Tesla Model 3 bude mít nejvyšší kapacitu baterie pod 100 kWh

Elon Musk aktuálně na svém Twitteru potvrdil, že Tesla Model 3 bude mít maximální kapacitu baterie pod 100 kWh. Tu dnes Tesla nabízí u svých elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

Tesla Model 3 by mohl k prvním zákazníkům dorazit už koncem letošního nebo začátkem příštího roku
foto: Tesla Motors

Důvodem, proč Tesla Model 3 nenabídne baterii o kapacitě 100 kWh a větší je podle Elona Muska rozvor (2870 mm proti 2960 mm u Modelu S). V současné době u svých elektromobilů Tesla Model S a X nabízí Tesla kapacitu baterií 75 kWh, 90 kWh a 100 kWh.

Elektromobil Tesla Model 3 bude ale menší a nejspíš i výrazně lehčí než oba současné modely. Jeho baterie bude také proto využívat nových bateriových článků 2170.

Zároveň už dříve Elon Musk potvrdil, že baterie Modelu 3 bude naopak začínat na méně než 60 kWh (to je kapacita, kterou dnes nabízí např. Chevrolet Bolt).

Můžeme se tedy dohadovat, s jakou průměrnou spotřebou se Model 3 vytasí. Pro srovnání, Model S zvládá průměrně kolem 20-22 kWh/100 km, nový Hyundai Ioniq Electric nám v testu ukázal 14 kWh/100 km.

Tesla Model 3 má nabídnout minimální dojezd 344 km v reálném provozu. Auto bude představeno ve finální výrobní verzi nejspíš už v polovině letošního roku a do výroby by mělo jít na jeho konci.

Elon Musk

73 Comments on “Tesla Model 3 bude mít nejvyšší kapacitu baterie pod 100 kWh”

  1. Snad me mistni t-ultras nesezerou – neni to o Tesle, spis
    Snad me mistni t-ultras nesezerou – neni to o Tesle, spis takovy povzdech, jak „gumove“ nekteri novinari dokazou zachazet s pravdou… Z knizky o Muskovi (autor Ashlee Vance), poznamka pod carou cislo 55:

    Na jedne z dobijecich stanic Tesly se stejnosmernym proudem lze Model S za dvacet minut dobit na dalsich 240 kilometru jizdy. Pro porovnani: Nissan Leaf s maximalnim dojezdem 130 kilometru se dobiji az osm hodin.

    Ach jo…

  2. Off
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobil-od-s

    Off
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobil-od-skodovky-je-hotov-do-ulic-ale-nevyjede/r~90e83ca64ad211e494e8002590604f2e/?redirected=1486522738

    Videl jsem ho jet mestem (senzory gps atd..) na testovacich znackach tak uvidime:)
    Jinak prvni hybrid asi bude superb cili pasat GTE.
    A pak ma byt cisty EV od podlahy na te nove platforme.

      1. Ach jsi marnej pripad proc jsem ho tam asi daval!! Umis cist
        Ach jsi marnej pripad proc jsem ho tam asi daval!! Umis cist mezi radky?Pochop ze mam podepsany mlceni.To citi go jsem nefotil zadnej rozdil by jsi nezaznamenal. Kaban je hovado slysel jsem jak nalozil kolektivu pres vikend work a sel parit :)) a ty hnusy co patla..heh.

        1. Takže nějaký auto se prohání městem všem na očích a
          Takže nějaký auto se prohání městem všem na očích a tys ho nevyfotil protože si podškráb mlčení? Hm hm :)))
          A ani ho nemůže vyfotit nikdo jinej z MB, protože by mu starosta setnul hlavu :)))
          Jako pardon, ale mezi tvými řádky opravdu číst neumím. Snad někdo jiný tam možná dokáže vydedukovat ten umně skrytý návod na stavbu atomofky, ale já ne.
          Btw opravdu si tak naivní, že si myslíš že mě nějaký tvoje podpisy zabráněj v tom abych se zeptal? :)))

          Kabaňovi se nedivím že už ho to vazalství pro vylízanej Vlčí hrad nebaví a poslední 3 roky už ztratil motivaci a zápal. Taky bych šel radši kalit 😀
          Náhodou Superb je skvělej a to dokonce i ten prapodivně fijalovej, teď je ještě otázka zda i ta kvalita auta je solidní? Ale to já nemám možnost posoudit, jen sem slyšel že některý ty motory nepřežijou ani testování na vokruhu jak to s těma kurvitkama přepískli.

  3. Elon taky zmínil, že zdárně pokračují ve vývoji
    Elon taky zmínil, že zdárně pokračují ve vývoji baterkových tahačů a že jejich pickupy budou větší než 100 kWh baterku rozhodně pokračovat. A taky zmínil že jsou hlavně zavalení výrobou M3.
    Pár dní před tím zmínil, že auta budou mít konstrukční updejty každej rok, takže nedlouho po tom co vám auto dodaj už budete žarlit na lehce vylepšenej model 🙂

    1. gratuluji k objevu teplé vody – znáte někdo automobilku,
      gratuluji k objevu teplé vody – znáte někdo automobilku, která by měla nějaké auto bez provedení modelový rok? Většinou jsou právě proto nejlepší auta před ukončením výroby, která mají vychytánu řadu nedostatků

  4. Zrovna včera jsem tu zmínil důležitost pasivní
    Zrovna včera jsem tu zmínil důležitost pasivní bezpečnosti.
    Model S po srážce s naloženým náklaďákem pomohl zachránit další životy.
    Manželka řidiče řekla po nehodě: „Musíme koupit Teslu každému z rodiny.“
    Náklaďák je tedy slušně rozmašírovanej dokonce i kolo je vodělaný :O
    Řidič Tesly neslyšel prý žádné brždění ani kvílení gum, prej to do nich rovnou napalil.
    http://www.thedrive.com/news/7371/we-talked-to-the-tesla-model-s-driver-rear-ended-by-a-40-ton-semi

    Řidič to zhodnotil následovně: Kdyby jsme seděli v našem sporťáku, tak jsme mrtvý, kdyby v našem pickupu tak jsem zraněný, ale takhle jsme odešli po svejch s lehčím otřesem…
    Vždycky, když si kupuju auto tak si musím připomenout že si připlácim i za pasivní bezpečnost.

    1. Takže laik, který přežije havárii a bude tvrdit, že s
      Takže laik, který přežije havárii a bude tvrdit, že s jiným autem by to nedal, tak může shodit všechny inženýry a další, co se podílejí na vývoji bezpečnosti aut, protože on přece ví, že s jiným autem by to nedal? Tohle povídání je na úrovni Aeronetu, tyhle tvrzení nemají vůbec žádný racionální základ.
      P.S. Pro ty méně chápavé, co už žhaví klávesnici a chtějí na mě dštít síru, že jim pomlouvám jejich modlu Teslu… To není o tom, že bych shazoval pasivní bezpečnost Tesly, to je ohrazení proti tvrzení, že s jiným autem by ti aktéři nehodu nepřežili.

          1. Jo je to laik a jo je to jeho svědectví z reálný
            Jo je to laik a jo je to jeho svědectví z reálný události. A víš proč je to zajímavý, protože se s námi žádnej inženýr vo nic takovýho nepodělí. A víš proč ne? Protože se auta netestují na bourání zezadu, takže by nám sděloval jen to co myslí, nebo co by si přál, ale ne to co ví. Hlavně fest pochybují, že by se milej inženýr do toho auta posadil místo oskara :)))

            Jo řidič laik má nějakej laickej názor na svoje jiný auta, ale akorát ty z toho děláš hned aféru mezinárodního rozsahu a máš panický strach aby si řidičova slova náhodou někdo nevzal moc k srdci a nevydával to za vědecký atest :)))
            Vod tý doby co se slavní inženýři NASA pyšně domnívali, že se kus uvolněný polyuretanový izolace nemůže stát projektilem který prostřelí díru do nábězný hrany raketoplánu a kvůli tomu jim pak raketoplán shořel jak papírovej čert i s astronautama, nám všichni inženýři můžou akorát tak tento… 😛

            Jak už jsem psal, ten náklaďák je překvapivě hodně zdevastovanej na to že to picnul do hliníkovýho osobáku.

            1. Asi máme trochu jiné pohledy na situaci. Ten náklaďák mi
              Asi máme trochu jiné pohledy na situaci. Ten náklaďák mi nepřijde moc zdevastovaný. Že je vepředu zmuchlaný, to je v pořádku, je to deformační zóna a energie se musí do něčeho „převést“. Pokud by předek náklaďáku byl tvrdej jako ocel (aby se nezdeformoval), tak by to auto dopadlo mnohem hůře.

              Můžeš mi, prosím tě, ukázat, kde z toho dělám aféru mezinárodního rozsahu a z čeho jsi pochopil, že mám panický strach? Mě je ta nehoda u pr*ele, protože té výpovědi účastníků přikládám menší význam než Vy. Jednoduše proto, že když přežili nehodu v Tesle, tak to neznamená, že by nehodu nepřežili v jiném autě.

              K tomu dalšímu povídání o NASA… Přijdete mi jako typický generál po bitvě. Zkuste někdy ty Vaše rozumy jim předat předem, ne až poté. To totiž umí každej trouba…

              1. No to, že ty máš pocit, že přikládám jiný význam
                No to, že ty máš pocit, že přikládám jiný význam výpovědi toho člověka než ty je mi taky celkem šumák. 🙂

                Ad generál po bitvě. Když jsem poprvě viděl v reálu předprodukční Teslu S v showroomu v r. 2012, tak mě napadli 2 možné budoucí problémy 1. jak moc je opancéřovaný spodek auta, když je tam ta baterka co nemá ráda prudkou penetraci cizích předmětů a může dojít k explozivnímu hoření? 2. doufám, že se těm nováčkům na trhu aut nebudou s*át ty samovysouvací elektronický kliky? Prostě jsem měl trochu strach, aby když už se fakt ten zlatej věk elektromobility opravdu blížil se to nepodělalo na nějakejch banálních technickejch problémech. To už bych byl opravdu frustrovanej.
                Měl jsem velký nutkání to tam podrobně rozebrat s těmi velmi sympatickými a informovanými děvčaty, ale cudně jsem se zdržel, abych nebyl za otravného geeka a taky jsem si říkal, že v Tesle určitě vědej mnohem líp než ja co dělaj.
                Oboje se časem podělalo a muselo se řešit za 1. titanovým plechem za 2. výměnou klik.
                Já si poslechnu názor odborníků, ale úsudek a opatření si radši udělám vlastní, přecijenom jde o můj kejhák.

                1. A proč nejdeš pracovat pro Teslu? Pokud jsi takový génius
                  A proč nejdeš pracovat pro Teslu? Pokud jsi takový génius (to nemyslím nijak pejorativně, neznáme se osobně), proč to pro ně nezkusíš? Pokud dokážeš a prokážeš své znalosti, tak jejich HR ti nabídne zlato, abys pro ně mohl dělat…

                2. A co jim nabídnu, že budu čučet jak něco dělaj a když
                  A co jim nabídnu, že budu čučet jak něco dělaj a když mě náhodou něco napadne, tak jim to řeknu? To je asi málo ne :))))
                  Co je geniálního na tom používat selskej rozum? 🙂 Napadne tě kupa otázek a vobčas se něco ujme nebo taky zjistíš, že to byla prostě blbost.

                  Tesla je sice mezi zaměstnanci dost váženej zaměstnavatel, ale neplatěj až tolik a je to tam i docela štrés.
                  U Future Faraday je třeba megaštrés.
                  Možná až na důchod 🙂

        1. Rozměr je menší, než bude v reálu – známé obrázky
          Rozměr je menší, než bude v reálu – známé obrázky (skicy) jsou upraveny, aby „lahodily“ oku. Ve skutečnosti budou zadní i přední převis delší … Stutečnou délku odhaduji kolem 4550 mm. Model S taky podle reklamních fotek nesedí.

  5. Ten rázvor 2870 je teda riadne velke auto. Nakoľko má
    Ten rázvor 2870 je teda riadne velke auto. Nakoľko má elektromobil vnútorný priestor vačší ako rovnako velký spalovák, tak vo vnútri to bude na úrovni vyššej strednej triedy.

    Na PHM ušetrím 10.000 Eur, za tie prachy – ako zadarmo….už sa neviem dočkať 🙂

    1. U mě to šetření palivem bude dost diskutabilní, defacto
      U mě to šetření palivem bude dost diskutabilní, defacto můžu i prodělat. Pač tankovat elektriku budu doma a to si moc do nákladů nedám a DPH si taky z elektriky doma neodečtu. Ještě si ten elektromobil musím propočítat.

      1. vtipálek 😀
        prevadzkove naklady sa ti rapidne znižia a

        vtipálek 😀

        prevadzkove naklady sa ti rapidne znižia a učtovat naklady na elektriku vlastnym meračom je ozaj to najmenej, ale samozrejme každý má inú situáciu. Niekto jazdi malo a nema dielnu, iny ma oboje, nech si to každy spočita podla seba 🙂

        1. Provozní náklady budou jen za gumy a prasklé čelní
          Provozní náklady budou jen za gumy a prasklé čelní majlant. Plus servis časově někde v prd*ly, takže o TCO nemám v tomto směru strach:(. Prostě to bude kategorie aut za víc jak 1.5-2mil (i když v holobytu bude o něco levnější). Nebýt v takovém rozpoložení tak jsem tu rezervaci dávno stáhnul, pač rozumná určitě nebyla.

        1. Paušál mi je v tomto nanic. Prostě s.r.o. a
          Paušál mi je v tomto nanic. Prostě s.r.o. a plátce….takže budu bytej na palivu které si rozumě nedám do nákladů z domácnosti a o DPH si taky můžu nechat zdát. Sakra to tu nikdo nepodnikáte v malým….tak 2-3míče ročně nerozdělenýho zisku? Asi ne protože první co tu bude nějakej idiot tvrdit je že by to neřešil.

          1. No myslim ze tu dost lidi podnika a vydela si vic nez 2-3 mice
            No myslim ze tu dost lidi podnika a vydela si vic nez 2-3 mice za rok , ale ne kazdy najezdi nejake velke km s firemnimi vozy, aby se jim vyplatilo resit nejake vratky DPH/vydaje z projeteho benzinu. Me napriklad to prijde zbytecne drbani se kuli par korunam. Ale chapu, ze kdyz nekdo provozuje taxi sluzbu tak uz se vyplati to resit:) Je to proste o tom jak velkou cast ze zisku ti provoz aut vezme.

            1. To bude asi jehla v kupce sena (a to by musel být hlupák
              To bude asi jehla v kupce sena (a to by musel být hlupák (viz níže) a ten zase většinou nevydělává miliony ročně).

              Ve svém okolí znám poměrně dost lidí (resp. jejich firem), co vydělávají poměrně slušné peníze a každý dává auto do účetnictví. Jednak kvůli DPH (kde najdete na chodníku se válet půl mega na DPH) a jednak je to poměrně snadná cesta, jak vytáhnout z firmy nezdaněné peníze.

              Dám sem malý příklad:
              Mám s.r.o.:
              Koupím si auto za 2.420 tisíc Kč s DPH. Dostanu zpátky DPH ve výši 420 tisíc. Za pět let ušetřím na dani z příjmu 380 tisíc Kč. Takže pořízení auta mě stojí 1.620 tisíc Kč. A to jsou jen pořizovací náklady. Veškeré servisy, náklady, atd. platím bez DPH a snižuje mi to základ daně.
              Pokud si chci totéž zaplatit ze svého, tak z firmy musím vytáhnout 2.847 tisíc, abych po zaplacení „daně z kapitálu“ ve výši 15% měl ve výsledku 2.420. Jelikož firma těch 2.847 tisíc musí protáhnout přes zisk, tak firma navíc zaplatí daň z příjmu ve výši 19%, tj. 541 tisíc Kč. Takže ve výsledku mě auto v ceně 2.420 tisíc stojí celkově 3.388 tisíc Kč.
              Jen rozdíl v pořízení auta je 1.768 tisíc Kč (!), což je oproti prvnímu případu více než cena za to celé auto! Opravdu Vám to přijde jako zbytečné drbání kvůli pár korunám?!?

              U OSVČ ten rozdíl bude ještě větší, protože tam se platí ještě zdravotní a sociální pojištění…

                1. No zanedbatelné pro mě teda nejsou.Platim čtvrtletně
                  No zanedbatelné pro mě teda nejsou.Platim čtvrtletně 120tis na DPH a každá kačka dolů je v plusu.

                2. Rikam je to relativni a celkem zbytecna diskuze. Proste je to
                  Rikam je to relativni a celkem zbytecna diskuze. Proste je to podle toho kolik % z prijmu ti tohle dela. V tvem pripade mas zaplatit cca 30k mesicne na DPH a pokud ti ten benal stahne treba 15k tak chhapu ze to chces resit. Ja osobne sem v uplne jinem rezimu. Mit s.r.o. v cesku je proste cesta do pekel ale opet chapu ze kdyz chces podnikat v cesku s fyzickym zbozim/sluzbama nic jineho ti nezbyva nez se tohoto celeho cirkusu ucastnit. Trast se kazdy rok pred danovou kontrolou a doufat ze se pristi rok zase jako kazdy rok nezmeni zakony a vsechno nebude zase jinak.

                3. Vy povídáte o lidech, co neřeší miliony, jako kdybyste
                  Vy povídáte o lidech, co neřeší miliony, jako kdybyste jimi byl sám… 🙂
                  Jste jen teoretik, co si jen myslí, jak to běhá ve vyšších sférách nebo k nim patříte? Já jen, jestli ta diskuze má tady cenu.
                  Loni jsme doma otočili obě auta (a přidali třetí, i3), celkem za cca. 5,5 mega a počítáme náklady stejně, jako když jsme začínali s jednou Felicií. A kolem nás vidím to samé. Sice někteří navenek (především před „kamarády“ v baru) se tváří jako miliardáři a že nic neřeší, ale ve skutečnosti počítají každou korunu, kterou mohou v pdnikání ušetřit a nehodit Burešovi do chřtánu.

                  Nevím, jestli žijete v jiném vesmíru, ale s.r.o. rozhodně není cesta do pekel. Cesta do pekel je zůstat OSVČ a nepřevést to do s.r.o. Pokud byste do toho viděl, tak byste netvrdil opak.

                4. Ja se na hybridu rozhodne vytahovat o svych financich nehodlam
                  Ja se na hybridu rozhodne vytahovat o svych financich nehodlam a vam doporucuji totez. Ikdyz bohuzel diky tomu ze mate v cr s.r.o. si vas v registru kdokoliv kdykoliv dohleda… az zacnete vydelat poradne penize tak pochopite v cem je problem s.r.o. v CR…… a FU to nebude. A penize u nas neschovate. Pak zacnete resit vsehno jinak a mozna si zacnem trochu rozumet. A nejakou teslu si rad koupite na sebe a na ceske sro rychle zapomenete. Ale rikam nekteri lide nemaji na vyber nekdy to tucne ceske sro tady mit musite coz nikomu nezavidim

                5. Tak miliony se tu těžko můžete chlubit. Dneska je
                  Tak miliony se tu těžko můžete chlubit. Dneska je milionářem každý, kdo vlastní v Praze byt 1+1 a taky to nijak neschováte.
                  Na zbytek odpovědi nemám stejný názor, nejsem takový pesimista typu „všechnu je tu špatně“.

                6. Jsou a nejsou. Hlavně není problém strkat palivo do účta,
                  Jsou a nejsou. Hlavně není problém strkat palivo do účta, když už tam máte auto. Když máte CCS, tak vám to tam jde automaticky a žádný opruz s tím nemáte.
                  Naopak budete mít co vysvětlovat FÚ, když při kontrole vám zjistí, že máte najeto 100 tisíc km a účtenky za palivo budete mít za 5 tisíc Kč.
                  Ono totiž sice nemáte povinnost zaúčtovat vaše náklady (máte pouze povinnost zaúčtovávat svoje příjmy), ale pokud nebudete mít „přiměřené“ náklady na provoz firemního auta, tak FÚ si odvodí, že používáte auto pro soukromé účely a zkrátí vám odpisy (a nárok na DPH) auta, takže vás to bude stát další nezanedbatelné peníze navíc.
                  I ti, co mají, dle Vašeho názoru, dost peněz, tak peníze pořád řeší. Váš názor je stejně naivní, jako si myslet, když si někdo vydělal miliardy, tak už více peněz nepotřebuje a nebude chtít vydělat ještě více (příklad z politiky).

                7. No ano hezky tady popisujete prave ty jebacky ktere s firemnim
                  No ano hezky tady popisujete prave ty jebacky ktere s firemnim autem mate. Neustale aby clovek spekuloval co je jeste v „mezich“ a za co ho jeste FU nepotaha. Hruuuza.
                  Jinak muj nazor neni naivni. Je treba mit nadhled. Neustale opakuju ze je to relativni. Kdyz nekdo vydelava miliardy tak opravdu nebude resit tech par korun za teslu. Proste pujde a koupi si ji. Stejne jako vy nebudete resit jestli koupit papirovy blocek ba firmu nebo ne. Proste si ho koupite. Je to relativni. Jde o to kolik vydelavate v pomeru k tomu kolik drbacky vam zabere reseni uspory o nejake velikosti. Napriklad verete nebo ne ale ja si vydelam dost na to abych si M3 koupil na sebe a neresil vubec nejake firemni sracky. Muzete si myslet ze vyhazuji penize nebo pochopit ze cas sou penize a pro me osobne jen cas straveny srackama se statem a skemrani o vraceni DPH se mi nezaplati. Uz to ze si musite plnit hlavu timto bordelem o s.r.o a ocividne tomu rozumite pro me jasne znaci ze delate neco spatne.

                8. Bavíme se o lidech, co vydělávají miliony, ne miliardy
                  Bavíme se o lidech, co vydělávají miliony, ne miliardy (aspoň tak jste to začal). Ale i ten miliardář má svá auta v účetnictví. Se zeptejte Babiše, zda ty jeho auta s kterýma jezdí, má napsaný na svoje RČ nebo na IČ nějaké své firmy.
                  Že existují lidé (možná jako Vy), kteří si auta platí z čistého, to nepopírám a ani nepopíral. Já psal o většině, ne o pár promile populace.
                  A ten bordel, kterým si plním hlavu, to je čistě jen můj zájem, na tyhle věci máte účetní a daňaře, kteří tyhle věci řeší.

                9. Mezi nelikvidnim milionem v bytu ve kterem bydlim a miliardou
                  Mezi nelikvidnim milionem v bytu ve kterem bydlim a miliardou kč na uctu je sakra velka zona kde spada jeste dost lidi a nemusi to byt zrovna Babiš. Nevim jak to ma babiš s auty ale tipuju že vlastni nejake sberatelske kousky pripadne nejake superporty pro radost a jinak se nechava z 99% vozit firemnimi/statnimi vozy. Pochybuju ze straci cas rizenim to by byl idiot. No to je fuk, dikuze uz uplne o jednorozcich a uzitna hodnota 0 🙂

                10. Byt je na realitním trhu velmi likvidní, pokud to tedy není
                  Byt je na realitním trhu velmi likvidní, pokud to tedy není nějaká totální sra*ka. 🙂
                  Proč si myslíte, že pokud je někdo milardář, tak je nadšenec do aut, že musí vlastnit sběratelské kousky či supersporty pro radost?
                  Díky kamarádovi, který má účetní a daňařskou firmu, tak znám poměrně dost lidí s nadprůměrnými příjmy (jednotky až do cca. něco málo přes 10-20 mil. Kč ročně) a i jednoho jeho top klienta, který je opravdu miliardář. A ten miliardář vlastní pro svojí potřebu jen jedno S a V Klasse a i tyto auta má v účetnictví a dává náklady na tyto auta do účetnictví.
                  Asi holt máte jiný okruh známých, máte štěstí na lidi, co vydělávají hodně peněz a rádi platí zbytečně velké daně.
                  A máte pravdu, že tato diskuze je o ničem, ale na druhou stranu, to je tady 99% diskuzí na hybridu. 🙂

          2. Nevim proc nanic? Muzes si dat kazdy mesic 5000 do nakladu bez
            Nevim proc nanic? Muzes si dat kazdy mesic 5000 do nakladu bez prokazovani cehokoli (coz je urcite vice, nez kdybys byl schopny merit spotrebovanou elektirnu)….
            Rekl bych ze prave v malem podnikani se to „vyplati“ nejvic…

                1. Omlouvám se, máte pravdu. Uplatnit to můžete i u
                  Omlouvám se, máte pravdu. Uplatnit to můžete i u právnických osob.

            1. Je to problém. Když jsem si spočítal náklady a rizika z
              Je to problém. Když jsem si spočítal náklady a rizika z pohledu prokazování účelnosti ze strany FÚ, tak se mi to nevyplatí a radši to platím z čistýho a s DPH.
              Nehledě na to, že pokud máš sídlo firmy někde jinde, tak FÚ tě může napadnout, že to používáš pro soukromé jízdy, zkrátí ti nárok na odpis ve firemním majetku, do toho vrácení DPH, placení penále a úroků… Kdo zažil, tak tohle neriskuje.

              1. Jo, to je možný. Já tohle vyřešil pronájmem soukromé
                Jo, to je možný. Já tohle vyřešil pronájmem soukromé garáže firmě (bezplatný pronájem), která si tam platí elektrickou přípojku. Podle mého názoru nenapadnutelné, zvláště když je garáž 50 metrů od sídla firmy.

                1. Tak jasně že Váš případ je něco jiného, to je velmi
                  Tak jasně že Váš případ je něco jiného, to je velmi snadno obhajitelné.

                2. Uvidíme. Ono ve chvíli, kdy snad bude i 45 kWh baterka to
                  Uvidíme. Ono ve chvíli, kdy snad bude i 45 kWh baterka to bude všechno jinak. S takovou baterkou nebude potřeba nabíjet pořád, já bych nabíjel tak jednou týdně a pak před delšími cestami.

          3. Da se to resit najemni smlouvou na garaz, kterou si uzavrete
            Da se to resit najemni smlouvou na garaz, kterou si uzavrete se svou firmou. Pravda nevyresi to dph, ale pri cene nocni sazby a spotrebe ev je to zanedbatelne. Tim spise, ze pri dalkovych jizdach budete nabijet nekde venku.
            Ja najedu rocne kolem 50k a z toho nemalo v miste a stejne mi to vychazi, ze doma dobiju za castku do 1000kc mesicne. Tedy na dph dlabu a najem garaze to vyresi.

            Druha varianta je udelat si doma druhe odberne misto na elektrinu primo na firmu. To se, ale vyplati pouze pri opravdu velkych najezdech (kolem komina, kdy vse nabijite doma), protoze platite navic pausal za jistic. Ke zrizeni odberneho mista staci opet najemni smlouva, neni nutne mit v tom miste provozovnu.

          4. EV mám na podnikání a opravdu nabíjení doma neřeším.
            EV mám na podnikání a opravdu nabíjení doma neřeším. Najedu cca 40-50tis/rok, do nákladů dávám platby čezu, eonu, pre. Doma nabíjím nejčastěji – celkem cca 10tis/rok – a to opravdu nemá smysl řešit, protože DPH z toho je cca 2100Kč – snížení daňového základu o cca 8tis Kč v ročním vyúčtování tj příjem cca 1500Kč (záleží na celkové výši základu). Doma by to šlo v případě instalace podružného měřidla a samozřejmě nepoužívání takové energie na nic jiného. Je otázkou, zda se vám to kvůli cca 2-3tis/rok vyplatí.
            Další možností je auto nabíjet třeba na dílně nebo provozovně, kde všechny energetické vstupy můžete dát do nákladů.
            Pokud chcete radu, tak určitě doporučuju nesnažit se preventivně všechny urážet.

      2. Lenže ide aj o životné prostredie. Viem, že je to
        Lenže ide aj o životné prostredie. Viem, že je to otrepaná fráza, lenže niekoľko krát som už zažil dusivý smog z naftového motora. Až mi prišlo nevoľno.
        Ozaj, neviete niekto, akú skutočnú spotrebu močoviny (ad blue)by musel mať naftový motor v osobnom aute, aby splnil EURO6 v reálnej premávke? Nielen prvých 20 minút od štartu, alebo na emisnej kontrole.

        1. Za mě je otázka jiná – je Euro 6 správný směr? Nejsou
          Za mě je otázka jiná – je Euro 6 správný směr? Nejsou chybou filtry pevných částic, které za svůj život zvýší mnohem víc spotřebu, než kolik sazí pochytají? Je potřeba mít přímé vstřikování na benzínu a turbodmychadla? Nebylo by lepší akceptovat papírově (reálná je pořád stejná) větší spotřebu za cenu levnější strojů a reálných nižších emisí?

          1. Euro 6 je jednoznačně správný směr. Chybou je montovat do
            Euro 6 je jednoznačně správný směr. Chybou je montovat do osobních vozů naftové motory, které z fyzikálního principu (fyzikálně chemické vlastnosti nafty při spalovacim procesu) do osobního auta nepatří. Naftový motor začne být efektivní až při určitém spalovacím objemu a to je motor minimálně pro autobus, ale spíše až pro nákladní vozy. Všichni (sic!) výrobci to vědí už od začátku. Problém, je, že zákazníci slyší na proklamace typu „nižší cena, menší spotřeba“. Že je potřeba si kupovat předrahý filtr ap., to je potřeba co nejdéle utajit…
            Co se týče částic. Nejde jen o částice jako takové, ale i o jejich nebezpečnost. Bohužel, při spalovacím procesu nafty se vytvářejí velmi jemné částice, které jsou pro lidský organismus vysoce nebezpečné. Saze například z obyčejného ohně v kamnech jsou mnohonásobně větší. Přesně nevím, ale myslím že jde o rozdíl asi tří řádů. Odstraňovat to prostě nějak musíte.
            Pokud jde o přímé vstřikování benzínu. Zase je za tím snaha co nejvíce snížit spotřebu a zvýšit účinnost. Ano, celková účinnost se pak samozřejmě snižuje o příkon turbodmychadla a vstřikovacího čerpadla, ale to se dá zase už hezky zamlžit v technickém listu. Hlavně že se zvedla účinnost (samotného motoru) o 10%. Že zase třeba 5% ztratíte při pohonu pomocných zařízení je už jiná kapitola. 🙂

            1. Naprosto souhlasím.Přestože se z dieselů za posledních
              Naprosto souhlasím.Přestože se z dieselů za posledních pár let staly chemické továrny tak složité,že udržet je ve funkčním stavu více než prvních pár let bývá prakticky nemožné,stejně množství škodlivin které produkují stále mnohonásobně převyšuje i benziny Euro3.Za škodliviny nepovažuji CO2 a řeči o pevných částicích z přímovstřikových benzinů také neberu,nemusíme používat TSI od toho,kdo jím částečně nahradil svou všude opěvovanou špínu TDI.Stále je ještě dost výrobců produkujících oproti jakémukoli dieselu čisté a navíc nesrovnatelně spolehlivější atmosférické benzinové hybridy,cng,benziny,lpg.Bylo by dobré co nejdříve ukončit to evropské dieselové šílenství.Čím dříve se to povede,tím méně životú to bude stát.Kdyby k tomu trochu pomohl i stát alespoň tím,že by srovnal spotřební daň na benzin a diesel a ukončil tak zvýhodnění toho nejškodlivějšího pohonu,vše by se ještě hodně urychlilo.

              1. Nějakou dobu tady na HYBRID.CZ komentoval člověk, který
                Nějakou dobu tady na HYBRID.CZ komentoval člověk, který dokonce založil společnost „Zakažme Diesely“, nebo tak nějak. Nevím, kde ten člověk je, je to asi tak 4 roky zpátky, ale měl ohromnou intuici a dobrý nos. Tvrdil, že zatímco dobře seřízený benzinový motor není na tom se spalinami tak špatně (mě v tom tedy smrdí ta platina, je to takový kovový chemický pach, a někdy hrozně), tak zplodiny z naftových motorů smrdí vždycky. Omlouval jsem si to tím, že je tam prostě jiné složení nakrakovaných uhlovodíků, ale že to nesplňuje ani ty nejzákladnější kritéria, a že výrobci podvádí mě vůbec nenapadlo. Přitom dieselů jezdí opravdu velké množství, možná víc jak polovina, a někdy mi připadá, že už všichni jezdí na naftu. Člověče, kde jste, ozvěte se!

        2. Vstřikování močoviny pro neutralizaci NOx je velmi
          Vstřikování močoviny pro neutralizaci NOx je velmi ošemetná záležitost. pokud je močoviny moc, uvolńují se do ovzduší látky podobné kyanovodíku. Jsou to vysoce toxické plyny s nitrilovou (kyanidovou) skůpinou -CN. Musíte (tady opravdu musíte) být na té bezpečné straně a to vždycky, i když přidáte, uberete, ap. Současná elektronika není s to zajistit dávkování optimálního množství močoviny při přechodových stavech. Proto emisní limity splňuje naftový motor vždycky jen při určitých definovaných podmínkách anebo možná v určitém rozsahu. Ale to je tak asi všechno. Naftový motor do osobního automobilu prostě nepatří.

    1. jo jo, všeobecne sa očakava 55kWh baterka ako zaklad. Ja
      jo jo, všeobecne sa očakava 55kWh baterka ako zaklad. Ja dufam, že to bude zasa soft. obmedzene a v skutočnosti tam bude 70kWh baterka, ale tak uvidime.

      Dojazd 350km bude stačit na všetko okrem cesty k moru a aj to je vdaka SC realizovatelne, hoci nie idealne, ale tak aj to raz EV dokažu 🙂

Napsat komentář