Vývojáři Mercedes-Benz mají nyní na silnici dva vozy eActros s celkovou hmotností 18 a 25 tun a zkouší vlastnosti elektrických rozvážkových vozidel přímo v provozu.
foto: Mercedes-Benz
Trasy se pohybují švábskou vysočinou, přes topograficky náročnou oblast Stuttgartu až po výrobní závod nákladních automobilů Mercedes-Benz ve Wörthu am Rhein. Cílem je dosažení lokálně bezemisního a tichého provozu ve městech i se sériovými nákladními vozy.
Obě vozidla, dvou- i tříosé, v provedení velmi blízkém budoucímu sériovému provedení, mají již řádnou registraci pro provoz na veřejných komunikacích. Musí se osvědčit za nejrůznějších podmínek provozu: plně naložené, s chladírenskými i jinými nástavbami, na dlouhé vzdálenosti, při jízdě do kopce i z kopce, ve větru a různém počasí a také v městské dopravě.
Zkoušky zkoumají zejména vlastnosti pohonu a akumulátorů s důrazem na dobíjení a jízdní dosah. Testování probíhá od poloviny června a trvá do konce roku. Dalším krokem je dodávka deseti zkušebních vozidel eActros zákazníkům pro použití v oblasti těžké rozvážkové dopravy.
Energie na ujetí vzdálenosti až 200 km pochází z lithium-iontových akumulátorů s celkovou kapacitou 240 kWh. Akumulátory lze plně dobít během dvou až tří hodin.
Vývoj a testování těžkých nákladních elektrických vozidel v distribuční dopravě financuje částečně Spolkové ministerstvo životního prostředí (BMUB) a Spolkové ministerstvo pro hospodářství a energetiku (BMWi) jako součást projektu „Concept ELV²“.
Dinosauři se utestují k smrti. 2 náklaďáky pro celé
Dinosauři se utestují k smrti. 2 náklaďáky pro celé Německo. Tragédie.
Možná by se měli začít akcionáři ptát, jestli se to myslí vážně nebo jde v podstatě jen o drahé pí ár náklady.
Jinak to beru jako další krmení pro ovčany, jak jsou Méďáci eko, zatímco dále chrlí jen sračkomety. Protože:
28 Září 2010 – Fuso Canter E-Cell – elektrický náklaďák od Daimleru
Hannover se letos stal překvapivě místem, kde se dějí zajímavé elektrické věci! Tamní veletrh užitkových automobilů totiž přilákal automobilky z celého světa aby předvedly co mají za lubem. Opel ukázal Vivaro e-Concept, Renault zase Kangoo Express Z.E. a domácí/japonský Daimler Trucks předvedl koncept Fuso Canter E-Cell. Pořádný elektrický náklaďák s dojezdem přes 100 km.
http://www.hybrid.cz/novinky/fuso-canter-ecell-elektricky-nakladak-od-daimleru
17 Červenec 2012 – Hybridní náklaďák Fuso Canter 2. generace – o čtvrtinu nižší spotřeba
I když japonskou automobilku Fuso a její automobily označuje logo znázorňující tři diamanty, tedy znak patřící společnosti Mitsubishi, celé uskupení v podstatě ovládá německá společnost Daimler. Ta vlastní necelých 90 % akcií firmy. Toto spojení automobilce s osmdesátiletou historií zdá se prospívá, neboť se v tomto roce chystá uvést na světové trhy druhou generaci svého 7,5tunového náklaďáku s hybridním pohonem Fuso Canter EcoHybrid.
Během zkušebního provozu byla prokázána 16% úspora paliva a podobné snížení emisí CO2 v porovnání s vozy Canter vybavenými spalovacími motory.
Následné testování druhé evoluční varianty hybridního náklaďáku pak prokázalo zvyšování úspory spotřeby paliva o 24 % ve srovnání s nehybridními vozy Canter. Snížení spotřeby by tak mělo podnikatelům a firmám uspořit nemalé finanční prostředky, neboť smluvní ceny oprav a údržby hybridních vozů jsou zcela shodné se servisními cenami dieselových vozů Canter.
Fuso Canter EcoHybrid se bude v Evropě prodávat v obchodní síti Mercedes-Benz a nový majitel se kromě úsporné jízdy může spolehnout na desetiletou záruku na akumulátory a tříletou na vozidlo bez omezení počtu najetých kilometrů. Prodej by měl začít ve třetím čtvrtletí tohoto roku.
http://www.hybrid.cz/druha-generace-hybridniho-nakladaku-fuso-canter-nabidne-o-25-nizsi-spotrebu
24 Červenec 2014 – V Portugalsku se testují elektrické náklaďáky Mercedes-Benz Fuso Canter
Lehké nákladní automobily Fuso Canter se v Evropě vyrábějí v továrně Tramagal v Portugalsku. Právě odtamtud vyjelo také osm kusů Fuso Canter E-Cell k ročnímu praktickému testu v největších portugalských městech.
Auta se budou testovat v Lisabonu, Portu a dalších portugalských městech, zejména v oblasti rozvozu zboží, svozu odpadu apod. Samotná auta se vyrábějí v továrně Tramagal, asi 150 km severovýchodně od Lisabonu. Loni se tam vyrobilo kolem 4000 nákladních vozů Canter.
http://www.hybrid.cz/v-portugalsku-se-testuji-elektricke-nakladaky-mercedes-benz-fuso-canter
28 Duben 2016 – V Německu začíná test flotily elektrických náklaďáků
Město Stuttgart a logistická společnost Hermes testují lehká nákladní vozidla poháněná energií z akumulátorů v náročném každodenním provozu.
Značka Fuso divize Daimler Trucks je vedoucím výrobcem lehkých nákladních vozidel s částečně i zcela elektrickým pohonem. Flotilový test v roce 2015 v Portugalsku potvrdil snížení provozních nákladů až o 64 % – Canter E-Cell ušetří 1000 eur každých 10 000 kilometrů.
V dubnu 2016 byl v Německu zahájen první test flotily nákladních vozidel s nulovými emisemi, poháněných elektrickou energií z akumulátorů. Daimler Trucks, největší výrobce nákladních vozidel na světě, spolupracuje na tomto projektu značky Fuso s městem Stuttgart a logistickou společností Hermes.
Město Stuttgart bude dvanáct měsíců testovat čtyři šestitunová vozidla typu Fuso Canter E-Cell v náročném každodenním provozu. Dvě vozidla s nástavbou hydraulického sklápěče mají být provozována v oblasti výstavby silnic a krajinářství.
Po celém světě jezdí přibližně 3000 vozidel Fuso Canter Eco Hybrid. Základem jízdní strategie vozidla Canter Eco Hybrid je rozjezd s čistě elektrickým, tichým pohonem. Canter Eco Hybrid navíc boduje svou užitečnou hmotností. Kompletní hybridní pohon zvyšuje hmotnost vozidla o pouhých 150 kg. Užitečná hmotnost podvozku s kabinou o celkové hmotnosti 7,5 tuny tak činí až 4,8 t. Fuso disponuje již více než 40letými zkušenostmi v oblasti hybridních pohonů.
Canter E-Cell s akumulátorovým elektrickým pohonem a nulovými lokálními emisemi, představený poprvé jako prototyp na IAA Užitkové vozy v roce 2010, byl proto vyvinut v kompetenčním centru pro hybridní pohony divize Daimler Trucks v Kawasaki.
http://www.hybrid.cz/v-nemecku-zacina-test-flotily-elektrickych-nakladaku
02 Srpen 2016 – PODROBNOSTI: elektrický náklaďák Daimler s obří baterií
Koncept Mercedes-Benz Urban eTruck nabízí plně elektrický pohon, modulární koncept akumulátorů a přijatelnou hmotnostní bilanci.
Mercedes-Benz Urban eTruck – elektrické nákladní auto, které uveze 26 tun a díky 212kWh baterii s ním ujede až 200 km
Fuso je vedle značek Mercedes-Benz a Freightliner třetí velkou značkou divize Daimler Trucks a vedoucím výrobcem „zelených“ lehkých nákladních vozidel. Na celém světě jsou již v provozu vozidla Fuso Canter Eco Hybrid, jejichž druhá generace je vyráběna od roku 2012.
Společnost Fuso představila první generaci čistě elektricky poháněného modelu Canter E-Cell již v roce 2010 a v roce 2014 následovala druhá generace.
http://www.hybrid.cz/podrobnosti-elektricky-nakladak-daimler-s-obri-baterii
10 Duben 2017 – Elektrický náklaďák Mercedes-Benz Urban eTruck míří do výroby
Mercedes-Benz Trucks uvede již v letošním roce na trh malou sérii prvních těžkých nákladních vozidel pro rozvážkovou dopravu se zcela elektrickým pohonem. Po představení modelu Urban eTruck s celkovou hmotností 25 t a dojezdem až 200 km na IAA 2016 budou již v tomto roce předána první vozidla do rukou zákazníků. Stefan Buchner, vedoucí divize nákladních vozidel Mercedes-Benz, k tomu uvádí:
„Odezva zákazníků po světové premiéře v září 2016 na IAA byla vynikající. V současnosti jednáme s 20 potenciálními zákazníky z odvětví likvidace odpadu, potravinářského průmyslu a logistiky. Zkušebním provozem malé série nyní rychle učiníme další kroky směrem k novému velkosériově vyráběnému produktu, který začneme dodávat do roku 2020.“
http://www.hybrid.cz/elektricky-nakladak-mercedes-benz-urban-etruck-miri-do-vyroby
23 Únor 2018 -Mercedes-Benz eActros: těžký elektrický náklaďák vyjede k zákazníkům už letos
Mercedes-Benz Trucks už v roce 2016 představil eActros. Letos se auto dostane k prvním zákazníkům.
Nákladní elektromobil Mercedes-Benz eActros se má začít sériově vyrábět za tři roky
Mercedes-Benz eActros, těžké, plně elektrické nákladní auto, se představilo poprvé už v roce 2016. Letos ale poprvé putuje k vybraným zákazníkům na testování v praktickém provozu
http://www.hybrid.cz/mercedes-benz-eactros-tezky-elektricky-nakladak-vyjede-k-zakaznikum-uz-letos
09 Březen 2018 Daimler předá elektrické náklaďáky eActros zákazníkům v Německu a Švýcarsku
Flotila deseti těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem jezdí nově v Německu a Švýcarsku. Dojezd až 200 km s obvyklými jízdními výkony a užitečnou hmotností.
Mercedes-Benz připravuje první nákladní vozidla eActros s elektrickým pohonem do zkušebního provozu u zákazníků. V příštích týdnech bude vybraným zákazníkům předáno deset vozidel ve dvou variantách, s celkovou hmotností 18 t, resp. 25 t, aby mohly být v reálných podmínkách testovány jejich schopnosti v každodenním provozu, a také jejich reálná hospodárnost. Dlouhodobým cílem jsou sériově vyráběná nákladní vozidla, nabízející ve městech tichou jízdu, s nulovými lokálními emisemi.
Jen v Německu přišlo 150 velmi konkrétních poptávek. Mezioborový tým divize Daimler Trucks koncipoval s využitím know-how celého koncernu Daimler ekologická vozidla, která zvládnou každodenní provoz. Výsledkem tohoto našeho úsilí je, že již v roce 2018 může být předáno zákazníkům určité množství takovýchto vozidel, ke krátkodobému testování.
http://www.hybrid.cz/daimler-preda-elektricke-nakladaky-eactros-zakaznikum-v-nemecku-svycarsku
No a pak tu máme dnešní zprávu o 2 autech z července 2018…
Z toho může být soudnímu člověku na zvracení.
Z toho může být soudnímu člověku na zvracení.
Né může, ale je….
Né může, ale je…. bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Dobrých zpráv z Germánie není nikdy dost ;)) a brzo dojde
Dobrých zpráv z Germánie není nikdy dost ;)) a brzo dojde i na výjimky v nákladním zásobování měst :)))
umwelt-plakette.de/cz/informace-o-nemecka-ekologicka-plaketa/ekologicke-zony-v-nemecku/nemecke-ekologicke-zony.html
a další dobrá zpráva z Německa, tamní soud ve Zwickau
a další dobrá zpráva z Německa, tamní soud ve Zwickau zamítl žalobu vlastníka VW Touran TDI, který místo přehrání podvodného softu požadoval po dealerovi nový auto s odůvodněním, že místo přehrání softu v hodnotě cca 60EUR požadovat nové auto v hodnotě 42000EUR je moc velký nepoměr
Co je na teto zprave dobre jsem nejak nepochopil. Naopak,meli
Co je na teto zprave dobre jsem nejak nepochopil. Naopak,meli by mu vratit vsechny penize a zsplatit odskodne.Zakaznik by si pak mohl udelat novy nakup,treba u stejneho nebo jineho prodejce…
Dalsi dobra zprava. A co dela Semi? Nejak o ni neni v posledni
Dalsi dobra zprava. A co dela Semi? Nejak o ni neni v posledni dobe slyset.
Predpokladam ze riesia rychlonabijacku, resp. aky typ
Predpokladam ze riesia rychlonabijacku, resp. aky typ elektrarne budu k nim dodavat.
-1 Semi-1 Mega
-2 Semi-2 Mega
atd., …