Elon Musk se aktuálně podělil o jedinečné foto. Jsou na něm vidět dva tahače Tesla Semi, které převezly baterie z Gigatovárny do Fremontu.
foto: Elon Musk
Vzdálenost mezi továrnou Tesla v kalifornském Fremontu a gigatovárnou Tesla nedaleko Rena je 430 km. Právě tuto vzdálenost – tam a zpět – aktuálně absolvovaly elektrické tahače Tesla Semi.
Tesla už dříve jasně řekla, že prvním zákazníkem, který využije elektrotahače Tesla Semi, bude právě ona sama. Elon Musk zase dříve připustil, že logistické náklady dopravy komponent mezi oběma provozy jsou „gigantické“.
Dokonce uvažoval o tom, že by mezi oběma továrnami prokopal tunel s pomocí své nové společnosti The Boring Company a v něm vybudoval systém Hyperloop. Prozatím se ale nejspíš spokojí se svými vlastními elektrokamiony.
Tesla
Tesla Semi
https://www.youtube.com/results?search_query=Tesla+Semi+
Ty baterie v návěsu byly nabité a Semi je použil aby dojel.
Ty baterie v návěsu byly nabité a Semi je použil aby dojel.
nééblázni, baterky byly právě že vybitý aby byl lehčí
nééblázni, baterky byly právě že vybitý aby byl lehčí a dojel 😉
Super, máme tu v diskusi nové postavy, které neprudí a
Super, máme tu v diskusi nové postavy, které neprudí a jsou ftipné 🙂
Me nekdo tvrdil ze plne nabita tesla je tezsi nez vybita. Nevi
Me nekdo tvrdil ze plne nabita tesla je tezsi nez vybita. Nevi nekdo co je na tom pravdy? Muzou neco vazit ty elektrony? Ptam se vazne.
Ano, je to tak. Byl o tom před pár lety pořad v Meteoru.
Ano, je to tak. Byl o tom před pár lety pořad v Meteoru. Stejně jako je prý měřitelný rozdíl prázdné a plné paměti (třeba u mobilu).
Jako že pět voltů váží víc než tři volty ?
Nebo jsi
Jako že pět voltů váží víc než tři volty ?
Nebo jsi to myslel z legrace ?
Nene, vážně to vysvětlovali a nebylo to na apríla. Ale
Nene, vážně to vysvětlovali a nebylo to na apríla. Ale bližšího vysvětlení už schopný nejsem 🙁
Chcete link na MIT studii o účinnosti staniolový čepice
Chcete link na MIT studii o účinnosti staniolový čepice nebo manuál k Blackbirdu? 😉
nech toho, zase tu budeš za nevzdělanýho ignoranta 🙂
nech toho, zase tu budeš za nevzdělanýho ignoranta 🙂
Ty se bojíš, že tomu nebudeš rozumět :))))
Ty se bojíš, že tomu nebudeš rozumět :))))
Dokonce byli vědcVi, kteří vážili duše. Dali
Dokonce byli vědcVi, kteří vážili duše. Dali umírajícího na přesnou váhu a když zemřel, jeho hmotnost klesla o duši, která mezitím směřovala do nebe, nebo jinam.
Já si trochu pohrál s čísly, je to středoškolská
Já si trochu pohrál s čísly, je to středoškolská fyzika. 85kW/402V baterie Tesly S (to mi řekl Google) má 211 Coulombů. To je 1.31987E+21 elementárních nábojů/elektronů. Elektron váží 9.1E-31 kilogramů, což dává po vynásobení výsledek, že plně nabitá baterka Tesly S P85 je o cca 1.2 mikrogramu těžší než baterka vybitá. Je to málo, ale měřitelné.
Takze upla pitomina to neni. a muj typ na elektrony byl
Takze upla pitomina to neni. a muj typ na elektrony byl dobry.
Dekuji.
No, uplna pitomina to neni v tom smyslu, ze jste zapremyslel a
No, uplna pitomina to neni v tom smyslu, ze jste zapremyslel a na rozdil od spousty lidi tady mate znalosti. Vloudila se vsak drobna chybicka do logicke uvahy a ta tedy je nespravna.
Mne vyšlo 4,32miligramu. Coulomb je 1A za sekundu. Tak by sa
Mne vyšlo 4,32miligramu. Coulomb je 1A za sekundu. Tak by sa to malo vynásobiť ešte 3600, alebo som niekde urobil chybu?
Nie je to správna úvaha, lebo elektróny v batérii sa
Nie je to správna úvaha, lebo elektróny v batérii sa nemôžu hromadiť. To by sa z batérie stával záporne nabitý predmet a po čase by začal iskriť (blesky).
Vychádzal by som skôr zo slávnej Einsteinovej rovnice E=m.c*c. Podľa toho vychádza úbytok hmotnosti 3,4 mikrogramu.
Celkový el. náboj Q=I*t. 85kWh batéria dokáže pri napätí 402V dodávať prúd I=211A počas jednej hodiny (P=U*I), teda Q=211*3600=0,76MC. To odpovedá 4,75E24 elektrónom a teda celkovej pretečenej hmotnosti 4,3E-6kg. Lenže tie elektróny tam nezostávajú a druhým vodičom v nabíjacom kábli putujú preč (jednosmerný prúd DC).
Myslim, ze ve vasi uvaze je logicka chyba. Energie se ziskava
Myslim, ze ve vasi uvaze je logicka chyba. Energie se ziskava pohybem elektronu, nikoliv jejich spotrebovani. Pocet elektronu je tedy konstani.
No pokud budem chapat system jako uzavreny a nedochazi k vymene elektronu mezi okolim, coz u chemicke reakce mozna muzeme, pak rozdil mezi nabitou a nenabitou, tedy stavem, pred tim, nez probehla chemicka rekce a pote je dan rovnici E=mc2. Takze, ano rozdil je, ale sakra maly.
Ted se divam, uz to tady nekdo psal.
Ted se divam, uz to tady nekdo psal.
Malý rozdíl ve váze je i mezi zapsanou jedničkou a nulou
Malý rozdíl ve váze je i mezi zapsanou jedničkou a nulou ha pevném disku 😉
Kolega jednou počítal kolik disků musí mít IBM server abychom mohli iniciovat změnu z 0 na 1 a posunout oběžnou dráhu Země 😀
Nenechte se nachytat, mě to taky nějakou dobu vrtalo.
Nenechte se nachytat, mě to taky nějakou dobu vrtalo. Elektronů je pořád stejně, jenom jsou na nižší, nebo vyšší energetické hladině podle toho, jestli jsou na katodě (vybitá) nebo na anodě (nabitá). Musíte ne to jít relativisticky e=mc2. Tj. 85kWh = 306MWs, tj. 306MJ / 299 792 458 ^ 2 m/s = 3.40470917152407240245e-9g. To jest asi 3,4 nanogramu.
Tak a ted at to někdo porovná s nádrží benzínu, který váží asi 50kg. To jsou pořád řeči, že je baterka těžká. 🙂
Nižšie to spočítal Tom. Myslím, že to bude správne 3,4
Nižšie to spočítal Tom. Myslím, že to bude správne 3,4 mikrogramu a je to pre teslu 85D.
90PJ alebo 25TWh energie predstavuje 1kg hmoty.
Počítal jsem to ještě jednou je to zaokrouhleně 4^10-9g,
Počítal jsem to ještě jednou je to zaokrouhleně 4^10-9g, to je opravdu mili – mikro – nano(!sic) – piko… pro 100kWh (360*10^6J) a 300 mil. metrů/s. Je to obvyklá chyba. Rychlost světla je tak astronomická, že se běžně udává v km/s. Pro výpočet je potřeba použít hodnotu v m/s. Tj. 300*10^6 m/s na druhou.
P.S. Když Bůh tvořil fyzikální zákony, tak si dal záležet že? V jednom nanogramu je 25KWh. 🙂
Lahko si mozes vygooglit, ze 25TWh enrgie sa rovná 1kg
Lahko si mozes vygooglit, ze 25TWh enrgie sa rovná 1kg akejkolvek hmoty a z toho mi vyplýva, že 25GWh=1g, 25MWh=1mg (alebo 0,001g), 25kWh=0,001mg (alebo aj 1 mikrogram) Takže pre 100kWh je to 4 mikrogramy (nie nanogramy).
Ak je tvoj výpočet správny, tak sa mýlia všetci ostatní, nie len ja.
elektróny by pribudli (stúpla hmotnosť) iba v prípade
elektróny by pribudli (stúpla hmotnosť) iba v prípade jednopólového nabíjania – iba jedno lanko smerom do auta a žiadne von, aj žiadne vodivé spojenie s okolím.
pretože je pri jednosmernom prúde tok tam i späť.
pri striedavom prúd osciluje v fázovom i pracovnaom vodiči tam/späť v súlade so sieťovým kmitočto a k tomu pribúda „zem“.
Nevíte někdo kolik udělali šulibrci trojek za únor? Už
Nevíte někdo kolik udělali šulibrci trojek za únor? Už by se to mohlo vědět.
Tesla dává čísla vždy jen za celá čtvrtletí.
Tesla dává čísla vždy jen za celá čtvrtletí.
2 485
odhad prodejů od
2 485
odhad prodejů od https://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
Díky za tabulku. Když se dívám na to jak málo vyrobili S
Díky za tabulku. Když se dívám na to jak málo vyrobili S a X není to steašný propad vůči minulosti? Předtím dělali v roce 2017 kolik S a X? Tak 60tis,ne? A ktomu se vůbec neblíží v těchto dvou měsících. Nebude to trošku problém?
No odroloval jsem stránku s tabulkou a výsledky v prvních
No odroloval jsem stránku s tabulkou a výsledky v prvních dvou měsících měli tedy 2017 výrazně lepší než teď po roce. Asi S a X už tolik netáhne.
Každopádně prodeje elektromobilů stagnují. Když sečtu
Každopádně prodeje elektromobilů stagnují. Když sečtu první dva měsíce 28500 vůči 23500 za 2017 a odečtu cca 4500 za model 3. No stagnace jak prase.
Nekoukejte jen na tabulku a přečtěte si to celé, pokud
Nekoukejte jen na tabulku a přečtěte si to celé, pokud vás to zajímá hlouběji. Máte tam odpovědi na všechny vaše otázky. Třeba nižší čísla jsou teď mimořádná hodně kvůli náběhu výroby nového Leafa, odstavení výrobní linky modelu S a X…
Ono je vždy něco….nedělají vůbez bezbaterkový Ioniq
Ono je vždy něco….nedělají vůbez bezbaterkový Ioniq jen pár kusů výsměch s 28kW v roce 2018. A Bolt je taky skoro kusovka na to jak je dlouho vyráběn. Prostě stagnaci neokecáš. Uvidíme jak moc to odvětví T3 v průběhu roku vytáhne, neb ostatní jsou v prdeli.
Tohle mi nepřijde jako stagnace (globální
Tohle mi nepřijde jako stagnace (globální údaje):
2014->2015 +71,6 %
2015->2016 +41,3 %
2016->2017 +57,8 %
2017->2018 +60 % (odhad analytiků)
To vše při růstu celého segmentu aut 3 % ročně.
Rozumím, statistika je krásná věc s těmi cca 50 procenty
Rozumím, statistika je krásná věc s těmi cca 50 procenty ročně doženou fosily tak v roce 2045. Pokud to teda nebudou dohánět opěvovaným Ioniqem. Aspoň mám víc času tu T3 omrknout a promyslet.
Pri rustu 50% by se za 18 let, tedy o 10 let drive nez
Pri rustu 50% by se za 18 let, tedy o 10 let drive nez “prorokujes” prodalo cca 1.1 MILIARD BEV a to prosim jen v DANEM roce 🙂 kumulativne bysme se na 1 miliardu BEV (tedy cca tolik kolik je dnes čmoudu) dostali za tak cca 15 let.
50% rust ale nevydrzi na tak dlouhou dobu, odhadem bude mezi
50% rust ale nevydrzi na tak dlouhou dobu, odhadem bude mezi 2019-2025 opravdu velky skok v radu set procent, to az najedou na BEV i dalsi automobilky jako VW, BMW, Mercedes, Volvo a dalsi, a pak to uvadne na kuprikladu +8-10% rocne
Ano, stejne jako netusis jaky bude rust za 15let(urcite min
Ano, stejne jako netusis jaky bude rust za 15let(urcite min nez 50%) , netusis jaky bude za 3 roky (treba bude mnohem vic nez 50%). Proto jedine co muzeme s jistotou tvrdit je, ze nemas pravdu zepri rustu 50% jaky je nyni, dosahneme parity s ICE v roce 2045.
Ta řada je malinko jinak a vychází to víc. Pokud budeme
Ta řada je malinko jinak a vychází to víc. Pokud budeme brát tu tabulku insideevs, že za rok 2017 se prodalo HEV,PHEV a BEV 1.2 mil, tak BEV tvoří necelou polovinu (zatím). Tedy miliarda BEV to nebude.
1.2, 1.7, 2.6, 4.4, 6.6, 9.9, 15, 23, 34, 51, 76, 114, 171, 256, 384, 576, 864, 1300 milionů aut.
Ja bral statistiky odsud:
Ja bral statistiky odsud: http://www.ev-volumes.com/country/total-world-plug-in-vehicle-volumes/
Global plug-in vehicle deliveries reached 1 223 600. These include all BEV and PHEV passenger cars sales, light trucks in USA/Canada and light commercial vehicle in Europe. 66 % of sales were pure electric (BEV)
Tedy BEV se prodalo 800k, pak to vychazi jak sem psal.
S a X jsou momentálně vyprodané skoro na půl roku
S a X jsou momentálně vyprodané skoro na půl roku dopředu. Důvodem poklesu je odstavení jedné výrobní linky (mají tedy jen jednu místo dvou) a přesunutí maxima kapacit na rozjetí výroby Modelu 3. I díky zefektivnění výroby je očekávaný pokles výroby S a X jen 10 %.
Tabulku za 2017 máš hned pod tou letošní 🙂
Tabulku za 2017 máš hned pod tou letošní 🙂
Samozřejmě že tyto vozy je kategorie která se co nevidět
Samozřejmě že tyto vozy je kategorie která se co nevidět vyčerpá, normálni lidi na to nemaj. Je to jak se supersporty…. Desítky kusů prodejů v republice.Az se to začne otáčet do špatných čísel… Němci to koupej 🙂
Zapomínáte, že Model S a X je na konci svého obnovovacího
Zapomínáte, že Model S a X je na konci svého obnovovacího cyklu. Čeká se na facelift.
Teslu Model 3 v Ženevě
Teslu Model 3 v Ženevě !!!
auto.cz/autosalon-zeneva-2018-tesla-model-3-je-to-sampion-v-hledani-alternativ-119879
konečně něco ke čtení 😉
Nějak té fosilní hantýrce nerozumím. Co je samočinná
Nějak té fosilní hantýrce nerozumím. Co je samočinná převodovka? „Za volantem naleznete jen dvě páčky – jednu na blinkry a světla, druhou pro volby samočinné převodovky.“
Na Autoforu si ty jelita zase pletou elektromotory s
Na Autoforu si ty jelita zase pletou elektromotory s diferenciálama. :)))
Málo místa vzadu, hmm, smutné.
Málo místa vzadu, hmm, smutné.
ále jo Elonoj to pálí
ále jo Elonoj to pálí 😉
youtube.com/watch?v=tBiUkiic_cI
… narozdíl od manenažerstva ostatních automobilek hlavně těch evropských kašparů co se umějí akorát vižn do kamery :)))))
Jen čekám kdo prohlásí že ty baterie v návěsu byly
Jen čekám kdo prohlásí že ty baterie v návěsu byly nabité a Semi je použil aby dojel :))
Asi jste se dočkal, viz komentář od
jogurtu
Asi jste se dočkal, viz komentář od
jogurtu