Toyota se připojila k výměně hamburských městských taxíků za vozy s nulovými emisemi a dodala společnosti Best Taxi 25 vodíkových sedanů Toyota Mirai druhé generace. Do roku 2025 budou všechny městské taxíky bezemisní.
Toyota a taxislužba Best Taxi poskytly cestujícím v Hamburku 25 bezemisních taxíků Toyota Mirai. Flotilu prémiových sedanů s elektrickým pohonem poháněným vodíkovými palivovými články dodal společnosti Best Taxi autorizovaný prodejceToyota Autohaus S+K.
„Ve velkém městě, jako je Hamburk, může taxislužba sehrát důležitou roli v dekarbonizaci dopravy. Mirai poháněné vodíkovými palivovými články jsou ekologickým a praktickým řešením, které přispěje ke zlepšení kvality ovzduší ve městě,” řekl Carsten Schulz, ředitel Autohaus S+K GmbH, autorizovaného prodejce vozů Toyota.
Toyoty Mirai byly financovány z grantu hamburské samosprávy v rámci projektu Taxi budoucnosti, jehož cílem je do konce roku 2024 nahradit všechny taxíky provozované ve městě vozy s nulovými emisemi. Tento projekt byl zahájen v dubnu 2021, kdy ve městě jezdilo pouze pět taxíků s nulovými emisemi.
K dnešnímu dni získalo licenci na provozování taxislužby celkem 350 elektromobilů, z toho 25 vozů Toyota Mirai na vodíkový pohon. Hamburské úřady zřídily samostatný fond, z něhož bude pořízeno celkem 460 bateriových a vodíkových elektromobilů, včetně 60 vozů pro vozíčkáře.
Toyota Mirai je vozem, který si vybírají podniky osobní dopravy. V Paříži již jezdí 600 vozů Mirai jako taxíky, v Kodani pracuje 100 vodíkových Toyot pro taxislužbu a po celé Evropě jsou sedany Mirai ve flotilách mnoha služeb sdílení aut, spolujízdy a půjčoven aut.
Toyota Mirai druhé generace nabízí podle WLTP dojezd až 650 km a lze ji natankovat během několika minut. Je poháněna elektromotorem, který je napájen palivovými články, jež vyrábějí elektřinu reakcí vodíku a kyslíku.
Jediným vedlejším produktem této reakce je vodní pára. Mirai kombinuje praktické výhody dlouhého dojezdu a rychlého doplňování paliva s příjemným zážitkem z jízdy a nulovými emisemi typickými pro elektrický pohon.
Auto si vede dobře za všech podmínek a zachovává si účinnost a dojezd jak při teplotách pod bodem mrazu až -30 °C, tak při velmi vysokých teplotách. Spotřeba vodíku činí v závislosti na výbavě v průměru 0,79-0,89 kg/100 km.
zdroj: tisková zpráva
Vystraha pro majitele aut na CNG. Jak vsichni vime, norsky plyn neni dobry a mohl by znicit vas motor spalujici CNG z Norska. Proto je nutne vyvrtat maly otvor zhruba 5 cm pod hornim okrajem nadrze aby obsazene skodliviny mohly byt odplaveny. Velikost otvoru zalezi na znacce vozidla a je v rozmezi 1-3 mm. Nevahejte a zachrante vas motor.
p.s. za uspech nerucim, mozna budou zapotrebi i dva otvory.
Vývoj progresivisty ve čtyřech etapách.
1. benzín je fuj, všem malé diesly.
2. malé diesly jsou fuj, všem CNG
3. CNG je fuj, všem elektromobily
4. elektromobily jsou fuj, všem…
5. šlapací autíčko?
42. invalidni vozik
Samozřejmě vodík. Elektromobilní dinosauři nechápou, že jejich beznadějně zastaralá technologie bude nahrazena, jako nahradilo auto koně.
Píšu to správně, ne? 😀
pro Runnču…vodíkomobil je hybridní elektromobil… Chtěl si asi napsat bateriový dinosauři. Ale počkat – ta je tam přece taky.🤔
Přirovnání by bylo spíše: dva tažný koně, při čemž jednoho krmíš speciálníma granulema, plnýma energie, vitamínů a minerálů =elektromobil…
A toho druhého ovsem, senem, a kostkama cukru =vodíkomobil 😃
Je zajímavé a setkal jsem se s tím vícekrát, že ropomilcům je bližší vodík než elektro. Čím to je? Nutkání tam něco nalejvat hadicí? Nebo ten výfuk? Přitom elektromotor a baterka jim nevadí? Nebo doufají, že tam bude pístomrdný motor?
pro Visper… To je přece jasný proč: ČEZ jim elektromobil ,,,,NEPŘIPOJÍ““😁
Čéče, Oštěpe, já Ti nevím? Z Tebe umí vypadnout kus rozumem sesumírovaného textu, za který Tě nelze než pochválit a pak asi jen v zájmu toho, aby byla bžunda až řachanda a mohl jsi dát vyniknout svému smajlíkomistrovství sem prdneš zase bez ohledu na objektivní realitu hotovou číčovinu? No dobrá, rozsvíti-li Ti to den, tak já jsem se smál, až se mi ze smíchu udělaly strije……
Musím se opět ztotožnit s názorem Dlaždiče. Tvoje představa, že existují ropomilci, je ze své podstaty naprosto chybná.
Odpor vůči elektromobilům není způsoben ideologickým přesvědčením o nutnosti spalování fosilních paliv, ale je odporem vůči konkrétním horším užitným vlastnostem elektromobilů a zadruhé vůči vnucování. Zcela nejhorší je pak vnucování za současného popírání těch horších vlastností. Vodík bude poměřován naprosto stejnými kritérii, jako pokus o vnucení elektromobility.
Pozoruhodné je, že elektromobilisté jsou schopni tuto zvrácenost rozpoznat v okamžiku, kdy jim vegan vysvětluje nutnost zákazu hovězího, zatímco u sebe to rozpoznat neumí.
Protože mně to tak vyhovuje, tobě musí též, je odporný egocentrismus a povýšen na systémovou úroveň pak fašismus. A právě smrad fašounství táhne z evropské „ekologické“ legislativy tak, že ani škrabošky dobrosrdečnosti na ksichtech politiků to nedokáží zakrýt.
Tomu rozumím, vnucování vzbuzuje odpor. Zákaz je chyba a doufám, že k němu nedojde. Ale nevím čemu všichni říkáte vnucování, já žádné nepozoruji. Každý si může koupit co chce. Ptal jsem se jednoho co mu vadí, říkal, že denně musí trpět reklamy v TV na elektromobily. Asi slabá povaha. Já musím několikrát denně vydržet reklamu na vaginální čípky a neblázním z toho.
na elektromobil max 3 za večer.
ale na ktorom kanáli je reklama na čípky? zatiaľ so zachytil iba na intímnu hygienu aj tá sa stratila.
a slobodná voľba nie je,pretože ev je raz tak drahé ako porovnateľný fosil. teda s plynulým automatom a apkami na jazdu v kolóne, čo ako starec potrebujem.
toto je ukážka ako premýšľa aktivista.
katerina jau jau je vedľa teba vzor vedomostí o probléme.https://www.hybrid.cz/v-hamburku-jezdi-25-novych-vodikovych-taxi-toyota-mirai/?replytocom=305271#respond
A jak to souvisi s hoaxem o norskem plynu vypustenem gazpromem pres ruzzaky prolezlem CPS?
leo počkaj s tými hodnoteniami.
keď ten novinár vyšiel s teóriuo o sabotáži na NS, usa prezident zavelil a celé to urobili ukrajinci.
nebude dlho trvať a ten prezident sa jedno ráno zobudí a povie, že ukrajina nás hodlá vtiahnuť do vojny s ruskom, čo nechceme.
potom takých čo píšu rusko s eses nájdu a budú sa zodpovedať za podporu hnutí smerujúcich proti právam ,…
tie aktivistické jebnuté nápady si nechaj do cely predbežnéhozadržania.
At NS demontoval kdokoliv, ja jsem spokojeny. Ty trubky predstavovaly trojskeho kone a musely byt zlikvidovany. Slava Ukrajine, slava NATO a zmar ruzzakum.
takto si v = 68 vítal bratskú pomoc?
Super. Kazdej nahrazenej spalovak se pocita.