Tesla má vyšší hodnotu než General Motors

Je tomu teprve pár dní, co jsme psali, že Tesla má vyšší hodnotu než Ford. Cena akcií ale stále míří vzhůru, a tak je teď Tesla cennější už dokonce víc než GM!

Klíček k elektromobilům značky Tesla si za 1. čtvrtletí 2017 převzalo 25 000 zákazníků. Tesla Model 3 se ale má prodávat ve stovkách tisíc kusů ročně a cena akcií Tesly proto strmě stoupá.
foto: Tesla

V době psaní tohoto článku se cena akcií automobilky Tesla Motors pohybuje na úrovni $308 a tržní kapitalizace na $51,93 mld. Pro srovnání, tržní kapitalizace General Motors (GM) je aktuálně $51,2 mld. při ceně akcií asi $34.

Cena akcií Tesly stoupá tím víc, čím se blíží zahájení výroby očekávaného elektromobilu Tesla Model 3. Měla by začít v červenci 2017 a prvních dodávek by se zákazníci měli dočkat už letos.

Mezitím se ale Tesla i její šéf Elon Musk seč mohou snaží, aby elektromobilů-chtivým zákazníkům prodali raději Tesla Model S. Rezervací na Tesla Model 3 už mají podle odhadů vyšší statisíce a je jasné, že je na několik let dopředu vyprodáno.

Tesla

39 Comments on “Tesla má vyšší hodnotu než General Motors”

  1. Cena akcií odráží očekávání investorů nikoli
    Cena akcií odráží očekávání investorů nikoli skutečnou současnou hodnotu. Je to výhodné pro Teslu, nemusí si brát půjčky, místo toho si jde pro peníze na burzu a vydává nové akcie. Investoři očekávají, že Tesla bude prodávat miliony aut s vysokou marží a lidé budou platit za značku podobně jako u Apple. Rizika ale samozřejmě jsou. Třeba konkurenční automobilky mohou tlačit na cenu, nezvládnutý autopilot, atd…

      1. Jo to psal nekdo kdo ma s Teslou hodne najeto.
        Mam teda zatim

        Jo to psal nekdo kdo ma s Teslou hodne najeto.
        Mam teda zatim najeto jen 2500km (za tyden beznym uzivanim), ale v pravem pruhu za kamiony to rozhodne nebylo. 🙂 Kolega si teda trochu stezoval, ze musel minule uz hodne zpomalit na 170km/h aby vubec dojel…
        Mimochodem tachometr ukazuje jen o 1km/h vice nez gps a jeste pri 253 to stale pridava. Pak uz jsem musel za nekym brzdit.
        Vse samozrejme na Nemeckych dalnicich. 😉

    1. No, srovnávat firmu, která prodá 25000 aut za čtvrtletí a
      No, srovnávat firmu, která prodá 25000 aut za čtvrtletí a je v mínusu (průběžně musí tahat peníze od investorů) s firmou která prodává miliony aut ročně a je výrazném plusu (řádově mld.) fakt může jen ekonom na burze a ovečka. Většinou se tomu říká bublina – ostatně Enron také trhal rekordy, než zkrachoval (tím neříkám, že Tesla zkrachuje).
      (koukněte na toyota-global com pro data)

        1. Přesně tak, za deset let klidně. Dnes je to jen otázka
          Přesně tak, za deset let klidně. Dnes je to jen otázka víry. Až to bude podložené dlouhodovou stabilitou a výsledky, pak je to oprávněné.
          Nicméně v době, kdy odměny manažerů jsou často vázany na podobné ukazatele (např. tržní kapitalizace) a navíc je občas potřeba prodat nějaké akcie (nedávno Číňanům), tak se jejich vysoká hodnota hodí …

      1. Hochu, ty moc nechápeš, k čemu slouží „akcie“, že?
        Hochu, ty moc nechápeš, k čemu slouží „akcie“, že? 🙂
        Když je všem jasné, že bude v budoucnu v prodejích vládnout, akcie jaxi zareagují mnohem dříve, protože jen tupoun obecný čeká bez příprav na to, co jistě přijde 😉

        1. Já dobře chápu, k čemu jsou akcie. Když to vyjde, tak
          Já dobře chápu, k čemu jsou akcie. Když to vyjde, tak paráda, když se ale očekávání ukáží nereálná, následuje strmý pád ceny na reálnou úrověń. Doporučuji prostudovat něco o internetové bublině z roku 2000. Viz. např wikipedie (Internetová horečka):

          Během února a března roku 2001 dramaticky poklesly ceny prakticky všech akcií technologických webových firem. Pouze část společností dokázala přežít až dodnes. Příkladem firmy, která funguje dodnes, je Yahoo.com, jejíž akcie klesly z hodnoty 200 dolarů (prosinec 1999) na hodnotu 12 dolarů (březen 2001). Obecně přežily jen takové firmy, které dokázaly i během investiční horečky generovat alespoň nějaký zisk a dramaticky omezily spotřebu (zejména redukováním stavů zaměstnanců).

          Takže i o tom jsou akcie. Někdo vydělá, někdo prodělá.

          1. Nejsem žádnej odborník na akcie, ale podobné případy se
            Nejsem žádnej odborník na akcie, ale podobné případy se v historii už opakovali kdy Microsoft s 15% prodeji oproti IBM byl oceněn výš. Amazon se zlomkem prodeje Searsu také. Facebook úplně bez výdělku ani netřeba komentovat :). Takže nejenom oblíbený strašák .com se v historii vyskytuje ;D
            Porovnávat Teslu jen s automobilkama bude asi taky krátozraké. Tesla je spíš v „tech“ kategorii než čistě autoprůmysl, energeticko technologická firma co vyrábi i auta, které jsou ale už víc speciálníma počitačema se senzorama non-stop propojenými do sítě než klasická auta.

            1. No, zhruba tak.
              Já netvrdím, že Tesla je špatná

              No, zhruba tak.
              Já netvrdím, že Tesla je špatná investice. Ale srovnávat dvě firmy, kdy jedna má několik desítel let historii a o několik řádů větší obraty a prodej s firmou, která je na začátku a zatím spíš slibuje, jak bude za pár let nejlepší a obrovská, a to jen podle tržní kapitalizace na burze. To je prostě srovnávání hrušek a jablkama. Dobrý tak do Blesku.
              Příklady jste uvedl dobré, možná Twitter je ještě veselejší – už začal alespoň něco vydělávat?
              A to ale vůbec nesouvisí s tím, zda je to dobrá investice ve smyslu nákupu akcií.

              1. Radím snad někomu aby kupoval akcie? :)))
                To si musí

                Radím snad někomu aby kupoval akcie? :)))
                To si musí každý rozhodnout sám.

                Btw Nokia měla taky móc pěknou historii, nebo třeba Kodak že. Tadleta baječná historie vobčas dopadá pěkně na hubu a na dlažbu, speciálně když nastane disrupce ;D

                1. Neradíš, a neber to tak osobně (špatně se píše
                  Neradíš, a neber to tak osobně (špatně se píše komentář na více příspěvků najednou). 😉
                  Myslel jsem to spíše obecně k tomu, jak se všichni rozplývají, že Tesla je větší než GM a brzo předhoní Toyotu.
                  Prostě úsměvný – což neznamená, že by se to v budoucnu stát nemohlo, ale zatím k tomu nají HODNĚ daleko.

                2. V poho nijak to neprožívám.
                  Já teda vidím daleko vic

                  V poho nijak to neprožívám.
                  Já teda vidím daleko vic těch co varovně zdvihají prst :)))
                  Ti ostatní (včetně mě) tomu sice úplně nerozumí, ale jejich selský rozum jim říka že to číslo asi nebude všechno.

                3. Nikdo se nad ničím nerozplývá. Prostě jen konstatují
                  Nikdo se nad ničím nerozplývá. Prostě jen konstatují fakta. Tesla je momentálně cennější firma než GM. Tečka. To je vše. Co bude nebo nebude nikdo neví, ale víme jak je to teď …. Tesla si s GM vytírá prdel 🙂 (všimni si průběhového času, který sem použil 🙂 )

        2. Tady se dobre ukazuje, jaky to je cely nesmysl. Napr. GM fima,
          Tady se dobre ukazuje, jaky to je cely nesmysl. Napr. GM fima, ktera funguje stejne, ma porad stejny pocet vyrobnich prostredku, plati svym lidem, dodavatelum, ma na ucte rezervy a nejednou, lusknutim prctu investoru ma nissi hodnotu, nez nejaka garazovka s podivnou povetsi. Nekdo ndo nevydelal ani dolar ma vetsi hodnotu. A takto se da zlikvidovat kazdy. Akcie jsou zlo.

          1. Ten nekdo kdo nevydelal ani dolar ho nevydelal, protoze
            Ten nekdo kdo nevydelal ani dolar ho nevydelal, protoze vystavel jako jediny na svete po celem svete naprosto unikatni sit nabijecich stanic, cimz zajistil pro sva auta temer neomezeny dojezd bez ohledu na kapacitu baterky coz je to co kazdeho u ev trapi nejvice.
            Dale z nuly vybudoval tovarnu, ktera za minule tri mesice dokazala vyrobit a dodat zakaznikum vice nez 25tis. aut v hodnote v jake GM hadam neprodala ve stejnem obdobi ani stovky kusu.

            Cenu akcii stejne jako vseho jineho urcuje nabidka a poptavka. Pokud se najde dost lidi, kteri Tesle veri vice nez GM a jsou ochotni za jeji akcie utratit vice penez pak proste tu hodnotu maji bez ohledu na to kolik jakych produktu kdo z nich vyrobi nebo jake vykazuje zisky.

            1. Tesla od června 2010, kdy vstoupila na burzu, do této
              Tesla od června 2010, kdy vstoupila na burzu, do této chvíle vybrala od investorů přibližně 6 miliard dolarů. V srpnu 2015 se jí v jediném kole podařilo vybrat 1,46 miliardy, díky akciím. V roce 2016 Tesla utržila 7 miliard dolarů, přičemž prodělala 666 milionů. V době, kdy je neustále ve ztrátě tak prosí investory o další peníze….. To není moc z nuly ……

              Další je na řadě ta továrna, kterou zaplatil stát Nevada… ti umí každý číňan, když má peníze kdekoliv na světě, takže zadná velká věc.

              Že to celé je jeden velký hazard s invertorama je snad všem jasné Musk má na to prostě koule, je to klasický obchodník, nic víc. Já tipuju, ze pár let tady žádná Tesla nebude.

              1. Jezdim jejich autem a ten zazitek mi vleva do krve duveru
                Jezdim jejich autem a ten zazitek mi vleva do krve duveru (stejnou jakou maji jeji investori), ze je to novodobej Apple a za par let vsichni kdo drzi jeji akcie si budou mnout ruce, protoze pres vsechny detske nemoci a nedostatky tohle je produkt jaky nema na svete obdoby.
                A protoze se jedna o automobilovy prumysl, ktery primo nebo neprimo zivi pulku zapadniho sveta tak ten potencial maji obrovsky.

                1. Elon nedůvěřivejm investorům radí ať radši investujou
                  Elon nedůvěřivejm investorům radí ať radši investujou do Fordu.

                2. 🙂
                  Kdo má Forda dělá lorda. Anebo Fordem tam, vlakem

                  🙂
                  Kdo má Forda dělá lorda. Anebo Fordem tam, vlakem zpátky.

                3. To je investorům u zadele ty zajímaj jen zisky 😀
                  To je investorům u zadele ty zajímaj jen zisky 😀

              2. Já teda nevím, ale odkdy v automobilovým průmyslu platí
                Já teda nevím, ale odkdy v automobilovým průmyslu platí že krátce po založení automobilky už vyděláváte a jste v plusu? Prosím uvést nějaké příklady nových automobilek a za jak dlouho po svém vzniku začali bejt už konečne v plusu a jak dlouho.
                Přepokládám a celkem to všichni dokola tvrdí, že založením automobilky znamená horentní investice po dlouhou dobu než se vůbec dopracujete ke zisku.

                1. Ale ja tady reaguji na to, jak je Tesla genialni a Elon
                  Ale ja tady reaguji na to, jak je Tesla genialni a Elon genius. Maji jeden produkt, ktery je zamereny na nadsence a nic vice. Az se trh nasyti, coz bude velice rychle, investori budou chtit penize zpet. Pak se teprve ukaze, jak dokaze Tesla obstat oproti konkurenci.

                2. Ok, ale i tak by mě zajímalo kdy ti investoři očekávají
                  Ok, ale i tak by mě zajímalo kdy ti investoři očekávají že by už Tesla měla konečně vydělávat? Nějak vůbec nemám představu.

                  Tesla nemá jen jeden produkt, Tesla má hlavně výrobu baterek, které nacpe do domácností, budov, firem, zařízení, (ty asi nenasytí asi nikdy ;D), pak průmyslový velkobaterie pro elektrány, ostrovy, velký celky, města, okresy, kraje….
                  Pak maj výrobu fotovoltaiky, čili panely s tašky + dodávky na klíč i s baterkama.
                  K tomu maj automobilovej průmysl, čili 2 modely aut.
                  S autama možná trh někdy nasytěj, ale pár desítek let to trvat bude.
                  K tomu maj už hustou síť SC nabíječek, která začíná být zpoplatněná.

                  V červenci ukáže finální TM3. V září expanduje do kamionů. Za 2 roky ukáže pickup a pak někdy Roadstera 2 a ještě nějakej roboto-busík-taxík.

                  Dále už maj nějakej vrtač tunelů, ale to nevím zda je Tesla či Space-X nebo něco jinýho?
                  Pak ješte koumaj AI, AP a asi toho bude časem víc a víc.

                  A i když jim třeba automobilka krachne, nebo jí odprodaj, tak pojedou dál baterky.

          2. i když akcie znamenají jen peníze, co nemají reálný
            i když akcie znamenají jen peníze, co nemají reálný základ, což ničí skutečné produkty, to souhlasím, ale Tesla má obrovský potenciál zisku, protože investuje, GM nemá snad ani zisk a neinvestuje, takže proč by akcie GM byly vysoko, když nic neprodukují a produkovat nebudou? 😉
            trochu logiky by to chtělo

      2. 25000, jenze za jakou cenu?
        Te ztraty bych se take nebal, kdyz

        25000, jenze za jakou cenu?
        Te ztraty bych se take nebal, kdyz vidim jak stale investuji do novych SC (cimz jsou naprosto nekde jinde nez kdokoli na svete, a pritom prave to bude pri vyberu ev pro mnoho lidi to rozhodujici, protoze to dela z dojezdu at uz s jakoukoli kapacitou baterky ten neomezeny) a rozsirovani vyroby tak jsou ztraty neprosto v poradku.

Napsat komentář