Tesla odhaluje svůj elektrický náklaďák

Elon Musk, šéf Tesly, zveřejnil první obrázek připravovaného elektrického náklaďáku. A vypadá ďábelsky.

Tesla už letos v září představí elektrické nákladní auto, klasický americký truck s pohonem čistě na elektřinu
foto: Tesla Motors

Tesla se chystá elektrický truck odhalit naplno už letos v září. První obrázek od Elona Muska je tedy zatím jen takové vnadítko.

Musk novinku komentoval slovy: „S Tesla Semi chceme ukázat, že elektrický truck dokáže nabídnout větší točivý moment, než jakýkoliv dieselový truck.“ Navíc Musk dodal, že Tesla Semi lze řídit jako „sportovní auto“.

Elon Musk

20 Comments on “Tesla odhaluje svůj elektrický náklaďák”

  1. off
    Na novém Zélandu vyškubnou z 1000 autobusů spalovací

    off

    Na novém Zélandu vyškubnou z 1000 autobusů spalovací motory a nahraděj je elektromotory.
    Rok stará zpráva.
    https://www.theguardian.com/world/2016/apr/21/new-zealands-largest-bus-company-to-retrofit-fleet-with-electric-engines

    http://bit.ly/2oV3c5j

    V Austrálii ujeli s autobusem 1018 km na jedno nabití. To by mě zajímalo jakou rychlostí a kapacita baterky?
    rok 2015
    http://reneweconomy.com.au/australian-all-electric-bus-drives-into-record-books-1018km-on-one-charge-39659/
    asi 500 kWh, LiFePO4
    http://brighsunauto.com.au/a/fuwuxiangmu/chenggonganli/20151028/10.html

      1. Převodovka je dobrá třeba k tomu aby ten kamión dál
        Převodovka je dobrá třeba k tomu aby ten kamión dál dojel. I ten nejlepší tým musí počítat s tím, elektromotor je reálný stroj podléhající fyzikálním zákonům.
        http://insideevs.com/tesla-drivetrain-engineer-explains-electric-motors-inherently-superior-gas-engines/
        http://forococheselectricos.com/foro/index.php?topic=222.0

        V odkazech jsou mapy účinnosti elektromotorů, ze kterých je zřejmé, že maximální účinnosti je dosahováno pouze při určitých otáčkách a momentu. Takže je pořádný rozdíl jestli se motor v kopci trápí s účinností 77% a nebo díky převodovce v oblasti maxima 93%

        Třeba to ale vyřeší takto: obejdeme se bez převodovky, přidáme par baterek, dimenzujeme lépe chlazení a pro jistotu někde napíšeme, že vozidlo není ideální do extrémně kopcovitého terénu a skoro všichni budou spokojeni (nespokojeni budou jen ti, kteří věci rozumí a záleží jim nejen na dojezdu, ale i na spotřebě).

  2. Už aby to bylo a náklaďáky přestali metat srágory,
    Už aby to bylo a náklaďáky přestali metat srágory, kyanid a rakovinu, speciálně když stojej v zácpách.
    Taky budou o dost míň prášit z brzdovejch destiček díky rekuperaci a ubude i hluku.
    Řidiči asi budou na konci jízdy odpočatější když nebudou vystavený hluku, vibracím a časem nebou muset ani tolik řídit. Akorát až začnou hořet ty jejich ohromný baterky, tak to bude asi dost nebezpečná estráda.
    Kolik je vůbec v ČR kamionů 100, 80 nebo 60 tisíc?
    Jaký podíl maj na znečištení a prašnosti?

    1. nooo tak to vyjímečně souhlasim šéfe 🙂 Jesi to dostane
      nooo tak to vyjímečně souhlasim šéfe 🙂 Jesi to dostane do ruky škodovácký kaionácký koumák co ve 3 ráno běžně vypíná omezovač tak to ministr dopravy Ťok ale bude mít radost. Páč obchvaty už nebudou stačit a bude potřeba:

      THE BORING COMPANY :)))))))

      boringcompany.com/

Napsat komentář