Toyota chce vodíkem bojovat proti globálnímu oteplování

Automobilka Toyota se připojila k Japonské asociaci pro vodík, která podporuje globální spolupráci a formování dodavatelského řetězce vodíku pro využití v oblasti dopravy.

Čerpání vodíku do vodíkovéh auta Toyoty Mirai. Vodík má hrát podle Toyoty v budoucnu hlavní roli v boji proti globálnímu oteplování.
foto: Toyota

Toyota dlouhodobě přispívá ke zmírnění globálního oteplování snížením emisí CO2. Společně s vodíkovou asociací teď usiluje o vybudování vodíkové společnosti. Činnost asociace se má zaměřit na vytváření lokálních zdrojů vodíku pro dopravu, výrobu, přepravu a skladování vodíku a také na vytvoření poptávky po vodíkových dopravních prostředcích, jako jsou nákladní auta, lodě nebo lokomotivy.

V lednu a únoru příštího roku asociace detailně navrhne činnost pracovní skupiny a identifikuje problémy související s rozšířeným používáním vodíku. Následně předloží vládě návrhy opatření. Japonsko přijalo základní vodíkovou strategii již v roce 2017 a od té doby jí rozvíjí se zaměřením na produkci vodíku a vývoj palivových článků.

Toyota jako první na světě uvedla do sériové výroby osobní vůz na vodík Mirai, který si již pořídilo přes 10 000 zákazníků. Do dvou let chce spolu se společností Hino zahájit testovací provoz těžkých nákladních aut a již v příštím roce plánují oba výrobci spolu s řetězci Seven-Eleven, FamilyMart a Lawson ověřit provoz lehkých vodíkových dodávek o hmotnosti do tří tun.

V České republice by se měly v průběhu příštího roku otevřít první tři čerpací stanice na vodík v Praze, Litvínově a v Brně v síti Benzina. Ministerstvo dopravy počítá s dotační podporou výstavby celkem osmi čerpadel. Po otevření prvních stanic začne Toyota nabízet model Toyota Mirai tuzemským zákazníkům.

tisková zpráva

99 Comments on “Toyota chce vodíkem bojovat proti globálnímu oteplování”

      1. No neviem ci to plati pre vodik, lebo nemam pocit, ze sa
        No neviem ci to plati pre vodik, lebo nemam pocit, ze sa tankuje nejak extra rychlo. Ten rozdiel medzi tankovanim vodika a nabijanim s vyknom 350kW by asi nebol nejaky extra velky a to neberiem do uvahy fakt, ze s EV by som chodil „tankovat“ na nabijacku iba par krat do roka.

          1. A kolik jste viděl u nás v ČR veřejných tankovacích
            A kolik jste viděl u nás v ČR veřejných tankovacích stanic na vodík? 😀

            350 KW už tu máme a další se plánují v příštím roce.

            Hlavní myšlenka, kterou vám chtěl Xmen předat je v tom, že s nástupem velkobaterkáčů s nabíjecími výkony nad 200 KW už vodík pomalu ztrácí svůj jediný argument výhody oproti BEV.

              1. No souvisí to asi tak, že je sice hezké, že vodíkové
                No souvisí to asi tak, že je sice hezké, že vodíkové auto natankujete za 5-10 minut, ale když není kde a není ani to auto, tak je to k ničemu. 😀

                Vzhledem k tomu, že většinou se nabíjí pomalu když auto parkuje, tak si myslím, že ty baterie to psychicky zvládnou párkrát ročně takto rychle. 🙂

                1. Ani psychycky to nezvladnou. Protoze to vyrobce nedovoli.
                  Ani psychycky to nezvladnou. Protoze to vyrobce nedovoli. Minimalni doba bude vice nez 30 minut. Jedinna Tesla garantuje 250kW. E tron rika 120kW, Kona 77kW. Uz se tesim na ty fronty nasranych „novych“ elktromobilniku. Ne netesim, protoze uz me to sere ted.

                2. Ale vždyť už to dovoluje dnes. 30-40 minut do plna, ale do
                  Ale vždyť už to dovoluje dnes. 30-40 minut do plna, ale do plna nikdo normální nabíjet nebude. Prostě přijedete a zastavíte na 10-15 minut, nacucnete 50 % baterie a jedete dále.

                  To se samozřejmě bavíme jen o pár nabíjeních ročně, protože většina lidí bude nabíjet doma pomalu nebo když auto parkuje. 🙂

                3. No tak to je dost vzdalena budounost teda 🙂 Nemit vlastni
                  No tak to je dost vzdalena budounost teda 🙂 Nemit vlastni zasuvku, nikdy bych si em nekoupil. Obvyky nabijeci proud je 2C, tedy 30 minut do plna. To je porad +20-30 minut ve srovnani s vodikem.

                4. Budoucnost většiny automobilek a realita u TM3.
                  Budoucnost většiny automobilek a realita u TM3. 🙂

                  Samozřejmě, že obvyklý nabíjecí proud je někde kolem 2C, ale nabíjení na 250 KW nabíječce není obvyklé, takže si můžete dovolit jít i na maximální 4C když nenabíjíte do plna.

                5. Nemuzete, vyrobce vam to nedovoli
                  Nemuzete, vyrobce vam to nedovoli

                6. Ale oni už to povolili. TM3 LR má baterii 75 kWh a jak jste
                  Ale oni už to povolili. TM3 LR má baterii 75 kWh a jak jste i sám správně napsal, tak maximální nabíjení je 250 KW. To je 3,3C. Porshe Taycan bude také umět 350 KW s baterii 93 kWh. To je 3,7C.

                  Hodnota 2C není zeď ani dogma. 🙂

                7. Kontrolní otázka – o jakém výkonu nabíjení mluvíte při
                  Kontrolní otázka – o jakém výkonu nabíjení mluvíte při 2C ?
                  Když pomineme malobaterkáče tak 2C je 80kW-200kW, pro dnešní EV.

                  Druhá kontrolní otázka – kdo by si ničil baterku a „krátil“ dlouhou chvíli dobíjením do plna ?

                8. 2C je pro me 56kW. Toho ani nejsem schopen dosahnout na
                  2C je pro me 56kW. Toho ani nejsem schopen dosahnout na beznych nabijeckach = 40 minut spise o neco malo dele.

                  Hele, podle diskuze na FB tak asi 90% lidi dobiji do plna. Na AC doma v podstate vzdy. Na DC 93%.

                9. Tedy mluvíte o malobaterkáči, druhu který si moc lidí
                  Tedy mluvíte o malobaterkáči, druhu který si moc lidí pořídit ani nechce 🙂

                  Na FB nechodím, obeznámený uživatel do plna nedává. A i kdyby tak to má mít výpovědní hodnotu pro rychlost nabíjení ? Vždyť doba neúměrně roste, porovnávat to s nabíjením do plna je podpasovka 🙂

                10. No vzdyt prave o to jde. Nabijecky jsou v naproste vetsine
                  No vzdyt prave o to jde. Nabijecky jsou v naproste vetsine 50kW a i tak nedokazu dosahnout 2C. Vsechny vetsi auta tam stravi 2 hodiny. Nedavno jsem jel kolem jedne, stala tam Tesla a kdyz jsem se ptal ja je na tom, rikal, tak jeste hodinku … no tak to teda nechapu, jak nekd muze stravit na nabijecce 2 hodiny treba. Proboha proc? To maji ti lide tolik zbytecneho casu?

                11. Nedá mi to abych ještě nepřipsal zde, FB nemám , ale dost
                  Nedá mi to abych ještě nepřipsal zde, FB nemám , ale dost mě překvapuje takové množství co by na DC nabíjelo do plna, znám asi 10 elektromobilistů a nikdo to nedělá, a když bylo méně stanic tak zcela vyjímečně když byli na hraně dojezdu. Není to ani pochopitelné z hlediska onoho času i ceny za nabíjení, navíc po 90% už většinou stejnou rychlost obstará palubní nab. na AC. Ani pochopitelné z hlediska vzájemné solidarity.
                  naopak jsem se setkal(v životě jsem se tak nevytočil) s jedním z 10ti – u nás v Brně okupujícího bezplatnou nabíječku na DC na 100%, což se zjevnou radostí dělá i všem ostatním se kterými jsem mluvil.

                12. No tak na DC ani na 100% snad nabit nejde.
                  No tak na DC ani na 100% snad nabit nejde.

                13. Já jen, že Vy jste psal o nabíjení do plna na DC, a jestli
                  Já jen, že Vy jste psal o nabíjení do plna na DC, a jestli to jde nebo nejde ?? , jen jsem tak reagoval a zmínil poměry u nás ( nevím třeba odjíždí na 99.).. za chvilu se toho chytne runner42 a nedejbože se dozvíme jak to plní on..

                14. Já tankuji vždy plnou. Je to logické, protože tím
                  Já tankuji vždy plnou. Je to logické, protože tím ušetřím pár minut snížením celkového počtu tankování. I těch pár minut má pro mě v životě cenu.

                  Nejsem totiž socka a/nebo elektromobilista.

                15. Ano a v zimě mám to štěstí, že pumpa na horách
                  Ano a v zimě mám to štěstí, že pumpa na horách prodává arktickou třídy 2. Je o cca 2 Kč dražší, což je přijatelná cena za to, že vám Andrej nenachčije do nádrže.

                16. Kdyz jsem jeste smrdel naftou a olejem, tankoval jsem na 110%.
                  Kdyz jsem jeste smrdel naftou a olejem, tankoval jsem na 110%. Vyuzival jsem expanzni prostor nadrze. Narval jsem tam o 6 l vic nez deklaroval vyrobce. Ale to jsem delal jen kdyz jsem v noci vyrazel na trasu do Ríše pres 500km.

                17. Já už to teď nedělám. Vždy tankuji do plna a do autom.
                  Já už to teď nedělám. Vždy tankuji do plna a do autom. vypnutí pistole. Protože si to zapisuji a vedu statistiku, tak aby to bylo vždy stejně. A když jedu do Reichu, tak na Rozvadově dotankuji do plna (to, co jsem projel z domova) a to mi vystačí ke Stuttgartu a i apátky. V létě až domů k Praze a k zimě si cestou dotankuji tak 10 litrů a zbytek doma za levno 🙂

                18. Nafta muze hodne penit. Nekdy to vypne drive, nekdy pozdeji.
                  Nafta muze hodne penit. Nekdy to vypne drive, nekdy pozdeji. Nutno rict, ze uz pres 10 let takove dalky nejezdim. A na elektrinu jezdim pres 4 roky. Tak nevim jaka je nafta dnes.

                19. Na naftu mám už skoro veterána. Nafta je furt stejná,
                  Na naftu mám už skoro veterána. Nafta je furt stejná, smrdí jako za starých časů 😀

                20. Tak já už jsem taky přešel z nafty na benzín. A dálky
                  Tak já už jsem taky přešel z nafty na benzín. A dálky už taky omezuji, letos teda to bylo slabé, kvůli covid krizi. Ale i když pomine, tak těch cest bude méně, tak 1-2 za měsíc max. Kde jsou ty časy, co jsem jezdil každý týden, Pondělí-Pátek a takto 7 let v kuse… 60 tisíc za rok a 7 let v kuse. To už bych dnes nedal, ale to mi taky tehdy bylo 30 🙂

                21. Existuje důvod, proč tam ten bezpečnostní prostor je. Jeho
                  Existuje důvod, proč tam ten bezpečnostní prostor je. Jeho zaplňování je pěkná kokotina, což mě jmenovitě u vás ale nepřekvapuje.

                  Pokud jste měl při cestě do své domoviny problém ujet s dieselem přes 500km, asi jste měl zvolit jiné auto, než městskou tašku s pidimotůrkem a nádržkou, kterou tankujete včetně expanzního prostoru a hrdla.

                  Já s dieslem po dálnici ujedu 1400km bez tankování. Heč.

                22. Jen technická otázka. Jaké auto dává 1400 km po dálnici
                  Jen technická otázka. Jaké auto dává 1400 km po dálnici bez tankování?

                23. LandCruiser.
                  Nádrž je na 138 litrů. Zvažoval jsem možnost

                  LandCruiser.
                  Nádrž je na 138 litrů. Zvažoval jsem možnost zaplatit rozšíření na 185, ale nakonec jsem to vyhodnotil pro mě teď jako zbytečné. Jde to případně dodělat.

                24. Vzdyt zase kecate, rikal jste, ze to je 8mi valec v benzinu.
                  Vzdyt zase kecate, rikal jste, ze to je 8mi valec v benzinu.

                25. Viz nahoře.
                  Ale oceňuju, že mě tak pečlivě sledujete

                  Viz nahoře.

                  Ale oceňuju, že mě tak pečlivě sledujete 😀
                  Jen doufám, že na mě nemáte založenou složku.

                26. Moji zpravodajci vas sleduji na kazdem kroku. Kdyz se kouknete
                  Moji zpravodajci vas sleduji na kazdem kroku. Kdyz se kouknete do zpetneho zrcatka, tak je muzete videt. Kdyz se kouknete na nebe, tak zamavejte do kamery. Satelit vas ma porad v hledacku. Jste proste VIRA. Very Important Russian Agent.

                27. Tak to se pletete. Byla to Octavka 1 Tdi 81kW r.v. 2002 Combi
                  Tak to se pletete. Byla to Octavka 1 Tdi 81kW r.v. 2002 Combi elegance, uplne nova a tehdy fakt dobre auto. Na nadrz jsem ujel podle zpusobu jizdy a vrchovate nadrzi az 1200 km. Ten expanzni prostor tam je kvuli teplotni roztaznosti nafty. Jelikoz jsem tu naftu navic spotreboval behem 1-2 h po natankovani, tak nechapu kde mate problem. Jeste bych chtel dodat, ze moje auto byla nemecka verze a ta byla co do komfortu, zpracovani a hlucnosti mnohem lepsi, nez stejna elegance pro cesky trh. Ceska verze byla tak dobra pro vychod, na zapad sly lepsi provedeni. Nevim jak to je ted, Skodoffky uz dlouho nekupuji.
                  Vas naftak? Tvrdil jste, ze mate benzin 8mi valec. Ze nafte neholdujete.

                28. Ok, pokud to spotřebujete při stejné teplotě, riziko je
                  Ok, pokud to spotřebujete při stejné teplotě, riziko je nižší, to uznávám.

                  Diesel 2017ka je mých rodičů, co jsem jim přenechal místo jejich dieslového GCčka (MY2014), které bylo původně také moje, ale už šlo do světa. Ale jezdí s tím čím dál míň, tak je to takové spíš sdílené auto, aby to nestálo.

                  Já mám teď nový benzín. Jede to teda o dost líp, ale bere to o čtyři litry víc a to není málo. Benzín má stejnou nádrž, taky 138l. Dám s tím na dálnici v rychlém tempu 1000km.

                29. Norma pro CCS nabijeni rika, ze nabijeni se ukonci u
                  Norma pro CCS nabijeni rika, ze nabijeni se ukonci u nabijeciho proudu <1A. Takze takovy nesolidarni kolenovrt muze nabijet jeste prikonem 400-500W.

          2. U nás asi ještě nejsou a ani není moc důvod, EV tady
            U nás asi ještě nejsou a ani není moc důvod, EV tady jezí „pět a půl“ vzhledem k počtu spalovacích aut. Ale třeba v Německu jsou už 300-350 kW nabíječky docela běžné. A nemyslím Teslu, ale ostatní poskytovatelé jako Ionity, Allego, EnBw, Fastned…

              1. Fakt jsem uz nasranej. 21 Kc za kwh? Takze Ionity, ok to jsou
                Fakt jsem uz nasranej. 21 Kc za kwh? Takze Ionity, ok to jsou celkem 2. Smesne. Kolik aut to pouziva?

                Co me nejvie sere jsou ty klecy, ze je vsechno v poradku. Kdyz prijedu k nabijecce, kde je jeden stojan 50Kwh a stoji tam Tesla, muzu si jit tak leda honit pero.

                1. Proč jste nasranej?
                  I když tu cenu 21 Kč/kWh nebudu nijak

                  Proč jste nasranej?
                  I když tu cenu 21 Kč/kWh nebudu nijak rozebírat, tak je to stále podobné jako 10 eur/Kg vodíku. 😀

                  Používají to lidé s registrací co neplatí 21 Kč/kWh, ale cca 9 Kč/kWh.

                  Pak samozřejmě záleží, jestli vám jde o to si vyhonit nebo ne. Jinak totiž zajedete k nabíječce, kde je těch stojanů více nebo mají větší výkon. 😀

                2. liščím ohonem ….
                  je otázka, proč nemůže ČEZ změnit

                  liščím ohonem ….
                  je otázka, proč nemůže ČEZ změnit software stanic aby rozdělil do DC nabíjecí výkon… beztak už se to tu někde diskutovalo, pak spíš proč dávno už takovýto problém není od nich řešen.. ale pokud potřebují osadit objednané stanice, tak s tím nic neuděláme

                3. Softwarem se nedají změnit možnosti HW.
                  Softwarem se nedají změnit možnosti HW.

                4. Mate predstavu, kolik ten stojan zvladne? Ja jsem napr.
                  Mate predstavu, kolik ten stojan zvladne? Ja jsem napr. nabijel na DC a vedle me Tesla na AC 22kW

            1. Miraj si užil své, vrací se záhy zpět. Dalších
              Miraj si užil své, vrací se záhy zpět. Dalších zážitků chtě!
              Koukal, civěl, leč, tlak v nádrží není! Vyšuměl!
              Počká si přece, neb kompresor líný není. Jen ta práce…

              Hyper charger se směje, že tlak mu ušel přece!

              Malý super kapacitátor se potutelně v rohu směje, jistě se dočká svého casu přece.

              Elektro motor pohání nás veselé v dál! Čistě a ladně.
              A spalovák? Toho smrada! už vidět není…

              Dobrou noc!

    1. Z vás se stal básník? Myslím si že se v osobních autech
      Z vás se stal básník? Myslím si že se v osobních autech spíš prosadí baterie. I Toyota vyvíjí novou baterii která všem natrhne pozadí. Snad již příští rok.
      Ale i vodík si jiste své místo najde. Jsem dalek se snižovat k vulgárnímu primitivizmu a hejtování vodíku jak to zde vetšina předvádí.

    1. Ano, ještě dodám:
      Sice je řídký, ale vším neproleze.

      Ano, ještě dodám:
      Sice je řídký, ale vším neproleze. Proto se využívají některé materiálny na bázi uhlíkku. Na rozdíl od elektřiny se dá rychle natankovat a jeho přeměna v elektrickou energii v palivových článcích produkuje vodu. Jeho výroba je možná, zatím teoreticky, i pomocí přímého rozkladu v nukleárních reaktorech, což potenciálně sníží zásadním způsobem náklady na výrobu.

      Zapomněl jsem na něco?

          1. Vyroba vodiku z dovezeneho zemniho plynu je v Evrope holy
            Vyroba vodiku z dovezeneho zemniho plynu je v Evrope holy nesmysl. Z CH4 vznikne H2 a CO2. Transportovat zbytecny C z daleka je nesmysl. Pokud to rusaci udelaji u sebe, tak se usetri transport ekvivalentu C a jeste plyn potrebny na energii pro reakci. Hodnota z. plynu v rusku je skoro nulova a rusakum se to vyplati, protoze si tim zajisti penize na zradlo. Hodnota plynu v Evrope je uz tak vysoka, ze konverze by byla neunosna. Neunosna at ten plyn bude pochazet odkudkoliv.

            1. Hodnota plynu v Rusku není nulová, kde jste proboha přišel
              Hodnota plynu v Rusku není nulová, kde jste proboha přišel na tokový nesmysl. Plyn se dá totiž PRODAT a vybudované plynovody máme, takže problém s transportem není. Naopak by byl problém převážet vodík, protože vodíkovod ještě nemáme.

              Zpracování je stejné tady i tam.

                1. Tak to asi je odpověď na něco jiného, neobsahuje nosnou
                  Tak to asi je odpověď na něco jiného, neobsahuje nosnou informaci jen emoce.

      1. No zapomněl jste napsat nějakou reálnou výhodu. 😀
        Nevím

        No zapomněl jste napsat nějakou reálnou výhodu. 😀

        Nevím k čemu využiji schopnost produkce malého množství vody za jízdy(možná na pití? 😀 ). Tankování vodíku není takový fičák jako u benzinu a trvá 5-10 min s tím rozdílem, že tankujete každých 400 km. Není lepší každý den z domu odjíždět s plnou a tankovat jen párkrát ročně?

        Poslední větou jste ukázal hlavní problém. Dokud nebude vyřešena výroba vodíku v reaktorech, tak se vlastně není moc o čem bavit. Vodík je totiž hrozně drahé palivo i oproti benzinu natož oproti elektřině.

            1. Roztavene jadro je nejvetsi pruser jaky muze v JE nastat. Ale
              Roztavene jadro je nejvetsi pruser jaky muze v JE nastat. Ale roztrzeni a exploze reaktoru udelal vodik. To je asi jako nabourane auto, ktere vyhori. Kdyz se to stane, tak kazdy mluvi o vyhorelem aute a o pricine pozaru urazu se moc nemluvi, to se jaksi predpoklada. Takze v Cernobylu i Fukusime explodoval vodik. Jinak uplne prvotni pricina ve Fukusime byl vypadek elektriny a zaplaveni nouzoveho generatoru vodou a tim vypadlo chlazeni. Tak nedelejte ze sebe ucitele.

              1. Srovnejte si to prosím časově a nezdůvodňujte jeden
                Srovnejte si to prosím časově a nezdůvodňujte jeden nesmysl druhým nesmyslem.

                Příčina: Vlivem nesprávné obshluhy a neuvěřitelné úrovně šlendriánství a politické zaslepenosti (mimochodem, což je ekologie také) došlo k nekontrolované štěpné reakci v reaktoru.

                Řetězec důsledků: Velmi vysoká teplota reaktoru v kombinaci s unikající párou prasklého potrubí způsobí vývin a následný výbuch vodíku.

                Výbuch vodíku je důsledek. Když nabourané auto vyhoří, je příčina havárie. Pokud to někdo plete, a hovoří o vyhořelém autě, neznamená to, že to máte plést také. 🙂

  1. Off. Björn testoval Teslu 3 s tepelnym cerpadlem a bez. A
    Off. Björn testoval Teslu 3 s tepelnym cerpadlem a bez. A pujcovna Nextmove zase id3 s/bez TČ. U Tesly zjistil usporu a u id3 za urcitych podminek zjistili dokonce zvyseni spotreby. Nextmove doporucuje zatim TČ u id3 nekupovat. VW klickuje a mlzi. Zase jednou je videt jak Tesla vsem ostatnim ujizdi.
    https://teslamag.de/news/waermepumpen-vergleich-tesla-model-3-erfuellt-versprechen-vw-id3-nicht-32075/amp

    1. Ze to zvysi spotrebu je docela mozne: pokud to TC.id3 je
      Ze to zvysi spotrebu je docela mozne: pokud to TC.id3 je air2air, tak pod 5stC se nezapne bo by zamrzl chladic a tak „spiralou“-teda doufam, ze pouzivaj PTC.
      TM3 doufam bere teplo z chladiciho okruhu.
      U leafa si porad nejsem jistej, ale spis mi to pripada, ze bere z fridexu.

      1. Naprosto přirozený vývoj. Už jsem to psal a potvrzuje se
        Naprosto přirozený vývoj. Už jsem to psal a potvrzuje se to, že když se rozběhne výroba evropských EV, tak prodeje Tesly budou klesat, resp. ze začátku bude klesat její podíl na trhu v EU a pak začne klesat i v absolutních číslech (modely S a X už to postihlo). Není na tom nic překvapivého, i ve spalovacích autech je situace podobná.

        1. Mercedes mel na zacatku vyvoje take 100% podil na trhu
          Mercedes mel na zacatku vyvoje take 100% podil na trhu spalovacich automobilu. Berta Benz jezdila prvnim spalovakem. Vase moudra jsou bezcenna. Dulezite je, ze Tesla ma vytizene vyrobni kapacity. Musk propaguje cistou elektromobilitu a zadny Tesla monopol.

          1. No však píšu, že je to přirozený vývoj a nic
            No však píšu, že je to přirozený vývoj a nic nečekaného na tom není. Prostě Tesla v Evropě rozběhla trh s EV a teď nastoupí evropská produkce a situace se ustálí nějak podobně jako ve spalovacích autech. To není žádně moudro 🙂

            1. To možná ano, jde ale o to na jakých číslech kdo
              To možná ano, jde ale o to na jakých číslech kdo začíná a kolik % trhu potřebuje obsadit aby se to dalo považovat za úspěch.

              Když dám příklad, že třeba Tesla bude za 10 let prodávat v Evropě 3 miliony aut, tak to bude úspěch, ale pokud celý koncern bude prodávat 3 mil aut, tak to bude znamenat jeho smrt nebo nutnost razantní restrukturalizace.

              Je nutné si uvědomit, že v podstatě každá prodaná Tesla znamená jedno neprodané BMW nebo MB nebo Audi (nebo cokoliv jiného co by si ti lidé jinak koupili). Pokud Tesla letos prodá 500 tisíc aut a příští rok 1 milion a 2022 je plán na 2 mil, tak to už někoho musí a ještě bude sakra bolet.

              1. Samozřejmě. Jen jsem reagoval na to, že Tesla s EV začala,
                Samozřejmě. Jen jsem reagoval na to, že Tesla s EV začala, ale její podíl (a možná ani absolutní prodeje) nejsou do budoucna udržitelné vzhledem k nastupující konkurenci, toje vše. Kolik plánují v EU prodat je jedna věc, druhá věc je, jak se jim to povede. Třeba model S a X byl také v Evropě úspěšný, na prvních místech prodejů, dnes po něm, obrazne řečeno, v Evropě „ani pes neštěkne“ 🙂 Uvidí se, jak to bude s modelem 3 a Y, ale zřejmě je nečeká osud S a X. jedna jsou to menší auta a jednak se budou vyrábět tad v Evropě, v Německu.

                1. Tesla X neni vlastne ani auto vhodne do Evropy. Sirka auta je
                  Tesla X neni vlastne ani auto vhodne do Evropy. Sirka auta je do evropskych mest ulet. Objednal jsem si X, ale pak preskocil na TM3. S tou sirkou bych byl nestastny. Y bude uspesne.

                2. Jo, to jo. Občas jedno X vidím tady u nás jezdit (Tesl1cka)
                  Jo, to jo. Občas jedno X vidím tady u nás jezdit (Tesl1cka) a je to moc velké, ale hlavně takové neforemné, ale to je otázkou vkusu. Každopádně dizajnově je model 3 pohlednější a rozměrově praktičtější. .

                3. Ja bych do X sel, kdybych bydlel v USA, Kanade, nebo
                  Ja bych do X sel, kdybych bydlel v USA, Kanade, nebo Australii. Tam je mista dost. Me se X libi a jezdi paradne.

                4. Mě se nelíbí tvarem a proporcemi, ale to je věc vkusu.
                  Mě se nelíbí tvarem a proporcemi, ale to je věc vkusu. Působí to např. zezadu takové úzké a vysoké to auto, bachraté…
                  Ono je to těžké, při tom tvaru karoserie, ale na příkladu Lexusu RX a i jiných je vidět, že to jde, když se chce. Stejné zklamání je pro mě model Y, ale to ještě uvidím, až bude šance okouknout pořádně naživo. Ale zatím se mi teda evropská produkce líbí víc i po stránce dizajnu.

                5. Přemýšlíte o tom správně, ale když se podíváme na
                  Přemýšlíte o tom správně, ale když se podíváme na čísla, tak pokles prodejů S a X je evidentně dán nástupem TM3 v 2018 a ne kvůli prodejům EV jiných automobilek, které byly v 2018 minimální.

                  Další věcí je, že konkurence mezi značkami v oblasti EV ještě moc neprobíhá. Ty auta jsou zatím natolik cenově, výkonově nebo funkčně vzdálená, že hlavní přetoky zákazníků jsou spíše mezi ICE a EV.

                  V tom má Tesla také trochu výhodu, protože skoro každý prodaný Etron znamená jedno neprodané Q3 nebo Q5.

                  Samozřejmě to jestli prodají vše co mají v plánu se teprve uvidí. Vzhledem k tomu, ale že letos bude skoro 50% růst a velikost marží jim dovoluje jít o 10-15 % dolů s cenou, tak bych se toho neobával. 🙂

                6. Jenomže ani model 3 už nemá ty prodeje v Evropě jaké měl
                  Jenomže ani model 3 už nemá ty prodeje v Evropě jaké měl když tady začínal. Uvidíme, ale můj tip je, že se situace stabilizuje cca. stejně jako je tomu u ICE, to znamená, že v Evropě to budou primárně evropské a asijské automobilky a Amerika (Tesla) tady bude v podstatě exot. Jinde ve světě to bude, samozřejmě, jinak.

                7. Já vím, že asi nebudete souhlasit, ale hodně lidí prostě
                  Já vím, že asi nebudete souhlasit, ale hodně lidí prostě už čeká na TM3 a TMY z Evropy. Třeba já. 😀

                  Jako takhle, pokud čekáte, že Tesla třeba v roce 2022 nevyprodá kapacitu Giga Berlin (cca 250 tisíc) + cca 100 tisíc dovezené TM3,TMX a TMS, tak předpovídáte krach Tesly, protože v tom případě to nebudou moci finančně zvládnout, provozovat továrnu s třeba jen polovičním produkcí.

Napsat komentář