Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn je oficiálním držitelem nového českého rekordu, potvrzeného Agenturou Dobrý den! Na jednu nádrž zemního plynu ujel 784,4 km.
Marek Tomíšek, specialista na úspornou jízdu, a Petr Vomáčka s novým Volkswagen Caddy TGI ujeli na jednu náplň nádrží pro stlačený zemní plyn (CNG) pozoruhodných 784,4 km.
„Gratulujeme Marku Tomíškovi a Petru Vomáčkovi k rekordní jízdě s naším novým modelem Caddy TGI. Tento úspěch opět potvrdil, že pohon na stlačený zemní plyn je v současnosti z hlediska neomezené mobility zcela rovnocennou alternativou motorů na klasická paliva,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.
„A v ostatních důležitých parametrech, jako je hospodárnost provozu nebo ochrana životního prostředí, je dalece překonává. Volkswagen Užitkové vozy je od začátku průkopníkem ekologického pohonu na CNG a s novým modelem Caddy TGI stanovuje ve všech ohledech nová měřítka.“
Rekordní cesta se uskutečnila na cestě z Prahy do Ženevy na mezinárodní autosalon, kde slavila premiéru nová verze modelu Caddy TGI s převodovkou DSG.
Rekord byl zaregistrován do České databanky rekordů Agentury Dobrý den, správce Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov dne 3. března 2016.
Zásoba stlačeného zemního plynu v nádržích modelu Volkswagen Caddy TGI stačila k ujetí 784,4 km, tedy z Prahy až ke švýcarskému městu Grauholz nedaleko Bernu.
Celková spotřeba činila 27,74 kg CNG, což představuje průměrnou spotřebu 3,54 kg/100 km a náklady pouhých 0,85 Kč/km.
Teda nechci se chlubit,ale
Teda nechci se chlubit,ale ja jsem ujel na 11kg 362km. Fabie 1.4 cng. Jo a naklady se snizuji tim ze v Polsku stoji kilogram 18kc. Ne prehnanych 25.
Peugeot Ion bohužel auto
Peugeot Ion bohužel auto smontované z japonských dílů. peugeot CR resp prodejci v případě problémů dávají ruce pryč. Začala mě zlobit řídící jednotka rekuperace, a ačkoli je pětiletá garance, tak v ČR smůla(skusím na Peugeot ČR podat žalobu po poradě s právníkem s náhradou škody) a Peugeota vezu do Německa, kde mě po meilu přislíbili že v rámci záruky to opraví. Peugeota nikdy více do domu. Už mám Leafa!
Spojte se s emuj.cz, ti
Spojte se s emuj.cz, ti řeší s Peugeot ČR něco podobného ohledně kapacity baterií. Podle mne je to obojí na žalobu, srandu s placenou zárukou si z nás prodejce dělat nebude. Ostatně opět je hezky vidět německý a český přístup..
neuvěřitelné …
neuvěřitelné … rekord… pán umí jezdit za 3,54kg na 100km
já běžně jezdím za 2,9kg … a diplom jsem nedostal, asi budu brečet
nový rekord !! vydržel od
nový rekord !! vydržel od čerpačky CNG v Plzni do čerpačky v Ostravě protože mezi tankovali len LPG :DDDD
Báječné náklady. To už
Báječné náklady. To už je dokonce o něco lepší, než moje 2.5-litrová (125 kW) Mazda 6 se spotřebou 8,5 l LPG/100km, když pominu, že já jezdím úsporně jen v rámci úsekových maximálních povolených rychlostí. Takže ještě pár let vývoje a bude to snad souměřitelné s LPG. Pak už se stačí rozhodnout, jestli chceme LPG od ropných koncernů nebo CNG od plynových koncernů a hurá vstříc ekologicky udržitelné budoucnosti:-)
Dobrý den,
plně
Dobrý den,
plně souhlasím, můj stařičký favorit s LPG z roku 1992 jezdí za 1,26Kč a to i s vlekem, ve čtyřech a po městě. (spotřeba okolo 10l nyní 12,60Kč/l. Ten vývoj nám nějak drhne…
Jura
Cisla to jsou hezka, ale nic
Cisla to jsou hezka, ale nic mi to nerika. Mozna by meli uvest kolik spotrebovali energie v MJ na 100km. Aby se dalo porovnat s benzinem, musime si to ted pracne vyhledat.
Jinak CNG hezke, ale EV je super.
Tohle by bylo řešení
Tohle by bylo řešení snížení emisí a ne nějaká ZE. Aby tito řidiči, kteří umí řídit učili ostatní. Myslím, že naprostá většina řidičů, včetně řidičů z povolání řídit neumí. I novináři, kteří by měli být na auta odborníci mají při testování auta spotřebu třeba o 50% vyšší, než je reálná spotřeba auta. Kdyby auta řídili skutečně řidiči, snížila by se emise skleníkových plynů a ostatních sraček z aut minimálně o třetinu. Další úsporu by samozřejmě přineslo, kdyby vemena, která mají prachy nejezdila po městě auty, která mají 2,5 tuny, 200kw, 4X4 a spotřebu 15/100, ale autem, které uveze jednoho člověka a aktovku, nebo rovnou MHD.
Pro vemena už něco
Pro vemena už něco elektro, když pomineme bohatou nabídku spalovacích aut, taky máme http://www.motoscoot.cz/moto/nove/trikolka_novinka.htm
P.S. Ale moc tomu nevěřte. Aktuálně vím o borcovi, co vyměnil benzín Jaguar za diesel 4×4 VW Multivan 6.generace. Takže těžké, nízké, dlouhé a široké, žeroucí trávu kolem cesty, za ještě těžší, vysoké, dlouhé a široké, s aerodynamikou letící cihly a spotřebou možná o trochu nižší, ale nafty. A lítá s tím po městě, sema tam mezi městy do 100 km. Hovoříme o člověku, který by na Teslu samozřejmě peníze měl. Bohužel.
Dobrý den Radovane,
Chtěl
Dobrý den Radovane,
Chtěl jsem se Vás zeptat osobně na nějaké Vaše uživatelské postřehy při používání iONa. Mohl bych na Vás získat mail nebo tel ?
Děkuji
Jednoduše třeba zde
Jednoduše třeba zde http://mujweb.cz/podkrovnibyt/dobijecistanice.htm
člověče Radovane nemáte
člověče Radovane nemáte na realitku, že inzerát o pronájmu dáváte sem??
Kdo šetří, má za tři.
Kdo šetří, má za tři. 🙂
Vidím, že jste pilně projel celé stránky o Nabíjecím místě pro elektrovozidla v Ostravě-Plesné, včetně odkazů dole. Jinak by jste se o možnosti pronájmu nedozvěděl. Nicméně aktuálně žena obnovila od března živnost, takže nahoře bude opět kancelářský prostor.
Páni prečo tu debatíte o
Páni prečo tu debatíte o elektrických autách ? máte inú rubriku.( ale som rád že sú ľudia čo majú na to aby nám ostatným vychytali muchy pri nedostatkoch EV… tak za 10 rokov tu bude pre bežného človeka konečne použiteľné auto na elktriku )
A ako môžte porovnávať spotrebu Fábie a Caddy ? Veď sú to autá z iných segmentov .Caddy je niekoľko násobne viac účelové auto ako je Fábia a porovnávať ich len spotrebou je úplne scestné. Favorit z roku 1992 že vám bral 10l ? zoberte ho na ďialnicu. ( 4 ľudia a vlek ) a potom napíšte koľko vám zožral LPG a o koľko nervov ste prišli od toho hluku. 2,5 litrová Mazda zo spotrebou 8,5 l LPG ? to mi chceš povedať že jazdíš za menej ako na B95 ? reálne tak za 10 litrov dlhodobo. A ešte jedna vec … nikto tu z vás nenapísal koľko B95 vám zoberie pri prevádzke na LPG. Asi zabúdate že ten sa míňa tiež. TAK TROšKU REALITY PáNI.
Dobry den. Nejsem sice pan
Dobry den. Nejsem sice pan Radovan, ale uzivam si radosti s Citroenem C-Zero, coz je to to samé. Klidne zavolejte. 775624647. Hezky den. Jirka
Pion ze začátku OK, ale
Pion ze začátku OK, ale teď při 28000km jsem se dostal na dojezd 70-100km. Kdybych si měl příště vybrat v teto kategorii tak Imiev. Už pojistka je nejlepší než u Citroenu nebo Peugeotu. A výbava není tím co z výbavy u PSA ořezali. Jinak jsem s vozem jezdil přez rok, a teď jsem spokojen s Leafem. Před tím jsem 10 let měl snad všechny druhy Škody Eltra…….
Píšete o Mitsubishi
Píšete o Mitsubishi I-MiEV. Konkrétně pojistce, myslíte havarijní nebo nějakou jinou ? Vím, že má Mitsubishi lepší výbavu. Bral jsem kdysi Peugeota jako vstupní bránu do světa EV. Nicméně pouze na městský provoz, pakliže ho pořídíte za dobrou cenu jako rezervní auto, není špatný. Ve městě neskutečně obratný a vzhledem k jeho šířce zaparkujete na neuvěřitelných místech.
ještě k pětileté
ještě k pětileté garanci,ta mě původně přislíbena byla,ale po hrozné komunikaci s zástupcem Peugeot p. Hrabákem nikdy víc auto PSA do mého domu! Před rokem a víc jsem se rozhodoval co pořídit, kromě ceny rozhodovala i výbava, ale vyhřívání řidičovysedačky mě stačílo. Nicméně jsem se jako příznivec houpacích vozů Cutroen nakonec přiklonil k Peugeotovi. POV je v poho, ale havarijní vzhledem k tomu že Peug. se kradoutak je asi o 15% dražší než by byl Mitsubishi. Teď už půjde do světa, po opravě, možná dostane i nové baterky?? protože dojezd v zimě i bez topení byl žalostných třeba i 70km a pak želva……
Tak tak. Zatímco účel SUV
Tak tak. Zatímco účel SUV atd. je primárně honění ega a přeprava je až druhotný efekt u té tříkolky to vypadá, už na první pohled, na pořadí opačné. To bude mít zcela jistě rozdílnou cílovku.
Nikdy jsem nevěřil co je
Nikdy jsem nevěřil co je hloupých a myšlenkově omezených lidí, ale již věřím. Velký problém je,že se ještě rozmnožují.Je hodně bohatých hlupáků, taková škoda. Plně s Vámi souhlasím.
Nojo, neumí, kdyby, tak
Nojo, neumí, kdyby, tak by…
Kdyby auta uměly lítat, nepotřebovaly bychom silnice, tak proč se pořád staví?
Faktem je, že lidé splňující nějakou vaší definici „skutečného řidiče“ jsou zanedbatelná výjimka z davu. Silnice ráno a večer pravidelně zaplňuje dojíždějící dav, který se chce co nejjednodušeji dostat do práce a z práce a možná cestou nakoupit. Efektivita je věc obdivuhodná, ale není sama cílem. A když budu mít elektromobil a elektřinu jako náklad fixní, tak už mě efektivita nezajímá prakticky vůbec.
Krom toho, i dnes většina řidičů z povolání tráví 90% času na dálnici v 90±1 km/h – kolik asi tak můžou ušetřit nafty nějakým svým uměním?
A za dvacet let taxi i kamionová doprava hromadně přejdou na autopiloty a většina řidičů z povolání skončí, zbudou jen specialisté na okrajové případy, něco jako podkoní, sedlář, kovář.