První vodíkové auto Toyota Mirai přijíždí na český trh, cena začíná na 1,7 mil. Kč

Aktuální model je již druhou generací vodíkového elektromobilu, která se může pochlubit dojezdem 650 km. Natankování přitom nezabere více než 5 minut. Cena nové Mirai na českém trhu začíná na 1,7 milionu korun.

V České republice odstartoval prodej prvního osobního auta na vodíkové palivové články Toyota Mirai.

Aktuální model je již druhou generací vodíkového elektromobilu, která se může pochlubit dojezdem 650 km. Natankování přitom nezabere více než 5 minut. Cena nové Mirai na českém trhu začíná na 1,7 milionu korun.
foto: Toyota

Tankování plynného vodíku funguje prostřednictvím plnícího ventilu pod tlakem 700 barů. Čistý vodík z nádrží se za provozu slučuje s kyslíkem nasávaným kompresory v přední části vozu a k finální reakci pak dochází v palivovém článku pod kapotou vozu. Takto vzniklá elektrické energie pohání elektrický motor a jako jediný odpad této reakce je čistá voda.

Díky tomu, že vůz má absolutně nulové emise, je možné s ním parkovat v Praze na modrých a fialových zónách zdarma a využívat všech výhod spojených se speciální ekologickou registrační značkou „EL“.

Toyota Mirai druhé generace je luxusní sedan o délce 4,975 metru s pohonem zadních kol postavený na nové platformě GA-L (Global Architecture Lexus). Disponuje celkovým výkonem systému 134 kW, což mu umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 sekund a maximální rychlost 175 km/h. Vodíkové palivo o hmotnosti 5,6 kg pojmou tři vysokotlaké zásobníky v zadní části.

Vůz v nové druhé generaci zaujme na první pohled protáhlými světlomety, které jsou nejdelší mezi všemi modely značky. Jsou vybavené technologií Bi-LED včetně adaptivních dálkových světlometů. Zadní LED světla pak zabírají téměř celou šířku vozidla. Největší střešní okno u Toyoty má rozměr 831×802 mm. Na výběr jsou nápadná kola o rozměru 19 nebo 20 palců.

Mirai poskytuje až pětičlenné posádce veškerý cestovní komfort. Volant obšitý kůží má senzory úchopu po celém obvodu, základní údaje o jízdě se promítají na velký head-up displej a o ovládání multimédií se stará displej o velikosti 12,3 palce v HD rozlišení.

Přední i zadní sedadla mohou být vybavena výhřevem i ventilací a přizpůsobitelné osvětlení dává na výběr z osmi barevných odstínů. O bezpečnost při jízdě se stará několik bezpečnostních systémů včetně aktivního systému zatáčení ACA, adaptivního tempomatu nebo plně automatického parkování, které se mezi modely Toyoty objevuje vůbec poprvé. Speciální akustický systém pak generuje zvuk vozu při akceleraci.

Cena Toyoty Mirai začíná na českém trhu na 1,7 milionu korun v provedení Comfort a 1,8 milionu korun ve verzi Executive. Za 2 miliony korun je pak výbava Executive s paketem VIP.

V nabídce je také financování, a to pětiletý úvěr Toyota Kredit nebo úvěr Toyota Garant, u něhož se lze rozhodnout až v průběhu smlouvy o formě jejího ukončení. Součástí smlouvy je i pojištění a garance budoucí hodnoty vozu. Toyota poskytuje na vůz standardní záruku na vodíkový pohon včetně vysokotlakých nádrží v délce 5 let.

tisková zpráva

54 komentářů u “První vodíkové auto Toyota Mirai přijíždí na český trh, cena začíná na 1,7 mil. Kč”

  1. Pokus BMW spalovat vodík v upraveném spalovacím motoru v
    Pokus BMW spalovat vodík v upraveném spalovacím motoru v číslech
    BMW Hydrogen 7
    6 litrový 12 válec
    Mohl jezdít jak na benzín tak na vodík

    Vodík ve spalovacích motorech nemuže konkurovat beninu natož
    technologii palivových článků
    Rozdíl ve spotřebě paliva je do značné míry způsoben odlišnou hustotou energie, přičemž benzín poskytuje 34,6 MJ / L a kapalný vodík 10,1 MJ / L. Na základě těchto údajů o hustotě energie by se dalo očekávat spotřebu 47,6 l / 100 km při spalování vodíku a 13,9 l / 100 km při spalování benzínu .

    https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7

    https://www.youtube.com/watch?v=ageJPQCh_a8

  2. Vodik Please NO >>>
    Vodíkové autobusy – Dalších 82 mil +

    Vodik Please NO >>>
    Vodíkové autobusy – Dalších 82 mil + 14mil ročně za zbytečný projekt politiků magistrátu.
    https://www.youtube.com/watch?v=XoGKurwcoeI

    https://www.youtube.com/watch?v=RHYzQBSsYow

    Elektromobil je prý těžký

    Toyota Mirai
    Hmotnost Vozidla 2415 kg
    https://www.toyota.cz/new-cars/mirai/vybava
    Tesla Model S
    Hmotnost Vozidla 2 162 kg
    https://www.tesla.com/cs_cz/models

        1. „Čistý Plug in hybrid “
          Protože je vodíkových čerpacích

          „Čistý Plug in hybrid “
          Protože je vodíkových čerpacích stanic málo Možnost nabít vnitřní trakční akumulátor by se mohla v praxi hodit
          Vodík doma nedotankuji
          Pomalou dobíjecí zásuvkou je osazena většina garažových stání

          Na dlouhých cestách by řidič využil rychlé doplnění paliva na vodíkové čerpaci stanici.

          Taky by mě zajímalo kolik je ubytek toho vodíku při dlouhodobém stání .

    1. Co se asi stane s palivovym clankem kdyz se nafouka nejaky
      Co se asi stane s palivovym clankem kdyz se nafouka nejaky kontaminovany vodik. Ty clanky asi hned nekleknou a po par mesicich bude vykon polovicni. Na kom si pak kdo co vezme? A ze se nejake svinstvo do vodiku dostane je dost pravdepodobne, kdyz se i u vakciny ve vyrobe spletli. H2 v aute je totalni bullshit.

              1. Nevim co je nekolikametrova baterie. Ale vim, ze bez lithiove
                Nevim co je nekolikametrova baterie. Ale vim, ze bez lithiove baterie ten vas vodikovy zazrak nemuze jezdit. Palivovy clanek vyrabi elektrinu i kdyz auto stoji na semaforu a tudiz potrebuje baterku, do ktere se elektrina uklada. A pri rozjezdu vykon palivoveho clanku nestiha, tak je zase baterie nutna aby doplnila vykon. Takze vas Mirai je seriovy hybrid. Bez baterky nefunguje.

                1. Je to tak jak píšete. Mirai je elektromobil s trochu menší
                  Je to tak jak píšete. Mirai je elektromobil s trochu menší baterií, doplněný o takové drobnosti jako jsou 2 vysokotlaké nádoby, palivový článek 90 kW, filtry vzduchu oddělující kyslík a spostu zabezpečovacích zařízení aby to nebouchlo. To vše zabírá obrovské množství místa.

                2. To sem nevěděl. Já jsem totiž úplně blbej.
                  To sem nevěděl. Já jsem totiž úplně blbej.

                3. Promiňte, že jsem si to dovolil doplnit.
                  Promiňte, že jsem si to dovolil doplnit.

                4. Dokonca má ten u-miraj iba 1,2kWh baterku. Takže ako
                  Dokonca má ten u-miraj iba 1,2kWh baterku. Takže ako klasický toyoťácky hybrid. Prvá generácia mala asi 10kWh, ak si dobre pamätám.

                5. Ta měla 100kW pokud se dobře mýlím.
                  Ta měla 100kW pokud se dobře mýlím.

                6. Ja som ale myslel kapacitu baterie a nie výkon motora. Vieme,
                  Ja som ale myslel kapacitu baterie a nie výkon motora. Vieme, že miraj je na tom dosť biedne oproti väčšine slušných BEV.

          1. Ne jen kvalita čistota Vodíku bude mít vliv na životnost
            Ne jen kvalita čistota Vodíku bude mít vliv na životnost palivového článku
            Kyslík který se odfiltrovává z okolního ovzduši bude také ovlivnovat životnost palivového článku

            Vodíkovým palivovým člankem poháněný automobil nebude dobrou volbou do lokalit kde je dlouhodobě zvýšená prašnost
            Nasávací Filtry se rychleji zanesou a palubní systém vás bude častěji informovat o nutnosti jejich výměny .

            Na kolik se taková sada vzduchových filtrů asi cení ?

  3. https://www.mojelektromobil.sk/plan-obnovy-stat-postavi-228-ult
    https://www.mojelektromobil.sk/plan-obnovy-stat-postavi-228-ultra-rychlych-nabijacich-stanic-dotacie/

    Plán obnovy: Štát postaví národnú sieť rýchlych nabíjacích staníc, investuje 50 miliónov eur
    Nabíjací bod / plniaca stanica Výkon/tlak Max. dotácia
    AC ≥ 11 kw 3 000 €
    DC1 ≥ 50 kw 29 000 €
    DC2 150 kw 130 000 €
    H2 ≥ 700 bar 2 000 000 €

    zasa sa vytiahol skinhead sulík. na druhej strane mešká s vyplácaním pridelených dotácií viac ako štvrťroka.

  4. Kupim si „ciste“ auto za 1.7mega aby som tankoval do neho
    Kupim si „ciste“ auto za 1.7mega aby som tankoval do neho vodik, ktoreho vyroba je energeticky (a teda aj z pohladu vyprodukovaneho CO2) nakladnejsia a problematickejsia, ako fosilne paliva a elektrina vobec. Za ten vodik zaplatim podstatne viac ako za fosilne paliva (o cene za elektrinu do BEV ani nehovoriac). Benzinky a zasuvky na BEV su vsade, vodik si doma nevyrobim.
    To auto sa v podstate neda vyuzit skoro na nic, lebo stale musim mysliet na to, ci k nejakej vodikovej cerpacke dojdem. A ak budu v mojom okoli dve, tak to bude nenormalny uspech. Ak Mirai nepouzivam, draho kupeny vodik postupne unika tak ci tak.
    Moze mi niekto povedat jedinu zmysluplnu vyhodu tohoto auta oproti BEV?

    1. Neratovice mají plnici tlak max 300 Barů pro testovací
      Neratovice mají plnici tlak max 300 Barů pro testovací autobusy Těm to stačí

      V ČR se připravuje výstavba několika čerpacích stanic na Vodík Kdo bude První ?

      Města Ostrava a Ústí nad Labem připravijí projekty Vodíkové MHD Souástí budou veřejné plnící stanice

      Unipetrol plánuje zahájení veřejné zakázky na výběr dodavatele dalších dvou projektů, a to v Plzni na Nepomucké ulici a v Praze na dálnici D10 ve směru na Mladou Boleslav.

      Mapa plnících stanic
      Nejvíc je jich v Německu přitom žádná Německá automobilka
      Nenabízí osobák na vodík
      Podle mapy se v ČR staví 3 plnící stanice.
      Benzina z petrochemického holdingu Unipetrol chce stavět ( staví ? ) v Praze na Barrandově, v Litvínově a v Brně
      https://h2.live/en

Napsat komentář