Mercedes-Benz eActros: těžký elektrický náklaďák vyjede k zákazníkům už letos
Tesla zdaleka není jediná, která dnes řeší těžká elektrická nákladní auta. Mercedes-Benz Trucks už v roce 2016 představil eActros. Letos se auto dostane k prvním zákazníkům.
foto: Mercedes-Benz Trucks
Mercedes-Benz eActros, těžké, plně elektrické nákladní auto, se představilo poprvé už v roce 2016. Letos ale poprvé putuje k vybraným zákazníkům na testování v praktickém provozu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla chce vyrábět 100 000 elektrotahačů Semi ročně
Pohání jej 2 elektromotory umístěné blízko u kol zadní nápravy. Jsou kapalinou chlazené, každý o výkonu 125 kW a toč. momentu 485 Nm, který zpřevodování převádí na 11 000 Nm. To je srovnatelné s dieselovým truckem.
foto: Mercedes-Benz Trucks
Zákazníci budou testovat dvě varianty, a to s maximální celkovou hmotností 18 tun a 25 tun. Dojezd se díky 240kWh bateriím pohybuje kolem 200 km.
Auta jsou určena především pro městskou nákladní dopravu. Daimler chce dospět k sériové výrobě a "tržní připravenosti" těchto nákladních elektromobilů v roce 2021.
foto: Mercedes-Benz Trucks
Vybité baterie je možné dobít během 3 až 11 hodin díky CCS nabíjení o výkonu 20 kW až 80 kW. Testovací flotila 10 náklaďáků bude jezdit dva roky.
no jo. nikdo vam neumi dat to, co vam tesla umi slibit.
Další chytroprdskej blábol.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Cit. "Daimler chce dospět k sériové výrobě a "tržní připravenosti" těchto nákladních elektromobilů v roce 2021."
V překladu: Když Tesla Semi zkrachuje, dáme to k ledu, jinak jsme připravení ukázat, že na to máme.
hariprasad
Váš překlad se mi líbí. Ale upřímně doufám, že Tesla nekrachne. Pokud půjde dolů, koupím zase akcie. Ne na spekulaci, ale jako symbolickou podporu. Když nemám na jejich auta.
Já bych si tipnul, že na tom neproděláte.
hariprasad
Pokud nám Tesla, Daimler a spol. pročistí vzduch tak určitě ... ale tak jste to nemyslel.
Nemyslel, 2018 je zřejmě poslední rok, kdy se dá na tom maximálně vydělat. Jakmile se chytne T3, vyletí to hodně nahoru. Pak už budou zajímavé jen dividendy. Šel bych do toho taky, ale já jsem teoretik. Prakticky to neumím a vlastně mě to ani moc nebaví pořád někde hlídat kurzy...
hariprasad
Proto jen nakupuji. Zatím jsem nic neprodal. A už to nějaké 2 roky budou kdy jsem začal.
Mám s tímto píár Daimleru zásadní problém. Podle videa udělali v roce 2016 10 ks náklaďáků k testování. V roce 2018 chtějí vyrobit vozy pro zákazníky, ale OPĚT JEN K DALŠÍMU TESTOVÁNÍ. Sérivá výroba se čeká nejdříve 2021. Ti spalovací dinosauři se fakt elektricky utestují k smrti. Jinými slovy dopadne to asi tak, jako s elektrickým Vito nebo B. Blbě.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Je to jen typickej dinosaurskej GREENWASHING. Vždyť si teprve loni voklepli dalši milardy € na vývoj dízlmotorů pro náklaďáky. Dělaj zelenej humbuk, že voni taky, ale v absolutních počtech se nezmění vůbec nic a dál budou všude chrlit rakovinomety co to dá.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
No vida jak se spoluviník kartelu tahačů snaží
Na krku má žalobičku od 310 dopravců za předražené ceny.
https://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/prepravni-firmy-kvuli-kartelu-zaluji-daimler-o-180-milionu-eur-1341387
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Projížďka
https://youtu.be/2-Y3pZ-fPzw
Ten má ale impozantní chladič :)
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Zapoměli dodat, dle NEDC :)))
Takže ve skutečnosti budou rádi za 150km na jedno nabití za 11 hodin s ubohým CCS.
Sto let za vopicemi :D
Zajímavý že Semi dojede na 240 kWh baterie taky až 200 kilometrů...
<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km
Přesná kapacita baterie u Tesla Semi zatím oznámena nebyla. Spekuluje se až o 1 MWh.
šéfredaktor Hybrid.cz
Zatím je jen uvedená spotřeba méně než 2 kWh/míli, ovšem za jakých podmínek apod. to nevíme. Každopádně je to o bateriích, zázraky se nekonají.
<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km
Vy chcete porovnavat Semi s touhle krabicí ?!
To jakože budw mít stejnou spotřebu ?!
To snad nemůžete myslet vážně.
A to, že je to jen o bateriích. Vy jste pěknej srandista. Malý příklad: ionic 28kWh vs. leaf 30kWh. Podle vaši teorie leaf dojede dál :-)))
Hyundai udáva využitelnú kapacitu t.j.28 kWh. Nissan celkovu 30 kWh z toho má uzamknutých 4 kWh,kôli zachovaniu životnosti. Takže Nissan využiteľných len 26 kWh...!!!
Semi má 4 motory tohle má 2 motory.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Off space x se snazi zachytit i kryt rakety
https://www.svethardware.cz/spacex-zkusilo-chytit-kryt-nakladu-rakety-falcon-9/46133
Profesionální astronom. Česká astronomická společnost, http://udalosti.astronomy.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
Ten točivý moment na kolech uvedl sám Mercedes, nebo ho někdo dopočítal? Ani se mi nechce věřit, že by Mercedes začal po vzoru Muska prezentovat takové, pro lobotomiky, technické diletanty a skalní fandy Tesly "ohromující" údaje.
Je tam napsané, že je to po zpřevodování. Hádám, že Mercedes to uvedl, nevidím v tom problém.
Však já vím, ale stejně tam mohu uvádět že Citigo má 1800Nm, Octavia 1.0 TSi skoro 3000Nm a Veyron měl už před deseti lety necelých 15000Nm na kolech. Kdo není dement, toho to nijak neohromí, to jen to stádo tupých elektro a Tesla fandů tu masivně ejakulovalo po zprávě, že Tesla Roadster bude mít 10000Nm ;)
No tak ono to číslo vám neřekne vůbec nic. I s motorkem o výkonu 2 kW můžete mít krouticí moment třeba 2 miliony Nm ;) Ale vypadá to hezky, ne?
Souhlasím s Vámi, že to asi většinu ohromí, takové číslo, ale je to údaj asi jako bych napsal na při dálniční jízdě mi motorem projde 4200 dm3 vzduchu každou minutu.
máte recht velebnosti, Mercedes má dlouhodobý mindrák z Tesly tak si hřeje polívčičku a přibarvuje kde jen může. Jinak je samozřejmě stolet za vopicema to každopádně, na elektrický traky byly technologie už před deseti lety. Že je začne konečně vyrábět je dílko a dík jen a jen Tesly kopnutí evropský ropných automobilek do jejich přeplacených zkorumpovaných bílých prdelí ;)
Pan Anonym bude asi lékař. Zřejmě zkoušel lobotomii na sobě. A hele, ono se to povedlo!