Elektrický náklaďák Mercedes-Benz Urban eTruck míří do výroby

redakce - 10 Duben 2017

Mercedes-Benz Trucks uvede již v letošním roce na trh malou sérii prvních těžkých nákladních vozidel pro rozvážkovou dopravu se zcela elektrickým pohonem. Elektricky poháněná nákladní vozidla budou předána zákazníkům z různých odvětví v Německu a dalších evropských zemích

Elektricky poháněná nákladní vozidla budou předána zákazníkům z různých odvětví v Německu a dalších evropských zemích
foto: Mercedes-Benz

Po představení modelu Urban eTruck s celkovou hmotností 25 t a dojezdem až 200 km na IAA 2016 budou již v tomto roce předána první vozidla do rukou zákazníků. Stefan Buchner, vedoucí divize nákladních vozidel Mercedes-Benz, k tomu uvádí:

„Odezva zákazníků po světové premiéře v září 2016 na IAA byla vynikající. V současnosti jednáme s 20 potenciálními zákazníky z odvětví likvidace odpadu, potravinářského průmyslu a logistiky. Zkušebním provozem malé série nyní rychle učiníme další kroky směrem k novému velkosériově vyráběnému produktu, který začneme dodávat do roku 2020.“

Nulové emise, tichý provoz a užitečná hmotnost 12,8 t jsou hlavními přednostmi vozidla Urban eTruck, které nabízí přesvědčivý koncept z hlediska hospodárnosti a ochrany životního prostředí. Nejprve bude zákazníkům v Německu – a později také v dalších evropských zemích – předán nízký dvouciferný počet vozidel. Vozidla budou u zákazníků plnit reálné přepravní úkoly.

Cílem je pokračovat v optimalizaci konceptu elektricky poháněného nákladního vozidla a nastavení jeho systémů na základě reálného provozu a požadavků ve spolupráci se zákazníky. V rámci testů budou inženýři například pečlivě sledovat chování vozidla ve směnném provozu, doby nabíjení, režim provozu akumulátorů i možnosti dojezdu.

Stefan Buchner k tomu dodává: „V otázce budoucích témat technického vývoje jsme v automobilovém průmyslu stanovili specifická měřítka, a to zejména v oblastech elektrické mobility, autonomní jízdy a konektivity. Rok 2017 bude ve znamení realizace našich plánů: Vyvíjíme vozidla a jejich systémy cílevědomě, krok za krokem, aby při uvedení na trh byly naprosto vyzrálé.“

Elektricky poháněná vozidla s celkovou hmotností 18 a 25 tun budou vybavena chladírenskou, skříňovou, nebo valníkovou nástavbou. Vozidla budou poskytnuta zákazníkům k užívání po dobu dvanácti měsíců, a to včetně speciálního nabíjecího zařízení, které zohledňuje specifické požadavky u těchto nákladních vozidel.

auto podrobnosti Mercedes-Benz Urban eTruck

Mercedes-Benz Urban eTruck - elektrické nákladní auto, které uveze 26 tun a díky 212kWh baterii s ním ujede až 200 km
foto: Daimler

Veškerý servis bude zajišťovat oddělení jízdních zkoušek divize Mercedes-Benz Trucks. Během uvedeného období budou shromažďována data o jízdních výkonech, provozních vlastnostech a způsobech používání, přičemž získané poznatky budou porovnávány s očekávánými parametry našeho vývoje.

Urban eTruck je součástí rozsáhlé ofenzivy divize Daimler Trucks v oblasti elektrického pohonu. V roce 2017 bude v globálním měřítku uvedena do provozu také malá série lehkých užitkových vozidel Fuso eCanter s elektrickým pohonem.

Vybraným zákazníkům v Evropě, Japonsku a USA bude předáno 150 vozidel. Daimler Trucks tak pokrývá různorodou škálu oblastí pro následné nasazení elektricky poháněných nákladních vozidel na celém světě.

Rostoucí urbanizace a lepší ekonomická bilance akumulátorové techniky urovnávají cestu pro nákladní vozidla se zcela elektrickým pohonem. Lepší kvalita vzduchu, nižší hladina hluku a různá omezení vjezdu se staly důležitými požadavky a podmínkami pro provoz ve velkých metropolích po celém světě.

V budoucnosti se stane nezbytností přepravovat zboží v městských oblastech pro stále větší počty lidí – a to pokud možno bez emisí a nehlučně. Proto budou v mnoha aglomeracích zajišťovat zásobování obyvatelstva potravinami a nejrůznějším zbožím každodenní potřeby užitková vozidla se zcela elektrickým pohonem.

Razantní technický vývoj tento trend podporuje. Daimler Trucks očekává, že mezi roky 1997 a 2025 klesnou náklady na akumulátory nákladního vozidla se zcela elektrickým pohonem o faktor 2,5 – z 500 eur/kWh na 200 eur/kWh. Zároveň vzroste hustota energie dostupných akumulátorů v uvedeném období o stejný faktor z 80 Wh/kg na 200 Wh/kg.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pekny den prajem. V jednej casti clanku pisete uzitocna hmnotnost 12.8 tony a potom pod obrazkom. Nakladak ktory uveze 26 tun (Uzitocna a celkova hmotnost je rozdiel). Nakladne auta, ktore maju uzitocnu hmotnost 26 ton patria uz do kategorie kde celkova hmotnost vozidla je zvacsa 40 ton. Tak neviem ci je to Vas preklep, alebo Vam podali zle informacie. Dakujem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tom:
Také jsem se hned všiml, že u obrázku třínápravového vozidla je údaj 26 tun uveden ve významu užitečného zatížení.
Nutno si uvědomit, že zde zveřejňované články nemají charakter odborný, nýbrž spíše bulvární...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pekny den prajem. Je to ale trosku aj smutne. Dost casto sa s tymto stretavam u nasho denniku Pravda. Pravdaze chyby robi kazdy aj JA. Len pri technickych specifikaciach to moze trosku zmiast cloveka, ako je to teda myslene. Este ma napadlo, ze je to myslene aj na kontajnerovu prepravu, ale to uz neviem ci by dal 200km pri celkovej vahe 40 ton. Ale tak ci tak stranku Hybrid mam rad a citam ju uz niekolko par rokov este z cias prace v Anglicku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tom:
Ano, je to smutné a je to problém mnoha novin či webů.
Co se ovšem týká hybrid.cz, je zde zavádějících a klamných informací značný podíl.
Uvedu několik naprostých hoaxů, lží a blamáží:

hybrid.cz/antigravitacni-skateboard-flyboard-air-prinasi-revoluci-v-letani

hybrid.cz/jetpack-jb-9-tryskovy-batoh-letal-kolem-sochy-svobody

hybrid.cz/martin-jetpack-tryskovy-batoh-pro-kazdeho

hybrid.cz/v-dubaji-budou-uz-letos-drony-slouzit-jako-letajici-taxiky

Obrázek uživatele Kuk

Pozor pane Tome, zde anonym má totiž tak výtečné "technické vzdělání" až toho má mindráky a všechno co se mu nelíbí okamžitě označí za hoax. Je to také extra specialista na video a vizuální efekty. ;D
Kromě toho je to taky výstavní hulvát. Proto už radši zalez pod anonyma...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuk:
Dle tebe snad nejde o hoaxy?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Citace: "..Daimler Trucks očekává, že mezi roky 1997 a 2025 klesnou náklady na akumulátory nákladního vozidla se zcela elektrickým pohonem o faktor 2,5 – z 500 eur/kWh na 200 eur/kWh..."

Proč do toho tahají stav z roku 1997 ??
To bylo před dvaceti lety !

Obrázek uživatele Kuk

Taky mě to praštilo do očí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Jó stará automobilka, zakladatelka automobilismu. 20 let pro ně není žádná doba.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neví někdo co je v tom obrovském prostoru pod řidičem, kdy už tam není obrovský spalovák?

baterky. co jinyho?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Další nesmysl.
Díky nízké energetické hustotě jen narůstají ztráty.
Skutečně ekologicky šetrné řešení je jinde; není ovšem toho času populární...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naopak. Při brždění z kopce se v těžkém autě ztrácí spoustu energie.
Hmotnost dvoutunové baterie oproti dieselovému motoru nemá cenu řešit.
Například elektrické autobusy údajně mají moc dobré výsledky oproti žravým kolegům.

Obrázek uživatele PaRi

Šlapátka?

1*   :-)

ktere mate na mysli?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravte mne jestli se mýlím, ale tohle je asi první nákladní elektromobil na světe s takovou nosností. Elektrické dodávky
jsou o dvě třídy níž. Pár let nazpátek se o tomhle segmentu ani nesnilo pač by to nemělo dojezd... No super... teď už se jenom dočkat sériové výroby....

Obrázek uživatele Anonym123

lídl vo švajčiarsku zásobuje predajne elektronákladiakmi. nabíjajú pri každej nakládke ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, toto můžou analyzovat ještě pár let: "V rámci testů budou inženýři například pečlivě sledovat chování vozidla ve směnném provozu, doby nabíjení, režim provozu akumulátorů i možnosti dojezdu."

Ale zase na druhou stranu aspoň něco se děje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skvělé! Rychle do toho!!!

Obrázek uživatele Kuk

No konečně, sice je zákazníci dostanou jen půjčené, ale alespoň budou sloužit.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil