Čína se rozhodla řešit svůj problém se znečištěním ovzduší. Automobilky, které tam chtějí stavět své továrny, musejí vyrábět také alespoň jeden elektromobil. Toyotu nevyjímaje.
foto: Toyota
Toyota dala v minulosti několikrát jasně najevo, že elektromobily nepovažuje za cestu do budoucnosti. Místo toho se soustředí na hybridy a nově auta na vodík, kde je první vlaštovkou Toyota Mirai.
Jenže v Číně je to jinak. Města zamořená smogem vyhánějí zahraniční pracovníky a popuzují domácí obyvatele. Z Číny se stal největší automobilový trh světa a jsou to právě auta, která mají na znečištění ovzduší zásadní podíl (vedle zastaralých továren a elektráren).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Čína má první tramvaj na vodík, pochází z Plzně
Čínská vládá proto rozhodla, že místní automobilky musejí začít vyrábět elektromobily ve velkém. Jen letos tam půjde do prodeje 40 nových elektromobilů.
Samotná Toyota tam uvede elektromobily značek Leadhead a Ranz, které vyrábí s místními partnery Guangzhou Automobile Group a FAW Group. Auta ale bude prodávat pouze v Číně.
foto: Toyota
Stejně tak Mercedes-Benz prodává ve spolupráci s BYD v Číně elektromobil Denza s dojezdem 250 km. Nissan v Číně prodává Nissan Leaf pod značkou Venucie.
Nové čínské standardy spotřeby také vyžadují, aby průměrná spotřeba aut klesla do roku 2020 o 28 %. To bude možné jen za použití technologie plug-in hybridů.
Čína se mezitím snaží intenzivně podporovat výstavbu infrastruktury pro elektromobily, kde prozatím za Evropou, Japonskem i USA výrazně zaostává. Kde naopak exceluje, to jsou tučné dotace na nákup elektromobilů.
Je velká šance, že díky
Je velká šance, že díky Číně se trh s elektromobily pořádně rozhýbe a vývoj zrychlí.
přesně, pouze
přesně, pouze elektromobily (+ lepší strava) sníží rakoviny našich dětí ve městech o řád
Nu je to prukopnické
Nu je to prukopnické řešení dopravy v mnohem větším státu než je ČR. Možná to probudí i Škodu-VW, aby se začala fakticky zabývat elektromobilitou, pokud někde bude chtít stavět své filiálky. VW s tímto problém mít nebude protože je už nabízí.
30.5.2015 se můžete zeptat
30.5.2015 se můžete zeptat na to probuzení – ve Škodě auto v M.B. bude den otevřených dveří.
No to je opravdu genialni
No to je opravdu genialni reseni hodne centralniho planovani 🙂 Vyrabet neznamena prodavat!
Vyrábět neznamená
Vyrábět neznamená prodávat ! Absolutně nechápete situaci, v které se nacházejí. Jenže ve velkoměstech jde o život. Vzduch je silně znečistěný nedýchatelný ! Hledá se řešení . Průmysl se omezuje obtížně (zaměstnanost), ale auto je vlastně jakýsi přepych nadstandard .
http://www.auto.cz/cinske-mesto-sen-cen-omezuje-registraci-novych-aut-84865
http://zahranicni.ihned.cz/asie-a-pacifik-cina/c1-61027530-peking-cina-boj-proti-znecisteni-ovzdusi
Když jim dají na výběr . Chcete jezdit do centra velkoměsta. Tak jedině s elektromobilem, jako to zákonem nařídili u EV Scootru. Tak vytvoří poptávku.
Jen si říkám jestli se elektromobily v Číně nerozjedou tak, že převálcují i Tesla Motors ve světě ?
Dopadne to tak, že Škoda auto bude nakonec v Číně vyrábět elektromobily dříve než v ČR .
Vy nechapete situaci. Proc
Vy nechapete situaci. Proc zrovna elektromobilem, proc treba Toyota nemuze vyrabet Mirai?
Nejde vše najednou . Není
Nejde vše najednou . Není infrastruktura a její budování je mnohem nákladnější než budování VNS . Mirai není levné auto. Je výrobně nákladnější než Elektromobil . Jak už jsem někdy napsal. Budoucnost Vodíku vidím v Nákladní přepravě, kde tato složitá technologie díky Každodennímu využití najde ekonomické využití. V osobní dopravě je Elektromobil díky své jednoduchosti a bezpečnosti výhodnější. Mimochodem Vodíkové auto ke svému provozu potřebuje vzdušný Kyslík, který si bere z Ovzduší. Takže vlastně bude ovzduší velkoměsta ještě zhoršovat .
Třeba může, ale nechce. I
Třeba může, ale nechce. I přes vysokou cenu je to pořád brutálně dotované a ještě by musela investovat do infrastruktury.
Chcelo by to aj nejake
Chcelo by to aj nejake technicke parametre.