Tesla nejspíš postaví svou evropskou gigatovárnu v Dolním Sasku

Tesla uvažuje o stavbě továrny v Evropě už několik let. Teď to konečně začíná vypadat, že se blíží finální rozhodnutí.

Gigatovárna 1 v nevadském Renu měla původně mít tvar diamantu a být plně pokryta solárními panely. Zatím ale není zcela hotová. Mezitím už Tesla dokončuje novou Gigatovárnu 3 v Šanghaji a plánuje další v Evropě.
foto: Tesla

Německý regionální list Nordwest Zeitung přinesl zprávu, že Bernd Althusmann, dolnosaský ministr hospodářství, už nějaký čas doprovází zástupce společnosti Tesla při obhlídkách vhodných lokalit. Obzvláště prý mají políčeno na jednu poblíž města Emden.

To se, jaká náhoda, nachází nedaleko hranice s Nizozemskem, kde má Tesla své hlavní evropské ústředí. Dále se uvažuje také o lokaci poblíž nedalekého Emslandu.

Podle Althusmann ovšem nepůjde o „evropskou gigatovárnu“ ve stylu Gigatovárny 1 v Nevadě, nýbrž pouze o továrnu vyrábějící elektromobily, nikoliv baterie. Tedy podobnou té, která se momentálně dokončuje v Šanghaji.

Nová evropská továrna Tesly by podle místního politika mohla vytvořit jeden až dva tisíce nových pracovních míst. Elon Musk už před pěti lety naznačil, že nová továrna nejspíš vznikne v Německu. Spekulace zesílily v průběhu minulého roku, kdy se souběžně hovořilo také o Nizozemsku.

Německé pohraničí mezi oběma zeměmi tak vypadá jako skutečně finální kandidát pro stavbu Tesla továrny v Evropě. Dle posledního dopisu akcionářům a následném konferenčním hovoru by mělo být jasno do konce roku.

Elon Musk také v minulosti hovořil o tom, že by mělo jít o továrnu vyrábějící jak samotná auta, tak baterie, takže tady je potřeba si na vyjasnění ještě počkat. Výroba by ale mohla začít už v roce 2021.

95 Comments on “Tesla nejspíš postaví svou evropskou gigatovárnu v Dolním Sasku”

  1. hele mám podnikatelský elektronápad:
    je potřeba vybudovat

    hele mám podnikatelský elektronápad:
    je potřeba vybudovat na vrcholu vysoký alpský hory pod hromosvodovým křížem zapuštěnou faradajovu klec s neprůstřelným prosklením kde by se turisti mohli bezpečně dívat bleskům do chřtánu a cestovat do jiných dimenzí 😉 Vodičem by faradajka měla napájet superkondenzátory místo solárů na GF4 😉 germán cálung

  2. nj to je tak když „velký“ germánský 4rce se elektro néce
    nj to je tak když „velký“ germánský 4rce se elektro néce tak musí tesla do germánije 😉

    Čína oznámila odvetná celní opatření 5 % až 10 % na americké zboží v hodnotě 75 miliard od 1. září
    a od 15. prosince Na americké automobily 25 % (+ 5 % na automobilové komponenty) naférovku a bez diskuze ;))

    https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/227819-cina-oznamila-odvetna-opatreni-na-americke-zbozi-v-hodnote-75-miliard-dolaru-mj-sazbu-na-auta-25

            1. A proč by tedy neměli platit clo, když výrobek opustí
              A proč by tedy neměli platit clo, když výrobek opustí FTZ?
              Žiju v domnění, že na díl dovezený do FTZ se clo neuplatní, zato na výrobek vyvezený z FTZ do Číny se clo uplatní.
              Tedy akciový propad Tesly společně s ostatními je logický.

              Otázka je, jaký smysl bude mít pro Teslu továrna ve FTZ a zda neudělali chybu, protože v Čínském daňovém prostoru by byla mnohem výhodnější.

              1. no je videt ze znas jen skratky a rad je pouzivas aby s
                no je videt ze znas jen skratky a rad je pouzivas aby s vypadal jako znalec, ale jiz nevis co se tam presne deje 🙂 ty zony tam jsou 4 a do roku 2020 ma byt v te zone cela Shanghai, cla a dane se tam resi jinak nez treba v Hongkongu a vesmes co tam neprojde tamnim pristavama nebo letistem, tak je daneno a cleno stejne jako ve zbytku Ciny 😉 po roce 2020 (tusim zari) se ma projekt FTZ v Shanghai prezkoumat, zda se podarilo do toho reginonu pritahnout dostatek investoru kteri by jinak sidlili v okolnich Asijskych centrech obchodu mimo Cinu 😉 je dost pravdepodobne ze model 3 ktery se tam ma vyrabet komplet se bude v Cine prodavat bez cel, minimalne v Shanghai urcite

                tak dopriste nastuduj jak v Cine funguji dane a cla 😉

                1. Promiň ale z toho co píšeš absolutně nic nezpochybňuje
                  Promiň ale z toho co píšeš absolutně nic nezpochybňuje to co jsem psal já.

                  Co znamená „je dost pravdepodobne ze model 3 ktery se tam ma vyrabet komplet se bude v Cine prodavat bez cel“? Jako jak pravděpodobné? Bude nebo nebude v režimu FTZ?

                2. ok takze nechapes jak ta zona v Shanghai ted
                  ok takze nechapes jak ta zona v Shanghai ted funguje

                  mimochodem ta tovarna neni primo v zone spadajici momentalne pod FTZ, tam by mela spadat az od 2020 kdys se ta zona ma rozsirit na celou Shanghai

                3. Ano, zkušenosti mám pouze se Singapurskou FTZ. Proto se
                  Ano, zkušenosti mám pouze se Singapurskou FTZ. Proto se ptám.
                  Ovšem nerozumím tomu, jak může být import z FTZ nezatížen clem. Protože to je základní princip FTZ.
                  Pokud tedy nechce Tesla produkty prodávat pouze v rámci FTZ.

        1. Tak ty uvaleny cla v Číně jsou zabijácký. Je to hrozný
          Tak ty uvaleny cla v Číně jsou zabijácký. Je to hrozný když Musk to rozjíždí a plánuje a politici mu do toho hodí vidle. Vyrábět T3 v Číně je už asi jediná možnost jak tam něco prodat. A není mi jasné proč nejde pořád naučit linky aby vyráběly víc modelu zároveň linka na S a X mu jede na jednu směnu to se v ekonomice musí projevit. Nastávají mu blbý časy, už neprodá všechno co vyrobi a všichni mu začnou ubírat z jeho podílu. Musí se holt dát do pickupu na to v Americe zaberou, a musí začít se Semi náklaďákem, ale tam žádný velký marže neudělá. Do toho začne recese a pokles prodejů aut, no moc mu nezávidím.

          1. Mě ty cla na Čínu přijdou fajn. Uvidí se kdo z toho vyjde
            Mě ty cla na Čínu přijdou fajn. Uvidí se kdo z toho vyjde jako vítěz, ale když se brzo něco neudělá, převálcuje Čína celý svět od kterého všechno zkopíruje. Považuju to za dobrý pokus.

            Úplně si nejsem jist že pickup jeho problém vyřeší. Předpokládám že u picupů převládají vlastnosti, které zatím elektro auto nemůže nahradit.

            1. Tak něco se musí stát, určitě to mají spočítaný. Ten
              Tak něco se musí stát, určitě to mají spočítaný. Ten deficit je hrozný, a Čína roste podle toho kolik nahrabe po světě. Jsem to zda se to vůbec v globální ekonomice dá vymyslet. Sankce padnou na obě strany. Ale je fakt že Čína zacina byt draha a je dost zemi co ji mohou nahradit. A ty pickupy, 90% lidí je používá v USA jako normální auto, to je Muskuv potenciál, ne ty co to mají jako hard pracovni auto a tahají tím naklady

                1. Takže Trump má pravdu, USA to odnáší, EU je zatím
                  Takže Trump má pravdu, USA to odnáší, EU je zatím kamarád, tak to musí odnést Čína 🙂 Dá se to i vysvětlit tak, že ty co jsou v minusu, tak si z nich někdo dělá koloniální zemi. My se plácáme kolem nuly, Slováci se stále více propadají do minusu.

                  Přebytek běžného účtu EU činil 210 miliard EUR u Spojených států a schodek 107 miliard EUR u Číny v roce 2018.

                2. Trump má možná pravdu s problémem, ale tarify a cla z toho
                  Trump má možná pravdu s problémem, ale tarify a cla z toho USA nepomohou. Jejich hlavní problém je v bidné kvalitě pracovní síly a v nadhodnoceném dolaru, kvůli ropě.

  3. Emden je vyborna volba pro vyrobu baterek. Offshore vetrne
    Emden je vyborna volba pro vyrobu baterek. Offshore vetrne parky vyrabi spoustu energie ktera se tezko dostava dal na jih, protoze stavba vysokonapetove trasy je fakticky zablokovana. Typicky nemecky pristup obyvatel. Vsichni chteji zelenou energii, ale prosim at neni zrovna v mem okoli. Baterkarna by ten problem vyresila a kecy o CO2 ruksaku by prestaly. Takze jen karosarna v Emden nedava smysl.

                1. No a nic. V případě čekatelů na TM3 už nadšenci
                  No a nic. V případě čekatelů na TM3 už nadšenci ochotní kupovat od překupníků a jezdit si pro auto do zahraničí tvoří výrazně menší skupinu, než tomu bylo dříve. Většina už jsou „normální lidi“ a ti čekají na oficiální cestu.

                2. Přesně tak, nevím proč jim to trvá tak dlouho
                  Přesně tak, nevím proč jim to trvá tak dlouho

                3. Protože jsme pro Muska nezajímavý. EV se tu kupuje minimum.
                  Protože jsme pro Muska nezajímavý. EV se tu kupuje minimum.

                4. Méně než v Rumunsku? Dokonce možná i Kazachstán bude
                  Méně než v Rumunsku? Dokonce možná i Kazachstán bude dřív než my.

                5. Nevím proč nezajímavý, každý auto se počítá a T3 se
                  Nevím proč nezajímavý, každý auto se počítá a T3 se zdá v Česku určitě alespoň 500rocne

                6. Srandisto 🙂 většina co ho chtěla, tak už má doma. Čekat
                  Srandisto 🙂 většina co ho chtěla, tak už má doma. Čekat 3 roky s penězma na účtu může jen cvok.

                7. Stejně mě fakt udivuji duševní pochody. Všichni kdo si z
                  Stejně mě fakt udivuji duševní pochody. Všichni kdo si z mých kamarádů skočili jako první do S ka tak splakali nad výdělkem. Nakoupili je cca po 2,7mil, svezli se tak max 100t někteří ani ne a prodávali to o cca 1,5mil levněji. To se teda vyplatí. Někteří to udělali znovu, koupili si inovovaný S ko co má už komplet asistenta a nebo se nechali zvyklat do nabudeny 4 kolky. Takže první kolo cca ztráta 1,5mil tj kolem 15kc/km a u někoho i kolo druhé, odešly poloosy ap. Znám dost lidí co čekali nebo čekají na t3, tím že nevstoupili ukvapene do těchto fázi tak ušetřili na t3 a pokud ty 2,7mil vhodné investovali tak ty prachy jenom rozmnožili. Patřím spis do druhe skupiny a po Citroenu czero mám nv200. Zatím mě nic nenutí jít do t3, čekal jsem až dostane kouli a teď si počkám v klidu na otevření konfiguarace pro ČR. Ale je to fajn a dobře, ať ty co nečekají zaplatí vývoj a vylepšení když to chtějí mít hned.

                  Takže si myslím že ty co ji chtěli ji mají, cca 50% lidí a zbývající půlka si v klidu počká. A další zájemci dobíhají, a podle toho jak Musk už uspokojuje poptávku tak se mu každá 500 aut z nějakého státu bude hodit.
                  Někde jsem viděl údaj ze jen v Praze by byl zájem o 800 T3, a pokud vím tak jich tam nejezdí zatím ani stovka

                8. Mě zas fascinují tvoje duševní pochody. Bez urážky.
                  Mě zas fascinují tvoje duševní pochody. Bez urážky.

                9. Tak to že mluvím o tom, že někteří lidi váhání a
                  Tak to že mluvím o tom, že někteří lidi váhání a čekají až bude ofigo prodej a servis vCR tak můj duševní pochody je více asi pravdě než tvé tvrzení že každý kdo chce T3 už ji má. Z mého okolí nikdo. Buď čeká a jezdí jiným elektrem, nebo šetří, nebo prodává S ko nebo fosila, u nabijeckyjsem ještě na T3 nenarazil a naposledy jsem ji viděl v Brne

                10. Já nikde nepsal že kdo chce tm3 ten už ho má.
                  Já nikde nepsal že kdo chce tm3 ten už ho má.

                11. Aha tak sorry ale já od začátku mluvil o T3 a ne o Ski ci
                  Aha tak sorry ale já od začátku mluvil o T3 a ne o Ski ci Xku, myslel jsem že píšeš reakci na mě.

                12. To psal Josef. Jinak v Německu počet skladových vozů
                  To psal Josef. Jinak v Německu počet skladových vozů roste. Takže možnosti jsou.

                13. No tak to je jenom dobře, přehoupne se rok a budou to rok
                  No tak to je jenom dobře, přehoupne se rok a budou to rok starý auta, takže zase levnější. A skladovky Tesla nemá ráda kazí ji cisla

                14. Vložil/a hybrid6, Pá, 2019-08-23 23:29
                  ….Krom toho kdo

                  Vložil/a hybrid6, Pá, 2019-08-23 23:29
                  ….Krom toho kdo Teslu chtěl, dávno si ji dovezl nebo nechal dovézt….

                  no comment 😀

                15. Myslel jsem že to psal Josef pár příspěvků zpět.
                  Myslel jsem že to psal Josef pár příspěvků zpět. Vlákno je tak dlouhé žr jsem si toto nepamatoval. Takže se omlouvám.

                16. To spíš je vidět etron a u Tesly superchargeru stojí 3ks
                  To spíš je vidět etron a u Tesly superchargeru stojí 3ks Tesla S kolem cca 1,2-,4mil s doživotním nabíjením zdarma a že by šly nějak na odbyt takto nejdou.

                17. Myslíš, že tím, že koupíš to auto u nás, bude cena
                  Myslíš, že tím, že koupíš to auto u nás, bude cena lepší? U EV cena padá sice pomaleji než u fosilních aut, ale padá rovněž. V Německu jsou Tesly taky za polovinu, zrovna tak to bude za 4 roky s TM3. Jsou to US auta se všemi nectnostmi, tedy otevřeš kufr a nasype se ti tam sníh, steče voda apod. To co v Kaliformii neznají, tak neřeší.

                18. To máš pravdu každý auto jde s cenou dolů, ale tím že
                  To máš pravdu každý auto jde s cenou dolů, ale tím že si počkám tak se už nějaké věci vylepšili, do kufru neteče, dostalo to závěsný, trochu se lepší cena, otevřeli tu servis, nemusím být se vším první – rád to přenechám mladším.

                19. Pravda udělali tam žlábek na vodu, sníh to ale nezadrží.
                  Pravda udělali tam žlábek na vodu, sníh to ale nezadrží. Zase prý teče občas střechou…

                20. No o další duvod si ještě počkat.
                  No o další duvod si ještě počkat.

                21. Přesně tak, bude spousta zajímavých evropských aut.
                  Přesně tak, bude spousta zajímavých evropských aut.

                22. Že u EV padá cena pomaleji než u fosilů jsem si také
                  Že u EV padá cena pomaleji než u fosilů jsem si také myslel, než nového IONIQa zlevnili o 200-300 tisíc. A celkově i na bazarech se EV prodávají o 100 a více levněji, než je inzerováno.

                23. Kamarád pracuje v bazaru aut po leasingu. Sem tam se objeví
                  Kamarád pracuje v bazaru aut po leasingu. Sem tam se objeví tesla S nebo X. Jednak to nejde moc na odbyt a cena za kterou se reálně prodá je o statisíce nižší než co je na cedulce. Naposled tam stálo sko 11 měsíců!!! Myslím že na nějaké soudy je brzo. EV je pořád rarita a jak se budou vyvíjet ceny se ukáže až jich bude jezdit více.

                24. Tady nejde o to, že je to EV, ale že MS/MX jsou prostě
                  Tady nejde o to, že je to EV, ale že MS/MX jsou prostě přiliš drahá auta na naše podmínky

                25. Mě to tak úplně nepřijde. Nová stojí do 3mil a ojetá od
                  Mě to tak úplně nepřijde. Nová stojí do 3mil a ojetá od milionu do dvou. V téhle cenové kategorii se tu prodá mrak aut.

                26. Ano, jsou to drahá auta a i jako ojetiny, resp. majitelé si
                  Ano, jsou to drahá auta a i jako ojetiny, resp. majitelé si myslí, že je prodají dráž než podobně velké a drahé spalovací auto. Jen nevím, jestli to odpovídá realitě.

                  Jinak, podobně velkých a drahých aut se prodává spoustu, v tom problém není. Spíš bych souhlasil s tím, že je problém v tom, že je to americké EV.

                27. Děkuji, že jste mě nazval cvokem 🙂
                  Děkuji, že jste mě nazval cvokem 🙂

                28. není zač 🙂 pokud opravdu čekáte s penezi na účtu a
                  není zač 🙂 pokud opravdu čekáte s penezi na účtu a ještě k tomu na TM3, tak klobouk dolů, vaše banka musí být nadšená.

                29. Jozef to tak určite nemyslel pretože cvok nie je ten, čo
                  Jozef to tak určite nemyslel pretože cvok nie je ten, čo čaká na TM3, ale ten čo na hybride zasiera diskusiu nenávistnými príspevkami proti elektromobilite. Každý vie koho myslím.
                  Ak už máte našetrené na trojku, tak si ju kúpite TU: http://www.teslabrno.com

                30. V roce 2018 se prodalo v čr 700 elektrických aut. Z toho 85
                  V roce 2018 se prodalo v čr 700 elektrických aut. Z toho 85 tesel. Takže 500 tesel 3 není nemožné, ale je to velmi nepravděpodobné. Dominoval golf od automobilky co tu skoro všichni nesnášíte.

                31. No s hybridama 1000ks, jak se vylepšuje dojezd tak hybridy
                  No s hybridama 1000ks, jak se vylepšuje dojezd tak hybridy odpadávají na úkor full eletrik.

                  Pokud to letos budou možná 2000 aut tak si myslím že T3 si své zákazníky najde, nevím zda 2020 třeba 500ks to bych se nevsadil ale bude to nějak tak. A VW si zase najde svý zákazníky, už aby to konečně bylo a začali to trochu vyrábět.

                32. Ať přemýšlím, jak přemýšlím, tak tam nevidím nic, z
                  Ať přemýšlím, jak přemýšlím, tak tam nevidím nic, z čeho bych mohl extrapolovat současnou poptávku po TM3.

                  Mě spíš překvapuje, že se tu loni prodalo >600 malobaterkáčů v ceně kolem milionu a to navzdory tomu, že se během několika měsíců budou k dispozici inovovaní korejci s 64kWh, „levné“ cityGo s větší baterkou a samozřejmě i TM3 s cenou velmi podobnou.

                33. Ted si vemte jak malé je to číslo, Nizozemí za to samé
                  Ted si vemte jak malé je to číslo, Nizozemí za to samé období 26 tis. elektroaut a mají necelý dvojnásobek obyvatel, proč by se tím Tesla měla vůbec zabývat, když se za letošek tady registrovalo nových 56 kusů Tesla aut?

                34. Například Portugalsko má stejně obyvatel jako ČR a je to
                  Například Portugalsko má stejně obyvatel jako ČR a je to chudší země než ČR a prodá se tam v průměru přes 300 TM3 za kvartál.

                35. HDP na obyvatele mají lehce vyšší a průměrnou mzdu mají
                  HDP na obyvatele mají lehce vyšší a průměrnou mzdu mají výrazně vyšší než u nás, ale to není jen o penězích, v menším Rakousku se prodává 10x více EV než u nás, protože ekologie je u nich velkým tématem. U nás jsou lidi velký konzervatisti, tady se nic velkého v elektromobilitě odehrávat hned tak nebude.

                  https://www.finance.cz/509221-prumerna-mzda-vyssi-nez-100-tisic-kc/

                  Ještě doplním, že ročně se prodává v Portugalsku celkově cca 10 tis. EV.

                36. v CR jsou lide ne konzervativni, ale opatrni na politicka
                  v CR jsou lide ne konzervativni, ale opatrni na politicka rozhodnuti, tak jako se zkurvilo v CR vse ohledne OZE, tak to same obcane CR nejak ocekavaji i ohledne elektromobility, a bohuzel politici jim v tom zatim davaji zapravdu i ohledne te elektromobility, od bordelu s parkovanim po Praze az po dotace pro podnikatele….mimo Prahu

                  kdyby misto tech nesmsylu dane finance pouzuili kuprikladu na obnovu odpocivadel ktere maji ve vlestnictvi, a na kazde takove odpocivadlo umistili treba 6 nabijecich stojanu po 150kW, tak by elektromobilite pomohli vic nez tim legislativnim bordelem co v tom nyni Cesti politici delaj

                  v CR elektromobilite pomuze az Skodovka, a to fakt nepisu ironicky

                37. Škodovka tomu pomůže, pokud dodrží svoje sliby, tedy auta
                  Škodovka tomu pomůže, pokud dodrží svoje sliby, tedy auta v cenách 420 tis. (Citygo) a 700 tis. (Vision), což ale moc dle cen ID3 nevypadá, ti taky slibovali ID3 v ceně diesel Golf.

                  Nabíječek je podle mě celkem dobrý počet na počet elektroaut, před 2 lety to byla tragedie. To že stát na elektromobilitu kašle, je druhá věc, on kašle i na lidi, tady platí vezmi co můžeš.

                38. nejvetsi vzpruhu „elektro“mobility ocekavam spise v oblasti
                  nejvetsi vzpruhu „elektro“mobility ocekavam spise v oblasti Superbu iV, sice jen plug-in hybrid, ale tohle auto bych rekl bude hodne oblibene u managementu firem kteri ted jezdi Superby vetsinou na naftu, tady cekam ten nejvetsi impulz a nejvetsi prodeje neceho co je elektrifikovane, byt je ta elektrifikace jen castecna

                  je to vesmes stejne jako postupovala Toyota, pomalu ale jiste, a Cesky zakaznik je rekneme v tomto obezretny a nerad meni neco na co je navyklej, zaroven ze zkusenosti z minula kdy politicka rozhodnuti zde prinesli v lidech spise odpor treba k fotovoltaice, bude ted hodne tezke aby stejny odpor ve verejnosti nenabudila i elektromobilita, v tom sirsim meritku, fandove se samozrejme odradit nenechaji

                39. Myslím, že PHEV ve firemním prostředí nefunguje, lidi
                  Myslím, že PHEV ve firemním prostředí nefunguje, lidi nemají žádný důvod auto nabíjet, aby ušetřili palivo, tohle opravdu ve firmách nefunguje.
                  Ohledně lidí se částečně nedivím, stát říkal kupujte el. kotle a přímotopy a pak zdražil elektřinu. Pokud ale někdo chce EV, aby ušetřil na palivu, tak bude hluboce zklamán, ceny budou do 2 let na úrovni 8-10 Kč/kWh na cestách, takže pokud někdo hodně jezdí, se spotřebou 16-18 kWh pak bude na spotřebě benzínového auta. Mastodonti se spotřebou 25-35 kWh ani nemluvím.

                40. S tou cenou, respekt. zdražovaním elektriny, máte pravdu,
                  S tou cenou, respekt. zdražovaním elektriny, máte pravdu, ale aspoň sa s tým elektro dostane do mesta. Sračkometa bude musieť odstaviť na periférii na záchytnom parkovisku a potom pekne MHD. A to už niektorých presvedčí 🙂

                41. A kdy to asi tak bude? Myslím ten zákaz spalovacích aut ve
                  A kdy to asi tak bude? Myslím ten zákaz spalovacích aut ve městě? Zatím to tak nevypadá, navzdory blbým kecům té politické mrtvoly Bursíka a jeho „vize“ ohledně Prahy 🙂

                  Jinak, třeba zrovna do Prahy se v pohodě dá autem. Ale i tak… teď v sobotu jsem potřeboval do centra, tak jsem zajel na P+R a pak metrem. Úplně dobrovolně, bez toho, aby mě k tomu někdo nutil. Protože zaparkovat v centru na 2-3 hodiny je dražší než parkování na P+R a lístek na metro.

                42. Je to hodně o myšlení lidí.
                  Blb na schůzce na Václaváku

                  Je to hodně o myšlení lidí.
                  Blb na schůzce na Václaváku (bohatý a chytrý majitel firmy) mně přesvědčuje, že on tím autem musí až koňovi pod ocas a jak je hrozné, že pod koněm není podzemní parking a ještě než se tu dostane zacpanou D1 a magistrálou…… No, dojel z Brna, takže pohodlně mohl vlakem a z 1.třídy vystoupit a procházkou přes park na Václavák dojít. Nebo metrem na Můstek, když nechce lézt do vedra či zimy. Ale to je prostě v hlavě těch lidí. Nechápal, že jsem z Ostravy nechal (elektro)auto zdarma v ceně jízdenky na nádraží v nadzemním parkingu a ve velkém koženém křesle v klimatizovaném vagonu Relax Regiojetu s obsluhou s jídlem pitím a wifi dojel pohodlně za 3 hoďky a zbytek došel pěšky za 10 minut z kopečka dolů. Za necelé 3 stovky. Je to v hlavách těch lidí…..

                43. Je to tak, za týden jedu z Prahy do Ostravy s kolegou, 2
                  Je to tak, za týden jedu z Prahy do Ostravy s kolegou, 2 zpáteční lístky za 2500 Kč, jsme trochu zmlsani.

                44. to ze to nefunguje neznamena, ze to nebudou kupovat, fungovat
                  to ze to nefunguje neznamena, ze to nebudou kupovat, fungovat to pak klidne muze zacit az to auto dostane druhej zivot pri prodeji z firmy

                  tam nejde ani tak o to jestli to funguje, ale aby se ty auta zacali prodavat a postupne se dostavali az do bazaru, to tvori pak ty cisla dobudoucna, protoze dalsi metou po IV bude elektromobil na bazi Superbu

                  ohledne te ceny elektriny, bude take zalezet i na cenach ostatnich paliv

                45. HDP na hlavu je prakticky stejné. HDP na hlavu podle parity
                  HDP na hlavu je prakticky stejné. HDP na hlavu podle parity kupní síly je u nás výrazně vyšší a hlavně naše HDP roste o dost rychleji.

                  Průměrná hrubá mzda v Portugalsku je nižší než v ČR. A to jak hrubá, tak čistá. Vyšší mají pouze minimální mzdu.

                46. Nenapadá mě proč roky čekat na oficiální cestu. Krom
                  Nenapadá mě proč roky čekat na oficiální cestu. Krom toho nikam jezdit nemusíš. Firmy ti model 3 rády dovezou až pod nos.

                47. Které firmy? Za jakých podmínek a s jakou přirážkou? A
                  Které firmy? Za jakých podmínek a s jakou přirážkou? A budou pak oficiálně první majitel se všemi platnými zárukami? A pokud jsem firma, mám pak nárok na dotaci? Já to nevím a vy nejspíš taky ne.

                48. Já to vím zcela přesně, ty firmy to sem dováží už rok,
                  Já to vím zcela přesně, ty firmy to sem dováží už rok, cena je včetně DPH, které lze odečíst a mají zkušenosti s dotacemi. Už jsem jednou sem dával jejich vyjádření, např. https://www.trendpark.cz/prodej/tesla-model-3/

                  Dotace má základní podmínku :
                  1) účetnictví a ekonomika aby Vaše firma splnila kritéria (my je např. nesplňujeme) auto nesmí být ani na leasing ani na úvěr,
                  2) 3- 5 let se nesmí prodat ANI HO NESMĚJÍ UKRÁST – JINAK DOTACI VRACÍTE

                49. Díky. Konečně kloudné info. Otázka je, jestli většina
                  Díky. Konečně kloudné info. Otázka je, jestli většina těch lidí, co čekají zapsaní v pořadníku, o takové možnosti tuší.

                50. Schvalne se zeptej Pepika, kolik tech TM3 si nechal pres ten
                  Schvalne se zeptej Pepika, kolik tech TM3 si nechal pres ten Trendpark dovest. Mozna se budes divit 🙂

                51. Nepotřebuji dovážet TM3, jen jsem se přeptal dovozců
                  Nepotřebuji dovážet TM3, jen jsem se přeptal dovozců např.

                  Děkujeme Vám za poptávku na vůz Tesla model 3 u naší společnosti.
                  Ano, model 3 jsme již dovezli a vyhráli jsme i několik dotačních výběrových řízení, která jsou nyní v realizaci. Odpočet DPH je samozřejmostí.
                  Pokud nám zašlete přesnou konfiguraci, rádi Vám vůz naceníme a dovezeme. Přeji Vám hezký večer a budu se těšit na naši spolupráci.

                  Aleš Blahůšek, DovezuAuto.cz

                52. Zase ten Pepa, desinformator na entou. Expert pres dovoz TM3
                  Zase ten Pepa, desinformator na entou. Expert pres dovoz TM3 🙂 Musim se jen smat.

                53. Přesně tak, bude to úplně stejné, jen bude vlaječka na
                  Přesně tak, bude to úplně stejné, jen bude vlaječka na webu, možná někdo čeká, že dostane fakturu od firmy Tesla CZ 🙂 Stejně to bude platit na německý účet a faktura dorazí e-mailem.

Napsat komentář