nemusí řešit, narozdíl od Tesly, je to prostě žumpa.

    1. Problém je v tom, že legislativa nařizuje vyšší
      Problém je v tom, že legislativa nařizuje vyšší bezpečnost aut, což vede na vyšší hmotnosti proti roku 1994 a dále pak mnohem přísnější norma pro jakost spalin. Ve výsledku mají dnešní nová auta stejnou spotřebu jako 20 let staré TDI od VW. Bez hybridní technologie se už spotřeba nesníží. Krom toho si osobně myslím, že spalovací motory pro osobní auta už nemají budoucnost VW samozřejmě nemůže riskovat a musí investovat do vývoje všemi směry, jenže jak zlevní baterie budou auta se spalovacím motorem neprodejná. A pokud si někdo myslí že nástup EV pak bude trvat třeba 20 let pak se mýlí bude to jako CRT obrazovky 5 let a pak už po nich pes neštěkne.

      1. Jsou si toho dobře vědomi a snažej se to ubrzdit patama
        Jsou si toho dobře vědomi a snažej se to ubrzdit patama seč můžou. Třeba přechod z analogickejch na digitální fotky byl dne na den. V reklamním a mediálním průmyslu doslova. Good night Kodak. Ve filmovým průmyslu film odpadnul taky pěkně rychle. V mobilech to bylo taky sakra svižný.

        Dnešní motory jsou udušený filtrama kvůli emisím, ale přesto musej dodat aspoň stejnej výkon jak dřiv, takže tam není moc šancí rapidně klesat se spotřebou, pokud vůbec. Ani Piechův naivní sen, že dokáže vyrobit auto se spotřebou 1 l na 100 km se vůbec nepoved. Nakonec do toho XL1 museli vrznout baterku a udělat z toho hybrid aby se tomu vůbec přiblížili, protože bez toho je ta spotřeba tronásobná. :))) Navíc to není ani auto, ale jen nepohodlná hlučná uhlíková skořápka pro dva a jednu síťofku s minerákou a sucharama co je dražší než nová Tesla :))))

      1. Takže se plyné CNG vstřikuje pod vysokým tlakem přímo do
        Takže se plyné CNG vstřikuje pod vysokým tlakem přímo do válců vstřikovači pro benzín?
        Odkud čerpáš informace?
        Tyhle články jsou fakt o ničem a ani samotné automobilky žádné technické informace nezveřejňují.

        1. CNG je vstřikován do válců přímo skrz samostatnou lištu
          CNG je vstřikován do válců přímo skrz samostatnou lištu se vstřikovači. Má také samostatné řízení vsřiků nezávislé na případném vstřikování benzinu.
          Popis systému CNG je např. v auto-moto-sport č.5, květen 2018

      2. To tedy není.CNG má nepřímý vstřik. Vstřikovače na
        To tedy není.CNG má nepřímý vstřik. Vstřikovače na benzín tam jsou jednoduše proto, ze je to benzínový motor ze kterého udělali hybrid benzin/cng.
        Mohlo by to jezdit pouze na cng a komponenty pro pohon na benzín demontovat, ale mohli byste dojet k čerpadle cng a tam nenačerpat, proto ten benzín.

    1. kdo se má v roce 2018 s těma štávičkama, olejíčkama,
      kdo se má v roce 2018 s těma štávičkama, olejíčkama, aditívečkama a vůbec sračičkama prostě tekutým sajrajtem ještě srrrrt ;)))

      ŠÁDE OKTÁVKA ELEKTRIK 2011 soudruzi – jezdila skvěle než šla došrotu DD))

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

            1. Z hlediska automobilky tehle velikosti je „par nadsencu“
              Z hlediska automobilky tehle velikosti je „par nadsencu“ nikdo. A porad to bue oktavka, „porsche“ cenu (krom ceny baterie navic rucni vyroba a rozpusteni nakladu na vyvoj) za ni nezaplati ani ti nadsenci.
              No, mozna ti, co nehledi na penize a chteji mit doma neco, co jiny nema (neco jako ten funkcni plastovy model ve vtipu o trabantu :))

Napsat komentář