Cílová cena pro Model 3: mezi $30 000 a $40 000

Magazín Economic Times aktuálně uskutečnil rozhovor s Jay Vijayanem. Ten zastává v automobilce Tesla Motors vysokou pozici vrchního informatika. Řekl mimo jiné, že důležitým novým trhem bude pro Teslu také Indie.

Takhle nějak by mohlo vypadat logo elektromobilu Tesla Model 3
foto: kdwag

Levný elektromobil Tesla Model 3 byl původně cílen na cenu kolem $35 000 bez dotací (v přepočtu asi 750 000 Kč). V rozhovoru pro Economic Times aktuálně Jay Vijayan upřesnil, že automobilka v případě Tesla Model 3 cílí na cenu mezi $30 000 a $40 000.

„Indie je obrovský potenciální trh, ale potřebujeme proto mít dostupnější a ekonomičtější auta,“ řekl doslova Vijayan. Klíčem by podle něj měla být státní, resp. vládní podpora, podobně jako v , kde je každý elektromobil dotován federální dotací $7500.

Problémem jsou také importní cla. Podobně jako v Číně jsou totiž v Indii velmi vysoká. Vijayan naznačil, že Indie by byla ideální místo pro stavbu podobného provozu jaký je v Nizozemsku – tedy kam se budou vozit rozebrané elektromobily a budou se tam kompletovat.

V současné době prodává Tesla své elektromobily Model S v Japonsku a Číně. Indie je další potenciálně velmi lukrativní trh. Na druhou stranu, narozdíl od dvou už zmíněných zemí trpí Indie vážnými nedostatky v oblasti infrastruktury, socioekonomické nerovnováhy a minimální informovanosti.

9 komentářů u “Cílová cena pro Model 3: mezi $30 000 a $40 000”

        1. e-golf sa minimalne na
          e-golf sa minimalne na Slovensku predava za 30000 euro a je normalne dostupny (kupitelny). Ten je kategorie oktavie.

          Ked som bol nedavno v bratislavskom zavode vw, mali vsade male parkoviska a pri nich po 1 az 3 male stlpiky s elektrinou pre nabijanie (neviem co to bolo asi 230V) a popichane tam mali elektricke e-up vw na ktorich tam jazdia (okrem spusty inych nie ev).

          e-up napriek tomu nie je realne kupitelne iba „v reklamnej ponuke“.

          Az budu vsetky drobne a mestske (pri bytovkach) parkoviska posteklene 1 – 3 stlpikmi aspon ako som to videl vo vw zacne to byt trochu zaujimavejsie, minimalne pri kazdodennej jazde A – B e-upom ak zaroven by bol realne dostupny (nizka spotreba/vaha by nekladla sialene naroky na spotrebu elektriny a nutnost 22kW v kazdom stlpiku).

          Aspon mne to v tej chvili tak pripadalo realne, ked som to videl a realne sa snazil predstavit sam seba.

Napsat komentář