Magazín Economic Times aktuálně uskutečnil rozhovor s Jay Vijayanem. Ten zastává v automobilce Tesla Motors vysokou pozici vrchního informatika. Řekl mimo jiné, že důležitým novým trhem bude pro Teslu také Indie.
foto: kdwag
Levný elektromobil Tesla Model 3 byl původně cílen na cenu kolem $35 000 bez dotací (v přepočtu asi 750 000 Kč). V rozhovoru pro Economic Times aktuálně Jay Vijayan upřesnil, že automobilka v případě Tesla Model 3 cílí na cenu mezi $30 000 a $40 000.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Vyzkoušeli jsme elektromobil Tesla Model S P85+
„Indie je obrovský potenciální trh, ale potřebujeme proto mít dostupnější a ekonomičtější auta,“ řekl doslova Vijayan. Klíčem by podle něj měla být státní, resp. vládní podpora, podobně jako v USA, kde je každý elektromobil dotován federální dotací $7500.
Problémem jsou také importní cla. Podobně jako v Číně jsou totiž v Indii velmi vysoká. Vijayan naznačil, že Indie by byla ideální místo pro stavbu podobného provozu jaký je v Nizozemsku – tedy kam se budou vozit rozebrané elektromobily a budou se tam kompletovat.
V současné době prodává Tesla své elektromobily Model S v Japonsku a Číně. Indie je další potenciálně velmi lukrativní trh. Na druhou stranu, narozdíl od dvou už zmíněných zemí trpí Indie vážnými nedostatky v oblasti infrastruktury, socioekonomické nerovnováhy a minimální informovanosti.
Samozrejme ze octavia az
Samozrejme ze octavia az superb. Hovorime o strednej triede co ma konkurovat bmw3. Ked si od ceny 15.000 eur za usetrene PHM, tak je to lacnejsie ako Octavia TDI a s hodne silnejsim motorom.
A kde jste vzal, že má
A kde jste vzal, že má konkurovat BMW 3? Z toho, že je obsahuje stejnou číslici? 😉
Dle mě když už k nějakému BMW přirovnávat, tak spíš k 5 dvéřovému BMW 1.
Zahraniční média (např:
Zahraniční média (např: Forbes nebo AutoExpress) tvrdí, že model 3 bude skutečně konkurence pro prémiovou střední třídu, tedy BMW 3 nebo Mercedes-Benz C…
Což ovšem nejde přílis
Což ovšem nejde přílis dohromady s údajnou velikosti auta, které má být o cca 20% menší než Tesla S, tedy kolem 4 metrů.
realne i tak pro mne prilis
realne i tak pro mne prilis mnoho – za auto typu fabie bych byl ochoten zaplatit max 500000 kc bez dph
Řekl bych, že model 3 bude
Řekl bych, že model 3 bude o trochu větší než Fabia, spíš něco jako Rapid.
Já bych tipnul až velikost
Já bych tipnul až velikost Octavie, přeci jen to je americké auto.
e-golf sa minimalne na
e-golf sa minimalne na Slovensku predava za 30000 euro a je normalne dostupny (kupitelny). Ten je kategorie oktavie.
Ked som bol nedavno v bratislavskom zavode vw, mali vsade male parkoviska a pri nich po 1 az 3 male stlpiky s elektrinou pre nabijanie (neviem co to bolo asi 230V) a popichane tam mali elektricke e-up vw na ktorich tam jazdia (okrem spusty inych nie ev).
e-up napriek tomu nie je realne kupitelne iba „v reklamnej ponuke“.
Az budu vsetky drobne a mestske (pri bytovkach) parkoviska posteklene 1 – 3 stlpikmi aspon ako som to videl vo vw zacne to byt trochu zaujimavejsie, minimalne pri kazdodennej jazde A – B e-upom ak zaroven by bol realne dostupny (nizka spotreba/vaha by nekladla sialene naroky na spotrebu elektriny a nutnost 22kW v kazdom stlpiku).
Aspon mne to v tej chvili tak pripadalo realne, ked som to videl a realne sa snazil predstavit sam seba.
a tak dnes som nasiel
a tak dnes som nasiel normalne predajny aj e-up (v Porche) za 24000 euro.