Tesla ohlásila pokles příjmů, ale i překvapivý zisk; Tesla Model Y přijde dřív

Finanční výsledky společnosti Tesla za třetí čtvrtletí letošního roku přinesly dvě překvapení: pokles příjmů, ale zároveň nemalý zisk.

Výroba elektromobilů Tesla Model 3 v nové Gigatovárně 3/Gigafactory 3 v čínské Šanghaji
foto: Tesla

Tesla hlásí celkové příjmy za 3. čtvrtletí 2019 na úrovni $6,303 mld. O čtvrtletí dříve to bylo $6,350 mld. Mezičtvrtletně jde o 1% pokles, meziročně ale dokonce o 8%!

Jiné je to se ziskem, Tesle se tentokrát podařilo dosáhnout čistého zisku $143 mil. Dvě předchozí čtvrtletí přitom měla ztráty $408 mil., resp. $702 mil. O rok dříve ovšem hlásila zisk $311 mil.

Aktuálního zisku se podařilo dosáhnout zejména díky Tesla Model 3.

Gigatovárna 3 v Šanghaji vyrostla prakticky z ničeho během pouhých 10 měsíců.

Gigatovárna 3 v Šanghaji vyrostla prakticky z ničeho během pouhých 10 měsíců.
foto: Tesla

Velké cíle má Tesla s novou Gigatovárnou 3 v čínské Šanghaji. Tamní výrobní linky by měly začít chrlit až 150 000 elektromobilů Tesla Model 3 ročně. Továrnu se přitom podařilo vybudovat během pouhých 10 měsíců s náklady o 65% nižšími, než výrobní linky pro Model 3 v USA. V současné době se čeká už jen na vládní povolení, aby se mohla rozjet výroba.

Za poslední čtvrtletí Tesla dodala 97 000 aut, vyrobila jich 96 000. V současné době probíhá v továrně ve Fremontu instalace výrobních linek pro Tesla Model Y, která jde lépe, než se čekalo.

Výrobní linky už jsou připraveny a vyrábějí první testovací kusy

Výrobní linky už jsou připraveny a vyrábějí první testovací kusy
foto: Tesla

Zahájení výroby crossoveru Model Y, který je založen na Tesla Model 3, se proto očekává už do léta 2020 namísto podzimu 2020. Už příští měsíc navíc chce Tesla odhalit nový pick-up truck, který Elon Musk nyní přezdívá „Cybertruck“.

Zároveň má už příští rok začít omezená výroba plně elektrického tahače Tesla Semi. Ten byl představen už v roce 2017 a od té doby je jeho uvedení na trh stále odsouváno.

Čínská verze elektromobilu Tesla Model 3

Čínská verze elektromobilu Tesla Model 3
foto: Tesla

Za uplynulé čtvrtletí Tesla nainstalovala 477 MWh bateriových systémů a její solární divize vyrostla o 48 %. Už zítra má Tesla představit solární střešní tašky/solární šindele V3.

Zároveň Tesla intenzivně pracuje na přípravách své evropské továrny, kde se bude vyrábět, podobně jako v Číně, Tesla Model 3 a Tesla Model Y.

tisková zpráva

217 Comments on “Tesla ohlásila pokles příjmů, ale i překvapivý zisk; Tesla Model Y přijde dřív”

  1. TSLA jsou akcie na min 5-10 let, člověk musí být
    TSLA jsou akcie na min 5-10 let, člověk musí být připravený, že to nemusí vyjít. Na druhou stranu pokud vyjde vše tak jak Musk plánuje, zisk může být pohádkový. Já mám nakoupeno již od roku 2016 🙂 $X XXX XXX
    Good luck, longs!

  2. Tesla čelí další žalobě, specifické kliky Modelu S prý
    Tesla čelí další žalobě, specifické kliky Modelu S prý zavinily smrt řidiče

    https://www.auto.cz/tesla-celi-dalsi-zalobe-specificke-kliky-modelu-s-pry-zavinily-smrt-ridice-131779

    https://nypost.com/2019/10/24/dad-died-in-burning-tesla-because-its-futuristic-doors-wouldnt-open-lawsuit-claims/

    pěkně zbytečná smažka

    https://www.youtube.com/watch?v=fvYfnbxUCzI

          1. slabý přitlač 😉 smutnou pointou toho zveřejnění je že
            slabý přitlač 😉 smutnou pointou toho zveřejnění je že ač se Skový kliky serou už dávno a ve velkým tak dozvídáme se vo nich až když se něco fakt podělá a ještě k tomu vod cizáků. Zdejší hybridí společnost jaksi zklamala, příliš moc přicmrdávačů i tezlích držhubů 😉

        1. když máš zataženou kličku kerá vůbec zatažená být
          když máš zataženou kličku kerá vůbec zatažená být nemusela tak se blbě votvítají dveře poslepu v těch pár vteřinách co ti hoří koudel u prdele 😉 jinak Skový kličky jsou jedny z nejvíc rozbíjejících se komponent…. to víš prototyp wrc nejel testován zaprovozu na králících :)) no uvidíme jak 3jkový protikliky třeba budou lepší ;))

    1. Františku, Františku 🙂
      Ešte nedávno si riešil poloosy,

      Františku, Františku 🙂
      Ešte nedávno si riešil poloosy, potom displej a teraz kliky a protikliky. Čo to bude nabudúce? :DD

      Tento smutný príbeh je samozrejme už dosť starý, ale to načasovanie žaloby vyzerá skôr na šorterov, pretože akcie Tesly v poslednom čase trošku stúpli, že?

      P.S. Za smrť toho vodiča si v prvom rade môže on sám alebo niekto, kto ho tam nasmeroval (ak existuje), v druhom rade tí policajti, pretože aj 10ročné dieťa vie, že okno sa dá rozbiť celkom jednoducho.

      1. nikoli, primárně za to můžou teslí kliky který tam v tu
        nikoli, primárně za to můžou teslí kliky který tam v tu dobu nebyly a měly být;) když to tesla neumí udělat pořádně tak to neměla dělat vůbec. dostala za káru zaplaceno, nefungovala, tak zaplatí, ízy 😉

        Tento smutný príbeh je samozrejme z letošního jara a ted se dovyšetřil a prokousal k soudu smůla 😉

        1. +1
          Přesně mám ten dojem. Ta mediální vlna odporu se

          +1
          Přesně mám ten dojem. Ta mediální vlna odporu se zvedá protože už to pro jejich ustálené pořádky začíná být problém. V tomto případě platí dvojnásob „Nehas co tě nepálí“. Kdyby to byla skutečně taková marginálie, jak se snaží tvrdit, tak by je to vůbec nevzrušovalo. Jenže on se jim ten fosilní svět hroutí pod rukama, a tak ze všech sil v médiích vykřikují, jak je elektromobilita k ničemu, a klidně si kupte ty naše spalovací popelnice – protože jinak jim tam zůstanou hnít v autosalonech a za pár let je budou moct jen odepsat jako neprodejný odpad.

              1. Jako že kupující ojetých vozů který dnes poptává 5 let
                Jako že kupující ojetých vozů který dnes poptává 5 let staré auto za 200-400 tisíc bude za 5 let poptávat elektrické auto za dvojnásobnout cenu s polovičním dojezdem a baterkama buď v už v druhé polovině záruky nebo i bez záruky (bežně 8 let nebo 160 000km) ?

                Troufám si tvrdit, že procitnutí u prodeje ojetých vozů se konat nebude.

                1. Takový kupující si bude především chtít koupit auto, se
                  Takový kupující si bude především chtít koupit auto, se kterým bude moct i do centra, za které nezaplatí při koupi raketu jako eko daň atd…

        2. V mainstreamu je to spíš děsivé téma – protože
          V mainstreamu je to spíš děsivé téma – protože přichází změny vynucené ne rozvojem společnosti, ale nastolené politiky a lobbisty – není lístku zpět a rozhodně to není domyšlený a promyšlený koncept a samozřejmě média toho využívají a dle hesla pokud z pozitivní zprávy neuděláš aspoň neutrální, z neutrální negativní a z negativní totální problém, tak to nevydávej řádně dmýchají vášně a přilévají olej do ohně

          1. no tak to nevím na cos koukal ale hlavní nasdaq tsla
            no tak to nevím na cos koukal ale hlavní nasdaq tsla zavírá 22:00 a jede áftrer až do 24:00 kdy tsla skončila na 306 😉 a šlo to postupně asi hodinu sis je mohl koupit v rozmezí 260až306 a to u nás 😉

            famerice dokonce koukám na cnbc jeli od jejich 16:51 (22:51) až do 20:00 (02:00) 😉

            https://www.cnbc.com/quotes/?symbol=TSLA

            za 4 minuty 16:51 / 16:55 to byl fofr ze zavíracích 254 na 282 a proto sem tak apleloval za čitelnou čtvrtletní zprávu v hlavičce formou tabulky a předchozími xQ pro rychlý porovnání to aby to našinec stíhal se ftom účetním bordelu zavčasu vyznat ;)))

    1. Môžeš, prosím, napísať prečo si sa tu s tým
      Môžeš, prosím, napísať prečo si sa tu s tým pochválil? Robíš nejakú súkromnú štúdiu o tom ako budú ľudia reagovať na primitívny post alebo čo tým vlastne sleduješ?
      To už sem môžeš písať aj to, že si bol na velkej. Tiež to tu nebude nikoho zaujímať.
      V poslednom čase sa mi zdá, že ti tvoja nenávisť voči Tesle a elektromobilite všeobecne, nerobí dobre. V minulosti si občas napísal inteligentný koment ale už dlhšie sa ti nejak nedarí.

      P.S. riťolezi, prosím, neodpovedajte. Ď.

  3. Vy se tady dobře řežete… Já teda na luštění
    Vy se tady dobře řežete… Já teda na luštění ekonomickejch věcí mám ekonomy… nicméně kdybych se řídil tím, co říkaj, už by jsme byli po smrti :)… Před měsícem jsem se rozhodl, že si koupím elektromobil… Jelikož mám skutečně špatnou zkušenost s MPO – díky jejich chybě jsme přišli o miliony a defakto nás a dalšíxh X desítek firem obrali, zařekl jsem se, že dotaci už nikdy… Poctivě jsem si sedl do všeho, co tu aktuálně máme, projel prolezl… Hybrida nechci ,neb je to složitý stroj a nedává mi smysl v kontextu budoucnosti… Elektriku si budu povětšinou vyrábět sám – Mám na střeše 15kWp panelů a hybridní elektrárnu od Studeru(fakleho :)), takže předpokládám, že březen-říjen to dobiju z ní… 4×3,6kWh Pylontech k tomu… jsem elektrikář – stavěl jsem sám a fakt za málo… nicméně… po usednutí do těch všech elektromobilů, prostě tesla model 3 – poměr cena výkon, pohodlí a technologie… absolutně vítězí… jsou prostě nejdál… a správně, jak zde bylo uvedeno… dokud jim lidi dají peníze a oni jim je dají, nikdy žádnej zisk nevytvoří… a já teď i chápu proč to ty „blbci“ lidi dělají… Musk je pro mě světlem v totálně šíleným korporátně-monetárním hnusu, kterej denně žijem… klidně, kdybych nebyl starej, pro něj půjdu dělat… 🙂 s radostí… takhkle to má vypadat… a čísla jsou až na druhém místě… a ještě pár let budou… takže já si ten jeho vehicle koupím, je skvělej… 🙂 a ano, bejt „KLASICKEJ“ burzovej investor, kterej nikdy nic nevyrobil, nikdy nic nevymyslel, pouze využívá dementní archaickej systém ,kterej všechny ty ,co pracujou okrádá, tak ano… nebude se mi ta zpráva číst dobře :)… alohaaaa

      1. Svatou trojici 🙂 Hele je to muj subjektivni nazor… Takze…
        Svatou trojici 🙂 Hele je to muj subjektivni nazor… Takze… Kona… mam 1,90m… vnitrni usporadani proste neni pro velke lidi :), kufr maly… Po jizdni strance – moc tam byli cejtit ty kila navic… technologicky… je to proste takovy archaicky plastovy vnitrek, ktery ve me nevzbuzoval dojem, ktery bych u elektromobilu cekal… pohon na predek… jinak dojezd v poho… nabijeni taky… ale kdyz si vezmete tu lepsi vybavu jste na skoro stejne cene jako u tesly… tempomat klasika… nic prevratneho… Pak Nissan LEAF… V tom jsem sedel v lete kdy bylo 30 stupnu… mel jsem ho na cely den… stalo se mi , ze jsem prijel k nabijecce a docela to auto stavkovalo(predtim jsme mu daval coud) – nabijelo 15kW, vic ani prd… problem pro me nejvetsi… manzelka rekla , ze designer byl … a ze to teda ne 🙂 a popravde uvnitr taky moc mista pro velkeho cloveka nebylo… No a Ioniq… design pro me peknej i zena by to prezila :), misto lepsi… ovladani zase takovy… ale jako jo… ale pro me proste ten dojezd je malo… zase cena zde byla pomerne dobre nastavena… ale my to chcem jako prvni auto a to v soucasne dobe nestaci – potrebuju spolehlive aspn 300km dojezd… kdyby ta baterka byla o par kWh vetsi, tak bych vzhledem k cene asi premyslel… adaptivni tempomat stejnej jako mam ted v subaru 🙂 autopilot tesly se v tomhle nedal s nicim porovnat i v zhledem k bezpecnosti apod… takze tak… nemam tolik casu na komplet recenze… a uz je to i nakej patek, ale tohleme utkvelo… v te tesle jsme mel fakt pocit, ze to je inovativni reseni, ktere s enekam posouva a ma potencial a take jsem mel uvnitr daleko lepsi pocit… a… na 1,9m dokonale sezeni… pohodlne paradni…no a ta appka… kterou se da skoro vse ridit…profily ridicu, odemykani mobilem…

  4. Jestli je Tesla v zisku nebo ztrátě nemá až tak moc
    Jestli je Tesla v zisku nebo ztrátě nemá až tak moc společného s tím, jak se jí daří. Spíš s tím, jak se jí daří utrácet. Pokles příjmů je podlě mě daleko více varovným signálem. Je nejspíš způsobený prodejem 3jek místo eSek a Xek. Navíc se na nás valí automobilová krize. Manažeři tvrdí, že za rok a půl bude nejsilnější a že dost pravděpodobně bude mít delší trvání.

    1. ano pokles příjmů je ten nejzásadnější údaj u
      ano pokles příjmů je ten nejzásadnější údaj u rozvíjející se firmy, důležitý bude ale delší časový horizont, pokud bude klesat až do začátku prodeje modelu Y je něco špatně, bude to ukazovat že tesla má pouze omezený počet svých zákazníků, navíc její modely nedávají moc logiku a navzájem si konkurují, s příchodem Y prakticky S a X nedávají smysl, jsou to vrcholy nabídky ale přitom ve všem zastaralé

      1. Kdyby se příchodem nového modelu snížily tržby, bylo by
        Kdyby se příchodem nového modelu snížily tržby, bylo by to na bankrot. Takže tržby zcela jistě vzrostou. Otázkou bude udržitelnost. Ta bude stále složitější díky konkurenci. Na trh teprve vstupují nejen ostřílení MAXIhráči, ale taky respektovaní menší – Např. Mazda MX-30, která jde tradičně proti proudu.

  5. RUNNER = TESLA RADEK HULÁN z ČEZka,
    ktorý v 90. a 00.

    RUNNER = TESLA RADEK HULÁN z ČEZka,

    ktorý v 90. a 00. rokoch kydal na Apple ako skrachuje a dnes je Apple väčší ako Microsoft.

    Čistý ekonóm nemá šancu posúdiť inovatívne firmy ako Apple alebo Tesla. Ľudí ako Steve Jobs alebo Elon Musk. Našťastie, že existuje USA, inak by sme tu mali už minimálne 5.svetovú vojnu.

    1. Tesla není Apple, stejně jako auto není telefon
      V americe

      Tesla není Apple, stejně jako auto není telefon

      V americe umí možná počítače a telefony ale rozhodně neumí auta a Tesla to jen potvrzuje

      Apple byla a je špička, od začátku nastavuje latku ve všech paramerech

      Tesla je jen průměrné auto které jezdí na baterky, nastavili latku možná v softwaru a pohonu ale v ostatních parametrech silně pokulhávají, stejně tak prodej a servis telefonů je něco úplně jiného než u aut

      nevím proč to tu všichni srovnávají tyto firmy, možná proto že elon se vzhlédl v applu ale jinak podobnost je tak akorát v počátečních dluzích, jinak jde o naprosto jiné světy a Tesla nebude nikdy to co apple

        1. A víte co je nejlepší, že i kdyby náhodou Tesla
          A víte co je nejlepší, že i kdyby náhodou Tesla zkrachovala (jakože se to nestane ani letos v listopadu ani příští rok v listopadu), tak ty auta co vyrobili a všechny ty baterky a solární panely to všechno už lidem zůstane. A ten obrovský dluh který Tesla má nebude platit ani Elon ani zaměstnanci Tesly, ten zaplatí maximálně akcionáři, kteří s tímto rizikem musí počítat. A navíc lidi mají peněz dost, centrální banky je tisknou jako o život. Takže za mě v klidu, dokud Tesla nemá problém s financováním dluhu, tak ať jede na plný plyn. Doufám, že příští rok vyrobí aspoň 750.000ks BEV a lidé budou stát fronty na model Y.

  6. Člověk si někdy klade otázku, jak se může být tolik
    Člověk si někdy klade otázku, jak se může být tolik lidí tak strašně mýlit o Tesle a Muskovi po tak dlouhou dobu. Když někdo tvrdil, že Tesla zkrachuje v roce 2012, tak jsem to chápal. Opravdu to tak vypadalo a pravděpodobnost přežití byla minimální.

    Ale když ti stejní lidé vidí rok co rok jak strašně moc se mýlili, tak mi zůstává rozum stát. Jak strašně moc podcenili Muskovy schopnosti racionálně vést firmu, inspirovat ty největší talenty v oboru a motivovat lidi k neskutečným výkonům.

    Každému, komu zůstala alespoň špetka zdravého rozumu musí být jasné, že Tesla nezkrachuje. Ani letos, ani příští rok, ani ten následující. A stejně se najdou spousty jinak chytrých lidí, kteří už shortováním Tesly prodělali tolik, že naivní vidina bankrotu Tesly je jejich poslední spásou před zhroucením osobních financí či spravovaných fondů.

    Tito lidé se uzavřeli do názorové bubliny podobně zoufalých jedinců. Pomocí blocklistů odfiltrovávají jakékoliv pokusy o racionální diskuzi a oponentní pohled na data. A jakékoliv finanční výsledky, které hrubě odporují jejich představě o zhroucení společnosti Tesla považují za zfalšované. Kolik z nich konečně vytáhne hlavu z písku a kolik setrvá až do hořkého konce.

    Tesla přežije, ale spousta jejich shorterů ne. Já jenom doufám, že v tom Runner nemá prachy.

    1. V roce 2018 sám Musk přiznal že byli těsně před krachem?
      V roce 2018 sám Musk přiznal že byli těsně před krachem? Přesto to ignoruješ, jako by se to nestalo. Tak jak můžeš zrovna ty psát o názorové bublině a odfiltrování oponentních názorů? Pamatuješ jak si mě minulý kvartál přesvědčoval že dosažená ztráta je vlastně zisk? Nejspíš už ne.

      To co s teslou bude neví naprosto nikdo. Pokud někdo tvrdí že Tesla zkrachuje a ty tvrdíš že dozajista nezkrachuje, není ve vašem tvrzení moc velký rozdíl. Snad jen v dosavadních výsledcích, které spíš jazýček vah přikládní k tomu že problém nastane. Ono teď tu jásáme že dosáhla zisk, ale bilance za letošní rok je -702, -408, +143 = ztráta 967 mil USD. Co přinese 4. kvartál se uvidí. Scénář vypadá podobně jako loni, dva kvartály zisk a pak obrovská ztráta.

      Jinak mám podezření že ti ty příspěvky dneska někdo píše, nebo to odněkud opisuješ. Zdají se mi zcela jiné než je u tebe obvyklé.

      1. Ano, pokud by v počátku roku 2018 Tesla nevyřešila
        Ano, pokud by v počátku roku 2018 Tesla nevyřešila problém s nájezdem výroby u Modelu 3, pak by zkrachovala, protože na něj vsadila úplně všechno. Ale ona ho vyřešila. A už je to rok a půl. Od té doby Tesla zaznamenala nesrovnatelný růst prodejů po celém světě a nárůst poptávky po svých produktech, kterým se nemůže pyšnit žádná automobilka. A i ty problémy prostě k Tesle patří. Jestli sis nevšiml, tak Tesla jede a roste na hranici existence od svého založení.

        To není tak že by nikdy neměla problémy. Ale to co definuje Teslu a Muska je schopnost problémy řešit a překonat. A tohle všichni ti analytici a rádoby odborníci zatím nepochopili.

        Vidět obří zisky Amazonu a vyvodit z toho, že Amazon nezkrachuje je snadné. Ale sledovat Teslu jak rok co rok bojuje o přežití a bez ohledu na šance vyhrává a válcuje konkurenci, to už chce opravdu mít schopnosti soudit. Člověk by čekal, že za ta léta se to už odpovědní lidé naučí. Že už to pochopí.

        Nikdo nikdy tě nepřesvědčoval, že ztráta je zisk. To sis jistě zase jenom něco popletl, ale na to už jsem si zvykl.

        A opět se dostáváme k tomu, že nechápeš jak funguje ekonomika firmy. Celoroční zisk pro Teslu není teď a tady podstatný. Pro ni je důležitý schopnost generovat peníze. A není to to samé. Dosaď si do vzorečku Free Cash Flow a dostaneš poněkud jiné čísla. Možná tě překvapí.

        A samozřejmě že to za mě píše někdo jiný. Konkrétně tvoje máma. Zmíním se ji, že sis všimnul.

      1. To je jasný Lubomíre, když s tebou někdo nesouhlasí, tak
        To je jasný Lubomíre, když s tebou někdo nesouhlasí, tak mu hned dáme nevábnou škatulku. A je to pak všechno hned snažší. To je taková základní poučka co se používá i v totalitních režimech.

        Já jsem ta vyjímka, takže za tu čest děkuju.

          1. Přesně, kdo chce, vidí tam cokoliv – hlavně to co tam
            Přesně, kdo chce, vidí tam cokoliv – hlavně to co tam není. Pokud je bývalé vlastnictví Tesly a M5 důkazem že chodím z práce do hospody a z hospody do práce, tak máš asi pravdu.

            Jinak jsem abstinent a v práci jsem nebyl tuším od roku 2011. Ale hlavně že sis ulevil. Já o tobě nic nevím a přišlo by mi blbý z tvého popisu věštit co seš zač a přisuzovat ti negativní vlastnosti, jen pro to že máš jinej názor. Tak hezkej den.

    1. Hochu ta firma je fakticky v bankrotu již několik let, to
      Hochu ta firma je fakticky v bankrotu již několik let, to že se stále nachází dárci kteří ji drží nad vodou je víceméně malý zázrak, Tesla stále funguje jako startup který potřebuje investory aby mohl fungovat, to nelze donekonečna, brzy již bude muset ukázat, že je schona se postavit na vlastní nohy a fungovat jako běžná automobilka. Celé je to jen o iluzi kterou Musk vytvořil, nyní přichází konkurence která nastaví zrcadlo a teprve ted se ukáže investorům jak na tom doopravdy Tesla je. Nissan, Hyundai, atd. nebyla ta pravá konkurence, už ted je vidět jak padají prodeje modelu X a S a nástupci v nedohlednu. V kategorii aut nad dva miliony model S v porovnání s Tacanem vypadá jako vtip a ani papírové předpoklady technických parametrů kdy měla být Tesla lepší celkem jednoznačně pohořeli takže asi tak, Musk je jen arogantní pitomec a je dost možné, že na toto právě Tesla dojede, myslí si, že jejich auta jsou bezkonkurenční a nepřekonatelná, vůbec si nepřipouští konkurenci, chová se jak malej fakan nic víc

      1. Já se obávám, že Tesla už je tak velkej start-up, že
        Já se obávám, že Tesla už je tak velkej start-up, že její pád by velmi ohrozil ekonomiku Californie a dopadl celosvětově….tzn, je takřka v situaci analogické k: půjč si milion máš problém, půjč si miliardu problém má banka.
        A reálné vyhlášení krachu Tesly by mohlo vést k velké ekonomické krizi minimálně u nezanedbatelné části scelosvětové ekonomiky – protože samozřejmě Start Upů na trhu nových technologií je spousta a do všech lejí investoři nemalé částky

  7. no tak účetní čísílka jako zisky samozřejmě nic moc
    no tak účetní čísílka jako zisky samozřejmě nic moc neznamenají 😉 to je jen voptická hra to když akcije byli dole tak je jasný nechtěli je ztrátou hupsnout ještě níž, ale potřebovali zadat důvod ke hře nahoru tak to tam namalovali 😉 bylo tam přeci i propouštění… Každopádně dílčí výsledky 3Q2019 svědčí o tom že Tesla zatím šlape, maká na tom a vypadá to celkem uspokojivě v rámci možností a budoucího růstu soudluzi 😉

    https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

    kupodivu tm3 de nedračku to jo i s tím tabletem místo palubovky i protiklikama ;)))

    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

    a TMY nadrženci co mají fkasičse 1,5mega už slintaj 😉

        1. Co se týče toho Summonu, tak to mě nepřekvapuje. Takových
          Co se týče toho Summonu, tak to mě nepřekvapuje. Takových videí ještě bude…

          Asi by vyčnívající kliky měly na aerodynamice nějaký vliv. Ani jeden z nás nedělal žádné testy, takže to bych nekomentoval. Tohle je naopak levné a chytré řešení pokud chceš mít zapuštěné kliky.

          Ale to stále nevysvětluje co ti na nich vadí. Vypadají jinak, ale tím to končí. Používají se snadno a vypadají dobře.

          1. V jednom testu se zmiňovali o těch klikách. Pokud jsem to
            V jednom testu se zmiňovali o těch klikách. Pokud jsem to správně pochopil, ze strany řidiče je potřeba kliku otevřít levou rukou – palcem zatlačit na pravou část kliky, levá pak vyjede a čtyřmi prsty pak zatáhnout kliku a dvěře se otevřou. Na straně spolujezdce to samé, akorát pravou rukou. Vše je to mechanické. Je to tak?

            Jediná výtka byla, že např. nejde dost dobře otevřít dveře na straně spolujezdce levou rukou a ze strany řidiče pravou, resp. je to takové „kostrbaté“. Když např máš v pravé ruce tašku a cheš ji dát dozadu na stranu spolujezdce.

            Ale to jsou asi jenom drobnosti a chtělo by to vyzkoušet v praxi a majiteli to určite vadit nebude, ten se tomu přizpůsobí za chvilku 🙂

            1. Nějak jsem nepochopil ten ergonomický problém.
              Je přece

              Nějak jsem nepochopil ten ergonomický problém.
              Je přece jedno které dveře otvírám kterou rukou…
              Když mám volnou levou ruku a otvírám dveře na levé straně auta, zatlačím palcem a zbylé prsty dávám shora, a když pravou, dám ji dlaní nahoru, zatlačím palcem a zbylé čtyři prsty dám kolem kliky zdola. Na druhé straně auta (tedy v tomto případ na pravé) je to jen obráceně. Pravou ruku dlaní dolů, a prsty shora, levou ruku dlaní nahoru a prsty zespodu.

              V čem vidíte ten problém?

              1. No právě to „dlaní nahoru“ přišlo v tom testu
                No právě to „dlaní nahoru“ přišlo v tom testu neergonimické, přirozenější je dlaní dolu, to znamená na levé straně použít levou ruku a na pravé straně pravou, oboje dlaní dolu. U klasické kliky to je jedno, není potřeba na nic zatlačit a tak je lze otevřít jednou rukou.

                PS:
                Nikdy jsem neotvíral auto tak, že jsem měl ruku „opačně“, dlaní dolu, proto mi to i mě přijde neergonomické, resp. minimálně neobvyklé. Ale jak píšu, majitel si zvykne.

                1. Tahací klička je bezproblémová shora i zdola, upřímně
                  Tahací klička je bezproblémová shora i zdola, upřímně ani nevím co je pro mě příjemnější…

                2. Jo, u tahací kličky je to jedno, není potřeba to
                  Jo, u tahací kličky je to jedno, není potřeba to zatlačení palcem. Ale i tak je to takové „spakruky“, jak říkají Slováci 🙂

                3. Nikdy jste neotvíral auto s rukou dlaní dolu???
                  Já třeba

                  Nikdy jste neotvíral auto s rukou dlaní dolu???
                  Já třeba Octavii jinak neotvírám. U všechna aut, to mají kličky „žlábkového“ typu se snad přirozeně zasouvají prsty shora… (i když pravda, logicky to jde i ze zdola).

                4. Ne, prsty dávám vždy shora, přijde mi to tak přirozené
                  Ne, prsty dávám vždy shora, přijde mi to tak přirozené 🙂

                5. Tudíž dlaní dolu… 🙂
                  Vložil/a Marek_, Čt, 2019-10-24

                  Tudíž dlaní dolu… 🙂

                  Vložil/a Marek_, Čt, 2019-10-24 10:59
                  ….
                  PS:
                  Nikdy jsem neotvíral auto tak, že jsem měl ruku „opačně“, dlaní dolu, proto mi to i mě přijde neergonomické, resp. minimálně neobvyklé. Ale jak píšu, majitel si zvykne.

                  Ale už se bavíme o naprostý marginálii, až kravině. 🙂

                6. Jo, tak koukám, že jsme se špatně pochopili, resp. jsem se
                  Jo, tak koukám, že jsme se špatně pochopili, resp. jsem se já špatně vyjádřil.

                  Samozřejmě, že přirozené mi přijde, když dávám prsty shora. A u Tesly 3 je to právě limitované tak, že pokud chcete dveře otevřít jednou rukou, tak kvůli té nutnosti nejdřív zatlačit palcem, musíte otevírat na levé straně levou rukou a na pravé straně pravou rukou. Jinak je to neergonomické. Kdežto u klasické kliky je to úplně jedno.

                  Tak snad se chápeme 🙂

                7. T613 se otevirala dlani nahoru (musela se mackat plocha vuci
                  T613 se otevirala dlani nahoru (musela se mackat plocha vuci protikusu a pak za oboje zatahnout, jenze protikus nemel vylis. Az ted jsem si to uvedomil, nikdy jsem to driv neresil a nikdo si pri nastupovani nestezoval.

                1. Jestli máš problém trefit se palcem do toho prostoru pro
                  Jestli máš problém trefit se palcem do toho prostoru pro palec aby sis neublížil, tak výtahy pro tebe musí být hotové peklo na Zemi.

                2. :)) to neukecáš 😉 řekni mi výhody těch chromovaných
                  :)) to neukecáš 😉 řekni mi výhody těch chromovaných tvarovaných protiklik a trefování palcem? proč tam jsou tak jak tam jsou?

                3. Je to designový prvek. Aerodynamický. Toť vše.
                  Je to designový prvek. Aerodynamický. Toť vše. Používají se snadno a nikdo kromě tebe s tím nemá problém.

            2. Ano je to plně mechanické. To co jste popsal je správný
              Ano je to plně mechanické. To co jste popsal je správný postup otevírání. Stačí na to jedna ruka. Samozřejmě lze dveře otevřít oběma rukama. Jenom to co jste popsal je nejjednodušší postup.

              A protože systém otevírání je mechanický, tak stačí zatlačit na správné místo pod klikou u „palcové“ části, tak jsem viděl otvírání dveří jednim prstem. Dokonce to někdo otevřel i prstem na noze 🙂

          2. levné a chytré řešení ??? si děláš srandu ne,
            levné a chytré řešení ??? si děláš srandu ne, chromovaná zapuštěná tvarovaná klika že je levná?? oproti plastovýmu výlisku s životností +30 let ??? :))) chrom ti sežete sůl 😉 takže blbost, naopak srrrt fšude chrom je úchylka posledních let a nedělá auto lepším. A aerodynamický odpor by to mělo +0,00000prd třeba ionic má rozumě normální kliky a taky jezdí 😉 houno, je to prdlý výstřelek Tesly a že to lidem vyhovuje není taky pravda. Jenže pokud totiž chtějí elektromobil od Tesly a to levný tak nemají na výběr a museli to prostě zkousnout… zatím ;)))))))))))

            https://www.youtube.com/watch?v=Z8Kzer_tqZo

  8. Tesla se hroutí.
    Tak jsem si udělal ranní kávu, s

    Tesla se hroutí.

    Tak jsem si udělal ranní kávu, s překvapením zaznamenal informaci o zisku, odignoroval články v médiích a stáhnul si report Tesly a už se tu půl hodiny chechtám.

    Až se média proberou, otevřou si ten report a podívají se dál, než za podstrčenou informaci o uměle vytvořeném zisku (opět stejný trik s přesunem výdajů, který Tesla využívá opakovaně), zjistí, že všechny ostatní údaje jsou doslova katastrofické a Tesla se po 6 letech růstu na dluh dostala do strmého propadu. Meziročně, tedy oproti Q3 2018 vykázala:

    Automotive revenues -12%
    Automotiv gross profit -22%
    Total gross profit -22%

    Jak je tedy možné, že formálně dosáhla zisku? Snadno, mezikvartálním přesunutím operating expenses (-16%) a capital expenditures (-25%). Ale to lze pochopit, nutně potřebovali alspoň jedinou “dobrou zprávu”. Protože i ostatní údaje ze zprávy jsou doslova děsivé.
    Solární business se doslova zastavil (-54%), prodeje Modelů S a X stagnují (-37%) a objevil se i propad prodejů Modelu 3, který je maskován rychlým růstem leasingu vozidel zůstávajících v majetku Tesly (+50%).

    Po šesti letech bezkonkurenčně nejhorší kvartál Tesly a jsem jen zklamaný, leč ne překvapený, že nemají koule to přiznat.

    1. No jo. Už je to tu – kolaps Tesly. Já vždycky věděl, že
      No jo. Už je to tu – kolaps Tesly. Já vždycky věděl, že se ta tvoje předpověď o bankrotu v listopadu musí brát vážně.

      Ale budou to mít teď hodně těžké, když mají zisk, pozitivní cashflow a rekordní množství hotovosti na účtech. To bude chtít kumšt udělat z toho bankrot 😀

        1. Ano, je to naprosto v pohodě 🙂
          Když postavíš továrnu o

          Ano, je to naprosto v pohodě 🙂
          Když postavíš továrnu o 65% levněji než minule a máš díky tomu nižší Capex, tak je to super. A když snížíš Opex na straně administrativy, servisu a restrukturalizačních výdajů, tak je to ještě více super 😀

          A automotive gross margin je nejvýše za 9 měsíců, protože Tesla optimalizavala výrobu. GM je mnohem výše než se předpokládalo a to i přes výrazné snížení ceny u M3 a nižší prodeje MS/MX, právě díky optimalizaci. Tesla je schopná prodávat svoje auta za nižší cenu s vysokou marží.

          Prodeje minulý rok byly ovlivněny především spuštěním masové výroby M3 té nejvyšší kategorie za velmi vysokou cenu. Nyní mají mnohem vyrovnanější a vyzrálejší portfolio. Proto pokles Revenue, ale díky optimalizacím výroby přesto generuje zisk.

          Další výrazný růst přijmů můžeš očekávat až s příchodem Modelu Y v létě příštího roku. S vyšší ASP a Gross margin.

          Jo a nesmíme zapomenout na aktuální spušťění čínské fabriky, která by měla chrlit 3500 aut týdně už v Březnu příštího roku. Takže Revenue nám poroste postupně. Jenom s příchodem Modelu Y to bude zase jeden hezký skok.

          1. Vidím, že postupně optimalizujete i tento příspěvek.
            Vidím, že postupně optimalizujete i tento příspěvek. Koukám že už jste si všimnul, že skutečně propad příjmů šest let neměli a větu o jeho rlstu smazal. Ještě chvíli počkám, jestli vymyslíte, proč to u firmy půjčující si na růst není katastrofální zpráva.

            A hlavně nezapomeňte zmínit, že Tesla je jako Amazon a dluhy a ztráta nevadí. Jo vlastně moment, on ten prosůstově orientovaný projekt Amazonu nikdy neměl propad příjmů, že? Tak nic no 😀

            1. On tam taky nikdy nebyl, to sis jenom blbě přečetl 🙂 Ale
              On tam taky nikdy nebyl, to sis jenom blbě přečetl 🙂 Ale máš pravdu, že jsem pár vět přeformuloval, právě aby jsi v tom neměl zmatek. 🙂

              A není to katastrofální zpráva už jenom z toho důvodu, že to dělají všechny automobilky. Možná i všechny firmy na světě. Rozsáhlé investice se běžně financují přes půjčky 🙂

                1. Tak to publikuj. Do toho 🙂
                  Ale komplet. žádný výňatek.

                  Tak to publikuj. Do toho 🙂
                  Ale komplet. žádný výňatek.

                2. S tímto hnupen nemá cenu diskutovat, ten je zamilovaný do
                  S tímto hnupen nemá cenu diskutovat, ten je zamilovaný do Tesly až po uši 😀 i kdyby sám Elon napsal, že krachuje tak on tu bude tvrdit, že je vše v pořádku a že je to jen obchodní trik 😀

                3. Runnere, přepl sis účet? 😀
                  Runnere, přepl sis účet? 😀

          2. Jenže chybí ti tam důležitá věc, tu továrnu nestaví
            Jenže chybí ti tam důležitá věc, tu továrnu nestaví Tesla, takže všechny tvé argumenty padají 😀

            s příchodem modelu Y může také nastat propad prodeje M3 a je to více než jisté, během příštího roku přijdou také další jiné automobilky se svými modely

            všechny tvé argumenty stojí na velmi tenkých nožkách hochu, sundej si růžové brýle

            1. Jako Tesla ji nestaví. Staví ji lidé. To máš naprostou
              Jako Tesla ji nestaví. Staví ji lidé. To máš naprostou pravdu 😀
              Ale jsou to lidé placení Teslou, na pozemku Tesly a výstavba je financovaná a vlastněná Teslou 🙂

              S příchodem Modelu Y nejenom že propad prodejů M3 může nastat, ale on i nastane. Minimálně dočasně. Ale to máš fuk, protože MY má vyšší prodejní cenu a přinese Tesle více peněz. To není jako když někteří lidé přesedlali z MS na M3.

              Krom toho celkové prodeje určitě vyrostou.

              1. za peníze které nejsou Tesly 😀 s výhledem, že prodeje
                za peníze které nejsou Tesly 😀 s výhledem, že prodeje stále porostou, ale prodeje rostou každý rok a zisk stále nepřichází a Musk stále slibuje, s tímto modelem se dostaneme do zisku, tak ne až s tímto modelem se dostaneme do zisku, ne až s prodejem Tesla Semi se dostaneme do zisku 😀 a ty a tobě podobní mu to stále žerou 😀

                Tesla se pohybuje na tenkém ledu, vždy ji táhne jeden model, nyní je to M3 zbytek je tragedie, doba modelu 3 pomalu končí, doba každého dalšího modelu však je kratší a kratší, nyní se upíná na model Y, ale co konkurence? Ostatní připravují desítky různých modelů a stačí jeden model který se stane bestselerem a Tesle to může podrazit nohy

                1. Peníze které nejsou Tesly 😀 Jo ten byl dobrej.
                  Jo a o

                  Peníze které nejsou Tesly 😀 Jo ten byl dobrej.

                  Jo a o konkurenci Tesly, která zadupe Muska do země se píše někdy od roku 2014. Nejméně.

            1. Solární business je pro Teslu jenom velmi malý koláč.
              Solární business je pro Teslu jenom velmi malý koláč. Baterky zase rostly a společně se solárama to byl meziroční finanční růst. A to takový že zisk stoupl o více jak 100 procent.

              Jo a nezapomínej, že Tesla dneska bude představovat novou generaci solárních systémů, která prodeje asi nakopne

                1. Taky je. Je to hlavní zdroj příjmů a zisků u Tesly 😀
                  Taky je. Je to hlavní zdroj příjmů a zisků u Tesly 😀

                2. 1. Tesla žádný zisk nikdy nevytvořila
                  2. Činnost

                  1. Tesla žádný zisk nikdy nevytvořila
                  2. Činnost ekonomicky ztrátová nedává smysl, bez ohledu na to jaké příjmy vytvoří

                3. 1. Normálně teď vytvořila. Teď. Jako že včera to
                  1. Normálně teď vytvořila. Teď. Jako že včera to zveřejnili a dneska je o tom tenhle článek. Jako fakt.
                  2. Prohlásil Runner o firmě, která roste rychleji než Microsoft ve svých nejlepších létech. A to je SW firma bez nutnosti vlastnictví továren.

                4. 1. zisk a ztráta se uzavírá a daní v rámci fiskálního
                  1. zisk a ztráta se uzavírá a daní v rámci fiskálního období. Vzhledem k tomu, že Tesla má roční fiskální období, sekundové, minutové, denní, týdenní, měsíční i čtvrtletní údaje jsou pouze informativního charakteru zveřejňované k ekonomickému zdraví firmy. Zisk nebo ztráta se ukáže až na konci fiskálního období.
                  2. firma, které klesají příjmy, neroste.

                5. 1. Roční zisk je roční zisk a kvartální je kvartální.
                  1. Roční zisk je roční zisk a kvartální je kvartální. Neboj, i ročního zisku se dočkáš. Dříve či později.

                  2. Myslíš ten meziroční propad příjmů o méně než 1 procento? 🙂

                6. 1. Ze zisku se platí daně. Dokud Tesla neodvedla daně ze
                  1. Ze zisku se platí daně. Dokud Tesla neodvedla daně ze zisku, nevytvořila zisk.

                  2. ta tabulka zas tolik sloupců nemá, určitě se v ní dokážeš zorientovat i ty. zkus to znova.

                7. Hehe netušil jsem že Trollove mají až tak nízké
                  Hehe netušil jsem že Trollove mají až tak nízké IQ…
                  Dobrá trollí poučka…. Dokud neodvedeš daň ze zisku tak nebyl vytvořen zisk…
                  Doporučuji navštívit DP… Snad to bude schopen vysvětlit i trollovi….

                8. Zdá se, že i přes to nízké IQ si na rozdíl od někoho
                  Zdá se, že i přes to nízké IQ si na rozdíl od někoho nepleteme meziroční a mezikvártální změnu.

                9. My o dani a zisku a troll o kvartálu…
                  Klasická trollí

                  My o dani a zisku a troll o kvartálu…
                  Klasická trollí klička

                10. Nickem TakyMartin zdůrazňované jedno procento není
                  Nickem TakyMartin zdůrazňované jedno procento není meziroční, ale mezi kvartální. Protože kouká do špatné části tabulky.

                  A ty vůbec nevíš, o čem je řeč, tak zase zalez pod svůj kámen. Ne, pošta ještě nepřišla.

                11. Dokud neodvedeš daň ze zisku tak nebyl vytvořen zisk…
                  O

                  Dokud neodvedeš daň ze zisku tak nebyl vytvořen zisk…
                  O tom je řeč…
                  Ale chápu, že tvůj trollí mozek nezvládá držet se tématu…
                  Naložil sis na svá bedra příliš..
                  Ale třeba sem zavítá účetní Joe a bude tak hodný, že ti polopatě vysvětlí, že tu jen plácaš nesmysly…
                  Jdu se mrknout do schránky jestli nedorazila ta pošta…

                12. Vecsina investorov zrejme vysledky povazuje za pozitivne, lebo
                  Vecsina investorov zrejme vysledky povazuje za pozitivne, lebo akcie TSLA po ich zverejneni vystrelili v aftermarkete nad 300.
                  Investori su ti na ktorych spokojnosti najviac zalezi. Ked sa onedlho rozbehne fabrika v Cine tak nebezpecenstvo bankrotu Tesly zase poklesne.

                13. Trolle, uvedomuješ si vůbec, že tady na Hybridu jen mrháš
                  Trolle, uvedomuješ si vůbec, že tady na Hybridu jen mrháš svým nezměrným talentem,…
                  Měl bys to dát dohromady s Viktorem nebo Radovanem, na Bahamách nebo v JAR by se ti určitě líbilo…

                14. Přes léto bývám na venkově a sousedi maj postiženého
                  Přes léto bývám na venkově a sousedi maj postiženého kluka, vlastně už chlapa. Vždycky si u tvých příspěvků na něj vzpomenu. Jediný co ho zajímá je pošta. Jediný co umí říct je: už přišla pošta? A říká to celej den, pořád dokola, protože na nic víc nemá. Je jako ty. Akorát ty máš v tý větě místo pošty trolly.

                15. Není nad to se po ránu krásně zasmát… Děkuji
                  Škoda

                  Není nad to se po ránu krásně zasmát… Děkuji
                  Škoda že mi to až nápadně připomíná jedno přísloví..
                  O potrefené huse…

                16. Což o to, ten kluk je taky pořád veselej. To už k tý
                  Což o to, ten kluk je taky pořád veselej. To už k tý jednoduchosti tak nějak patří. On si dokonce myslí že je pošťák, ty si zase myslíš že si lovec trollů. Mám soucit s váma oběma.

                17. Ty si zase lovec pedofilních potapěčů. :)))
                  Ty si zase lovec pedofilních potapěčů. :)))

                18. Ty k sousedovi už nemáš daleko. Ještě chvilku a budete si
                  Ty k sousedovi už nemáš daleko. Ještě chvilku a budete si rozumět. Vezmete se za ručičku a bude vám báječně.

    2. Každopádně nějaký „magor“ vyhnal cenu v závěrečce na
      Každopádně nějaký „magor“ vyhnal cenu v závěrečce na 310 (a já vůl jsem měl příkaz „jen“ na 290). Byla to jednorázová akce a tu vychytat bez online a čučení…

      Zajimavé je že Lynx tuto akci nezaznamenal, nebo ho mám blbě nastavený ?

                1. Elektřina byla dávno před naftou ale i před Sluneční
                  Elektřina byla dávno před naftou ale i před Sluneční soustavou a bude tu až Sluneční soustava zanikne. Co tam máš dalšího ajnštajne?

                2. Ale on hovoril o Tesle a to má pravdu. Akurát neviem na čo
                  Ale on hovoril o Tesle a to má pravdu. Akurát neviem na čo to bude dobré ?

      1. Určitě se tu mezi váma najde jeden chytrej člověk co těm
        Určitě se tu mezi váma najde jeden chytrej člověk co těm číslům rozumí a dokáže říct že se runner mýlí a proč. Nebo ne? Já těmhle číslům nerozumím a výstupy nedokážu moc posoudit. Je jasný že pokles tržeb je průser.

        Místo napadání runnera byste toho chytrýho člověka mohli najít ať se pro změnu něco zajímavého dozvíme.

            1. papouškujete tu pořád jen to stejné dokola, že
              papouškujete tu pořád jen to stejné dokola, že předpovídá konec Tesly a to je asi tak jedinná věta kterou řekl a u které rozumíte jejím slovům, dál nic, pusto prázno, vysmíváte se mu, že Tesla stále nekrachuje ale přitom svými směšnými plky děláte jen sami ze sebe hlupáky, Tesla nekrachuje ani nemůže když do ni vždy nalejou prachy jiní, žádná firma nekrachne at hospodaří sebe hůř když vždy přijde někdo kdo jí dá peníze, chápate to vůbec trochu? čísla hovoří jasně a ty jsou takové, že z dlouhodobého pohledu utrácí víc než vydělá, je to celkem jednoduché, majetek přitom nijak výrazně nezvyšuje, hodnota firmy roste pouze fiktivně, je to jen obří bublina, důvodem je, že se Tesla prezentuje jako něco vyjímečného jenže tato bublina splaskne až se ukáže, že jde o naprosto obyčejnou spíše podprůměrnou automobilku s několika fabrikama

              1. Ja bych to neviděl tak tragicky. Jsou firmy, které jsou
                Ja bych to neviděl tak tragicky. Jsou firmy, které jsou dlouhodobě ve ztrátě a navíc předpovídají, že dlouhodobě ve ztrátě budou a přesto fungují. Klasický příklad je třeba UBER.
                Tesla je v US aktuálně takový fenomén, že minimálně dalších 5 let nekrachne, protože pokud by to hrozilo, najde se spousta lidí, kteří jí pomůžou a ve výsledku je to také obrovský zaměstnavatel a v tuto chvíli už ho stát prostě nenechá zkrachovat v tom klasickém slova smyslu. Podobně jako němci nenechají zkrachovat VW i kdyby měl dluhy nevím jaké.

              2. Jasne, kopec ludi tam bude 15 rokov stale nalievat svoje
                Jasne, kopec ludi tam bude 15 rokov stale nalievat svoje prachy.

                A ano tato bublina praska uz 15 rokov. Priemerny clovek si z tejto vety vydedukuje o co ide. Pre mna su uz ludia ako runner na smiech pretoze sice hovoria ze pride apokalypsa ale vzdy termin posuvaju tak ako ten kazatel v USA. To aby si stihli preperi nakupit nove zasoby. A ano ona raz ta apokalypsa pride a aj Tesla skrachuje. Dovtedy moze shortovat napr. tych 100-200 rokov. Pocitam ze po Muskovej smrti to pojde dost dolu. Na rozdiel od runnera ludia ako Musk nieco vytvorili a to vytvorene sa uz da vidiet kazdy den na cestach a srat ho bude to, ze tych veci bude viac a viac.

              3. ja osobně moc nechápu, proč se tady někdo do krve hádá o
                ja osobně moc nechápu, proč se tady někdo do krve hádá o nějakých čísilkách. Jako elektrotechnikovi mi Mask splnil dětský sen o elektroautu na baterky, co si mohu sám doma nabít. A nějaké hospodářské výsledky (natož hodnota akcií) Tesly jsou mi ukradené. Pokud se mu plynule rozjede výroba v GF3, může si odfajfknout splněný druhý bod z jeho plánu =sériová výroba ještě ne lidového, už „normálního“ BEV auta. Bez toho bych si ho do smrti nekoupil. Dnes se zdá, že ta chvíle se bliží.

    3. : ) mě baví Vás číst, díky za to. Jenom ze zvědavosti:
      : ) mě baví Vás číst, díky za to. Jenom ze zvědavosti: jak se přesouvají operating expenses? Abych se taky něco naučil.

      A druhá zvědavost – komentáře na Hybrid.cz jsou předpokládám Vaše hobby. V jakém oboru jinak podnikáte? Nevím, jak se zeptat, aby to nevyznělo jako výzva k bitce…mě to prostě jen reálně zajímá. Odkud máte většinu svých zkušeností, kde jste jako doma. Díky za zvážení odpovědi.

      1. Dobrý den,
        Opexové výdaje snadno přesunete mezi dvěma

        Dobrý den,
        Opexové výdaje snadno přesunete mezi dvěma kvartály tak, že posunete splatnost dodavatelských faktur. Čím větší míra outsourcingu, tím větší prostor pro optimalizaci máte.

        Moje aktivity jsou rozdělené – zabývám se poradenstvím a dodávkami technologií v oboru, který kombinuje oblasti práva, řízení a IT. V tomto oboru mám dvě firmy.

        Druhá část mých aktivit je zaměřena na technologický vývoj datově analytického systému / systému pro podporu rozhodování, jehož odběratelé jsou silové složky státu, výrobní a zpracovatelský průmysl (pharma, automotive a další), doprava, energetika a některé další. V tomto oboru mám podíl na třetí firmě.

        Třetí část mých aktivit směřuje do oblasti vzdělávání, kde kombinuji osobní zájem o biologii, přesněji genetiku, teorii her a simulace chování biologických systémů a vše co s tím souvisí, především opět specifickou datovou analytiku. V tomto oboru působím zcela neziskově. Nicméně všechny tři oblasti mají společné propojení.

        1. OPEX – jasně, díky.
          A děkuji za přehled, zajímavá

          OPEX – jasně, díky.

          A děkuji za přehled, zajímavá oblast. Těžko se mi představuje kombinace práva, řízení a IT ve druhé zmíněné oblasti oblasti (to právo nevím kam napasovat) tak se na doplnění zeptám: spíše čistě produktově (čisté BI nástroje nebo směrem ke controllingu a corporate perfornamce managementu), jako produkt + službu (Palantir, Stories a tak) a nebo něco úplně jiného?

          Každopádně ať se daří.

          1. BI vrstvu využíváme pro vytvoření a integraci metadat z
            BI vrstvu využíváme pro vytvoření a integraci metadat z mnoha rozdílných vstupů. Samotné query jsou pak dílem v BI, dílem ve specializovaných expertních systémech a nově pracujeme na AI modulu. Reporting vrstva pak má různé konzumenty, přičemž jeden směr by se dal přirovnat k CPM, nicméně jednotlivé KPI jsou hodně specifické, díky oblasti, do které míříme. Na konci z pohledu konzumenta je rozhraní decison support systému.

            Děkuji, nápodobně.

            1. Runnere a co někdy nastudovat historii. Třeba historie
              Runnere a co někdy nastudovat historii. Třeba historie kanalizace, průmyslová revoluce, technický pokrok, odsíření uhelných elektráren….. atd.
              Víš, že se v dobách minulých pouštěla odpadní voda na ulice, smrdělo tam spousta koní a spousta výkalů?? No a pak přišla nějaká epidemie. Ta se řešila.
              A dnes nám na ulicích smrdí spousta aut.Je to problém.Je to problém zdravotní. Neumíme vyrobit spalovací vůz, který by neměl výfuk. Filtry pevných částic jsou jen drahá ucpávka na motoru, kterou lidé nechtějí vyměňovat a platit. Lidé se stěhují do měst. Jak chceš udělat lepší a čistší svět bez elektromotoru? Ten jediný nemá emise. Je relativně jednoduchý a celkem spolehlivý.
              Když dnes lidé jedou do Chorvatska elektromobilem, jedou tu cestu asi o dvě hodiny déle. Kolikrát za život jedou takovouto trasu?? Dvacetkrát?? Čtyřikrát?? Ok bavíme se o ztrátě času osmdesáti hodin života. To jsou asi čtyři dny života. O kolik si lidé zkracují život, tím, že dýchají vzduch který dnes hlavně ve městech máme?? O pět let, o deset let?
              Můžeš si dnes koupit Škodu Superba, nebo trojkové BMW za 1,2mega, nebo Teslu 3 za podobnou cenu. Těch pět let života si nikdo z nás nekoupí. Myslím, že bude snadnější recyklovat baterii, než recyklovat plíce.
              Všechno není jen o číslech a návratnosti, zisku, nebo ztrátě. I první stavba kanalizace byla totiž na počátku velmi dlouho ztrátová. Tehdy jí dotovala města. Dnes nám ji na vesnicích dotují z fondů EU.

    4. Tak se podívejme na celý obraz a ne jen hodnoty YoY dané
      Tak se podívejme na celý obraz a ne jen hodnoty YoY dané neopakovatelnými událostmi ve Q3 a Q4 2018.
      Mezikvartální(!) skok v obratu Q2->Q3 2018 byl +70 % daný dodáním předražených TM3 (i o více než $10000 dolarů oproti stejnému typu nyní) nadrženým Američanům po několikaletém čekání a pokračujícím v Q4 kvůli poslední šanci na $7500 daňové úlevy. Jestli se nějaké kvartály dají označit za účelové (účelově ziskové), tak jedině Q3 a Q4 2018 a díky mimořádnosti situace je rozhodně nelze racionálně porovnávat jakýmkoli „klidným“ obdobím poté.
      Naproti tomu už je uplynulý kvartál zcela běžný, generovaný z drtivé většiny z běžných objednávek bez rezervací, aut za běžnou cenu, bez významných dotací na domácím trhu a se zcela vyrovnanou výrobou a prodeji.
      Obrat z aut sice klesl meziročně o 12 %, ale při snížení průměrné prodejní ceny o více než 24 %. A i přes toto snížení mají marži nižší jen o 3 procentní body, stále krásných 23 %.
      I na hrubém zisku vidím dost pozitivní věc a to, že již je netáhnou dolů ostatní segmenty, které jsou sice stále v mínusu (-31 mil. $), ale je to nejlepší výsledek snad od začátku převzetí Solar City a hrubý zisk se prakticky rovná zisku z automotive.
      A pokud se podíváme na to „formální“ dosažení čistého zisku, tak OPEX jsou nižší o 176 mil. $ meziročně (158 mil. $ mezikvartálně). Rozhodně ne všechno půjde na vrub „přesunům a odkladům“, ale i kdyby a odečetli bychom celou částku od zisku, tak se dostáváme do velmi malého mínusu, prakticky nuly.
      Ještě bych doplnil kvartální úroky z dluhů 185 mil. dolarů, nic strašného, co by se dalo označit za „dluhy je stahují ke dnu“.
      Jediné s čím souhlasím je přetrvávající pokles prodejů modelů S a X a již po několikáté za sebou jejich označení za nedůležité.
      Do budoucna tam ale žádný problém nevidím, zvlášť jestli začátkem roku spustí carsharing, což bude jen (již připravený) softwarový update a generování příjmu prakticky za nic.
      Na závěr si neodpustím rýpnutí – Jak to, že globální růst prodejů EV 1017->2018 +64 % (+790 tisíc) byl statistickou chybou, kde je procentuální vyjádření nesmyslné a mezikvartální růst TM3 na leasing +2176 kusů je najednou tak významné s nutností dát nálepku +50 %? 🙂

    5. Zajimave je ze jsme se asi oba divali na jina cisla:) jako
      Zajimave je ze jsme se asi oba divali na jina cisla:) jako nikdo nerozporuje ze Tesla klesly celkove prijmy – to se dalo kanibalizaci modelu S a X cekat, ale viditelne se jim dari i dost snizovat naklady… ano to mozne opticke snizovani opex, capex do dalsich obdobi tam asi je, ale pokud to delaji opakovane, tak prekvapive uz moc vyhody neziskaji ne? Tu je vas argument dost nevalidni a oba mame malo informaci o relevantnosti tohoto kroku. Ze prodali u modelu 3 co vyrobili je dobre info (a pokud se podari udrzet snizovani nakladu (coz by mohlo) a rust produkce tak to nevidim tak cerne). Jo vas leasing je vtipne maly v zakladu (takze rust je sice velky, ale furt je to zlomek).
      Ze jim klesl solarni business je pravda, ale taky rikaji ze bude novej model tasek, ktery snad pomuze a to ze baterky rostou na dvounasobek a myslim ze vzhledem ke kapacite je to nasobne vetsi bussines nez ty tasky nejak nevidite (43MW vs 477MWh).
      Takze shortujte dal (a jo myslim, ze po tom kratkodobem rustu je to relevantni, ale na sub 200 bych si nesazel).
      To ze klasicke automobilky maji velmi dobre propracovanou cenovou optimalizaci vim (videl jsem ve skodovce) a ze se tu blbe dobiha vidime vsichni. To ze Tesla je pomerne dost na limitu moznosti taky, ale tu caru vidime kazdy jinde.

      P.S.: jo a srovnavani s Q3/Q4 2018 je logicky omezeno specifickym tlakem na prodej na konci 2018

      1. S těmi FVE je to tak, že převzali hroutící se byznys od
        S těmi FVE je to tak, že převzali hroutící se byznys od SolarCity, který dosáhl dna minulý kvartál. Mezikvartálně skočili s FVE skoro o 50% nahoru. Nejspíše proto, že místo FVE se standardními panely začali konečně pořádně dodávat ty jejich solární tašky.
        Jen pro vysvětlenou, ukázalo se, že byznys se střešními FVE není vhodný pro velké firmy, úplně ho přebraly malé a střední firmy s lokálním působením. Prostě další řemeslníci.

    1. A víte proč?
      Protože rok se řeší pouze papírování,

      A víte proč?
      Protože rok se řeší pouze papírování, potom když tam konečně přijedou dělníci, tak se ozve nějaká neziskovka kvli nějaké kytičce. Soud vydá předběžné rozhodnutí o zastavení stavby, tak stroje zase odjedou.
      Pak se to bude rok tahat po soudech, neziskovka se několikrát odvolá aby nakonec prohrála (ale to nevadí, individua z neziskovy nic ze svého neplatí).
      Tak pak se konečně po 2-3 letech začně stavět. Mezitím inflace všechno zdražila, tak lávka stojí víc než bylo plánováno v původním projektu, takže se musí navýšit cena, protože jinak by nezůstal žádnej bakšiš na malou domu nějakému kamarádu.

      1. omyl
        1) říká se „ziskovka“
        2) tento problém nemají

        omyl
        1) říká se „ziskovka“
        2) tento problém nemají velké, západní korporace, jen střední třída, která se záměrně likviduje, protože tam je ta nejvyšší inteligence oproti podřadným „elitám“, které jsou jen napojeny na státní rozpočet, takže defacto vůbec nezdaněny

        tedy ne takový omyl, jen upřesnění detailu 🙂

Napsat komentář