Daimler na autosalonu v Kantonu 2013 oznámil, že se stal prvním evropským výrobcem, který do Číny doveze elektromobil. Půjde samozřejmě o Smart ED. Zhruba ve stejnou dobu Nissan potvrdil, že v Číně začne prodávat svůj Nissan Leaf pod názvem Venucia Morning Wind.
foto: Daimler
Malý městský elektromobil Smart ED je dnes k dispozici na 14 trzích. Kromě Číny také v USA, Japonsku, Kanadě a pochopitelně evropských státech, včetně České republiky.
Podle zástupců společnosti Daimler drží značka Smart přibližně 40 % trhu s elektromobily v Německu. V říjnu se jich tam prodalo přes 300 kusů. Čínská verze je svými specifikacemi totožná s verzemi prodávanými ve zbytku světa (17,6kWh baterie ACCUmotive, 55kW elektromotor).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Toyota bude vyrábět akumulátory pro hybridní automobily v Číně
Že Nissan chce v Číně vyrábět až 50 000 elektromobilů Leaf už nějakou dobu víme. Teď už jsou jasné i detaily. Auto se tam bude prodávat pod značkou Venucie a bude se jmenovat „Morning Wind“ (tedy „ranní vánek“). Nissan bude spolupracovat s tamní automobilkou Dongfeng.
Čína se v současné době potýká s problémem obrovského znečištění ovzduší vlivem extrémně stoupajícího počtu automobilů na silnicích. Čínská vláda proto vyhlásila záměr mít do roku 2020 na silnicích 5 milionů elektrických aut (elektromobilů i plug-in hybridů).
Výsledkem toho bylo, že se na Čínu zaměřili všichni západní (i východní) producenti elektromobilů, včetně takových jako Tesla Motors nebo General Motors.
Těším se příští rok
Těším se příští rok tu budeme mít Smárta z Číny do 100 tisíc.
Daimler se bude divit jak ho opajcujou.
Za jak dlouho se ČR asi v
Za jak dlouho se ČR asi v ročním prodeji vyrovná Německému měsíčnímu prodeji elektromobilu.
Máte u mne bod za
Máte u mne bod za používání českých názvů čínských měst namísto anglické transkripce. Díky.
Děkujeme :).
Děkujeme :).