Toyota představila vodíkový kamion s palivovým článkem

V návaznosti na oznámení spolupráce firem Toyota Motor Europe a VDL Groep z loňského května nyní obě společnosti uvádějí své první předváděcí nákladní vozidlo s palivovým článkem. Toyota chce začleněním vlastní technologie palivových článků do těžkých nákladních vozidel VDL přispět k dekarbonizaci svých logistických operací v Evropě. 

První předváděcí nákladní vozidlo absolvuje silniční zkoušky s vyhodnocením potenciálních zlepšení pro další fáze projektu. VDL Groep nyní připravuje čtyři další nákladní vozidla na palivové články, která budou využívat poskytovatelé logistických služeb pro značku Toyota, kterými jsou VOS Transport Group, CEVA, Groupe CAT a Yusen.

Uvedení dopravci významně přispějí k úspěchu projektu nasazením vodíkových nákladních vozidel na pravidelných logistických trasách v Belgii (Antverpách), Francii (Lille), Německu (Kolíně nad Rýnem) a Nizozemí (Amsterdamu a Rotterdamu). Na všech čtyřech uvedených trasách se nachází minimálně jedna vodíková čerpací stanice (HRS); připravena budou i záložní řešení. 

Od spolupráce všech stran se očekává upevnění poznatků o možnostech nasazení nákladních vozidel s palivovými články na veřejných komunikacích. Očekává se, že pětileté zkušební období podpoří další rozvoj udržitelné vodíkové infrastruktury napříč Evropou v souladu s požadavky AFIR a umožní vznik dalších řešení klimaticky neutrální vodíkové mobility. 

Uvedený projekt doplňuje iniciativy společnosti Toyota zaměřením na dekarbonizaci logistických operací a podporuje dlouhodobý cíl stát se do roku 2040 uhlíkově neutrální společností.

Vedle elektrifikace osobních vozů spatřuje Toyota vysokou hodnotu ve spolupráci s různorodými partnery, aby urychlila přechod k udržitelné a dostupné bezemisní vodíkové ekonomice. Snaží se tudíž spolupracovat s mnoha různě zaměřenými společnostmi napříč všemi odvětvími mobility s cílem testovat a zajistit spolehlivá a efektivní řešení.

zdroj: tisková zpráva

5 Comments on “Toyota představila vodíkový kamion s palivovým článkem”

  1. off
    Tesla Semi se poprvé účastní nezávislého testu úspornosti tahačů třídy 8 v USA od NACFE čili Severoamerický výbor pro efektivitu přepravy nákladů v rámci programu “Run On Less” v reálném provozu.

    Tesla Semi Delivers Impressive Range In First Independent Real-World Test
    Multiple Class 8 haulers, including the Tesla Semi, are being tested under NACFE’s Run On Less program this month.
    https://insideevs.com/news/686339/pepsico-tesla-semi-545-mile-range-test/

  2. ta nastavba za kabinou je brutalni ukazka toho jak je to silenej nesmysl, je to uplne normalni malej tahac kteremu za kabinu museli naroubovat cosi s nadrzema co ani nevypada ze tam je originalne, evidentne brutalni chlazeni celeho toho bazmeku, a povazuji to za neco super?

    koncernu se diesel podarilo protlacit marketignem vesmes nahodou, proste meli spravne mysliciho marketera ve spravny cas, ale Toyote se to fakt nepodari s tim jak osizene to pusobi jak samotnym produktem tak marketingem

    jakou motivaci ma nekdo z autodopravy tohle bit jen zvazovat? naprosto nekomfortni malej tahac za zcela jiste nesmysl pro Evropsky trh kde je konkurence neskutecne nabita? tady si dnes urcuji ridici (ti kvalitni ktere si logistiky drzej) co chtej za tahac, a dostanou na vyber ze 2-4 modelu v nejakem rozpeti, a tenhle malej srac se tam nema sanci dostat snad zadnym kriteriem ktery by vedeni te logistiky pouzivalo 😀 ja mam od ridicu pozadavky na pohodlnou velkou kabinu a rozumne udelany system aby mohli jezdit na bonusy, dokonce jiz od ridicu chodi zadost jestli zvazujem a protlacime do par let teslu Semi, jakoze fakt sami ridici co pro nas delaj sami poptavaj ze chtej americkej tahac na baterky, a ze pristi rok jiz planujeme navstevu USA s desitkou vybranych ridicu aby se s ni mohli svest, protoze elektricka Volva ktera jsem letos projeli jim nevyhovuji velikostne, proste maj malou kabinu a Man a Scania zatim nenabizi poradne elektriky podle dalsich predstav ktere zase mame v managementu, tahle jako Toyota VDL nema v Evrope sanci uspet dal nez na hranici nejakych obrich dotaci

Napsat komentář