Podle studie Centra dopravního výzkumu bylo na konci minulého roku v České republice registrováno 5 091 elektrických skútrů a motorek.
foto: Harley-Davidson
Každé páté registrované bateriové elektrické vozidlo kategorie L si připsala značka Hecht (19% podíl), s 10% podílem pak následuje Akumoto a 8% podíl patří značce Torrot. V případě elektrických motocyklů zatím nejsou významně zastoupeny tradiční značky, např. u BMW je evidováno 26 registrací, Piaggio 14 a 4 registrace jsou pak evidovány u Harley-Davidson.
Lukáš Kadula, který se projektům v oblasti čisté mobility v CDV dlouhodobě věnuje, zdůrazňuje, že zatím převažuje zájem o elektrické skútry, jejich výhodou je jednak finanční dostupnost, ale také nízké provozní náklady a samozřejmě nulové lokální emise.
„Na jednom takovém jsem se léta přepravoval po Praze a mimo zanedbatelné provozní náklady musím vyzdvihnout rychlost přepravy, která zejména v období dopravních špiček byla velkým plusem, byť dosahoval skútr maximální rychlosti „pouze“ 45 km/h. Osobně očekávám, že o elektrické motocykly bude i nadále zájem, stále však čekáme na ty tradiční značky, jako jsou Honda, Yamaha, KTM, Suzuki apod. Jakmile do tohoto segmentu vstoupí tyto značky, dá se očekávat významný progres. Zatím v registru buď nejsou vůbec, případně jen v jednotkách kusů,“ dodává Kadula.
Jsem zvědavý jak dopadne projekt standardizace výměnných
Jsem zvědavý jak dopadne projekt standardizace výměnných akuboxu pro motorky
https://www.cycleworld.com/story/motorcycle-news/swappable-electric-battery-consortium/
s urcitou pravdepodobnosti se toho dockame i u aut, pokud se
s urcitou pravdepodobnosti se toho dockame i u aut, pokud se baterie dal budou posouvat v cyklu ktery maj poslednich 30 let co se kapacity na vahu a objem tyce, tak nekdy kolem let 2045-2050 by se 50kWh bateri mela vejt do cca 30kg a objemove na urovni cca 25 litru, coz je sice porad docela hodne, ale da se taky predpokladat ze do te doby znacne poskoci vyvoj robotiky
u motorek by to davalo smysl asi jiz dnes, otazkou spise bude jestli pro mozne vynaseni baterie domu k nabiti, nebo pro rychlou vymenu za jinou, ta podle me je nesmyslem ktery lidi proste domitaj z mnoha duvodu
Nejsem si jist, výměnné baterky jsou téma, co se vrací
Nejsem si jist, výměnné baterky jsou téma, co se vrací 15~20 let – určitě bylo i předtím, ale to jsem se v tom ještě nepohyboval. U aut nad tím bádal snad každý včetně Tesly – největší problém bylo, kdo by byl vlastníkem baterky – protože pak měníte baterky jejichž SOH neznáte a zase ne každý touží mít baterku v pronájmu – psychologický blok. Cesta je přes flotily taxíků a rozvážek – tedy jeden majitel a hodně vozidel, kde je potřeba vysoká časová disponibilita a čas pro nabíjení má svoji cenu – která je v součtu nákladů nezanedbatelná.
U motorek si jist nejsem – elektriku vidím fajn pro skůtry a jiná městské hupcuky – ale tam obvykle není potřeba měnit baterku a jet. Pokud bych měl mít motorku s elektrikou (obecně), na to, jak jsem motorku v životě používal, tak bych si tu motorku radši odpustil (malej dojezd, dlouhé tankování) a představa, že na naložené motorce na dovolenou nějak měním baterku, co 150~200 km, je také něco odporného – ostatně, co bych s takovou motorkou někde na Alpských šotolinkách, na Ukrajině, či jinde na konci světa dělal?
koukas se na to spatne, na vymennou baterku jak ji prezentuje
koukas se na to spatne, na vymennou baterku jak ji prezentuje Honda se koukej treba jako na neco co si vezmes do ruky a doma ze zasuvky nabijis tak jako treba telefon, a ze asijske zeme jsou presne ty ktere tohle resi, aneb skutr je tam vesmes nejsnazsi mozna osobni doprava, a ted co udelas kdys bydlis v 30 patrovem cinzaku a chces elektricky skutr, no vyhledas si model ktery ma moznost vyjmuti baterie a ta baterie nevázi nejak vic nez uneses
a pokud by takova „lehka“ a prenosna baterie za rekneme 25-30 let umoznila kapacitu treba 50kW, razem to bude zase zajimavejsi
níic neni idelani, a proto spolu ruzne technologie a postupi souperi, a to je dobre 🙂
Jako ok – myslíš to přesně jako dneska baterku na kole –
Jako ok – myslíš to přesně jako dneska baterku na kole – to pro skůtr nějakej smysl mít může – to máš pravdu.
Co bude za 25 – 30 let je otázka – jedna z možností je, že v té době už velké motorky budou úplně out – už dneska je od nich velký odklon proti situaci před 10 až 20 lety a na tomto odklonu se podílí do značné míry i generační obměna.
aj ak by bola batéria aj 10kg, tak by som to
aj ak by bola batéria aj 10kg, tak by som to odmietal.
prirovnám k drevním dobám áut,ktoré v sychravom počasí neštartovali a baterky sa opravovali, lebo nové nebolo dostať. na trabiho sme to potrebovali necelý týždeň, keď bolo silné mrazy vyberať a trochu dobiť, vcelku stačilo ju mať ráno teplú. ale aby som ráno pred odchodom 200*v roku sa zaoberal inštaláciou, to ani náhodou. aj taká na velocipéde sa musí inštalovať precízne, nie „kľavými“ nerozhýbanými prstami.
to približovadlo čo mám, s mojimi 110 kg ma odvezie cca 30km/hod a cca 25km dojazd (plný 35km/hod a 45 km dojazd). má 12.5 kg a meter dĺžky/výšky. skúšal som dvojsedadlový skúter, ale nepresvedčil ma.
Systém výměnných akuboxu v
Systém výměnných akuboxu v praxi
https://www.youtube.com/results?search_query=gogoro+scooter+station
fosilní protest 2020
fosilní protest 2020 ;(
https://www.youtube.com/watch?v=hE4wrLSFkcE
Skoda tech elektronu.
Skoda tech elektronu.