UNO III elektroskůtr jako transformerMOBILITA
UNO III elektroskůtr jako transformer
V ČR se prodají stovky elektromobilů ročněBYZNYS
V ČR se prodají stovky elektromobilů ročně
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridemTEST
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridem
Mercedes-Benz třídy B na plynTEST
Mercedes-Benz třídy B na plyn

Toyota a Tesla představily elektrické SUV RAV4 EV

Jan Horčík - 10 Květen 2012

Toyota v nedávno odhalila model – čistě elektrické kompaktní SUV, vyvinuté společně s kalifornskou společností Tesla Motors. Ke slavnostnímu odhalení došlo během 26. Mezinárodního symposia o elektromobilech EVS26 v kalifornském Los Angeles.auto elektromobil Toyota RAV4 EV EVS26 představení

Nová Toyota RAV4 EV navazuje na stejnojmenný starší model prodávaný kolem roku 2000 v Kalifornii
foto: Toyota

Model vycházející z kompaktního SUV Toyota RAV4 používá elektrický pohon firmy Tesla a dosahuje reálného dojezdu přibližně 160 km. Vůz by se měl koncem letošního léta začít prodávat na kalifornském trhu; uvažuje se o doporučené maloobchodní ceně 49 800 USD.

TMS plánuje během následujících tří let prodat přibližně 2 600 těchto vozů.

Společnosti Tesla a TMC se v květnu 2010 dohodly spolupracovat na vývoji elektromobilů a příslušných komponent, stejně tak jako v oblasti výrobních systémů a technické podpory.

Konstruktéři z Toyota Motor Engineering & Manufacturing North America, Inc. (TEMA), Tesla a TMC bezprostředně poté zahájili společný vývoj vozidla, jehož výsledkem byl koncept odhalený v listopadu 2010 na autosalonu v Los Angeles.

Společnost TMC počátkem roku 2012 zahájila v Japonsku a USA prodej hybridního vozu s technologií Plug- in na bázi modelu Prius; zahájení prodeje na evropských trzích je plánováno na letošní léto.

Ještě v letošním roce je v Japonsku, Severní Americe a Evropě naplánováno představení ultra kompaktního elektromobilu na bázi modelu .

Nyní, přibližně dva roky od zahájení spolupráce společností Tesla a TMC, se představuje RAV4 EV potenciálním zákazníkům. Vůz se bude vyrábět v závodu Toyota Motor Manufacturing Canada, Inc. (TMMC) ve Woodstocku v provincii Ontario.

TMC podporuje využívání dalších zdrojů energie (například elektřiny) tvořících alternativu k benzínu, ve snaze omezit spotřebu fosilních paliv a snížit emise CO2.

RAV4 EV – hlavní technické specifikace:

Délka/šířka/výška 4 575 mm / 1 816 mm / 1 684 mm
Pohotovostní hmotnost 1 829 kg
Max. výkon 115 kW
Dojezdová vzdálenost asi 160 km (za reálných podmínek)
Akumulátor a systému pohonu
Typ Lithium-iontový
Kapacita 41,8 kWh
Nabíjecí doba asi 6 hodin (ze zásuvky 240 V/40 A)
Nejvyšší rychlost (v režimu sport) 160 km/h
Zrychlení 0 – 96 km/hod 7,0 s
Hnací ústrojí Pohon předních kol
Počet míst 5

tisková zpráva
Vaše hodnocení: Není Průměrně: 4 (9 hlasů)
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co si o tom mylset, nejdříve VEV zamrznou ve vývoji na 70 let a pan na dalších 15 a cena... zajímalo by mě, za kolik si jí budeme moci pořídit my v srdci Evropy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"STARA" VS. "NOVA" ALEBO PRE POROVNANIE, CO DOSIAHLA TOYOTA SPOLU S TESLA ZA 15 ROKOV VYVOJA!

Na to, ze sa tam 8 hodin denne, v 240 pracovnych dni v roku, vo vyvoji skvarilo tisicky tych najlepsich mozgov, mi to pride ako nic moc.

"Stara" Toyota RAV4 EV, sa zacala prenajimat od 1997 do 2003.
"Nova" Toyota RAV4 EV, od 2012

"Stara" Délka/šířka/výška 3980 mm / 1694 mm / 1636 mm
"Nova" Délka/šířka/výška 4575 mm / 1816 mm / 1684 mm

"Stara" Pohotovostní hmotnost 1591 kg
"Nova" Pohotovostní hmotnost 1829 kg

"Stara" Dojezdová vzdálenost max 160 az 190 km
"Nova" Dojezdová vzdálenost asi 160 km (za reálných podmínek)

Akumulátor a systému pohonu
"Stara" Typ 24x 12V 95Ah NiMH, Kapacita 27,4 kWh
"Nova" Typ Lithium-iontový,Kapacita 41,8 kWh

"Stara" Nejvyšší rychlost 126 km/h
"Nova" Nejvyšší rychlost (v režimu sport) 160 km/h

"Stara" Zrychlení 0 – 96 km/hod 18,0 s
"Nova" Zrychlení 0 – 96 km/hod 7,0 s

Jak už jsem psal u článku k Nissanu Leaf, je to samozřejmě bída, ale chce se na to kouknout zeširoka. Na té první generaci dělaly nejlepší mozky, jak vyvinout auto s nejlepší technologií, ale které se nebude nikdy prodávat, půjde jen do pronájmu (shlédněte film Kdo zabil elektromobil, Toyoty se to týkalo taky). Tady se mozky potili ohledně toho, jak dát na tuto technologii blbuvzdornou záruku a projít všechny přísné normy a ochrany pro vycizelovaný autoprůmysl. Každopádně ani mě tyto hodnoty netěší a nelze dělat nic jiného, než podobné připomínky nadále vyzdvihovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bola tá stará tak pomalá? Ja som myslel, že keď EV1 dalo stovku za 8s, tak RAV4 dá tak za 12, ale 18 je fakt dosť. Ešte by nebolo od veci porovnať výkony motorov oboch modelov.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články

Newsletter
Anketa