Když byla rodina Ioniq představena na českém trhu, v redakci zavládlo nadšení. Elektromobil jsme otestovali jako první, na plug-in si ještě počkáme. V mezidobí jsme se tedy pustili do klasického hybridu, oficiálně značeným „HEV“, a pátrali po jeho přednostech a nedostatcích.
Čistě elektrická verze nás nadchla, od plug-inu očekáváme taktéž velmi dobré výsledky. Proč ale někdo tak progresivní jako Hyundai přichází v dnešní době s klasickým hybridem, který má elektromotor zejména na vykrývání výkonových špiček?
Nemůžeme se ubránit pocitu, že se jedná o marketingový tah, při kterém se celá rodina Ioniq sveze na slávě legendární Toyotou Prius. A zejména proto se nelze ubránit srovnávání se čtvrtou generací Priusu.
foto: Hybrid.cz
Na vzhledu sice nezáleží, ale …
Posouzení designu je velmi subjektivní záležitost. Odvážíme se však tvrdit, že co se vzhledu týče, Ioniq vyhrává na celé čáře. Velmi líbivý exteriér odkazuje na ostatní modely značky Hyundai, zároveň ale vypadá lehce futuristicky.
V případě hybridu budí auto dynamičtější dojem, než jaké je ve skutečnosti svezení. Zatímco tvary Toyoty Prius se dají buď milovat nebo nenávidět, Ioniq tolik polarizovaných emocí nevzbudí. Oba vozy přitom mají shodný součinitel aerodynamického odporu, jehož hodnota činí 0,24.
foto: Hybrid.cz
Vnitřek vozu je též velmi líbivý až luxusní. To jistě umocňuje skutečnost, že testujeme vyšší ze dvojice úrovní výbav
Připravit ke startu, pozór!
Po (bezklíčkovém) nastartování jsme již plně v moci řídicí jednotky vozu. Chybí totiž tlačítko pro vynucení čistě elektrického režimu, tudíž jsme nuceni přijmout fakt, že nás bude vůz poslouchat méně, než jsme si mysleli. U Priusu je předvídatelnost hybridního ústrojí daleko vyšší a tlačítko čistě elektrického režimu u něj najdeme.
foto: Hybrid.cz
Hyundai Ioniq Hybrid pohání kombinace benzínového motoru 1,6 GDI o maximálním výkonu 105 koní (77 kW) a 32kW synchronního elektromotoru s permanentním magnetem, který jako uložiště energie využívá 1,56kWh Li-Pol baterii. Celá soustava má dle výrobce maximální výkon 141 koní (104 kW)/265 Nm.
Papírově docela slušné výkonové parametry, na silnici se ovšem o „závoďák“ nejedná. V režimu ECO je to pochopitelné. Od sportovního režimu by ale řidič čekal více. Dojde sice k efektnímu rudému podbarvení budíků, změně chování dvouspojkového šestistupňového automatu a celkově navození závodní nálady. Jenže stovka za 11 sekund je prostě moc. Prius je na tom podobně, ale aspoň neklame tělem.
foto: Hybrid.cz
Žere nebo střídmě papá?
Aby zde ovšem Prius nebyl jenom bit, co se spotřeby týče, Ioniq zaostává. Při vyzvedávání testovacích aut často studujeme také výsledky kolegů před námi. Dlouhodobá spotřeba za více než 1000 km ukazovala hodnotu 5,5 l/100 km. „Amatéři,“ říkáme si.
V průběhu testu však vyplývá na povrch, že oficiálních 3,4 l/100 km se nepodaří dosáhnout ani při maximální snaze a oněch úvodních 5,5 l je vlastně docela odpovídající výsledek pro kombinaci jízdy ve městě, mimo něj a občas na dálnici.
foto: Hybrid.cz
Bez dálnice jsme byli schopni jezdit za 4,5 l, ale i to chtělo trochu toho srdíčka a štěstíčka. V čistě dálničním provozu není problém přesáhnout hranici 7 litrů na sto, ale ono je to vlastně logické. Zde hybridy vždy ztrácí a pohotovostní hmotnost téměř 1,5 tuny se prostě projevit musí. Celkově tedy bereme 5,5 litru na sto jako výsledek. Prius si ale za stejných podmínek řekne až o litr méně.
Ioniq nebo Prius?
Oba modely jsou si velmi podobné co do rozměrů, výkonových parametrů, dokonce i mizerným výhledem vzad. Přesto cílí na odlišné skupiny zákazníků. Zatímco Toyota Prius je ryze „ekologické“ auto, které klade na první místo spotřebu, emise a za každou cenu se snaží odlišit i svým poněkud kontroverzním vzhledem, Hyundai Ioniq HEV přibližuje hybridní technologii širšímu segmentu spotřebitelů.
foto: Hybrid.cz
Za 699 990 Kč (tedy o 45 tis. levněji než Prius) lze pořídit výjimečně vybavený vůz nižší střední třídy s hybridní pohonnou jednotkou, který navíc svým téměř shodným vzhledem odkazuje na své elektrifikované příbuzné.
O tom, že si Hyundai se značkou Ioniq věří, svědčí také komplexní pětiletá záruka bez omezení kilometrů, 5 let kondičních prohlídek, záruka 8 let / 200 000 km na akumulátor a 8 let asistence po celé Evropě. To vše v ceně.
Pekný deň prajem. Príjemné čítanie. Nestíham všetky
Pekný deň prajem. Príjemné čítanie. Nestíham všetky články dopodrobna nakoľko som stále na cestách. Viem, že to tu nepatrí, ale záleží aj do vodiča. Ako písal pán ohľadom Nira a pán ohľadom Rav Hybrid myslím si, že sa dá dostať na dané hodnoty výrobcu. Bude to tým, že u nás sú jednak vyššie povolené rýchlosti na diaľniciach čo ľudia aj využívajú a tiež správanie sa vodičov. 95% ciest mám mimo Slovenska. Holandsko, Belgicko, Anglicko jazdia ľudia kľudnejšie a sú aj nižšie rýchlostné limity. Neviem kam sa ponáhľame. Robím v Doprave a síce jazdím autom do 3,5 tony a priemerne mám stále váhu od 3,1 do 3,5 a mesačne jazdím priemerne 17 500km tak v lete mám priemer 8,3 a v zime okolo 8,7 – 9,0 a to výrobca udáva 8,9. A ked chcem idem aj za 7,8 až 8,0. Ale je pravda, že diaľnica tak do 100km/h. Auto Citroen Jumper 3,0Hdi 175 Bhp. Teším sa, ked dostanem Hybridnú Dodávku. Len nech technologicky vývoj nezastane.
Ta ruční brzda, to jako vymyslel velký blázen.
Docela by
Ta ruční brzda, to jako vymyslel velký blázen.
Docela by mě zajímalo, jestli to má v převodovce kolečko pro zpátečku. Mě to pořád couvá na baterku. Je možný že tam není, spojky to rozpojí a couvá na elektromotor.
Hlavne to bude vtipne presednuti pro majitele nekterych
Hlavne to bude vtipne presednuti pro majitele nekterych Mercedesu. Brzdi se stejne, seslapnutim pedalu „rucni“ brzdy. Ale pri odjezdu si asi polovina lidi otevre nadrz, protoze v miste, kde mely Mercedesy tahlo pro povoleni parkovaci brzdy se nachazi tlacitko pro otevreni vicka nadrze 🙂
Ale na to si asi clovek za chvilku zvykne.
Mám Kiu Niro , která má prakticky shodný pohon.
Ta
Mám Kiu Niro , která má prakticky shodný pohon.
Ta zpátečka mě nenapadla jestli ji to mechanicky má, mám auto
jen krátce a pokaždý to couvá na elektřinu a to i s vlekem.
Ale je pravda, že jsem zatím couval jen krátce a pomalu, někdy to zkusím pořádně rozjet. Dopředu se to taky rozjíždí vždy jen na elektřinu. A dám vědět.
Jinak s tou spotřebou co je uváděná v testu cca průměr 5,5
jezdím s Nirem který má psanou kombinovanou 4,4 l tj o litr víc než ten Ioniq v testu.
OT: U „motorek“ (no motorek, takovych tech pultunovych monster
OT: U „motorek“ (no motorek, takovych tech pultunovych monster typu Goldwing) se elektricka zpatecka pouziva, tak principialne proc ne. I kdyz je otazka, jestli to stoji za praci s navrhem a vyrobou specialni prevodovky bez zpatecky (spis bych cekal, ze tam je, ale nepouziva se).
Tak myslím, že návrh a výroba speciální převodovky se
Tak myslím, že návrh a výroba speciální převodovky se tu tak jako tak konala. Kde jinde by vzali dvojspojkovou převodovku zapojenou s elektromotorem, který slouží současně jako generátor i startér. Proto bych se nebál toho, že to soukolí pro zpátečku tam není. Ale zkusím malý test. Co nejvíc vybít baterku a pak couvat a couvat co to půjde.
Za 6,5 s Nirem? Ty jo, to neni malo kdyz si vezmu, ze s Ravkou
Za 6,5 s Nirem? Ty jo, to neni malo kdyz si vezmu, ze s Ravkou HSD jezdim na 7, a to kazdy den auto jede 70% dalnici, pak 30% mesto. Toyota zaspala s plugin hybridama, ale co ctu testy (osobni zkusenosti nemam), tak HEV asi umi nejlip.
Kuk je vymaštěný pako.
Kuk je vymaštěný pako.
off
Aspoň někdy dokážemě po sobě uklidit náš bordel z
off
Aspoň někdy dokážemě po sobě uklidit náš bordel z planety. Odklizení vraku lodi plné aut a zrecyklování.
https://youtu.be/ZpOug8xsxa0
off
Tesla ukázala první obrys svého SEMI tahače. A bude
off
Tesla ukázala první obrys svého SEMI tahače. A bude umět i dálkový štreky. Nevzdali to a navrhli plnohodnotnej dálkovej tahač kategorie 8 …. ať už to znamená cokoliv 🙂 (15 tun +)
Elon to už testoval. To zase další davy zamindrákovanejch antitesláků spáchaj sebevraždu elektrickým proudem až to uviděj.
https://electrek.co/2017/04/28/tesla-semi-elon-musk-teaser-image-all-electric-truck/
Pokud bych si měl vybrat, tak jednoznačně Prius, protože
Pokud bych si měl vybrat, tak jednoznačně Prius, protože jeho HSDčko bez jakékoliv mechanické spojky je oproti dvouspojkovému robotickému automatu geniálně funkční a prakticky nezničitelná věc.
Přesně tak, v případě oprav a výměn bude loniq daleko
Přesně tak, v případě oprav a výměn bude loniq daleko dražší.
Dvouspojka je daleko dražší a nejenom ona.
Konstrukčně, funkčně a taky cenově jsou v dnešní době Japonci bezkonkurenční.
Proto taky Toyota nikam nespěchá s elektroautama, protože
Proto taky Toyota nikam nespěchá s elektroautama, protože už dávno má svoje spolehlivý vymakaný hybridy, kterých bude prodávat kvanta a nemusí se u vlád vykupovat elektroautama, aby naplnila emisní kvóty. Ostatní se hybridy teprve učej.
Po prosazení nového „reálného“ měření spotřeby, ale
Po prosazení nového „reálného“ měření spotřeby, ale nebudou mít hybridy takové bez zásuvkového nabíjení žádné daňové výhody, takže tahle kategorie aut už půjde za pár let do kytek.
Nové podvody očekávám v oblastech, že při bateriích na 20 km elektrického provozu se to bude počítat jako už skoro nulová spotřeba, a masově se to nasadí i na plug-in hybridy u paneláků, kde nikdo reálně ze sítě nabíjet nebude.
Ony někdy v ČR byly na hybridy nějaký daňový výhody?
Ony někdy v ČR byly na hybridy nějaký daňový výhody? Pro Toyotu to bude jednoduchý, normálně je zlevní a lidi to budou kupovat čí dál vic. A už se tak i děje.
No auto je to skutečně pěkné a vzhledem k pořizovací
No auto je to skutečně pěkné a vzhledem k pořizovací ceně a daným zárukám i ekonomicky přijatelné.
Ovšem jsou na trhu lepší hybridy pokud by ho někdo chtěl brát.
Není totiž ani moc úsporný, to už raději hybrid od toyoty i třeba rodinnou RAV4, která se svým atmosférickým motorem a reálnou spotřebou kolem 5,5 litru ve městě je pro mě lepším kandidátem.
Tady bych bral loniq pouze jako elektro to je dle mého pecka v současnosti.
úplý súhlas. Ako EV je Ioniq úžasný a ani vačšia
úplý súhlas. Ako EV je Ioniq úžasný a ani vačšia baterka v Zoe, nižšia cena nerobia Zoe lepším EV. Bolt je v nedohladne a Tesla v inej cenovej.
Ako hybrid……no na toyotu to proste nemá. Kto chce može kupiť Priusa, alebo vyrazne lacnejší Auris kombi, či novú CH-R, ktorá je tiež lacnejšia. Vsetky maju nižšiu spotrebu a rovnaku dunamiku.
RAV4 je iná liga aj cenou a výkonom 🙂
RAV4 Hybrid super, len tá spotreba mimo mesto.
„Při
RAV4 Hybrid super, len tá spotreba mimo mesto.
„Při ustálené „stotřicítce“ jsem naměřil okamžitý odběr 9,3 l/100 km, který nelze snížit ani výběrem ekonomického jízdního režimu“
auto.cz/test-toyota-rav4-hybrid-awd-pocitej-do-deseti-94440?cast=2-Motor,-jizdni-vlastnosti