Už letos na podzim Volkswagen uvede na trh svůj Golf ve verzi plug-in hybridu. Bude se jmenovat „Golf GTE“ a doplní tak sportovní verze GTI a GTD. Volkswagen představil plug-in hybridní Golf poprvé před třemi lety.
foto: Volkswagen
Plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE bude pohánět primárně 1,4l benzinový motor o výkonu 150 koní doplněný o elektromotor s výkonem 109 koní. Výkonově by se tak auto mělo pohybovat zhruba na úrovni Golf GTI.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2013: Volkswagen Golf plug-in hybrid
Volkswagen Golf plug-in hybrid se představí na autosalonu v Paříži
Vybrané parametry auta: zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,6 vteřiny, dojezd na elektřinu 50 km (NEDC), baterie 8,8 kWh, max. rychlost v elektrickém módu 130 km/h, max. rychlost celkově 220 km/h, dojezd celkový 960 km, dobíjení z 240V 16A zásuvky 2 hodiny. Objem nádrže je 40 litrů.
Podle vyjádření Heinz-Jakoba Neußera z Volkswagenu pro magazín Automobilwoche.de by se spotřeba měla pohybovat kolem 1,5 l/100 km, ale kdy a jaká spotřeba, to už neřekl, resp. magazín nenapsal.
Cena plug-in hybridu Volkswagen Golf GTE by se podle neověřených informací měla pohybovat kolem 30 000 liber, tedy asi jeden milion korun. Jisté je, že se bude prodávat také v USA, kde jsou dnes plug-in hybridy přeci jen žhavějším zbožím než na starém kontinentu.
Nějak mi nepasuje, ta
Nějak mi nepasuje, ta spotřeba 1,5l, když udávaji dojezd 960 km na nádrž, která pojme 40 litrů. To je z kopce na neutrál? Ať počítám jak chci tak mi pořád vychází víc než 4 litry. Na takovou spotřebu mi pořád bude stačit i 15 let starej VW Golf.
Dojezd celkový = 1 nádrž
Dojezd celkový = 1 nádrž a jedno nabití baterky = 960km. Ovšem koupit si plugin hybrid a pak nabíjet baterii jednou za skoro 1000km nedává smysl. Každé další nabytí sníží spotřebu benzínu až k oněm 1,5L, který vychází z nějaké metodiky uvažující průměrné chování průměrného řidiče.
Spotřeba plugin hybridu udávaná v L/100km je v podstatě nesmyslný parametr, který má cenu pouze pro marketing. Spotřebu můžete mít NULA litrů, když se Vaše ježdění bude odehrávat pouze v dojezdu baterie až po ony 4L, kdy baterii nepoužijete téměř vůbec. Tak to u plugin hybridu chodí s parametrem „spotřeba L/100km“. V roce 2014 už by se s tím technická veřejnost mohla psychicky srovnat a ne to pod každým člankem o plugin hybridu znova pitvat.
To znamená, že plug-in
To znamená, že plug-in hybrid má smysl pouze pro příměstský provoz. Moje běžná jízda autem má délku 320km. To znamená, že pro mě, by tenhle údaj naprosto postrádal smysl. Jde o to, že jinou spotřebu budu mít s nabitou baterií na 100km a jinou na 300km.
Samozřejmě je tam nesporná výhoda rekuperace brzdné energie a okamžitého nárůstu točivého momentu eletkromotoru. V případě, že bude spadat vůz do rodiny GTx je ta spotřeba samozřejmě ohromující. A zrychlení bude taky někde jinde.
to je práve ten fígeľ,
to je práve ten fígeľ, oni počítajú spotrebu prvých 100km pri plne nabitej batérii
Take pridam moji zkusenost.
Take pridam moji zkusenost. Saxo s 16kWh baterii ujede 80km ale dost lehkou nohou kdyz se clovek nedrzi zelenyho ppole tak cca 60-70km.
takze na 8 kWh baterku to auto podle me ujede cca 30-40 km ale nikdy ne 50, resp. jedine za idealnich podmine a s uraganem v zadech 🙂
Ano ze zkušeností s
Ano ze zkušeností s Amperou to vidím na max.40km v létě a 25km v zimě. Pokud to má topení na benzín tak bude sice lepší dojezd, ale zase spotřeba toho Webasta bude cca 0,6 l/h což se rovná cca 21,- Kč. A to jsou 3/4 „nádrže“ elektřiny. Prostě je škoda, že tam není alespoň těch 10kWh využitelný baterie. Pak by to bylo použitelný přes týden čistě na elektřinu a o víkendu tradá na chalupu…:-)
Dle nabíjecích časů bude
Dle nabíjecích časů bude využitelná část baterie cca 6 kWh – tzn. těch proklamovaných 50km to neujede ani náhodou…. 🙁
To ne, ale 40 km by to
To ne, ale 40 km by to zvládnout mohlo, vycházeje z toho, že Prius plug-in hybrid zvládne na 3,4 kWh běžně 20-22 km.