Tesla si kvůli pomalému povolování Gigafactory Berlín stěžuje na německou byrokracii

Tesla chce co nejdříve začít v Německu vyrábět elektromobily Tesla Model Y. Tamní byrokracie ovšem tomuto záměru příliš nepřeje.

Gigafactory Berlín roste jako z vody poblíž vesničky Grünheide asi 30 km východně od Berlína.
foto: Tesla

Stavba Gigafactory Berlin jde Tesle dobře od ruky. Tesla ji chce mít hotovou co nejdříve, aby mohla začít evropský trh zásobovat elektromobilem Model Y a případně i evropskou verzí Tesla Model 3. Problém jsou papíry, povolení, jednoduše tamní byrokracie.

Méně než tři měsíce před plánovaným zahájením výroby v „Giga Grünheide“ totiž Tesla stále nemá finální povolené, které je potřebné pro rozjetí výroby. I proto Tesla údajně oficiálně tyto povolovací procesy označila za „obzvláště nepříjemné“.

Na druhou stranu, částečně může být chyba na straně samotné Tesly. A to zejména díky četným změnám a úpravám projektu, které místním braniborským úřadům průběžně zasílá. Podle jednoho německého novináře Tesla neustále přemýšlí „out of the box“, což, přeci jen, pro naše severozápadní sousedy není úplně běžný styl myšlení. Natožpak pro tamní úřady.

Tesla je zvyklá chovat se velice agilně, a to jak z domácí prostředí kalifornského Silicon Valley, tak i z dravě komunisticko-kapitalistického prostředí dnešní Číny. Tam se jí podařilo vybudovat továrnu Gigafactory Šanghaj a spustit v ní výrobu během zhruba jednoho roku.

Těžko může Tesla čekat, že se jí to samé podaří také v Evropě, natožpak v Německu. Například i konkurenční automobilce BMW trvalo vybudovat a spustit továrnu v Lipsku celkem čtyři roky. Pokud se to ale Tesle přeci jen podaří, bude to jen další důkaz o tom, že nová generace továrníků je tu.

Prozatím to vypadá dost nadějně. Na místě už s nainstalovaly minimálně dva gigapressy, najímají se první zaměstnanci. V první fázi se tam má vyrábět až 10 000 elektromobilů Model Y týdně. Celkem by mohla zaměstnávat až 12 000 lidí!

12 Comments on “Tesla si kvůli pomalému povolování Gigafactory Berlín stěžuje na německou byrokracii”

    1. Me se to zda trochu divne. Ve Francii je nabijecka takrka na
      Me se to zda trochu divne. Ve Francii je nabijecka takrka na kazdem rohu. Navic tolik nabijecek mimo provoz je trochu zarazejici. Tak treba dalnicni nabijecka „Aire Ecot“ uvadi pouze typ 2 a Chademo. CCS tam vubec neni. Nekde asi udelali malou chybicku pri planovani. Navic mohli nabit z typ 2 a nebylo by nutne bloudit. Vse je nejak podezrele.
      Aha, clanek vysel puvodne v casopise Focus. Je to jeden z nejvic nepratelskych casopisu k EV.

Napsat komentář