Tesla zve na odhalení svého elektrického náklaďáku

Už 16. listopadu Tesla odhalí svůj nový elektromobil. Tesla Semi bude velké nákladní auto schopné ujet i s nákladem až 500 km na jedno nabití.

Původně měl být nákladní elektromobil Tesla Semi odhalen už koncem letošního září. Datum bylo odsunuto na konec října a nakonec až polovinu listopadu. Teď už to ale vypadá skutečně definitivně.

Elektrický truck Tesla Semi se bude z velké části skládat z komponentů, které Tesla využívá při (pomalu se rozjíždějící) výrobě Tesla Model 3. Na jedno nabití prý ujede až 500 km. Další podrobnosti si Tesla i Elon Musk schovávají až na polovinu měsíce.

Tesla

55 Comments on “Tesla zve na odhalení svého elektrického náklaďáku”

  1. off
    Do okolí Fukušimy se vracej lidi, akorát je musej

    off

    Do okolí Fukušimy se vracej lidi, akorát je musej zásobovat drony
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/lide-se-vraceji-k-fukusime-ale-ve-mestech-nikdo-nevari-a-neprodava-o-zasilky-se_1711041148_rez

    Cena šrotu pomáhá „čistit“ mořské dno od vraků z 2. sv. v.
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/z-morskeho-dna-mizi-vraky-valecnych-lodi-zlodeji-je-rozebiraji-kvuli-oceli-i_1711050950_mos

  2. predstava takhle elektrifikovane nakladni dopravy je totalni
    predstava takhle elektrifikovane nakladni dopravy je totalni fantasmagorie. to uz i ty troleje na nakladacich jsou mensi pitomost. a jakoze pitomost je i to slusna. urcite si elektricky tahac najde sve misto a urcite hybrid na cele s panem horcikem budou jeste dlouho nadsene a nekriticky psat oslavne clanky ale pri soucasnem stavu technologii s ohledem na ekonomiku takovehohle provozu se jedna a jeste dlouho bude jednat o naprosto okrajovou zalezitost. a kdyz rikam dlouho, myslim tim opravdu dlouho. do doby nez technologie nepokroci dramaticky.

    1. je to stejná fantasmagorie jako nákladní doprava letadlem,
      je to stejná fantasmagorie jako nákladní doprava letadlem, armáda taky neřeší spotřebu paliva, náklady na pořízení, vytížení, takže Tesla si klidně může vozit veškerý materiál potřebný pro produkci všeho co vyrábí svými vlastními elektrickými náklaďáky

      1. Armády spotřebu řeší právě velice hodně. Proto také
        Armády spotřebu řeší právě velice hodně. Proto také armády začínají zkoušet hybridy a BEV. Zásobování čehokoliv je největší úskalí a nejdražší položkou armády. Tam kde galon paliva stojí na pumpě dolar, tak dostat to palivo na bojiště stojí 20 dolarů.

        V přípravě jsou nejen hybridní těžká vozidla a tanky které se již i různě na testování používají, ale i BEV s extendery pro těžká vozidla a tanky.

    2. No jo , ale začátkem minulého století se taky všichni
      No jo , ale začátkem minulého století se taky všichni kováři, výrobci sedel a koňských postrojů smáli, když se začali vyrábět první auta…
      Někdo začít musí…. a pionýři vždycky sklízeli jenom posměch….

      Bohužel to ještě nějaký čas potrvá, ale co má budocnost v dopravě osobní i nákladní : spalovací motor, nebo elektromobilita ?
      (Elektrický trajekt si taky 10 let nazpátek nikdo neuměl představit)

      Slovy klasika:

      Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat….

      Howgh.

      1. ja nepochzbuji o elektricke budoucnosti. ja pochybuji o
        ja nepochzbuji o elektricke budoucnosti. ja pochybuji o soucasne generaci baterek jako prostredek k dosazeni toho cile. ta k ty budoucnosti nepatri. proto me prosim neprirovnavejte k vyrobci sedel. a pokud se ptate co ma budoucnost, jestli spalovaci motor, nebo elektromotor, tak vam s radosti odpovidam, ze oboji. a jeste dlouho se na tom nic nezmeni.

        1. Tohle fórum je pro nadšence elektromobility a
          Tohle fórum je pro nadšence elektromobility a alternativních systémů pohonu. Je úplným plýtváním času sa tady navzájem urážet a dokazovat si, kdo má pravdu…. Taky se mi líbila v roce 1972 naše první Škoda 100…. a uznávám fortelnost lidí, kteří dokážu vyrobit třeba krásný 12-ti válec… Určitě mají cit jak pro techniku i estetiku.

          Fórum pro nadšence spalovacích motorů je ale bohužel na jiné adrese…

          1. Joe:
            Ano, pro nadšence.
            Avšak vyjádřit se mohou i

            Joe:
            Ano, pro nadšence.
            Avšak vyjádřit se mohou i realisté (ty mezi ně nepatříš, nemáš dostatek technických znalostí).
            Je jasné, že spalovací motory zůstávají např. v letectví nepřekonatelné už jen kvůli energetické hustotě použitých paliv…

      2. Joe:
        Elektrický trajekt na akumulátory je nesmysl, stejně

        Joe:
        Elektrický trajekt na akumulátory je nesmysl, stejně jako jakýkoli další akumulátorový dopravní prostředek vyšších hmotností.
        Zatím ještě nemáš znalosti a nevíš, co znamená termín „energetická hustota“, takže ti tyhle fantastické pohádky připadají snadno uskutečnitelné.
        Akumulátorový pohon má smysl jen pro lehká vozítka, u kterých se předpokládá malý akční rádius.

        1. Opravdu? Proto jezdí po brněnské přehradě už desítky
          Opravdu? Proto jezdí po brněnské přehradě už desítky let akumulátorové lodě? Proto trajekty dělají ve Skandinávii na elektřinu? A co takhle konstrukce lodí, kýl, zatížení spodní hrany atp., to je nic? Zkusil jste plout po vodě v něčem lehkém?

          1. Kuk:
            Jsi primitivní pubert, neznáš základní

            Kuk:
            Jsi primitivní pubert, neznáš základní věci.
            Energetická hustota materiálu nedovoluje vyrobit takové akumulátory, aby bylo výhodnější používat elektrické pohony velkých a těžkých dopravních prostředků.
            Současný boom těžkých osobních akumulátorových vozidel pomine, je to jen záležitost podepřená dotacemi.
            Osobní automobil max. do 600 kg pohotovostní hmotnosti, akční rádius kolem 80 km – tam jsou hranice výhodnosti.

            1. Pani, preco ta agresivita…
              Tu je prispevok, ktory som na

              Pani, preco ta agresivita…
              Tu je prispevok, ktory som na temu elektricke trajekty pisal presne pred dvoma rokmi.

              „“““““
              Uz v minulosti sa vyrabali elektricke lodky a lode, hlavne pre prevadzku na extremne chranenych jazerach.
              Elektromobilita v lodiach je dnes efektivna pri plavbe cca do jednej hodiny, takze sa objavilo dost projektov, kde prerabaju stare dieselove lode na cisto elektricku bateriovu prevadzku.

              napr v Stokholme: http://www.wired.com/2014/04/stockholm-electric-ferry/
              dlzka: 75foot = 22,86m
              100 pasazierov, 10 min nabijanie, trasa plavby 1 hodina
              pohon 335kW diesel bol nahradeny dvoma 125kW elektromotormi
              Baterie 180kWh NiMH
              max. rychlost 9 uzlov=16,7km/h

              No zacinaju aj moderne projekty budovania cisto elektrickych trajektov na „zelenej luke“.

              Trajekt „Ampere“ pre 120 aut a 360 pasaziarov
              Katamaran z hlinika dlzka 80m, sirka 20m
              goo.gl/xBPcc3
              goo.gl/PYugjb
              10 minutove nabijanie na kazdom brehu pocas vyjazdu/najazdu aut a vystupovania/nastupovania pasazierov,
              trasu plavby 5,7 km prekona trajekt za cca 20 minut, denne 34 krat, max. rychlost 10 uzlov = 18,52km/h (20 minut plavba a 10 minut nabijanie)
              Kapacita baterii na lodi 1MWh, kapacita baterii na oboch brehoch po 410kWh, napatie 900V, akumulatory Corvus LiPo, vaha 1Mwh baterii na lodi je 10 ton.
              (kvoli linearnemu zatazovaniu elektrickej rozvodnej siete sa pomaly nabijaju baterie na brehu a potom sa rychle (za 10 minut) z nich „preleje“ elektrina do akumulatorov na lodi)
              Na lodi su dva elektromotory po 450kW na plavbu (v kazdom plavaku jeden) plus po dva elektromotory v kazdom plavaku vpredu a vzadu na manevrovanie v pristave.
              Vyroba prvej lode tohto typu bola ukoncena v oktobri 2014 a do prevadzky isla v maji 2015. medzitym boli vyrobene dalsie dve, ktore su uz v prevadzke

              „““““

    3. Troleje mi jako pitomost nepřijdou. Vlaky, tramvaje a
      Troleje mi jako pitomost nepřijdou. Vlaky, tramvaje a trolejbusy také mají troleje a množství kamionů na dálnicích je také velké. Rozhodně lepší troleje na třeba 20% dálnic + malá 500 kg baterka s dojezdem třeba 100 km než 2500 kg s dojezdem 500 km. Navíc díky trojejím nemusíte čekat při dobíjení, nabíjíte za jízdy.
      V Německu už testovací troleje stavějí:
      twitter.com/hashtag/ehighway?lang=cs

      1. vlakum a tramvajim staci jedna trolej. a pevna vzdalenost
        vlakum a tramvajim staci jedna trolej. a pevna vzdalenost troleje od koleje. prirovnavejme to spise k trolejbusum. a ted k tomu proc je to pitomost. ani tak nenavidena nafta, na kterou jezdi moderni kamiony velice efektivne nenadela takove emise jako energeticky mix, ktery v republice mame. o alternativnich palivech nemluve. takze ano. pokud nam ze zasuvky poleze cista energie muzeme se bavit. zatim je elektrifikace nakladni dopravy, tedy ty, kde se naklady a zisk opravdu pocitaji na halere, naprosto mimo realitu. cest vyjimkam. o tech se tu docteme urcite hodne.

          1. nepoznám Vás, ale – pamätám si prahu okolo 1958, 1969/70,
            nepoznám Vás, ale – pamätám si prahu okolo 1958, 1969/70, 77-90, chodieval som tam s rodičmi, neskôr s manželkou a deťmi. najmä v tom poslednom období (77-90) som si jazdiac na vlastnom aute, že srad nie je vinou áut, ale PALIVOM! z dvojtaktu natankovanému mimo čechy nešiel taký smrad ako z (vtedy) moderných štvortaktov (i tuzexových).
            ps – v prahe neplatí únijné nariadenie, že úľavy občanom musia byť rovnaké pre VŠETKÝCH občanov únie? myslím parkovanie BEV za jednorázovú registráciu 100Kč.

        1. Nejsou emise jako emise. Z uhelných elektráren jde
          Nejsou emise jako emise. Z uhelných elektráren jde neškodné CO2, mají filtry, apod… Kamiony smrdí na dálnicích a ve městech. Pokud jedete na dálnici za kamionem, tak ten smrad čucháte, i když v nízké intenzitě. Ve městech je to ještě horší.

      2. Na tech trolejich mi prijde pomerne blby, ze nevymysleli
        Na tech trolejich mi prijde pomerne blby, ze nevymysleli standard na ktery by se mohli pripojit i osobni automobily, jinak nic proti. On dojezd 500km znamena dojezd tak akorat po rychlonabiti z prazdna behem bezpecnostni prestavku, kterou musi delat kazdy ridic kamionu po kazdych dvou hodinach. Zaklad ovsem je, aby mel moznost behem teto prestavky nabijet…

    4. no je fakt že pokud chceme regulovat délku života populace
      no je fakt že pokud chceme regulovat délku života populace na planetě a sekundárně podporovat farmacii k ještě většímu výzkumu lidskýho druhu měli bychom ze sociálního hlediska zachovat DÍZLOVOU NÁKLADNÍ DOPRAVU a kamiony samozřejmě taky. Povětšinou za posledních 2 tísíce let technologický pokrok znamenal jen větší zlo pro planetu takže když bude žít míň lidí jako třeba nevyspalých kamionáků rs jen pro ni dobře ;))))

      csfd.cz/film/245635-ghost-in-the-shell/prehled/

      1. V tom případě mají na clenatechnice dost velký ping, nebo
        V tom případě mají na clenatechnice dost velký ping, nebo je to jenom pokračování.
        cleantechnica. com/2017/11/02/panasonic-ceo-says-tesla-model-3-production-bottleneck-now-understood-battery-pack-production-now-fully-automated/

  3. Na vyuzitie tohto stroja bude treba hladat velmi specificky
    Na vyuzitie tohto stroja bude treba hladat velmi specificky segment trhu. Pochybujem, ze je vela transportnych spolocnosti, ktore si mozu dovolit drahy stroj nechat ‚nekonecne‘ hodiny pripojene k superchargeru. Amortizacia bude drahsia ako naklady na palivo.
    Pokym elektromobilita ma zmysel na dochadzanie do prace (pomale nabijanie pocas parkovania doma alebo v praci), tak toto je toho presny opak.

    1. Po 4 hodinách jízdy bude muset mít přestávku, takže
      Po 4 hodinách jízdy bude muset mít přestávku, takže kamion ujede dejme tomu za 4 hodiny 300 km, zbývá dojezd 200 km, pak bude půl hodiny nabíjet, dobije dejme tomu 100 km jízdy, celkem bude mít tedy zásobu na 300 km, zas pojede 4 hodiny, ujede dalších 300 km ( to je od začátku jízdy celkem je to 600 km, pak bude 2-3 hodiny skládat a za tu dobu nabije na superchargeru do plna. Jen je třeba mít všude superchargery.

              1. Němčiny jsem si na škole prožil bohužel dost, takže
                Němčiny jsem si na škole prožil bohužel dost, takže germanismy docela dávám, i když netuším, proč se musí objevovat v diskuzích, ale „chcanky v laufu €JRO6“ mi vážně nic neříká. A Úďo je co? Jakože že je to udělatelný, tj. proveditelný? Všiml jsem si i v diskuzích na jiných webech, že se takhle lidi někdy vyjadřujou, ale vůbec nevím, čím je to způsobeno, to dělají lidi někde od hranic, nebo jak?

          1. 95 km/h je obvyklá rychlost kamionů, kterých se „chytám“
            95 km/h je obvyklá rychlost kamionů, kterých se „chytám“ do dlouhých kopců s e-NV200, abych něco ušetřil – třeba z Prahy kolem Naháče. Pak na Vystrkov dorazím třeba i s 20ti procenty. Kdyby byla po cestě ještě jedna rychlonabíječka (jako třeba teď z Vystrkova do Brna jsou Ostrovačice – díky za ně), mohu jet sólo pořád klidně 120 km/h. Takže kamiony jezdí běžně kolem 100 km/h (i více).

    2. Já myslím že vy posuzujete jen jeden kus ze skládačky.
      Já myslím že vy posuzujete jen jeden kus ze skládačky. Osobně očekávám kompletní životaschopný ekosystém jako Tesla předvedla u osobní elektromobility. Tzn. ten tahač bude mít +500kWh baterii a k tomu nesmyslně velký točivý moment. Těch 400-500km EPA s nákladem to opravdu dá. K tomuto Tesla dodá +1MW Supercharger v3, který to dobije za 45minut na 80% dojezdu. Samozřejmě součásti SuC v3 již bude Powerpack a PV elektrárna, takže si budete moci SuC v3 postavit klidně někde v poušti…

      Technologie na to vše tu již nějaký ten pátek leží, jen ji prostě zatím všichni velcí hráči vědomě ignorovali.

      1. kdyz odmyslime tu predstavu SuV v3 v pousti. pocital jste jak
        kdyz odmyslime tu predstavu SuV v3 v pousti. pocital jste jak veliky musi byt ten pv panel, pripadne jak dlouho na nej musi sviti slunicko a jakou musi mit ten PV kapacitu aby se ten kamion dobil? myslim si totiz, ze tyhle predstavy jsou z rise snu.

        1. Já poukazuji na to, že při současném stavu techniky je to
          Já poukazuji na to, že při současném stavu techniky je to realizovatelné bez větších obtíží. To jestli se to zaplatí, respektive o to bude zájem nemám potřebu řešit. Tak ještě jedno upřesnění.

          Jeden +1MW SuC v3 bude ekvivalentem zhruba 8-10stojanového SuC v2, který se dnes už staví na každém rohu s tím, že se již dnes rozšiřují na +20 stojanů. Z energetického hlediska jeden SuC v3 bude potřebovat jedno 1250kVA trafo. Dále SuC v2 se již dnes často osazují Tesla PowerPacky, u SuC v3 bude +1MWh Powerpack pravděpodobně standardní součást. Jeho dimenzování pak bude nastaveno dle místních energetických podmínek. Pokud se SuC v3 postaví v blízkosti VN tak Powerpack ani nebude potřeba, pokud se postaví „v poušti“ tak bude osazen +1MWh Powerpackem. Ale ani 10MWh by dnes již nebyl problém, vše je pouze otázkou ceny a návratnosti = logicky by Powerpack SuC v3 zároveň sloužil pro regulaci frekvence v síti, což by je samo o sobě při současných cenách za tuto službu zaplatilo v horizontu 6-7let.

          Samozřejmě že v místě kde není vůbec žádný přívod energie to nikdo stavět nebude, ale díky powerpacku podle mých propočtů postačí místní příkon ze sítě pouze 100kW v kombinaci řekněme s 50-100kW PV elektrárnou, které dnes již také stojí skoro na každém rohu, kde je trochu místa, což v poušti obvykle bývá. Samozřejmě slabou přípojkou se pak ale připravujete o možnost regulace frekvence protože k tomu potřebujete těch +1MW výkonu do sítě nacpat.

          1. pri soucasnem stavu techniky je realizovatelne skoro vsechno,
            pri soucasnem stavu techniky je realizovatelne skoro vsechno, co si tady kdo vysnije. v tom s vama souhlasim. z toho ale nijak nevyplyva, ze to je jednak ekonomicke (jak sam pisete) a ze to je ekologicke. je nesmysl investovat neskutecne penize do elektrifikace dopravy za situace, kdy jednak samotna vyroba energue neni bezemisni a jednak jine zdroje znecistovani nejsou elektrifikovane (napr vytapeni). a jinde jsou ty uspory vuci vynalozenym nakladu znatelnejsi.

            1. Bavit se o emisích při výrobě el. energie je úplně
              Bavit se o emisích při výrobě el. energie je úplně bezpředmětné, protože tu je potřeba vyrobit tak jako tak srovnatelné množství i pro spalováky, akorát tam se spotřebuje oklikou pro těžbu, rafinaci a přepravu ropy na něco, co můžete tankovat. A kromě toho, elektrická energie se vyrábět 100% bezemisně dá a ten poměr vůči výrobě z fosilu neusátle stoupá.

        2. „přiměřeně“ veľké – japonci majú parkoviská (pre
          „přiměřeně“ veľké – japonci majú parkoviská (pre zamestnancov) prekryté panelmi, z ktorých nabíjajú BEV počas pracovnej doby.
          ps – púšť je dostatočne rozľahlá a nenarazíte na aktivistov, ktorí by sa priväzovali …

      1. Pokud by to nemělo moc dojezd a delší nabíjecí časy tak
        Pokud by to nemělo moc dojezd a delší nabíjecí časy tak jim v pohodě stačí shorthaul segment, což je v USA asi 25 %, jenomže oni mířej výš. Hlavně to nedělaj stylem tady máte auto a nabíječky ať postaví někdo jinej. Jakmile to prokáže rentabilitu tak nastane změna přes noc.

Napsat komentář