To jsme nečekali! Elektromobil Škoda Enyaq iV jako obytný vůz s mobilní kanceláří

Devátý studentský vůz Škoda bude elektrizující jako nikdy předtím a zároveň v sobě ponese objevitelského ducha.

Devátý studentský vůz Škoda bude elektrizující jako nikdy předtím a zároveň v sobě ponese objevitelského ducha. 29 studentů staví v letošním ročníku multifunkční koncept vozu na bázi elektromobilu Škoda Enyaq iV, který je uzpůsoben pro kempování a zastane i roli mobilní kanceláře.

Jejich vysněný vůz splňuje potřeby a očekávání moderních digitálních nomádů. Prvotní designové skici pro již devátý studentský vůz v pořadí navrhli studenti nedávno za podpory týmu Škoda Design.

Cílem vozu je umožnit majiteli stát se digitálním nomádem – pracovat bez pevného místa u pracovního stolu, mít volnost pohybu a vydat se kamkoli a kdykoli dle vlastního přání. Dokonale se proto hodí k novému konceptu Škoda „Explore More“ a je přesně tím pravým vozem pro moderní průzkumníky a nezávislé dobrodruhy.

Oliver Stefani, šéfdesigner značky Škoda, říká: „Náš tým designérů je velmi rád, že může v rámci tohoto fantastického projektu umožnit těmto mladým talentům tak hmatatelně nahlédnout do naší každodenní práce a nadchnout je pro ni. Projekt studentské vozu v sobě spojuje tři velké přednosti značky Škoda: pozitivní přístup k práci, odhodlanost a obrovského týmového ducha. My ve Škoda Designu se už těšíme na okamžik, kdy budeme moci spatřit hotový studentský vůz.“

Návrh obytného vozu Škoda s kanceláří

Škoda Design je od roku 2014 jednou z prvních zastávek na cestě studentů, kteří se projektu účastní. Ve spolupráci s šéfdesignérem značky Škoda Oliverem Stefanim a jeho týmem studenti nejprve vytvoří návrhy exteriéru a interiéru vysněného vozu, který pak sami postaví, a to od prvotního designového návrhu až po hotový produkt.

Devátým studentským vozem bude multifunkční obytný vůz s mobilní kanceláří, který vychází z modelu Škoda Enyaq iV, prvního sériového modelu Škoda postaveného na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen.

Osobnost svého vysněného vozu studenti určili již ve svých designových návrzích. Elektrický obytný vůz s mobilní kanceláří bude vůbec první studentský vůz na bázi modelu Enyaq iV a má být společníkem na cestách za novým poznáním.

Je ztělesněním osobního prostoru pro zážitky a objevování a zároveň podtrhuje angažovanost značky Škoda v oblasti elektromobility. Jak je pro značku typické, bude i připravovaný studentský vůz vybaven praktickými prvky „Simply Clever“ a nejmodernějšími technologiemi, a zároveň bude použita široká škála udržitelných materiálů.

Cílem vozu je umožnit majiteli stát se digitálním nomádem – pracovat bez pevného místa u pracovního stolu, mít volnost pohybu a vydat se kamkoli a kdykoli dle vlastního přání. Dokonale se proto hodí k novému konceptu Škoda „Explore More“ a je přesně tím pravým vozem pro moderní průzkumníky a nezávislé dobrodruhy.

Jiří Hadaščok, koordinátor designu exteriéru Škoda Auto, říká: „Studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto odvádějí úžasnou práci. Osobně se vždy rád zapojím do projektu, podpořím studenty a práce je přínosem i pro mě. Je skvělé sledovat proces navrhování z jiného úhlu a zkoumat nové přístupy. Způsob, jakým naši studenti proměňují koncept „Explore More“ do konkrétních nápadů, a průběh realizace, je opravdu působivý.“

Agáta Fraňková je studentkou druhého ročníku oboru Lakýrník. Její skici zaujaly designérský tým Škoda natolik, že se stala první účastnicí projektu studentského vozu, které byla v tomto oddělení nabídnuta stáž. Agáta Fraňková k tomu dodává: „Studentský vůz Škoda je úžasný projekt. Na začátku jsme byli nadšeni zejména z podpory oddělení designu. Jsem opravdu ráda, že mohu být součástí tohoto týmu a těším se, že budu moci poznat práci designérů zblízka – naučím se různé moderní designérské techniky a budu dále rozvíjet své dovednosti.“

Od roku 2014 navrhují studenti ze všech ročníků Středního odborného učiliště Škoda Auto neobyčejný koncept vozu, který pak sami postaví. Prvním studentským vozem byl v roce 2014 Citijet, který vycházel z modelu Škoda Citigo.

Následoval Funstar, pick-up verze modelu Škoda Fabia, a kupé Atero, postavené na bázi modelu Rapid Spaceback. V roce 2017 studenti dokončili svůj první elektromobil Element, který o dva roky předběhl sériový model Škoda CitigoeiV s elektrickým pohonem. Sunroq z roku 2018 byl kabrioletem na bázi SUV modelu Karoq, o rok později následoval velkolepý koncept pick-upu Mountiaq vycházející z SUV Škoda Kodiaq.

V roce 2020 studenti představili model Slavia Spider, jehož základem byl model Scala. V roce 2022, po roční přestávce kvůli pandemii covid, poprvé podpořila studentský projekt Škoda Motorsport a ze spolupráce vznikl koncept Škoda Afriq, který byl postaven pro rallye a vycházel z modelu SUV Kamiq.

zdroj: tisková zpráva, foto: Škoda Auto

5 Comments on “To jsme nečekali! Elektromobil Škoda Enyaq iV jako obytný vůz s mobilní kanceláří”

    1. Na konci je podivné spojení auto a svoboda. Ještě absurdnější je, že je to ve spojení se spalovači. Jakou svobodu mají ti co bydlí ve městě a u cesty, kde jsou vystaveni permanentnímu hluku vibracím a exhalacím? Jak svobodné jsou režimy dealerů ropy?
      Ústupky dopravě způsobí ještě více ježdění a situace se zhorší. Zlepšení nabízí zóny bez dopravy, proti kterým se sice domorodci brání, ale když už se to zavede a poznají tu úlevu od zamoření veškerého veřejného prostoru auty, tak už omezení rušit nechtějí.
      https://emovio.cz/2023/03/15/lide-nemaji-radi-mesta-bez-aut-dokud-v-nich-nezacnou-zit/

      Alespoň od 12:20:
      https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095913550-nedej-se/221562248410034/

      1. čo je to sloboda? v kontexte s tým článkom stačí natankovať a naštartovat. v reále je to detinskosť! keď som začínal (1977), tak boli benzínky vždy ďalej ako 50km, kto nestihol v piatok do 14-16 hod, mal smolu, kto potrebival v noci mal smolu každú noc.
        sused lekár raz (1963?) tankvoal do w900 v lekárni benzín (lekárenský) a glycerín. na orave.
        včera som čítal článok o tom ako je bratislavská samospráva schizofrénna – rozprávajú o zlepšení prostredia, ale vzhľadom k faktu, že nerobia zásahy s dosahom na celé mesto, ale iba miestne, tak nič nezlepšili.

        ono, ak sa nasťahujem/neodsťahujem k ceste, nemôžem reptať a chcieť zrušiť cestu.
        ľudia sú všade rovnakí – chcú dostupnosť, ale žiadne cesty.
        idú na dedinu a sťažujú si na kikiríkanie a štekanie, rýpu do tohon čo tam ľudia robia a chcú ich „regulovať“.

        ja som sa narodil kus za dedinou, hlboko v prírode, ale na premiestňovanie som používal konský povoz i koč a v zime sane, starú sanitku borgward i tatru8, tartrapán, š1101, gaz m20. aj bicykel.
        a dnes tak ako sa píše v tom ľlánku musím ku každému opusteniu domu/bytu poiužiť spaľovák. pretiože mhd jevzdialené a inv vozík doň nedostanem.
        to je „sloboda“.

Napsat komentář