Volkswagen Caddy s pohonem na CNG má nový rekord

Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn je oficiálním držitelem nového českého rekordu, potvrzeného Agenturou Dobrý den! Na jednu nádrž zemního plynu ujel 784,4 km.

Řidiči před startem rekordní jízdy s plynovým Volkswagen Caddy
foto: Volkswagen

Marek Tomíšek, specialista na úspornou jízdu, a Petr Vomáčka s novým Volkswagen Caddy TGI ujeli na jednu náplň nádrží pro stlačený zemní plyn () pozoruhodných 784,4 km.

„Gratulujeme Marku Tomíškovi a Petru Vomáčkovi k rekordní jízdě s naším novým modelem Caddy TGI. Tento úspěch opět potvrdil, že pohon na stlačený zemní plyn je v současnosti z hlediska neomezené mobility zcela rovnocennou alternativou motorů na klasická paliva,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.

„A v ostatních důležitých parametrech, jako je hospodárnost provozu nebo ochrana životního prostředí, je dalece překonává. Volkswagen Užitkové vozy je od začátku průkopníkem ekologického pohonu na CNG a s novým modelem Caddy TGI stanovuje ve všech ohledech nová měřítka.“

Rekordní cesta se uskutečnila na cestě z Prahy , kde slavila premiéru nová verze modelu Caddy TGI s převodovkou DSG.

Rekord byl zaregistrován do České databanky rekordů Agentury Dobrý den, správce Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov dne 3. března 2016.

Zásoba stlačeného zemního plynu v nádržích modelu Volkswagen Caddy TGI stačila k ujetí 784,4 km, tedy z Prahy až ke švýcarskému městu Grauholz nedaleko Bernu.

Celková spotřeba činila 27,74 kg CNG, což představuje průměrnou spotřebu 3,54 kg/100 km a náklady pouhých 0,85 Kč/km.

tisková zpráva

22 Comments on “Volkswagen Caddy s pohonem na CNG má nový rekord”

  1. Peugeot Ion bohužel auto
    Peugeot Ion bohužel auto smontované z japonských dílů. peugeot CR resp prodejci v případě problémů dávají ruce pryč. Začala mě zlobit řídící jednotka rekuperace, a ačkoli je pětiletá garance, tak v ČR smůla(skusím na Peugeot ČR podat žalobu po poradě s právníkem s náhradou škody) a Peugeota vezu do Německa, kde mě po meilu přislíbili že v rámci záruky to opraví. Peugeota nikdy více do domu. Už mám Leafa!

  2. Báječné náklady. To už
    Báječné náklady. To už je dokonce o něco lepší, než moje 2.5-litrová (125 kW) Mazda 6 se spotřebou 8,5 l LPG/100km, když pominu, že já jezdím úsporně jen v rámci úsekových maximálních povolených rychlostí. Takže ještě pár let vývoje a bude to snad souměřitelné s LPG. Pak už se stačí rozhodnout, jestli chceme LPG od ropných koncernů nebo CNG od plynových koncernů a hurá vstříc ekologicky udržitelné budoucnosti:-)

  3. Tohle by bylo řešení
    Tohle by bylo řešení snížení emisí a ne nějaká ZE. Aby tito řidiči, kteří umí řídit učili ostatní. Myslím, že naprostá většina řidičů, včetně řidičů z povolání řídit neumí. I novináři, kteří by měli být na auta odborníci mají při testování auta spotřebu třeba o 50% vyšší, než je reálná spotřeba auta. Kdyby auta řídili skutečně řidiči, snížila by se emise skleníkových plynů a ostatních sraček z aut minimálně o třetinu. Další úsporu by samozřejmě přineslo, kdyby vemena, která mají prachy nejezdila po městě auty, která mají 2,5 tuny, 200kw, 4X4 a spotřebu 15/100, ale autem, které uveze jednoho člověka a aktovku, nebo rovnou MHD.

    1. Pro vemena už něco
      Pro vemena už něco elektro, když pomineme bohatou nabídku spalovacích aut, taky máme http://www.motoscoot.cz/moto/nove/trikolka_novinka.htm
      P.S. Ale moc tomu nevěřte. Aktuálně vím o borcovi, co vyměnil benzín Jaguar za diesel 4×4 VW Multivan 6.generace. Takže těžké, nízké, dlouhé a široké, žeroucí trávu kolem cesty, za ještě těžší, vysoké, dlouhé a široké, s aerodynamikou letící cihly a spotřebou možná o trochu nižší, ale nafty. A lítá s tím po městě, sema tam mezi městy do 100 km. Hovoříme o člověku, který by na Teslu samozřejmě peníze měl. Bohužel.

            1. Kdo šetří, má za tři.
              Kdo šetří, má za tři. 🙂
              Vidím, že jste pilně projel celé stránky o Nabíjecím místě pro elektrovozidla v Ostravě-Plesné, včetně odkazů dole. Jinak by jste se o možnosti pronájmu nedozvěděl. Nicméně aktuálně žena obnovila od března živnost, takže nahoře bude opět kancelářský prostor.

              1. Páni prečo tu debatíte o
                Páni prečo tu debatíte o elektrických autách ? máte inú rubriku.( ale som rád že sú ľudia čo majú na to aby nám ostatným vychytali muchy pri nedostatkoch EV… tak za 10 rokov tu bude pre bežného človeka konečne použiteľné auto na elktriku )
                A ako môžte porovnávať spotrebu Fábie a Caddy ? Veď sú to autá z iných segmentov .Caddy je niekoľko násobne viac účelové auto ako je Fábia a porovnávať ich len spotrebou je úplne scestné. Favorit z roku 1992 že vám bral 10l ? zoberte ho na ďialnicu. ( 4 ľudia a vlek ) a potom napíšte koľko vám zožral LPG a o koľko nervov ste prišli od toho hluku. 2,5 litrová Mazda zo spotrebou 8,5 l LPG ? to mi chceš povedať že jazdíš za menej ako na B95 ? reálne tak za 10 litrov dlhodobo. A ešte jedna vec … nikto tu z vás nenapísal koľko B95 vám zoberie pri prevádzke na LPG. Asi zabúdate že ten sa míňa tiež. TAK TROšKU REALITY PáNI.

        1. Pion ze začátku OK, ale
          Pion ze začátku OK, ale teď při 28000km jsem se dostal na dojezd 70-100km. Kdybych si měl příště vybrat v teto kategorii tak Imiev. Už pojistka je nejlepší než u Citroenu nebo Peugeotu. A výbava není tím co z výbavy u PSA ořezali. Jinak jsem s vozem jezdil přez rok, a teď jsem spokojen s Leafem. Před tím jsem 10 let měl snad všechny druhy Škody Eltra…….

          1. Píšete o Mitsubishi
            Píšete o Mitsubishi I-MiEV. Konkrétně pojistce, myslíte havarijní nebo nějakou jinou ? Vím, že má Mitsubishi lepší výbavu. Bral jsem kdysi Peugeota jako vstupní bránu do světa EV. Nicméně pouze na městský provoz, pakliže ho pořídíte za dobrou cenu jako rezervní auto, není špatný. Ve městě neskutečně obratný a vzhledem k jeho šířce zaparkujete na neuvěřitelných místech.

            1. ještě k pětileté
              ještě k pětileté garanci,ta mě původně přislíbena byla,ale po hrozné komunikaci s zástupcem Peugeot p. Hrabákem nikdy víc auto PSA do mého domu! Před rokem a víc jsem se rozhodoval co pořídit, kromě ceny rozhodovala i výbava, ale vyhřívání řidičovysedačky mě stačílo. Nicméně jsem se jako příznivec houpacích vozů Cutroen nakonec přiklonil k Peugeotovi. POV je v poho, ale havarijní vzhledem k tomu že Peug. se kradoutak je asi o 15% dražší než by byl Mitsubishi. Teď už půjde do světa, po opravě, možná dostane i nové baterky?? protože dojezd v zimě i bez topení byl žalostných třeba i 70km a pak želva……

    2. Nojo, neumí, kdyby, tak
      Nojo, neumí, kdyby, tak by…
      Kdyby auta uměly lítat, nepotřebovaly bychom silnice, tak proč se pořád staví?

      Faktem je, že lidé splňující nějakou vaší definici „skutečného řidiče“ jsou zanedbatelná výjimka z davu. Silnice ráno a večer pravidelně zaplňuje dojíždějící dav, který se chce co nejjednodušeji dostat do práce a z práce a možná cestou nakoupit. Efektivita je věc obdivuhodná, ale není sama cílem. A když budu mít elektromobil a elektřinu jako náklad fixní, tak už mě efektivita nezajímá prakticky vůbec.
      Krom toho, i dnes většina řidičů z povolání tráví 90% času na dálnici v 90±1 km/h – kolik asi tak můžou ušetřit nafty nějakým svým uměním?
      A za dvacet let taxi i kamionová doprava hromadně přejdou na autopiloty a většina řidičů z povolání skončí, zbudou jen specialisté na okrajové případy, něco jako podkoní, sedlář, kovář.

Napsat komentář