V Německu zahájeny praktické zkoušky nákladních elektromobilů Mercedes-Benz eActros

Vývojáři Mercedes-Benz mají nyní na silnici dva vozy eActros s celkovou hmotností 18 a 25 tun a zkouší vlastnosti elektrických rozvážkových vozidel přímo v provozu.

Silnice v jihozápadním Německu jsou bohatší o dvě čistá a tichá, ale o to velkolepější vozidla.
foto: Mercedes-Benz

Trasy se pohybují švábskou vysočinou, přes topograficky náročnou oblast Stuttgartu až po výrobní závod nákladních automobilů Mercedes-Benz ve Wörthu am Rhein. Cílem je dosažení lokálně bezemisního a tichého provozu ve městech i se sériovými nákladními vozy.

Obě vozidla, dvou- i tříosé, v provedení velmi blízkém budoucímu sériovému provedení, mají již řádnou registraci pro provoz na veřejných komunikacích. Musí se osvědčit za nejrůznějších podmínek provozu: plně naložené, s chladírenskými i jinými nástavbami, na dlouhé vzdálenosti, při jízdě do kopce i z kopce, ve větru a různém počasí a také v městské dopravě.

Zkoušky zkoumají zejména vlastnosti pohonu a akumulátorů s důrazem na dobíjení a jízdní dosah. Testování probíhá od poloviny června a trvá do konce roku. Dalším krokem je dodávka deseti zkušebních vozidel eActros zákazníkům pro použití v oblasti těžké rozvážkové dopravy.

Energie na ujetí vzdálenosti až 200 km pochází z lithium-iontových akumulátorů s celkovou kapacitou 240 kWh. Akumulátory lze plně dobít během dvou až tří hodin.


Vývoj a testování těžkých nákladních elektrických vozidel v distribuční dopravě financuje částečně Spolkové ministerstvo životního prostředí (BMUB) a Spolkové ministerstvo pro hospodářství a energetiku (BMWi) jako součást projektu „Concept ELV²“.

tisková zpráva

8 Comments on “V Německu zahájeny praktické zkoušky nákladních elektromobilů Mercedes-Benz eActros”

  1. Dinosauři se utestují k smrti. 2 náklaďáky pro celé
    Dinosauři se utestují k smrti. 2 náklaďáky pro celé Německo. Tragédie.
    Možná by se měli začít akcionáři ptát, jestli se to myslí vážně nebo jde v podstatě jen o drahé pí ár náklady.
    Jinak to beru jako další krmení pro ovčany, jak jsou Méďáci eko, zatímco dále chrlí jen sračkomety. Protože:

    28 Září 2010 – Fuso Canter E-Cell – elektrický náklaďák od Daimleru
    Hannover se letos stal překvapivě místem, kde se dějí zajímavé elektrické věci! Tamní veletrh užitkových automobilů totiž přilákal automobilky z celého světa aby předvedly co mají za lubem. Opel ukázal Vivaro e-Concept, Renault zase Kangoo Express Z.E. a domácí/japonský Daimler Trucks předvedl koncept Fuso Canter E-Cell. Pořádný elektrický náklaďák s dojezdem přes 100 km.
    http://www.hybrid.cz/novinky/fuso-canter-ecell-elektricky-nakladak-od-daimleru

    17 Červenec 2012 – Hybridní náklaďák Fuso Canter 2. generace – o čtvrtinu nižší spotřeba
    I když japonskou automobilku Fuso a její automobily označuje logo znázorňující tři diamanty, tedy znak patřící společnosti Mitsubishi, celé uskupení v podstatě ovládá německá společnost Daimler. Ta vlastní necelých 90 % akcií firmy. Toto spojení automobilce s osmdesátiletou historií zdá se prospívá, neboť se v tomto roce chystá uvést na světové trhy druhou generaci svého 7,5tunového náklaďáku s hybridním pohonem Fuso Canter EcoHybrid.
    Během zkušebního provozu byla prokázána 16% úspora paliva a podobné snížení emisí CO2 v porovnání s vozy Canter vybavenými spalovacími motory.
    Následné testování druhé evoluční varianty hybridního náklaďáku pak prokázalo zvyšování úspory spotřeby paliva o 24 % ve srovnání s nehybridními vozy Canter. Snížení spotřeby by tak mělo podnikatelům a firmám uspořit nemalé finanční prostředky, neboť smluvní ceny oprav a údržby hybridních vozů jsou zcela shodné se servisními cenami dieselových vozů Canter.
    Fuso Canter EcoHybrid se bude v Evropě prodávat v obchodní síti Mercedes-Benz a nový majitel se kromě úsporné jízdy může spolehnout na desetiletou záruku na akumulátory a tříletou na vozidlo bez omezení počtu najetých kilometrů. Prodej by měl začít ve třetím čtvrtletí tohoto roku.
    http://www.hybrid.cz/druha-generace-hybridniho-nakladaku-fuso-canter-nabidne-o-25-nizsi-spotrebu

    24 Červenec 2014 – V Portugalsku se testují elektrické náklaďáky Mercedes-Benz Fuso Canter
    Lehké nákladní automobily Fuso Canter se v Evropě vyrábějí v továrně Tramagal v Portugalsku. Právě odtamtud vyjelo také osm kusů Fuso Canter E-Cell k ročnímu praktickému testu v největších portugalských městech.
    Auta se budou testovat v Lisabonu, Portu a dalších portugalských městech, zejména v oblasti rozvozu zboží, svozu odpadu apod. Samotná auta se vyrábějí v továrně Tramagal, asi 150 km severovýchodně od Lisabonu. Loni se tam vyrobilo kolem 4000 nákladních vozů Canter.
    http://www.hybrid.cz/v-portugalsku-se-testuji-elektricke-nakladaky-mercedes-benz-fuso-canter

    28 Duben 2016 – V Německu začíná test flotily elektrických náklaďáků
    Město Stuttgart a logistická společnost Hermes testují lehká nákladní vozidla poháněná energií z akumulátorů v náročném každodenním provozu.
    Značka Fuso divize Daimler Trucks je vedoucím výrobcem lehkých nákladních vozidel s částečně i zcela elektrickým pohonem. Flotilový test v roce 2015 v Portugalsku potvrdil snížení provozních nákladů až o 64 % – Canter E-Cell ušetří 1000 eur každých 10 000 kilometrů.
    V dubnu 2016 byl v Německu zahájen první test flotily nákladních vozidel s nulovými emisemi, poháněných elektrickou energií z akumulátorů. Daimler Trucks, největší výrobce nákladních vozidel na světě, spolupracuje na tomto projektu značky Fuso s městem Stuttgart a logistickou společností Hermes.
    Město Stuttgart bude dvanáct měsíců testovat čtyři šestitunová vozidla typu Fuso Canter E-Cell v náročném každodenním provozu. Dvě vozidla s nástavbou hydraulického sklápěče mají být provozována v oblasti výstavby silnic a krajinářství.
    Po celém světě jezdí přibližně 3000 vozidel Fuso Canter Eco Hybrid. Základem jízdní strategie vozidla Canter Eco Hybrid je rozjezd s čistě elektrickým, tichým pohonem. Canter Eco Hybrid navíc boduje svou užitečnou hmotností. Kompletní hybridní pohon zvyšuje hmotnost vozidla o pouhých 150 kg. Užitečná hmotnost podvozku s kabinou o celkové hmotnosti 7,5 tuny tak činí až 4,8 t. Fuso disponuje již více než 40letými zkušenostmi v oblasti hybridních pohonů.
    Canter E-Cell s akumulátorovým elektrickým pohonem a nulovými lokálními emisemi, představený poprvé jako prototyp na IAA Užitkové vozy v roce 2010, byl proto vyvinut v kompetenčním centru pro hybridní pohony divize Daimler Trucks v Kawasaki.
    http://www.hybrid.cz/v-nemecku-zacina-test-flotily-elektrickych-nakladaku

    02 Srpen 2016 – PODROBNOSTI: elektrický náklaďák Daimler s obří baterií
    Koncept Mercedes-Benz Urban eTruck nabízí plně elektrický pohon, modulární koncept akumulátorů a přijatelnou hmotnostní bilanci.
    Mercedes-Benz Urban eTruck – elektrické nákladní auto, které uveze 26 tun a díky 212kWh baterii s ním ujede až 200 km
    Fuso je vedle značek Mercedes-Benz a Freightliner třetí velkou značkou divize Daimler Trucks a vedoucím výrobcem „zelených“ lehkých nákladních vozidel. Na celém světě jsou již v provozu vozidla Fuso Canter Eco Hybrid, jejichž druhá generace je vyráběna od roku 2012.
    Společnost Fuso představila první generaci čistě elektricky poháněného modelu Canter E-Cell již v roce 2010 a v roce 2014 následovala druhá generace.
    http://www.hybrid.cz/podrobnosti-elektricky-nakladak-daimler-s-obri-baterii

    10 Duben 2017 – Elektrický náklaďák Mercedes-Benz Urban eTruck míří do výroby
    Mercedes-Benz Trucks uvede již v letošním roce na trh malou sérii prvních těžkých nákladních vozidel pro rozvážkovou dopravu se zcela elektrickým pohonem. Po představení modelu Urban eTruck s celkovou hmotností 25 t a dojezdem až 200 km na IAA 2016 budou již v tomto roce předána první vozidla do rukou zákazníků. Stefan Buchner, vedoucí divize nákladních vozidel Mercedes-Benz, k tomu uvádí:
    „Odezva zákazníků po světové premiéře v září 2016 na IAA byla vynikající. V současnosti jednáme s 20 potenciálními zákazníky z odvětví likvidace odpadu, potravinářského průmyslu a logistiky. Zkušebním provozem malé série nyní rychle učiníme další kroky směrem k novému velkosériově vyráběnému produktu, který začneme dodávat do roku 2020.“
    http://www.hybrid.cz/elektricky-nakladak-mercedes-benz-urban-etruck-miri-do-vyroby

    23 Únor 2018 -Mercedes-Benz eActros: těžký elektrický náklaďák vyjede k zákazníkům už letos
    Mercedes-Benz Trucks už v roce 2016 představil eActros. Letos se auto dostane k prvním zákazníkům.
    Nákladní elektromobil Mercedes-Benz eActros se má začít sériově vyrábět za tři roky
    Mercedes-Benz eActros, těžké, plně elektrické nákladní auto, se představilo poprvé už v roce 2016. Letos ale poprvé putuje k vybraným zákazníkům na testování v praktickém provozu
    http://www.hybrid.cz/mercedes-benz-eactros-tezky-elektricky-nakladak-vyjede-k-zakaznikum-uz-letos

    09 Březen 2018 Daimler předá elektrické náklaďáky eActros zákazníkům v Německu a Švýcarsku
    Flotila deseti těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem jezdí nově v Německu a Švýcarsku. Dojezd až 200 km s obvyklými jízdními výkony a užitečnou hmotností.
    Mercedes-Benz připravuje první nákladní vozidla eActros s elektrickým pohonem do zkušebního provozu u zákazníků. V příštích týdnech bude vybraným zákazníkům předáno deset vozidel ve dvou variantách, s celkovou hmotností 18 t, resp. 25 t, aby mohly být v reálných podmínkách testovány jejich schopnosti v každodenním provozu, a také jejich reálná hospodárnost. Dlouhodobým cílem jsou sériově vyráběná nákladní vozidla, nabízející ve městech tichou jízdu, s nulovými lokálními emisemi.
    Jen v Německu přišlo 150 velmi konkrétních poptávek. Mezioborový tým divize Daimler Trucks koncipoval s využitím know-how celého koncernu Daimler ekologická vozidla, která zvládnou každodenní provoz. Výsledkem tohoto našeho úsilí je, že již v roce 2018 může být předáno zákazníkům určité množství takovýchto vozidel, ke krátkodobému testování.
    http://www.hybrid.cz/daimler-preda-elektricke-nakladaky-eactros-zakaznikum-v-nemecku-svycarsku

    No a pak tu máme dnešní zprávu o 2 autech z července 2018…

  2. a další dobrá zpráva z Německa, tamní soud ve Zwickau
    a další dobrá zpráva z Německa, tamní soud ve Zwickau zamítl žalobu vlastníka VW Touran TDI, který místo přehrání podvodného softu požadoval po dealerovi nový auto s odůvodněním, že místo přehrání softu v hodnotě cca 60EUR požadovat nové auto v hodnotě 42000EUR je moc velký nepoměr

Napsat komentář