Tesla chce co nejdříve začít v Německu vyrábět elektromobily Tesla Model Y. Tamní byrokracie ovšem tomuto záměru příliš nepřeje.
foto: Tesla
Stavba Gigafactory Berlin jde Tesle dobře od ruky. Tesla ji chce mít hotovou co nejdříve, aby mohla začít evropský trh zásobovat elektromobilem Model Y a případně i evropskou verzí Tesla Model 3. Problém jsou papíry, povolení, jednoduše tamní byrokracie.
Méně než tři měsíce před plánovaným zahájením výroby v „Giga Grünheide“ totiž Tesla stále nemá finální povolené, které je potřebné pro rozjetí výroby. I proto Tesla údajně oficiálně tyto povolovací procesy označila za „obzvláště nepříjemné“.
Na druhou stranu, částečně může být chyba na straně samotné Tesly. A to zejména díky četným změnám a úpravám projektu, které místním braniborským úřadům průběžně zasílá. Podle jednoho německého novináře Tesla neustále přemýšlí „out of the box“, což, přeci jen, pro naše severozápadní sousedy není úplně běžný styl myšlení. Natožpak pro tamní úřady.
Tesla je zvyklá chovat se velice agilně, a to jak z domácí prostředí kalifornského Silicon Valley, tak i z dravě komunisticko-kapitalistického prostředí dnešní Číny. Tam se jí podařilo vybudovat továrnu Gigafactory Šanghaj a spustit v ní výrobu během zhruba jednoho roku.
Těžko může Tesla čekat, že se jí to samé podaří také v Evropě, natožpak v Německu. Například i konkurenční automobilce BMW trvalo vybudovat a spustit továrnu v Lipsku celkem čtyři roky. Pokud se to ale Tesle přeci jen podaří, bude to jen další důkaz o tom, že nová generace továrníků je tu.
Prozatím to vypadá dost nadějně. Na místě už s nainstalovaly minimálně dva gigapressy, najímají se první zaměstnanci. V první fázi se tam má vyrábět až 10 000 elektromobilů Model Y týdně. Celkem by mohla zaměstnávat až 12 000 lidí!
Nevím,proč si stěžují, i tak je to raketové tempo. Kdyby
Nevím,proč si stěžují, i tak je to raketové tempo. Kdyby stavěli v ČR tak ještě ani nezačali kácet ten les.
Optimisto. Tady by se ještě pořád Bureš hádal s
Optimisto. Tady by se ještě pořád Bureš hádal s Chlamáčkem, kdo tu Teslu přivede. A Falmer jim do toho házel vidle.
rozdíl posedu na zadních sedačkách:
BMW
rozdíl posedu na zadních sedačkách:
BMW M3
https://www.youtube.com/watch?v=8iyGYTVKJtU&t=397s
TM3
https://www.youtube.com/watch?v=7Ww-VlucEWc&t=1328s
TMS
https://www.youtube.com/watch?v=wRMeFj49V-M&t=781s
Nevím jak v Americe, tam jsem zatím nedojel, ale v Evropě
Nevím jak v Americe, tam jsem zatím nedojel, ale v Evropě problém nemám.
To je problem cele prebujele evropske legislativy. Kdyz vam to
To je problem cele prebujele evropske legislativy. Kdyz vam to v prubehu projektu nevyhovuje, tak je proste nejlepsi to zmenit uz v pruhebu a na to nikdo neni pripraveny. To vidim kazdy den na novostavbe.
Off…Německo kupuje služební EV avšak minimálně Teslu..
Off…Německo kupuje služební EV avšak minimálně Teslu..
https://efahrer.chip.de/news/deutschland-kauft-elektrodienstwagen-doch-tesla-ist-aussen-vor-die-gruende_104529
Co Se Skrývá Uvnitř Gigatovárny TESLA Za 4 Miliardy
Co Se Skrývá Uvnitř Gigatovárny TESLA Za 4 Miliardy Dolarů
https://www.youtube.com/watch?v=8m2M_S3OPaQ
Hyundai IONIQ 5 – světová premiéra 2021 | Electro Dad # 185
https://www.youtube.com/watch?v=uVbYYiaf8J8
Off… hororový trip důchodců s ID3
Off… hororový trip důchodců s ID3
https://www.businessinsider.de/wirtschaft/mobility/fahrt-eines-rentner-paares-mit-dem-id-3-durch-frankreich-i/
Samozřejmě je to problém, ale hlavní je na straně
Samozřejmě je to problém, ale hlavní je na straně důchodců (vybitá baterie po 178 km je nesmysl), něco je tam špatně a pak klasický francouzský bordel.
No, když jsem viděl ten oser s nabíjením VW v Americe na
No, když jsem viděl ten oser s nabíjením VW v Americe na síti vybudované VW, kde Mustanga nabili bez problémů a jejich vlastní ID.3 si ani neškrtnul… Něco shnilého bude v království vlčím.
Když dva dělají totéž, není to vždy totéž.
Když dva dělají totéž, není to vždy totéž.
Me se to zda trochu divne. Ve Francii je nabijecka takrka na
Me se to zda trochu divne. Ve Francii je nabijecka takrka na kazdem rohu. Navic tolik nabijecek mimo provoz je trochu zarazejici. Tak treba dalnicni nabijecka „Aire Ecot“ uvadi pouze typ 2 a Chademo. CCS tam vubec neni. Nekde asi udelali malou chybicku pri planovani. Navic mohli nabit z typ 2 a nebylo by nutne bloudit. Vse je nejak podezrele.
Aha, clanek vysel puvodne v casopise Focus. Je to jeden z nejvic nepratelskych casopisu k EV.