Kvůli pandemii čínského koronaviru COVID-19 se práce na berlínské Gigatovárně Tesa pozdržely, ale nezastavily. Těžká technika nyní začala hloubit základy.
foto: jetfox
Na místo asi 30 km jihovýchodně od Berlína se sjely desítky kusů těžké techniky. Hloubí základy pro budoucí Gigatovárnu Berlín.
Obří projekt se rozprostírá na 300 ha čerstvě vymýceného hospodářského lesa hned vedle průmyslového parku GVZ Berlin-Ost Freienbrink. Tesla pozemek koupila za €40 mil.
V Gigatovárně Berlín se podle Elona Muska budou vyrábět baterie, elektrický pohon i samotné elektromobily. Začne se elektromobilem Tesla Model Y – a právě teprve až začne jeho výroba v berlínské továrně, půjde Model Y na evropský trh.
Elon Musk si představuje, že výroba v Tesla Gigatovárně Berlín začne v červenci 2021 – tedy za rok a jeden měsíc. Podobné ambice měl u Gigatovárny 3 v Šanghaji a kupodivu se mu ji podařilo zprovoznit taktéž zhruba během jednoho roku.
Silena diskuze.
Silena diskuze.
Expert na plodné diskuze si stěžuje. 😀
Expert na plodné diskuze si stěžuje. 😀
Tesla Model 3 v režimu Autopilot nepochopitelně nabourala na
Tesla Model 3 v režimu Autopilot nepochopitelně nabourala na dálnici do převráceného náklaďáku Více na: https://vtm.zive.cz/clanky/tesla-model-3-v-rezimu-autopilot-nepochopitelne-nabourala-na-dalnici-do-prevraceneho-nakladaku/sc-870-a-204204/default.aspx
Tomu bych se nesvěřil.Ale je fakt že řidič evidentně
Tomu bych se nesvěřil.Ale je fakt že řidič evidentně nedával pozor, což mel.
To je nepřesná informace. Nabourala v režimu „Řidič spal
To je nepřesná informace. Nabourala v režimu „Řidič spal za volantem“. V takovém režimu bourají všechna auta.
To je nepřesná informace, nabourala v režimu jakmile se
To je nepřesná informace, nabourala v režimu jakmile se řidič probral tak dupnul na brzdu a snížením rychlosti si zachránil život.
Tesla nema system nouzoveho brzdeni?
Tesla nema system nouzoveho brzdeni?
Na dálnici v plné rychlosti? Některé auto zvládne
Na dálnici v plné rychlosti? Některé auto zvládne zastavit ze 130 před pevnou překážkou?
Kdepak asi udělali soudruzi z Tesly chybu… nejedná o
Kdepak asi udělali soudruzi z Tesly chybu… nejedná o první případ. Asi to programovali stejní borci za 10UDS na hodinu jako ty Boeingy. Nebo mají někde v menu položku „Nabořit do náklaďáku ležícího napříč cesty ANO/NE“ a chudáci klienti to ještě neobjevili.
Celkem zábavnej závod s časem, pandemií a evropskou
Celkem zábavnej závod s časem, pandemií a evropskou legislativou.
Tesla mezitím hledá nové pozemky pro další 2 GigaFactory.
Tesla mezitím hledá nové pozemky pro další 2 GigaFactory. Jedna by měla stát v Británii a druhá v Mexiku.
https://www.teslarati.com/tesla-uk-gigafactory-report/
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/governor-of-guanajuato-says-he-is-in-talks-with-elon-musk-to-study-the-proposal-of-a-plant-of-tesla-in-the-state
Držím Elonovi palce, aby dokázal vyrobit první TMY v
Držím Elonovi palce, aby dokázal vyrobit první TMY v Evropě dřív než VW dokáže zprovoznit ty jejich ID vozítka. Je čas vypálit VW rybník.
To se asi nestane.
To se asi nestane.
No uvidíme v jak velkém průšvihu je VW se softwarem.
No uvidíme v jak velkém průšvihu je VW se softwarem.
Už to ladí dost dlouho, další 3 měsíce by měly stačit.
Už to ladí dost dlouho, další 3 měsíce by měly stačit.
No to právě uvidíme jestli dají do kupy nějakou aspoň
No to právě uvidíme jestli dají do kupy nějakou aspoň trochu funkční verzi aby mohli začít prodávat a pak bokem připraví něco jiného, protože to co se dostalo na veřejnost ukazuje, že je to celé na přepsání od začátku a nějaké laděni to nezachrání.
Když to místo 400 chyb za den, bude hlásit jen 4 chyby za
Když to místo 400 chyb za den, bude hlásit jen 4 chyby za rok, tak to klidně začnou prodávat.
Zas jako vklidu. GF teprve bagruje zaklady a ID.3 stoji na
Zas jako vklidu. GF teprve bagruje zaklady a ID.3 stoji na parkovisti. To asi Tesla nedozene 😀
Zazraky neumi ani EM.
Zazraky neumi ani EM.
how dare you!
how dare you!
Asi bych měl provést sebekritiku.
Asi bych měl provést sebekritiku.
Ty umiš jen fňukat v kombinaci se sebepodceňováním.
Ty umiš jen fňukat v kombinaci se sebepodceňováním.
Vzhledem k tomu, že se celá diskuse vede ve veselém
Vzhledem k tomu, že se celá diskuse vede ve veselém neformálním duchu, tak… neumí…
Před 15ti lety si vymyslel, že by chtěl raketu, jejíž první stupeň se vrátí a přistane na zemi. NASA řekla – to nejde. Roskosmos řekl – to nejde. Hmmm tak si ji postavil sám.
Před 15ti lety si vymyslel, že by na střeše nemusely být obyčejné tašky, ale mohli by rovnou být solární.
Před 15ti lety si vymyslel, že by mohli postavit elektroauto, které na jedno nabití ujede víc než 500km a ač to bude sedan nebo SUV tak zrychlovat bude obdobně jako supersporty.
za většinu těchto myšlenek by vás před těmi 15ti lety čekala polstrovaná cela.
O jeho neschopnosti dělat zdánlivě nemožné „zázraky“ (lidé slovem zázrak – označují to co si nedokážou vysvětlit) lze úspěšně polemizovat.
Ty tvoje bulíky si věš na nos Muskovým
Ty tvoje bulíky si věš na nos Muskovým vlezdoprdelkům.
https://www.youtube.com/watch?v=wv9n9Casp1o
Dík za odkaz. To teda zírám. To je doslova facka všem
Dík za odkaz. To teda zírám. To je doslova facka všem svědkům Elonovým. Já taky nevěděl že se to zkoušelo.
jaká facka? To byl prototyp co vzletl pár desítek metrů a
jaká facka? To byl prototyp co vzletl pár desítek metrů a ne orbitální raketa. Po pár pokusech jim to spadlo a to byl konec.
Takže jaká facka?
Přesně tak, ale pro některý experty je to jako, hodinky a
Přesně tak, ale pro některý experty je to jako, hodinky a holínky obojí se natahuje.
Raketoplány taky nefungují, došla k tomu NASA rovněž.
Raketoplány taky nefungují, došla k tomu NASA rovněž.
STS byl koncepčně,ekonomicky a bezpečnostně spíše
STS byl koncepčně,ekonomicky a bezpečnostně spíše průšvih, bohužel do jeho konstrukce kecala armáda a podle toho to dopadlo.Impozantní stroj to jinak byl, ale to bohužel nestačí.
Já reaguju na to Runnerovo SSTO a tu facku.
Já reaguju na to Runnerovo SSTO a tu facku.
Nasa to zkusila, selhala a řekla že to nejde, takže měl
Nasa to zkusila, selhala a řekla že to nejde, takže měl pravdu.
Amen.
Amen.
Dokázal to ale ne sám a zázraky to nejsou. Tesla a Space X
Dokázal to ale ne sám a zázraky to nejsou. Tesla a Space X neni jen EM.
ANO neumí – pochybuji, že zázraky existují.
Proto jsem na
ANO neumí – pochybuji, že zázraky existují.
Proto jsem na konci svého příspěvku napsal, že za zázrak lidé označují, co si nedokážou vysvětlit.
Ve středověku by byl zázrak i svítící žárovka.
Společnosti nejsou EM – jasně, proto jsou to přece „SPOLEČNOSTI“. Musk je vizionář, pochybuji, že sám navrhl či zkonstruoval cokoliv.
+1
+1
Chytrej ovšem nepochybně je. To Jobs byl ty praktický
Chytrej ovšem nepochybně je. To Jobs byl ty praktický věcí vzdalenej víc.
No častěji slýchávám přirovnání k Michaelu Dellovi,
No častěji slýchávám přirovnání k Michaelu Dellovi, ale to je prašť jako uhoď.
Věštím:
prosinec 2020
– Tesla dokončuje fabriku a začne
Věštím:
prosinec 2020
– Tesla dokončuje fabriku a začne rozjíždět výrobu
– VW se stále moří se SW pro ID.3, slibují dodání v březnu
březen 2021
– Tesla zvyšuje výrobu na 4000 ks modelu Y týdně
– Proslýchá se o něco o modelu Z
– VW se stále moří se SW pro ID.3, slibují dodání v dubnu
duben 2021
– Představen model Z, vůz segmentu B
– VW se stále moří se SW pro ID.3, slibují dodání v květnu
září 2021
– Model Z dodán prvním zákazníkům
– Produkce modelu Y strmě stoupá, stejně tak bateriových úložišť
– VW se stále moří se SW pro ID.3, slibují dodání nejpozději v listopadu
– Některé vozy ID.3 začínají rezavět a pneu začínají degradovat
říjen 2021
– VW odprodává vyrobené ID.3 Tesle za symbolické 1€
– Tesla aktualizuje HW a SW v ID.3
listopad 2021
– Tesla poskytuje ID.3 zákazníkům jako protihodnotu za sešrotované fosilní vozidlo a VW tím plní svůj slib
Vstavat, uz je raaaano 🙂
Vstavat, uz je raaaano 🙂
Traparna.
Traparna.
Trapárny tu píšeš akorát ty, todle bylo celkem zábavné.
Trapárny tu píšeš akorát ty, todle bylo celkem zábavné. 😀
Tak si taky něco vymysli, je to zábava, třeba
2021 EU
Tak si taky něco vymysli, je to zábava, třeba
2021 EU schvaluje zastavení emisních pokut
2022 Evropu postihuje obří migrace z Indie, Bangladéše a Afriky dorazilo 130 mil. lidí
2023 Prudce zdražuje elektřina o stovky procent
2025 Musk na poslední chvíli kupuje od šejků palivo a odlétá na Mars a prodává Teslu Volskwagnu 🙂
No pokud by Musk prodal Teslu VW dva roky po té, co by
No pokud by Musk prodal Teslu VW dva roky po té, co by elektřina zdražila o stovky procent – no to by byl od obou manažerský majstrštych. Jen pro jednoho v kladném a pro druhého v záporném slova smyslu. 😀
Máš to blbě
2025 Musk odlétá na Mars a prodává Teslu
Máš to blbě
2025 Musk odlétá na Mars a prodává Teslu Čiňanům. Volkswagen už neexistuje.
To se stane tezko kdyz ID.3 se uz vyrabi. (ano, vim problemy
To se stane tezko kdyz ID.3 se uz vyrabi. (ano, vim problemy se software a jejich parkovani znam, psat o tom nemusite).
Co ja viem tak nevyraba. Vyrobila nejaku seriu a utrum.
Co ja viem tak nevyraba. Vyrobila nejaku seriu a utrum.
Ona ID.3 není stejná kategorie jako TMY v žádném
Ona ID.3 není stejná kategorie jako TMY v žádném vesmíru.
Na druhou stranu VW má pořád velkou šanci stát se štikou v rybníce u vozidel kategorie „golf“ a menších, pokud nasadí odpovídající cenu a začne to sekat jak Baťa cvičky.
Ja myslim ze v Nemecku se bude VW prodavat lip nez Tesla. Ale
Ja myslim ze v Nemecku se bude VW prodavat lip nez Tesla. Ale samozrejme uvidime.
Opět hodnotná zbytečná informace od tebe.
Opět hodnotná zbytečná informace od tebe.
Jak už jsem psal VW může obsadit ten nejmasovější
Jak už jsem psal VW může obsadit ten nejmasovější segment, kde Tesla vůbec nic nemá a ani tam nic neplánuje.
od ID3 odvozene ID4 ale bude stejna vesmes kategorie jako Y, a
od ID3 odvozene ID4 ale bude stejna vesmes kategorie jako Y, a ID4 ma prijit na konci roku, vesmes bude mit jen ty same problemy jako ID3 a jeho uvedeni na trh tak zavisi jen na odstraneni problemu se SW, ostatne videa s testovanyma ID4 je plnej youtube
da se ocekavat ze ID4 bude v Evrope zakaznicky oblibenejsi prave pro svou stavbu karoserie typu zvysenych kombiku
Možná máš pravdu,jenže tady byla spíš diskuze na téma
Možná máš pravdu,jenže tady byla spíš diskuze na téma rychlosti uvedení na trh. A jak trochu znám mentalitu amerických a evropských firem, tak je docela možné,že TMY tu bude dřív,než jakýkoliv ID. A docela bych jim to přál.
tak Tesla Y je model ktery se jiz prodava a na trhu tedy je,
tak Tesla Y je model ktery se jiz prodava a na trhu tedy je, uvedeni v Evrope je ciste legislativni proces, v tomto jiz ID3 ten cas prohralo neb se jeste vubec neprodava nikde
oficialne ale v Evrope ma bejt model Y uvedenej az v tu chvili kdy bude sjizdet z vyrobnich linek v tobarne u Berlina, a tam se ocekava tusim cerven-cervenec 2021? a je dost naivni si myslet ze VW jiz vyrobene ID3 a testovane ID4 do te doby na trh neuvede, prijdou na trh jiz letos a tim jsem si 100% jistej
Jo celá Evropa se nemůže dočkat BEV za 1.6 mil. a všichni
Jo celá Evropa se nemůže dočkat BEV za 1.6 mil. a všichni už rozbíjejí prasátka……
No vhledem k tomu ze za minuly rok byl takovy jeden BEV za
No vhledem k tomu ze za minuly rok byl takovy jeden BEV za 1.5M s obrovskym odstupem nejprodavanejsi BEV v cele EU a sebral si pro sebe temer 20% celeho trhu. Hadej ktery:) A to je pro evropu nevhodny sedan. Tak ti reknu, Pepo, ze mas pravdu. Evropa se nemuze dockat TMY. Bude to nejprodavanejsi BEV v Evrope a sesadi TM3 z trunu.
Kolik myslíš, že se v Evropě loni prodalo Audi, BMW,
Kolik myslíš, že se v Evropě loni prodalo Audi, BMW, Mercedesů, Porsche a podobně drahých aut?
Bývávalo…. Jsem zvědav zda bude pokles prodeje o 80% nebo
Bývávalo…. Jsem zvědav zda bude pokles prodeje o 80% nebo jen dle optimistických předpovědí 70% 🙂
Já držím palce oboum ať pořádně zaplavěj trh
Já držím palce oboum ať pořádně zaplavěj trh elektromobily. Kolik iD3 a iD4 má vychrlit VW letos a kolik příští rok? V kapacitách VW a hlavně v dodávkách baterií cejtím trochu zádrhel.