Volkswagen Golf jako plug-in hybrid: už na podzim

Už letos na podzim Volkswagen uvede na trh svůj Golf ve verzi plug-in hybridu. Bude se jmenovat „Golf GTE“ a doplní tak sportovní verze GTI a GTD. Volkswagen představil plug-in hybridní Golf poprvé před třemi lety.

Prototyp vozu Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid
foto: Volkswagen

Plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE bude pohánět primárně 1,4l benzinový motor o výkonu 150 koní doplněný o elektromotor s výkonem 109 koní. Výkonově by se tak auto mělo pohybovat zhruba na úrovni Golf GTI.

Vybrané parametry auta: zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,6 vteřiny, dojezd na elektřinu 50 km (NEDC), baterie 8,8 kWh, max. rychlost v elektrickém módu 130 km/h, max. rychlost celkově 220 km/h, dojezd celkový 960 km, dobíjení z 240V 16A zásuvky 2 hodiny. Objem nádrže je 40 litrů.

Podle vyjádření Heinz-Jakoba Neußera z Volkswagenu pro magazín Automobilwoche.de by se spotřeba měla pohybovat kolem 1,5 l/100 km, ale kdy a jaká spotřeba, to už neřekl, resp. magazín nenapsal.

Cena plug-in hybridu Volkswagen Golf GTE by se podle neověřených informací měla pohybovat kolem 30 000 liber, tedy asi jeden milion korun. Jisté je, že se bude prodávat také v , kde jsou dnes plug-in hybridy přeci jen žhavějším zbožím než na starém kontinentu.

8 Comments on “Volkswagen Golf jako plug-in hybrid: už na podzim”

    1. Dojezd celkový = 1 nádrž
      Dojezd celkový = 1 nádrž a jedno nabití baterky = 960km. Ovšem koupit si plugin hybrid a pak nabíjet baterii jednou za skoro 1000km nedává smysl. Každé další nabytí sníží spotřebu benzínu až k oněm 1,5L, který vychází z nějaké metodiky uvažující průměrné chování průměrného řidiče.

      Spotřeba plugin hybridu udávaná v L/100km je v podstatě nesmyslný parametr, který má cenu pouze pro marketing. Spotřebu můžete mít NULA litrů, když se Vaše ježdění bude odehrávat pouze v dojezdu baterie až po ony 4L, kdy baterii nepoužijete téměř vůbec. Tak to u plugin hybridu chodí s parametrem „spotřeba L/100km“. V roce 2014 už by se s tím technická veřejnost mohla psychicky srovnat a ne to pod každým člankem o plugin hybridu znova pitvat.

      1. To znamená, že plug-in
        To znamená, že plug-in hybrid má smysl pouze pro příměstský provoz. Moje běžná jízda autem má délku 320km. To znamená, že pro mě, by tenhle údaj naprosto postrádal smysl. Jde o to, že jinou spotřebu budu mít s nabitou baterií na 100km a jinou na 300km.
        Samozřejmě je tam nesporná výhoda rekuperace brzdné energie a okamžitého nárůstu točivého momentu eletkromotoru. V případě, že bude spadat vůz do rodiny GTx je ta spotřeba samozřejmě ohromující. A zrychlení bude taky někde jinde.

  1. Take pridam moji zkusenost.
    Take pridam moji zkusenost. Saxo s 16kWh baterii ujede 80km ale dost lehkou nohou kdyz se clovek nedrzi zelenyho ppole tak cca 60-70km.
    takze na 8 kWh baterku to auto podle me ujede cca 30-40 km ale nikdy ne 50, resp. jedine za idealnich podmine a s uraganem v zadech 🙂

  2. Ano ze zkušeností s
    Ano ze zkušeností s Amperou to vidím na max.40km v létě a 25km v zimě. Pokud to má topení na benzín tak bude sice lepší dojezd, ale zase spotřeba toho Webasta bude cca 0,6 l/h což se rovná cca 21,- Kč. A to jsou 3/4 „nádrže“ elektřiny. Prostě je škoda, že tam není alespoň těch 10kWh využitelný baterie. Pak by to bylo použitelný přes týden čistě na elektřinu a o víkendu tradá na chalupu…:-)

Napsat komentář