U nabíječek ČEZ, PRE a E.ON lze nově platit jedinou kartou

redakce - 06 Duben 2021

Nákupní aliance Axigon firmám a podnikatelům nově poskytuje takzvanou Energokartu. Ta je akceptována společnostmi ČEZ, PRE a E.ON.V loňském roce v Česku výrazně přibylo elektromobilů a ruku v ruce s tím také dobíjecích stanic, kterých bylo ke konci roku evidováno již 734

V loňském roce v Česku výrazně přibylo elektromobilů a ruku v ruce s tím také dobíjecích stanic, kterých bylo ke konci roku evidováno již 734
foto: ČEZ

Energokarta nahrazuje několik čipů pro dobíjení u různých provozovatelů, šetří náklady i administrativu. Nákupní aliance Axigon, která se zaměřuje na služby spojené s provozem firemních vozidel, tím rozšiřuje portfolio svých služeb právě v segmentu elektromobility.

Vedle stávajících výhod v podobě například plošných cen benzínu a nafty nebo výrazné slevy na CNG u téměř poloviny plnicích stanic v Česku Axigon díky Energokartě nově umožňuje nabíjet elektromobily u předních provozovatelů tuzemských nabíjecích stanic.

Podle Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) se v České republice ke konci loňského roku nacházelo 734 nabíjecích stanic a na nich dohromady 1516 nabíjecích bodů. O rok dříve, přesněji ke 31.10.2019, přitom MPO evidovalo pouze 237 stanic. Odpovídající skok nastal také ve statistikách nově registrovaných elektromobilů, kterých bylo podle Svazu dovozců automobilů loni meziročně 4,5x více.

„Firma nebo živnostník nemusí podepisovat dílčí smlouvy s jednotlivými provozovateli. V případě zájmu získá zdarma jedinou Energokartu, která je akceptována ve všech zmíněných sítích. Není tak nutné disponovat několika různými čipy pro odběr energie od každého dodavatele zvlášť, jak bylo dosud obvyklé,“ dodává Damir Duraković s tím, že v průběhu letošního roku se počítá s rozšířením akceptační sítě Energokarty o dobíjecí stanice společnosti innogy Energo.

Kromě uživatelsky pohodlnějšího řešení v porovnání s čipem pro každou síť zvlášť nabízí Energokarta úsporu nákladů i administrativy.

„U společnosti ČEZ dosáhne držitel karty na ceny dle rozsahu odběrů, aniž by musel mít předplacen jakýkoliv měsíční program. U PRE a E.ON lze nabíjet za zvýhodněné ceny, které dostávají jen registrovaní klienti,“ popisuje Damir Duraković.

„Veškeré transakce se pak promítnou do jediné společné faktury za nabíjení uskutečněná v předešlém měsíci. Součástí je i přehledné vyúčtování všech nabíjení dle jednotlivých karet, kterých může mít firma k dispozici více podle počtu vozidel či řidičů,“ uzavírá Damir Duraković.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Má Axigon nějakou aplikaci? Nebo jen kartu?
Lze na jeden účet mít víc karet?
U ČEZ jsem zvyklý na aplikaci, kterou se mnou můžou sdílet další 2 rodinní příslušníci. Pokud by manželka potřebovala další kartu za 720Kč/rok, tak už by to tak super nevypadalo. A předávat si jednu kartu, to je o ničem.
A co nabíjení na AC ČEZ u Kauflandu - je jako přímo u ČEZ zdarma nebo se platí?

---

Hyundai Kona 64kWh, 15.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 35.800 km

Aplikaci na nabíjení EV zatím nemáme. Tím, že jsme koordinovali spolupráci s třemi klíčovými společnostmi na trhu (vlastně předběžně i s innogy a dalšími) tak jsme rádi, že zatím máme alespoň jednu společnou kartu :) Ale aplikace je určitě směr, kterým se chceme vydat. Pokud byste platili z jedného účtu pro obě karty, tak kolegové z klientského servisu Vám jistě vyjdou vstříc s nějakým "rodinným balíčkem".

Úplně nerozumím dotazu na AC ČEZ u Kauflandu...Kterého konkrétně? U řady Kauflandů je nabíječka ČEZ, kde platí standardní ceny ČEZ.

Jak je to s partnerskými nabíječkami EONu, kde jsou větší ceny? Třeba Dobřany a další... Nabíjet tam jistě vaší kartou půjde, když to umožňuje EON. Jaká ale bude cena?? Budete to dotovat na těch 6,90 ?

Ceny platí pouze přímo v najbíjecí sítí ČEZ, PRE a E.ON. U partnerských stanic E.ON platí ceny, které E.ON má domluvené s jednotlivými provozovateli. Dotaci rozhodně neplánujeme :))))

Ještě dotaz - jak je zpolpatněno stání nad limit? Viz ceníky všech tří sítí. Předpokládám, že se to bude "kopírovat" také k vám.

Ano, "kopíruje" s to k nám. Akorát u PRE máte zvýhodněné ceny jako registrovaný zákazník.

Funguje karta i v zahranici? Eon mel drive klauzuli, kdy pouziti ceskeho cipu v zahranici prineslo smluvni pokutu 5000 Kc. Aktualni zneni smlouvy neznam.

Na zahraničí pracujeme :) Půjde to :)

Pokud se vám zahraničí podaří, tak to bude super!!!
Sám EON s tím zápasí od samého začátku (údajně problémy s různým DPH). Navíc v cizině mají většinou dvojitou sazbu. Platí se za kWh a k tomu ještě ihned od zahájení nabíjení za minuty ve výši dle atraktivity místa. Pokud používám jinou katru, pak ještě jednorázový poplatek za spuštění.

Standardní ceny ČEZ u Kauflandu:
DC (CHAdeMO, CCS): 3,50/4,50/5,50/7,50
AC (Typ 2): 0
Např. Kuřim, Velké Meziříčí, Horní Měcholupy, Praha Kolbenova, Modřany.
Jestli se nepletu, tak je to u všech Kauflandů.

---

Hyundai Kona 64kWh, 15.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 35.800 km

Obecně u Kauflandu se ČEZu platí za DC nabíjení. AC nabíjení je zdarma.

Nabijeni AC se da spustit jen s cipem, nebo bez? Jeste jsem to nezkousel.

Musíte se autorizovat (čip, aplikace).

V těchto případech je nabíjení AC zjevně "dotováno" ze strany Kauflandu a za něj se neplatí. Prověřujeme přímo s ČEZ, abychom Vám to mohli potvrdit na 100 % :)

Prověřili jsme to s ČEZ - i při autorizaci Energokartou je AC nabíjení u Kauflandu zdarma. DC pak dle našeho zvýhodněného ceníku.

...

Obrázek uživatele kayaker

Tak jsem si to zjišťoval. Kartu neklientovi FO dají za 720 Kč včetně DPH, což je cena za 12 měsíců a pak využíváte přesně dle ceníku. Pro mě je to výhodné jen u ČEZu, nemusí se platit žádný paušál a cena dle počtu kWh. Omezeno je to do 2000 Kč měsíční útraty, což nikdy určitě nepřesáhnu.

Obrázek uživatele runner42

9 Kč/kWh??

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Kromě měsíčního(ročního)paušálu je třeba složit kauci ve výši předpokládaného maximálního měsíčního čerpání.

---

Zatím jezdím s Konou 64kWh ale čekám na TMY z Berlína. Jinak několik skvělých fosilů od BMW

Zdravím, Energokarta je primárně určena pro fimy a živnostníky, kteří u nás využívají i palivové karty Shell. Tam jsou odběry řádově i v statisících, a proto se zpravidla část odběru zajišťuje vratnou kaucí. Původně jsme o Energokartě pro fyzické osoby vůbec neuvažovali, ale vzhledem k počtu dotazů, které dostáváme jsme včera nastavili podmínky i pro FO. Kauce se neskládá. Zatím jsme u Energokarty pro FO nastavili haranici odběru 2 000 Kč. Pokud by se ukázalo, že to pro běžné uživatelé nestačí upravíme na 3 000 Kč.

Jak vidno téma je živé. Možná by někdo kompetentní měl shrnout všechny podmínky-u kterých dodavatelů je možno čerpat (elektro i PHM) za jakých podmínek, paušál, kauce, frekvence vyúčtování, ceníky atd atd. Myšlenka jednoznačně pozitivní, jde o provedení.

---

Zatím jezdím s Konou 64kWh ale čekám na TMY z Berlína. Jinak několik skvělých fosilů od BMW

Jsem přímo z AXIGONU, takže se můžete zeptat na cokoliv :) Info o elektromobilitě najdete zde: https://bit.ly/39PDJzL. Je tam i odkaz na ceník nabíjení.

Karty (ani Energokarta ani karty na nákup PHM a CNG) standardně nejsou určeny pro fyzických osob (FO) ale pro naše zákazníky z řady firem a živnostníků. Zatím k FO, které projevily zájem o Energokartu přistupujeme jako k výjímkám, ale je možné, že z toho uděláme standardní službu. Pak info přidáme i na výše uvedenou adresu.

Předběžně je to postaveno tak, že je Energokarta dostupná za 60 Kč/měsíčně (vč. DPH), je nutné si nastavit inkaso. Při odběrech do 2 000 Kč měsíčně není požadována žádná vratná kauce. Fakturuje se jednou měsíčně. Karta je akcepotvána u ČEZ, PRE a E.ON, a innogy, které letos má postavit desítky stanic (a je našim dlouholetým partnerem v oblasti CNG) také počítá s akceptaci Energokarty.

To ale není tarif pro elekromobily to jsou tarify pro odběr pohoných hmot... Ceník pro elektromobilitu je zde :
https://www.axigon.cz/userfiles/files/Elektromobilita%20AXIGON_cen%C3%ADk_%20platnost%20od%20dubna%202021.pdf

Obrázek uživatele spetak

Ano, ale právě v něm je poplatek za držení karty. Pochybuji, že při odběru elektřiny to bude jinak. A předpokládám, že abych se dostal na nižší cenu u Čezu, tarif mini stačit nebude.

---

Už jen EV, najeto 160 tisíc km.

Jak jsem už psal u dalších příspěvků - původně karta vůbec nebyla určená pro fyzické osoby, ale pro firmy a živnostníky, kteří u nás využívají celou řadu služeb (tankování, platba mýta, pojištění vozidel, monitoring vozidel...). Pro fyzické osoby jsme nastavili možnost využívat Energokartu za 60 Kč/měsíčně, bez nutnosti skládat vratnou kauci, fakturace za celý kalendářní měsíc.

Obrázek uživatele spetak

Díky za objasnění. Takhle už to může leckoho zaujmout.

---

Už jen EV, najeto 160 tisíc km.

Rádo se stalo :) Jinak, vidím, že EV hodně fandíte. Zaregistroval jsem, že EV nabíjíte hlavně doma, ale pokud by se Vám karta hodila na dobíjení ve veřejné sítí "v případu nouze" dejte vědět. Pošleme Vám ji za 1 Kč :)

Obrázek uživatele spetak

Ano, máte pravdu.
Jezdím už pět let, třetím elektrovozem. Ještě před rokem jsem nabíjel i několikrát denně (malá baterka). Za poslední rok jsem nabíjel na DC 2x, naposledy dnes u Čezu a to z mé blbosti, bo jsem si večer nezapnul nabíjení. Rychlost 34 kW/hod byla přímo kosmická, po půlhodině jsem to vzdal.
Pro případ nouze mám dva čipy a jednu kartu (pro ČR) a doufám, že další rok je nepoužiji :-).
Takže díky za nabídku, myslím, že bude vhodná zejména pro nové EVčkáře bez možnosti nabíjení doma.

---

Už jen EV, najeto 160 tisíc km.

Chápu :) Přeji pevné zdraví, a ať se daří!

Obrázek uživatele spetak

.

---

Už jen EV, najeto 160 tisíc km.

Co se deje ze postujete prazdne prispevky?

Obrázek uživatele ozana

Příspěvek na špatném místě nelze odstranit ...

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Energokarta pro elektromobily
https://www.axigon.cz/tipy-novinky-clanek/648

125 Kč / měsíc - tarif MINI
399 Kč / měsíc - Standardní
499 Kč / měsíc - Premium
https://www.axigon.cz/ceny

To jsou ceny pro firmy a živnostníky, primárně pro využívání našich tankovacích karet Shell (ale i EuroOil a karet CNG od innogy a E.ON), monitoringu vozidel od SHERLOGU atd. atd.

Energokartu jsem uvedli na trh hlavně pro naše stávající klienty (cca 10 000 firem a živnostníku), kteří ve svém vozovém parku maji i elektromobily. Energokartu tak dostanu v rámci svého stávajícího členství zdarma. Pro fyzické osoby jsme včera nastavili podmínky: 60 Kč/měsíc (vč. DPH), neskládá se kauce (limit do 2 000 Kč měsíčně).

Věřím, že za společnou katru, kterou udělají ČEZ+PRE+EON do pololetí jak slibují, se nebude platit žádný měsíční paušál, protože proč platit 60 Kč/měsíčně ???

Obrázek uživatele Marek_

No... to se uvidí, až ta karta bude. Já vidím tady výhodu, že sice platíte paušál 60/měs., ale za to pak máte např. u ČEZ lepší cenu než jejich zákazník bez paušálu. Na tuto lepší cenu se u ČEZ karty dostanete jenom, když platíte jejich paušál. A to jsem pochopil, že je víc než 60/měs. Nebo se pletu?

Samozřejmě, není to pro někoho, kdo nabije na veřejných DC jednou za půlrok :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Neplatíte 60 za mesic, ale jednorazove 720 predem na rok. Za to mate dobitych alespoň 100 kWh, tedy 500 az 1000 km...

Obrázek uživatele Marek_

No to jo, to ale nic nemění na významu toho, co jsem napsal, ne? Myslím srovnání s ČEZ paušálem a cenama od ČEZ bez paušálu. Je to výhodnější, akorát ne pro toho, kdo nabíjí jednou za půlrok.

---

Lexus GS 450h Premium

A vy vite jak tomu přesně je v tomto konkrétním případě? Ja se to přesně počítá A následující měsíc znovu? Je zde hodně otázek, které nejsou zatím nikde upřesněny..

Obrázek uživatele Marek_

Vycházím z ceníku tady:
https://fdrive.cz/clanky/jednou-kartou-lze-nove-nabit-u-tri-nejvetsich-siti-nabijecich-stanic-6799

Podle toho je to u ČEZ výhodnější. Není potřeba platit žádný paušál ČEZ a podle odebraného množství kWh se dostanete na určitou sazbu. Klidně můžete jeden měsíc odebrat více (jste na cestách) a dostanete se na sazbu jako taxikář a nemusíte platit ten vysoký paušál, který ČEZ poožaduje při tomto tarifu požaduje. Další měsíc tankujete málo, tak máte sazbu třeba za 7,50. Ale jakmile překročíte 36 kWh, už máte v tom měsíci cenu 5,50/kWh a ne 7,50. A to vše za paušál 60 KČ/měs. Mě to přijde jako dobré řešení a super na tom je ta flexibilita. A samozřejmě jedna karta na ČEZ, PRE a EON. U PRE nabíjíte stejně jako s PRE kartou a u EON dokonce levněji.

---

Lexus GS 450h Premium

U PRE je to za zakaznicke ceny a u EON je to stejne...

Obrázek uživatele Marek_

Ano, napsal jsem to opačně... Správně je, jak zmiňujete, že u EON platíte stejně a u PRE máte nižší cenu - takovou, jako kdybyste byl zákazníkem PRE. Což je fajn, ne?

Takže znamená to, že tato karta je výhodnější u ČEZ i PRE a u EON je cena stejná. Já myslím, že dobrý počin a pro mnoho elektromobilistú, co občas nabíjejí i na cestách to dává smysl namísto třech karet (čipů) od třech poskytovatelů mít kartu jednu. A bonus je levnější nabíjení u dvou z nich.

---

Lexus GS 450h Premium

Finančně není karta výhodnější! Je to za stejné peníze za nabíjení +720 Kč. Pokud nejste zákazníkem ČEZ, EON a PRE, tak vám může vyjít nabíjení přes kartu AXIGON levněji. Tak to bylo asi myšleno. Kdo má 3 čipy a 3 smlouvy od uvedených společností si kartu AXOGON zřejmě nepořídí. Navíc zanedlouho bude možné použít jakýkoliv z těchto čipů.

Obrázek uživatele Marek_

U PRE s touto kartou nabíjíte za ceny 4 5 a 7 KČ, kdežto jako registrovaný zákazník PRE s jejich čipem (nebo kartou) máte ceny 5, 6 a 9 KČ. Tak co je výhodnější? :-) Na ty ceny u PRE 4, 5 a 7 KČ za kWh se dostanete jenom tehdy, když u PRE máte elektřinu i doma nebo ve firmě. U této univerzální kartičky se na tuto cenu dostanete bez této podmínky.

A pak u ČEZ je to také výhodnější. Protože neplatíte jejich paušál a můžete se dostat na cenu klidně 3,50 KČ/kWh.

Jak jsem psal, záleží jak často a kde nabíjíte, ale každopádně min. u ČEZ je to flexibilnější (a i levnější) a u PRE je to každopádně levnější.

Kdo má tři čipy a smlouvy od těch tří společností, tak stačí, když se koukne, kolik za poslední měsíce, kde a za kolik nabíjel a dosadí si tam ceny z téyo univerzální karty a hned uvidí, jestli se mu to vyplatí a jako bonus dostane tu flexibilitu u ČEZ, kterou dnes nemá.

---

Lexus GS 450h Premium

Jako zákazník PRE s jejich čipem mám ceny 4 5 a 7. Tedy je to úplně stejné! Není pravda co píšete, to jsou staré informace.

Obrázek uživatele Marek_

"Kromě standardního ceníku pro registrované zákazníky, kteří mají čip PRE, má Pražská energetika i speciální ceník pro své zákazníky, kteří mají od PRE energii v domácnosti nebo ve firmě. Tam jsou ceny ještě zajímavější a odpadá i jednorázový poplatek za nabíjecí čip."

To je informace z ledna, z tohoto článku:
https://fdrive.cz/clanky/pre-zverejnila-novy-cenik-za-nabijeni-elektromobilu-bude-platit-od-dubna-6379

A stejnou info vidím i u nich na webu, tak nevím...

Každopádně pokud by to bylo jak říkáte, tak máte u EON a PRE stejnou cenu a u ČEZ máte stejnou nebo lepší cenu ve srovnání s tím, když si platíte nějaký paušál - záleží kolik nabijete a jaký si platíte paušál u ČEZ. To si každý musí spočítat sám. Ale věřím tomu, že spoustě lidí se ta jedna univerzální kartička vyplatí víc.

---

Lexus GS 450h Premium

Jak jsem psal máte staré informace (sám uvádíte z ledna).
Za zákazníka PRE jsou nově považováni i ti zákazníci, kteří si pořídili čip do 31.3.2021. Kdo si čip pořídil od 1.4.2021, tak to má o korunu za kWh dražší a pokud chce být zákazníkem a mít také levnější nabíjení, musí si pořídit další jejich komoditu, tedy alespoň paušál za AC nabíjení, když už k nim nechce přejít s elektřinou. Škoda, že také EON a ČEZ nezvýhodňují své zákazníky...

Obrázek uživatele Marek_

Dobře, tak tedy tyto výhodně tarify platí jenom pro staré zákazníky. Nový zákazník už platí standardní cenu 5, 6 a 8 KČ/kWh. Ta informace byla z ledna a ta stejná informace je i na jejich webu premobilita.cz. Takže to, že starý zákazník platí ty lepší ceny, je jakýsi bonus pro ně.

Takže výsledek je, že stávající zíkazníci PRE (registrace do 31.3) a EON to mají za stejnou cenu jako u Axigonu. Nový zákazník to má u Axigonu levnejší o korunu než u PRE, u EON je to stejné. U ČEZ je to flexibilnější a v mnoha případech levnější, stačí si udělat simulaci.

Takže pro nové zákazníky jasná motivace vzít kartu Axigon, pro stávající otázka... ti si zřejmě počkají, co vymyslí společně ČEZ, PRE a EON za roaming a podle toho se zachovají.

---

Lexus GS 450h Premium

Jestli můžu za AXIGON - karta je určena hlavně pro firmy a živnostníky, kteří od nás již mají další karty na PHM. Pro ně je Energokarta zdarma protože je jen další služba, kterou maji k dispozici. Hlavně nemusí kontaktovat tři různé poskytovatelé, podepisovat s nimi smlouvy a dostávat tři různé faktury. Původně jsme ani neměli v úmyslu nabízet Energokartu fyzickým osobám, ale řada lidí zjevně vidí tu výhodu v jedné kartě (smlouvě) a dotazuji se na možnost ji využívat i pro své soukromé EV.

Obrázek uživatele spetak

Hmmm, díky.
Díval jsem se tam. A zatím nechci kartu od jednoho z největších odběratelů pohonných hmot v České republice, který protočí více než 4 mil. litrů pohonných hmot měsíčně.
Fakt ne, ani za 125 korun měsíčně.
Budu dál nabíjet doma za dvěpadesát. Tarif maxipremium.

---

Už jen EV, najeto 160 tisíc km.

Tady uz koukam nejaky myslenky mate.

Obrázek uživatele spetak

Ďýk.

---

Už jen EV, najeto 160 tisíc km.

Také nabíjím nejraději doma a zadara, už přes 70tis.km. ;-)

No, zadarmo to určitě není, ale pořád lepší si brát z vlastního než nabíjet z cizího. :-)

Drive se rikalo "dobra rada nad zlato". Dnes plati "vlastni FVE nad zlato".

Nu, já opravdu zadarmo a ještě mám za to zaplaceno.... ;)

Já taky nabíjím zadarmo z FVE ale zaplatit mi nikdo nechce. Jak se to dělá?

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

OTE dá 15-16 Kč/kWh (ale to dá i tak) ale + cesťáky ... ;)

To taky neni uplne zadarmo :)

To je pravda, mohl bych to prodat do sítě. Tuto hodinu za 1,66 Kč.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Za 1.66 to neni spatna cena

Proti loňsku to šlo dost nahoru. Myslím, že dodavatelé vám na konci roku zdraží.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Ak má splatenú FVE, tak je to úplne zadarmo.

---

140 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Obrázek uživatele PaRi

Tak to je za A.
Za B by to už mělo být jak u Tesly.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (12000 km)

Obrázek uživatele spetak

Super počin.
Chybí informace co za to ???

---

Už jen EV, najeto 160 tisíc km.

Fantastickej zlopocin.

Min. je 125 Kč / měsíc za tarif MINI...

Koukáš do klasického ceníku na odběr paliv. ;-)

Obrázek uživatele spetak

Ano, ale právě v něm je poplatek za držení karty. Pochybuji, že při odběru elektřiny to bude jinak. A předpokládám, že abych se dostal na nižší cenu u Čezu, tarif mini stačit nebude.

---

Už jen EV, najeto 160 tisíc km.

Kde v tom ceníku vidíte poplatek za držení karty? Ať čumím, jak čumím, nic takového tam nemohu najít.
https://j.mp/39MTt6o
Ta nižší cena se odvíjí od počtu odebraných kWh v měsíci.

Obrázek uživatele spetak

Jak píše Leo.
Je to ceník "pro klienty nákupní aliance Axigon"
Je to hned v nadpisu. Potom je potřeba se ptát, za jakých podmínek se můžu stát klientem aliance Axigon.
A tady, jako kdekoliv jinde platí, že sleva nebude zadarmo.

---

Už jen EV, najeto 160 tisíc km.

Ja tam nasel info, ze je to karta k bezne tankovaci karte. Jen nabijeci kartu nedavaji. A ta tankovaci ma 3 urovne poplatku.

Energokartu pro osobní vozidlo, které nepoužíváte k podnikání můžete mít za 60 Kč/měsíc (včetně DPH). Fyzické osoby nejsou našimi standardními klienty, ale zájem o Energokartu ze strany FO je tak velký, že jsme se rozhodli i jím dát možnost používat tuto kartu.

Diky za info. Zvazim to. Je to trvala nabidka nebo jen startovaci?

Pokud jste opravdový fanda do EV, tak Vám jako "startovací nabídku" nabídneme kartu za 1 Kč :)

Elektromobilita není náš "core business" - my ročně fakturujeme PHM za téměř 2 miliardy korun. U Elektromobility jsme hledali způsob jak vyjít vstříc vážnám zájemcům, ale aby nám tím nevznikly jenom náklady (výroba karty, poštovné, práce kolegů) a karty pak skončí v šuplíku lidí, kteří na veřejných nabíjecích stanicích nabijí EV jednou za rok :) Proto nám jako smysluplná částka přišlo těch 60 Kč/měsíčně (tedy 720 Kč ročně, včetně DPH).

Obrázek uživatele Marek_

Mi to přijde lepší než mít např. "pro jistotu" kartu od ČEZ (a další dvě) a když potřebujete, nabíjíte u ČEZ za 7,50 (protože paušál neplatíte). Takto stačí nabít 36 kWh a máte je za 5,50. Záleží teda jak často nabíjíte na cestách...

---

Lexus GS 450h Premium

Když takto nabijete 36 kWh, tak je máte za 7,50 !!!

Obrázek uživatele Marek_

Ne. S touto kartičkou právěže, když nabijete za měsíc 36-122 kWh, tak to máte za 5,50 KČ a nemusíte platit ten paušál ČEZ. Koukněte na ceník:
https://fdrive.cz/clanky/jednou-kartou-lze-nove-nabit-u-tri-nejvetsich-siti-nabijecich-stanic-6799

Aspoň tak jsem to pochopil. Takže klidně se vám některý měsíc může stát, že potřebujete více nabíjet na cestách, tak nabíjíte na ČEZ a nabijete např. 130 kWh za měsíc a rázem to máte za 4,50 za kWh. Takovou flexibilitu s kartou od ČEZ nemáte. Tam si na počátku smlouvy volíte tarif a podle toho jedete. Nebo jak to je?

---

Lexus GS 450h Premium

Já tedy vidím 0-36 kWh = 7,50 Kč (tedy 36,00 včetně). Nad 36, (36,01 a více) je to levnější.
Omlouvám se, ale musel jsem Vás vzít "za slovo" ;)

Obrázek uživatele Marek_

A já tam zas vidím:
36 - 122 = 5,50 KČ :-)

No prostě u těch 36 kWh se to láme. Ale myslím, že podstatu chápete, ne? Prostě na to, abych u ČEZ dosáhl levnější ceny za kWh nemusím u nich platit žádný tarif (a měsíční paušál), ale stačí nabít odpovídající množství kWh.

---

Lexus GS 450h Premium

Ceník jsme přebírali přímo od ČEZ :) Takže pro jistotu raději nabít 36,1 kWh :))) A je to přesně jak píšete :)

Pokud přebíráte ceník přímo od ČEZ, tak přesně platí:
Víkendový řidič: 200 Kč : 5,50 Kč/kWh = 36,364 kWh
Obchodní cestující: 550 : 4,50 = 122,222 kWh
Taxi: 1750 : 3,50 = 500,000 kWh
Z toho plyne, že hranice, při které dojde k "přepnutí" do nižší sazby za kWh je "ostrá" pouze u 500 kWh. Ostatní uváděné 36 a 122 kWh jsou nepřesné. Takže pokud někdo nabije např. 36,1 kWh jak píšete, tak je to bohužel pořád za 7,50 Kč/kWh.

---

Hyundai Kona 64kWh, 15.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 35.800 km

u Cezu je sice hranice vikendovy ridic 36kWh, ale ten tarif se vyplati uz pri nabiti 27kWh. 27*7,50=202,50. Za 27kwh by ridic bez smlouvy zaplatil vic, nez se smlouvou (200kc) a pak ma jeste 9kWh jakoby zadarmo. U energokarty se plati 7,50 az do 36kWh. Tudiz je tarif cezu v nekterych pripadech vyhodnejsi. To plati vzdy pri priblizeni k dolni hranici zmeny tarifu. Proto obe nabidky se nedaji brat jako stejne drahe.

Pokud přebírají ceník ČEZ, tak i podmínky budou stejné. Stejně tak jako např. nabíjení na AC u Kauflandu zdarma, o kterém zřejmě neměli tušení a které prověřovali až po mém dotazu a nakonec potvrdili, že je to stejné jako přímo u ČEZ.
Pokud přebírají ceník ČEZ, tak by bylo nelogické, aby tyto detaily řešili odlišně, to by znamenalo zbytečnou práci a starosti navíc.
Právě proto jsem psal svou poznámku o hranicích. Uvidime, jak se k tomu Energokarta neboli Axigon vyjádří.

---

Hyundai Kona 64kWh, 15.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 35.800 km

O nabíjení na AC zdarma u Kauflandu jsme skutečně neměli tušení :) Energokarta je určena hlavně pro firmy, které zpravidla nepošlou zaměstnance, aby zaparkoval auto před Kauflandem a nabíjel ho pár hodin na AC. Tedy, pokud Kaufland mají hned vedle firmy a nemají možnost nabíjet ve firmě, tak možná ano :)

Zatím Energokarta (na rozdíl od naši karty Shell, kde je zvýhodněná cena paliva - např. tento týden 28,59 Kč u všech stanic Shell, včetně těch u dálnic, kde je dnes stojanová cena 32,90 Kč, nebo karty CNG, kde je sleva 2 Kč/kg CNG) má hlavní přínos v zejdodušení života a práce pro firmy - nepotřebujete 3 čipy, dostanete jednu fakturu. Věřím, že výhledově klientům budeme schopni nabídnout i výrazně zvýhodněné ceny kWh.

V současnosti je cena pro naše klient při nabíjení u ČEZ: od 36,01 do 122 kWh - 5,50 Kč. Od 122,01 kWh je cena 4,5 Kč. Tedy, řidič, který na veřejné dobíjecí stanici chce nabít EV jen jednou za čas, a stačí mu nabíjení v jedné sítí Energokartu nepotřebuje.

Děkuji za informaci a de facto vyvrácení mé původní domněnky ohledně hranic, kdy dojde k přepnutí sazby za kWh. Ono je vždy lepší zeptat se, než se potom divit. Vzhledem k tomu, že zdejší fórum čte poměrně dost EV-čkářů, tak alespoň mají potvrzenou informaci od zdroje, tedy od Vás.

Co se týká nabíjení EV a (ne)potřeby Energokarty, tak podle mých zkušeností a ohlasů na tarify ČEZ v tomto fóru věřím, že Vaše karta bude zajímavá pro spoustu řidičů EV - právě díky tomu, že není třeba předplácet si paušál ČEZ, který můžu spotřebovat, ale taky nemusím. Pokud mám plusmínus stejný měsíční nájezd, tak si vyberu tarif ČEZ a není co řešit. Ovšem pandemie koronaviru toto zcela změnila. Stačilo omezení pohybu a nakonec uzávěra okresů... a najednou bylo všechno úplně jinak, zvlášť pokud člověk používá EV pro soukromé účely. Měnit tarif každý měsíc, to prostě fakt nejde - jak s ohledem na peněženku, tak i na to, že nejde o vyloženě jednoduchou proceduru. Navíc nikdo předem se 100%-ní jistotou neví, co bude za 14 dní nebo za měsíc. Takže přesně do tohoto jste se tou nepotřebností předplaceného paušálu dobře trefili - za to palec nahoru. Prostě jezdím, resp.nabíjím málo, platím vyšší cenu za kWh, jezdím, resp.nabíjím hodně, platím nižší cenu za kWh, téměř nikdy nepřeplatím a je na mně, za kolik mám kWh. Pro spoustu EV-čkářů to může být zajímavé, o tom svědčí i to množství dotazů, které jste zmiňoval. Opravdu dobrý počin.

---

Hyundai Kona 64kWh, 15.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 35.800 km

My v AXIGONU zase moc děkujeme, za zpětnou vazbu od vás všech :) Budeme se snažit nadále sledovat zdejší komunikaci, a být vám k dispozici pokud vyvstanou nějaké další dotazy. Případně jsou vám k dispozici kolegové z klientského servisu na naši bezplatné lince 800 900 501.

Obrázek uživatele Marek_

Děkuji za info i za potvrzení, že jsem to správně pochopil :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Naprosto :) Jak jsem již opakovaně psal v této diskuzi - pokud jste skutečný fanda do EV, a Energokarta Vám dává smyl (tedy neskončí v šuplíku), klidně Vám ji poskytneme za symbolickou 1 Kč :)


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-station