V České republice jezdí 790 elektromobilů

auto elektromobily Nissan Leaf

Organizace (Asociace elektromobilového průmyslu) aktuálně vydala statistiku počtu elektromobilů v České republice. Podle ní v Česku jezdí 2440 elektrických vozidel.

Elektromobil Nissan Leaf je nejpočetnější osobní auto čistě na elektřinu v ČR
foto: Hybrid.cz

K 1.1.2016 jezdí po ČR celkem 2440 elektrických vozidel. Z toho pouze v 790 případech jde o osobní auta, elektromobily. V 59 případech jde o nákladní elektrická vozidla, v 81 případech o elektrické pracovní stroje.

Dalších 14 kusů tvoří elektrobusy a dokonce zde máme i jeden elektrotraktor. Plných 1495 kusů tvoří elektrické motocykly () a .

Jednoznačně nejoblíbenějšími elektromobily jsou v České republice Nissan Leaf (120), BMW i3 (105), Tesla Model S (104) a Volkswagen e-Golf společně s Volkswagen e-Up! (154).

Následuje 91 kusů elektromobilů Peugeot iOn a Peugeot Partner Electric, 40 kusů Citroen C-Zero, 12 elektromobilů Kia Soul EV, 10 elektromobilů a 4 elektromobily .

Očekává se, že během letoška by mohl celkový počet osobních a nákladních elektromobilů vzrůst až k 1500 kusů.

ASEP

41 komentářů u “V České republice jezdí 790 elektromobilů”

  1. Vážení,
    Nevím, jak k

    Vážení,
    Nevím, jak k těmto údajům vlastně přišli, ale já sám jistě vím, že je v provozu kolem mne 5 aut Peugeot 106 a ty mohou dokonce jezdit i v zimě, protože mají benzinové topení Webasto a v tabulce se toto vozidlo ani neobjevuje.
    Přeji příjemné prožití celé zimy a pěkné jaro, Petr

      1. To ušetřím redakci
        To ušetřím redakci práci, coby člen sdružení Elektromobily, dnes Asociace pro elektromobilitu. Jde zřejmě o Elvíru – elektrický víceúčelový malotraktor skříňového typu – výrobce mechanické i elektrické části zařízení Milan Fűgner. Elvíra byla přihlášena do soutěže Postav si elektromobil v červenci 2012. Více na https://www.youtube.com/watch?v=NtbSEwSecxY. Ovšem tady nemá SPZ, takže kdo ví?

            1. Mladou krev – jak si to ale
              Mladou krev – jak si to ale představujete. Stupeň vzdělání je v Čechách a Moravě i Slovensku podobný. V tom to asi tedy nebude,schopnost mladé krve uplatnit své vzdělání – v tom bude asi jádro pudla. pokojit s raději s bazarovkou než investovat většinou papínkovy finance do elektromobility to nesvědčí o myšlení. Proto zatím vítězí ti dříve narození. A mladá krev Duhanů nebo Nečesaných …….!

            2. Ono totiž ehm…ti čeští
              Ono totiž ehm…ti čeští elektromobilisti,vedení páně Vegrem k nenávisti moc fanoušků nemohou mít,pro ně jsou ostatní,co nejezdí na elektriku prďoši,smraďoši a podobně,přitom v koloně v Praze na Spojovací/Koněvově lze v klidu otevřít okénko,ticho,klid,žádný smrad,ale například v Ondřejově za Prahou jen průjezd vesnicí bez provozu vyžaduje plynovou masku.Tohle nevidí nikdo z nich.Mám solární ostrovní systém,vlastní rychlerostoucí dřeviny,mám elektromobil starý 25 let,olověné baterie,jezdím s ním v Praze do práce,ale k elektro/ekoteroristům se nehlásím.Nabíječky po Praze ignoruji,nebudu si platit 3 karty,u sídla RWE v limuzské nikdy nefungovala,na Jarově dokonce supermoderní drahá Mennekes2…připojená na 16A jednofáz!!!Kdyby namontovali 63A/3f zásuvku za 200kč,udělali by pro elektromobilitu 100x víc.Hrůza někde se organizovat.

  2. Je to docela škoda, pořád
    Je to docela škoda, pořád je to nesmyslně málo. Německo je jen 8x větší, co do počtu obyvatel, ale zájem o elektromobilitu je tam výrazně větší (ok příjmy jsou jiné ale i tak, obrovský nepoměr)
    -jen loni bylo tam bylo registrováno nových 12636 elektroaut a vypisují další podporu ve výši cca 54 mld. Kč!! zdroj zde

    U nás budou auta v Praze parkovat možná (!!) zadarmo(zdroj zde) 🙂 Bravo!

    1. Dej mi nemeckou minimalni
      Dej mi nemeckou minimalni mzdu, pak si ho koupim do te doby se smir s ekonomickou situaci a nebrec proc nemecku ano a u nas ne…
      Jo kdyz nemcovi zbyte „1000eur“ po zaplaceni vydaju a ceskemu obcanu „1000kc“ to se pak nakupuji elektromobily, a dava ti to i odpoved, proc nejde ani tak o mzdu, ale o pomer vydaju vs co zbyde…

      1. ano, pro střední vrstvu v
        ano, pro střední vrstvu v čr to není, na to běžnej člověk prostě nemá. Ten jen může sledovat a křičet po elektru hurá po dízlu prasee 🙂 Měli by bohatí kompenzovat a kupovat. Tzn. opovrhovat každým bohatým v český zemi a rejpat do něj jaký je to dízlový prase 🙂 Žádný vlezdoprdelkování němčourou ponevadz až pude do tuhýho čech nikdy nebude to co němec nikdy 😉

      1. a v com je ion ci czero teda
        a v com je ion ci czero teda o tolko horsie pravdivo, ze ho predava pod cenu ? dojazdom to nebude, usporou to tiez nebude, je to komfort ? to si nemyslim.

        mne osobne by sa nevyplatilo predat 11 r. sedan strednej triedy v 1.4i benzine, ak by vobec isiel predat a namiesto toho kupit toto, skor naopak. nalejme si cisteho vina.

Napsat komentář