V Hamburku jezdí 25 nových vodíkových taxi Toyota Mirai

Toyota se připojila k výměně hamburských městských taxíků za vozy s nulovými emisemi a dodala společnosti Best Taxi 25 vodíkových sedanů Toyota Mirai druhé generace. Do roku 2025 budou všechny městské taxíky bezemisní.

Toyota a taxislužba Best Taxi poskytly cestujícím v Hamburku 25 bezemisních taxíků Toyota Mirai. Flotilu prémiových sedanů s elektrickým pohonem poháněným vodíkovými palivovými články dodal společnosti Best Taxi autorizovaný prodejceToyota Autohaus S+K.

„Ve velkém městě, jako je Hamburk, může taxislužba sehrát důležitou roli v dekarbonizaci dopravy. Mirai poháněné vodíkovými palivovými články jsou ekologickým a praktickým řešením, které přispěje ke zlepšení kvality ovzduší ve městě,” řekl Carsten Schulz, ředitel Autohaus S+K GmbH, autorizovaného prodejce vozů Toyota.

Toyoty Mirai byly financovány z grantu hamburské samosprávy v rámci projektu Taxi budoucnosti, jehož cílem je do konce roku 2024 nahradit všechny taxíky provozované ve městě vozy s nulovými emisemi. Tento projekt byl zahájen v dubnu 2021, kdy ve městě jezdilo pouze pět taxíků s nulovými emisemi.

K dnešnímu dni získalo licenci na provozování taxislužby celkem 350 elektromobilů, z toho 25 vozů Toyota Mirai na vodíkový pohon. Hamburské úřady zřídily samostatný fond, z něhož bude pořízeno celkem 460 bateriových a vodíkových elektromobilů, včetně 60 vozů pro vozíčkáře.

Toyota Mirai je vozem, který si vybírají podniky osobní dopravy. V Paříži již jezdí 600 vozů Mirai jako taxíky, v Kodani pracuje 100 vodíkových Toyot pro taxislužbu a po celé Evropě jsou sedany Mirai ve flotilách mnoha služeb sdílení aut, spolujízdy a půjčoven aut.

Toyota Mirai druhé generace nabízí podle WLTP dojezd až 650 km a lze ji natankovat během několika minut. Je poháněna elektromotorem, který je napájen palivovými články, jež vyrábějí elektřinu reakcí vodíku a kyslíku.

Jediným vedlejším produktem této reakce je vodní pára. Mirai kombinuje praktické výhody dlouhého dojezdu a rychlého doplňování paliva s příjemným zážitkem z jízdy a nulovými emisemi typickými pro elektrický pohon.

Auto si vede dobře za všech podmínek a zachovává si účinnost a dojezd jak při teplotách pod bodem mrazu až -30 °C, tak při velmi vysokých teplotách. Spotřeba vodíku činí v závislosti na výbavě v průměru 0,79-0,89 kg/100 km.

zdroj: tisková zpráva

18 Comments on “V Hamburku jezdí 25 nových vodíkových taxi Toyota Mirai”

  1. Vystraha pro majitele aut na CNG. Jak vsichni vime, norsky plyn neni dobry a mohl by znicit vas motor spalujici CNG z Norska. Proto je nutne vyvrtat maly otvor zhruba 5 cm pod hornim okrajem nadrze aby obsazene skodliviny mohly byt odplaveny. Velikost otvoru zalezi na znacce vozidla a je v rozmezi 1-3 mm. Nevahejte a zachrante vas motor.
    p.s. za uspech nerucim, mozna budou zapotrebi i dva otvory.

          1. pro Runnču…vodíkomobil je hybridní elektromobil… Chtěl si asi napsat bateriový dinosauři. Ale počkat – ta je tam přece taky.🤔
            Přirovnání by bylo spíše: dva tažný koně, při čemž jednoho krmíš speciálníma granulema, plnýma energie, vitamínů a minerálů =elektromobil…
            A toho druhého ovsem, senem, a kostkama cukru =vodíkomobil 😃

              1. Čéče, Oštěpe, já Ti nevím? Z Tebe umí vypadnout kus rozumem sesumírovaného textu, za který Tě nelze než pochválit a pak asi jen v zájmu toho, aby byla bžunda až řachanda a mohl jsi dát vyniknout svému smajlíkomistrovství sem prdneš zase bez ohledu na objektivní realitu hotovou číčovinu? No dobrá, rozsvíti-li Ti to den, tak já jsem se smál, až se mi ze smíchu udělaly strije……

            1. Musím se opět ztotožnit s názorem Dlaždiče. Tvoje představa, že existují ropomilci, je ze své podstaty naprosto chybná.
              Odpor vůči elektromobilům není způsoben ideologickým přesvědčením o nutnosti spalování fosilních paliv, ale je odporem vůči konkrétním horším užitným vlastnostem elektromobilů a zadruhé vůči vnucování. Zcela nejhorší je pak vnucování za současného popírání těch horších vlastností. Vodík bude poměřován naprosto stejnými kritérii, jako pokus o vnucení elektromobility.

              Pozoruhodné je, že elektromobilisté jsou schopni tuto zvrácenost rozpoznat v okamžiku, kdy jim vegan vysvětluje nutnost zákazu hovězího, zatímco u sebe to rozpoznat neumí.

              Protože mně to tak vyhovuje, tobě musí též, je odporný egocentrismus a povýšen na systémovou úroveň pak fašismus. A právě smrad fašounství táhne z evropské „ekologické“ legislativy tak, že ani škrabošky dobrosrdečnosti na ksichtech politiků to nedokáží zakrýt.

              1. Tomu rozumím, vnucování vzbuzuje odpor. Zákaz je chyba a doufám, že k němu nedojde. Ale nevím čemu všichni říkáte vnucování, já žádné nepozoruji. Každý si může koupit co chce. Ptal jsem se jednoho co mu vadí, říkal, že denně musí trpět reklamy v TV na elektromobily. Asi slabá povaha. Já musím několikrát denně vydržet reklamu na vaginální čípky a neblázním z toho.

                1. na elektromobil max 3 za večer.
                  ale na ktorom kanáli je reklama na čípky? zatiaľ so zachytil iba na intímnu hygienu aj tá sa stratila.

                  a slobodná voľba nie je,pretože ev je raz tak drahé ako porovnateľný fosil. teda s plynulým automatom a apkami na jazdu v kolóne, čo ako starec potrebujem.

        1. leo počkaj s tými hodnoteniami.
          keď ten novinár vyšiel s teóriuo o sabotáži na NS, usa prezident zavelil a celé to urobili ukrajinci.
          nebude dlho trvať a ten prezident sa jedno ráno zobudí a povie, že ukrajina nás hodlá vtiahnuť do vojny s ruskom, čo nechceme.
          potom takých čo píšu rusko s eses nájdu a budú sa zodpovedať za podporu hnutí smerujúcich proti právam ,…
          tie aktivistické jebnuté nápady si nechaj do cely predbežnéhozadržania.

Napsat komentář