Tesla Gigatovárna Berlín bude vyrábět nový typ baterií

Tesla Gigatovárna Berlín už nabírá první konkrétní obrysy. Elon Musk mezitím potvrdil, že se tam budou vyrábět baterie.

Gigatovárna Tesla nedaleko Berlína by měla rozjet výrobu zhruba do jednoho roku. Staví se proto z prefabrikovaných částí, které jsou vyrobeny v továrně, dopraveny na místo a poskládány.
foto: Tesla

V rámci konferenčního hovoru k finančním výsledkům za 2. čtvrtletí 2020, kde Tesla překvapila mírným ziskem, potvrdil Elon Musk, že Gigatovárna Berlín skutečně bude vyrábět bateriové články.

Víc k tomu ale neřekl s tím, že jde o citlivé téma. Zastoupil ho proto nedávno braniborský ministr ekonomiky Jörg Steinbach.

Ten aktuálně v rozhovoru řekl, že Tesla v Grünheide (průmyslový park, kde se Giga Berlín nachází) bude vyrábět baterie, které „předčí ty předchozí“.

Prý půjde o „zcela novou technologii“. Baterie budou menší, s vyšší energetickou hustotou, což umožní vyšší dojezd.

Velmi pravděpodobně se tak v Evropě chystá rozjetí výroby „milionové baterie“, kterou Musk a jeho vědecký tým už nějaký čas slibují. Má mít životnost 1,6 milionu kilometrů.

Další podrobnosti o ní bychom se měli dozvědět v rámci Tesla Battery Day dne 22. září. Podle Muska půjde o pro Teslu historický den.

68 Comments on “Tesla Gigatovárna Berlín bude vyrábět nový typ baterií”

        1. Hlavně budou bití opět ti, co z donucení jezdí starými
          Hlavně budou bití opět ti, co z donucení jezdí starými auty (na nová nemají) zaplatí daň z chudoby (pardon ekologickou daň), aby z jejich daní dostali příspěvek na auta bohatí, co by na ně tak jako tak měli..,.aneb ekologistický ekosocialismus v praxi a pohled na věc z jiného úhlu (a záměrně stejně extrémního..)

                1. Výborně…takže chudej vlastně dostane dotaci tím, že si
                  Výborně…takže chudej vlastně dostane dotaci tím, že si bude moct koupit nějakou levnější ojetinu aby z ní zase zaplatil daně.. a ještě za to může být šťastný.. hele nevystupujete jako standup komik?

                2. Berte to z te druhe strany pohledu. Hodne lidi tvrdi, ze
                  Berte to z te druhe strany pohledu. Hodne lidi tvrdi, ze nejsou blby aby koupili nove auto, ktere po vyjeti od dealera ztrati 20-30% hodnoty a radeji si koupi ojete za super cenu.

                3. jenže to jsme u úplně jiné skupiny lidí – to jsou často
                  jenže to jsme u úplně jiné skupiny lidí – to jsou často lidé, kteří na to nové by měli, ale protože ho kupují za zdaněné prachy, tak chtějí auto takřka nové, ale bez DPH (obrazně) a jsou to lidi, kteří si kupují auta max 3 -5 let stará (taky se k takovým slušným autům musí dostat) a za dalších 5-7 let je pouští dál. Ta skupina, co na nová auta nemá kupuje auta až v oblasti daně z chudoby (eko poplatek při registraci).

          1. Souhlasím, že z určitého úhlu pohledu máte pravdu,
            Souhlasím, že z určitého úhlu pohledu máte pravdu, ale…
            Já jsem rozhodně z té části společnosti, kterou lze označit za chudou. Nicméně jsem k EV přistoupil takto:
            Najezdím cca 15tis km ročně, při spotřebě 6l / 100. Při ceně paliva cca 30,- Kč (a to je teď, tehdy bylo 33,-) je to přes 27 000,-
            Když totéž najezdím s EV (15 kWh / 100 km) a převážně cca 90% nabíjím doma ze zásuvky (2,4 Kč/ kWh) = je to 5400,- Kč (plus nějaká ta rychlonabíječka při výletech) = 6000,- za rok.
            Plánovaný servis jsem nepočítal, i když i tam se projevili překvapivě velké rozdíly ve prospěch EV. Tak to mi dává rozdíl jen na palivu přes 20k / rok.
            Tak jsem šel do Equabank, a vzal si hypotéku bez určení (tuším, že tomu říkají hypotéka na cokoliv). Tehdy měli úrok 3,8 % (v dnešní situaci se určitě bude dát domluvit méně) a půjčil jsem si onen půl milion na koupení ojetho EV na 10 let.
            Mám splátku okolo 4000,- Kč / měsíc = víc než prvních 5 splátek v roce mi kompenzuje rozdíl na PHM (a tak zhruba tu šestou ten servis).
            Zbývá mi tedy ze svého uhradit 6 splátek (24 000,- kč / rok) = za oněch 10 let cca 240 000,-
            No jestli koupíte dva roky starého Crossovera / city SUV fosila v nádherném stavu za čtvrt milionu – tak to bude hodně dobrá koupě.
            A to nemluvím o inflaci apod… co bude za 10 let 240K kč?

            1. O jakém autě na splátky mluvíte když ani nevlastníte
              O jakém autě na splátky mluvíte když ani nevlastníte nebo jen vyhlížíte?

              Jinak ta kalkulace dává logiku (s cenami za palivo a servis se držíte hodně při zemi), BEV auto s větší baterií nemá problém vydržet 10 let a degradace není problém, tak jak tomu bylo v minulosti a záruka na baterii je dlouhá a při nájezdu 15000 km ročně to vyjde i s omezenými kilometry. Já bych spíše počítal se spotřebou ICE kolem 7 litrů a servisem minimálně 10-15 tis. ročně, nájezd 20 tis., protože jen brzdy a kotouče za 4-5 let v mém příměstkém provozu (brzda-plyn) se musím měnit. O úspoře za parkování 20 tis. ročně, dáln. známce ani nemluvím.

            2. Dovolím si nesouhlasit, tohle co píšete si může dovolit
              Dovolím si nesouhlasit, tohle co píšete si může dovolit člověk, který je bohatý – někdo mu takový úvěr dá (mimochodem, brát si takový úvěr na auto považuji za vyhozené peníze, ale každý svých snů a štěstím strůjce), chudý je člověk, který podobnými způsoby řeší auta do 100 tis Kč. Naposledy v okolí řešené podobné auto – náhrada za P 309 z konce 80. let, auto 12 let staré, cena 36 tis z toho 20 tis Kč cash, zbytek splátky.. a můžete si být jist, že splátka zdaleka nejsou 4000 protože finančně na to není a auto potřebuje, protože bydlí mimo dosah hromadné dopravy a do práce chodí…

      1. Přesně tak, dotace ospravedlnily nesmyslnou cenu BEV, než
        Přesně tak, dotace ospravedlnily nesmyslnou cenu BEV, než skončí, tak se budou za spalovák platit takových daní a poplatků a bude tak komplikovaný bo nesmyslně stavěné emisní limity, že vysoká cena BEV bude relevnatní…levná auta už byla

        1. Nevím, jak kde, ale u nás je to na každé faktuře z
          Nevím, jak kde, ale u nás je to na každé faktuře z pneuservisu a sami na to vždy upozorňují. Navíc jet s povolenými koly (párkrát jsem trhal přirostlé disky) je i ve velmi malé rychlosti pro řidiče nepřehlédnutelné…taky řidič nepozná nic..

      1. A to je akože dôkaz, že pochybila Tesla? Alebo, čo z toho
        A to je akože dôkaz, že pochybila Tesla? Alebo, čo z toho vlastne vyplývá? Mne sa tiež na mojej poslednej audine povolilo kolo a nikde som o tom nenatočil video, že tak teda Audi, toto sa nerobí, už mám toho dosť !!!
        Toto sa iba zhovadil autor videa.

    1. Njn pro lidi co si šroubovákem vypichnou oko a momentový
      Njn pro lidi co si šroubovákem vypichnou oko a momentový klíč je už pro ně úplná španělská vesnice by se hodila nějaká appka co by neustálé měřila míru utažení všech šroubů na kolech..
      Třeba to ale časem zavede povinně EU, jako např měření tlaku v pneu 🙂
      A hodného dlaždiče pak asi klepne pepka (teda spíš uršulka)

        1. To jako myslíte, že do vesmíru vypustí satelit, co má
          To jako myslíte, že do vesmíru vypustí satelit, co má špatně vybroušený zrcadlo?Desítky kontrol?Není možná.Stačilo, aby po našroubování šroubů prošla kolem pěkná blondýna, a dotyčný se s ní místo dotáhnutí šroubů momenťákem zakecal.Tady máte „pár“příkladů co všechno dokážou lidi podělat, a to jsou odborníci https://www.televizeseznam.cz/video/dobyvanivesmiru/ing-tomas-pribyl-neslavne-kosmicke-havarie-139582

                1. Ani jeden z nás u toho nebyl, vlastní chybu přizná jen
                  Ani jeden z nás u toho nebyl, vlastní chybu přizná jen málokdo, a pochybuji, že by měla Tesla neměla standartní šrouby, jako má zbytek světa.

                2. To,že sledujete telenovely mnohé vysvětluje.
                  To,že sledujete telenovely mnohé vysvětluje.

  1. OFF
    Mimochodem, když už je řeč o Německu. Tak VW prý

    OFF
    Mimochodem, když už je řeč o Německu. Tak VW prý odsouvá ID. 1 až na rok 25 – a představuje si jej (v té době) s dojezdem 300 km WLTP za 20K EUR.
    To mi přijde trochu mimo realitu.
    To jsou parametry, které by mohli jakž takž na trh letos, možná s odřenýma ušima příští rok – ale za PĚT LET?

          1. Pokud někdo potřebuje rychle projíždět kontinent, potom s
            Pokud někdo potřebuje rychle projíždět kontinent, potom s tebou souhlasím. Jinak pro přeplutí domácího rybníku bohatě stačí už i jiné vozy. Málokdo jezdí denně víc než 400 km. Od dubna, co mám eNiro jsem zrušil paušál od Čezu, který jsem s Leafem využíval po tři roky i několikrát denně. Zkusmo jsem po jejich perestrojce paušálů nabil jen jednou. Faaakt mi bohatě stačí můj 230V SCH co mám v garáži.
            Takže ano, Tesla je jedno z mála použitelných EV u nás. Mě, při vší úctě, víc vyhovuje Niro. A to, zcela upřímně, kdyby mi někdo před pěti lety řekl, že vyměním hvězdu za KIA, řekl bych mu, že se asi zbláznil.

            1. Jo souhlas. Myslel jsem na ty dlouhé přejezdy. Upřímně na
              Jo souhlas. Myslel jsem na ty dlouhé přejezdy. Upřímně na ježdění po městě mi téměř vystačí moje 4,4kWh (použitelných asi 2,6kWh) minibaterie. Jinak s Ionity se stávají delší vzdálenosti kousatelne i bez Tesly. Hvězdou myslíte Mercedes?

                1. A co vás osobně nejvic přimělo změnit značku? Ekologie,
                  A co vás osobně nejvic přimělo změnit značku? Ekologie, tichost pohonu, levnost provozu nebo všechno dohromady? Jestli se můžu zeptat.

                2. Upřímně, nejsem žadnej grínpís. I když to neznamená,
                  Upřímně, nejsem žadnej grínpís. I když to neznamená, že mi nezáleží na tom, v čem žiju. Odpad třídním od změny barvy popelnic.
                  První impuls byl naprosto jednoduchej a možná z určitýho pohledu i sobeckej. Jezdil jsem hodně po Praze a když jsem se dozvěděl, že EV můžou parkovat na modrejch zónách bez problémů (fakt ani tak nešlo o prachy ale vo ten voser), do týdne jsem měl doma Leafa, aniž bych vůbec tušil, co to obnáší. Za čtrnáct dní jsme k zděšení svého okolí vyrazili do Popradu a dvakrát přes Tatry a zpět bez znalosti čehokoliv a ejhle – dojeli jsme.
                  Po třech letech šel poslední Medvěd z baráku a pro paní jsme koupili malýho Mieva na krátké pojížďky. No a potom Niro a Miev nás opustil, mimochodem dál slouží k naprosté spokojenosti.
                  Teď už si jen vychutnáváme všechny benefity EV, o kterých jsme při pořízení prvního neméli ani ponětí a to, že neničíme vzduch ostatním je příjemný bonus. Kdo poznal, rozumí, kdo ne, těžko vysvětlovat.

                3. Diky, to dava smysl. Ja kvuli technologii a zivotnimu
                  Diky, to dava smysl. Ja kvuli technologii a zivotnimu prostredi. Uz od mladi mi nejak prislo proste divny ze auta vyfukujou smrady. Bohuzel cisty EV jeste nemam, ale aspon ve meste z tak 80% nesmrdim. Zbytek pak relativne malo. Bohuzel v Japonsku je jeste nabijeci infrastruktura nedostatecna, presto ze tu je nabijecek hodne. Je malo stojanu a nabijeni vetsinou omezeno na 30 min. A pak ten prehrivajici se Leaf. To bych se asi na delsich trasach vzteknul. Nebylo by to sice casto ale jeste si asi budu muset par let pockat. Ale kdo vi.

                4. Vydrž, Prťka, vydrž. Tvůj čas již vykročil ….. 🙂
                  Vydrž, Prťka, vydrž. Tvůj čas již vykročil ….. 🙂

                5. Dokud se nebudeš z a do Japonska plavit na plachetnici, tak
                  Dokud se nebudeš z a do Japonska plavit na plachetnici, tak tím litanim letadlem už sis tak pokrivil ekologickou stopu, že už tě žádné EV nezachrání…

                6. To máte samozřejmě pravdu a vím to. Přesto se snažím
                  To máte samozřejmě pravdu a vím to. Přesto se snažím kde to jen trošku jde, šetřit životní prostředí. Aspoň něco, i to má snad smysl ne?

                7. S tím létáním (přes moře nebo podobně daleko) je
                  S tím létáním (přes moře nebo podobně daleko) je myslím dost rozdíl, jestli tam dotyčný bydlí, pracuje atd., nebo si tam pipka s partnerem zaletí v neděli na kafe…

                8. Z pohledu lidí možná ano..
                  Z pohledu přírody rozhodně

                  Z pohledu lidí možná ano..
                  Z pohledu přírody rozhodně ne…

                9. Přesně tak, Lite.
                  Někde jsem zahlíd, že luxusní resorty

                  Přesně tak, Lite.
                  Někde jsem zahlíd, že luxusní resorty nabízejí dopravu soukromými letadly, aby se jejich klientela náhodou nenakazila a citíla se dostatečně bezpečně. Prý i ve Španělsku. Proč tam nestávkují děcka a rebeli? Nasrat…. Hra na ekologii je jen divadélko pro nablblíky. Asi ale jediné divadlo, které v současnosti nemá vůbec žádný problém s financema.

                10. Já to mám stejně E350, pak S320 a nakonec Kia. S ekologii
                  Já to mám stejně E350, pak S320 a nakonec Kia. S ekologii to nemá nic společného. Proč jsem do toho šel, jsou malé náklady na provoz, ticho v autě, volné parkování a neplacení stovek tisíc daní z benzínu.

                1. Přesto mám 53% ujeté vzdálenosti na elektriku.
                  Přesto mám 53% ujeté vzdálenosti na elektriku.

Napsat komentář