Toyota musí v Číně vyrábět elektromobily

Čína se rozhodla řešit svůj problém se znečištěním ovzduší. Automobilky, které tam chtějí stavět své továrny, musejí vyrábět také alespoň jeden elektromobil. Toyotu nevyjímaje.

Elektromobil Leadhead, který vyrábí Toyota ve spolupráci s místním partnerem pouze pro Čínu
foto: Toyota

Toyota dala v minulosti několikrát jasně najevo, že elektromobily nepovažuje za cestu do budoucnosti. Místo toho se soustředí na hybridy a nově auta na vodík, kde je první vlaštovkou Toyota Mirai.

Jenže v Číně je to jinak. Města zamořená smogem vyhánějí zahraniční pracovníky a popuzují domácí obyvatele. Z Číny se stal největší automobilový trh světa a jsou to právě auta, která mají na znečištění ovzduší zásadní podíl (vedle zastaralých továren a elektráren).

Čínská vládá proto rozhodla, že místní automobilky musejí začít vyrábět elektromobily ve velkém. Jen letos tam půjde do prodeje 40 nových elektromobilů.

Samotná Toyota tam uvede elektromobily značek Leadhead a Ranz, které vyrábí s místními partnery Guangzhou Automobile Group a FAW Group. Auta ale bude prodávat pouze v Číně.

auto elektromobily Toyota Leadhead

Elektromobil Ranz, další exkluzivní elektromobil vyráběný pouze v Číně pro Čínu
foto: Toyota

Stejně tak Mercedes-Benz prodává ve spolupráci s BYD v Číně elektromobil Denza s dojezdem 250 km. Nissan v Číně prodává Nissan Leaf pod značkou Venucie.

Nové čínské standardy spotřeby také vyžadují, aby průměrná spotřeba aut klesla do roku 2020 o 28 %. To bude možné jen za použití technologie .

Čína se mezitím snaží intenzivně podporovat výstavbu infrastruktury pro elektromobily, kde prozatím za Evropou, Japonskem i výrazně zaostává. Kde naopak exceluje, to jsou tučné dotace na nákup elektromobilů.

10 Comments on “Toyota musí v Číně vyrábět elektromobily”

    1. Vyrábět neznamená

      Vyrábět neznamená prodávat ! Absolutně nechápete situaci, v které se nacházejí. Jenže ve velkoměstech jde o život. Vzduch je silně znečistěný nedýchatelný ! Hledá se řešení . Průmysl se omezuje obtížně (zaměstnanost), ale auto je vlastně jakýsi přepych nadstandard .
      http://www.auto.cz/cinske-mesto-sen-cen-omezuje-registraci-novych-aut-84865
      http://zahranicni.ihned.cz/asie-a-pacifik-cina/c1-61027530-peking-cina-boj-proti-znecisteni-ovzdusi
      Když jim dají na výběr . Chcete jezdit do centra velkoměsta. Tak jedině s elektromobilem, jako to zákonem nařídili u EV Scootru. Tak vytvoří poptávku.
      Jen si říkám jestli se elektromobily v Číně nerozjedou tak, že převálcují i Tesla Motors ve světě ?
      Dopadne to tak, že Škoda auto bude nakonec v Číně vyrábět elektromobily dříve než v ČR .

        1. Nejde vše najednou . Není
          Nejde vše najednou . Není infrastruktura a její budování je mnohem nákladnější než budování VNS . Mirai není levné auto. Je výrobně nákladnější než Elektromobil . Jak už jsem někdy napsal. Budoucnost Vodíku vidím v Nákladní přepravě, kde tato složitá technologie díky Každodennímu využití najde ekonomické využití. V osobní dopravě je Elektromobil díky své jednoduchosti a bezpečnosti výhodnější. Mimochodem Vodíkové auto ke svému provozu potřebuje vzdušný Kyslík, který si bere z Ovzduší. Takže vlastně bude ovzduší velkoměsta ještě zhoršovat .

Napsat komentář