Volkswagen: v roce 2020 budeme mít elektromobily stejně dobré jako Tesla za polovinu ceny

Jan Horčík - 27 Říjen 2018

Koncern Volkswagen má k elektromobilitě značně ambivalentní vztah. Těžko si jinak vysvětlit na jedné straně vyhrožování ztrátou pracovních míst a vychloubání se na straně druhé.auto Herbert Diess Volkswagen šéf

Nový šéf Volkswagenu Herbert Diess slibuje a slibuje a prsí se, ale skutek (zatím) utek.
foto: Volkswagen

Electrek.co informuje, že pro televizní stanici ZDF se Herbert Diess, šéf Volkswagenu, aktuálně vyjádřil o elektromobilitě následovně: "Přicházíme velmi silní. Investovali jsme do elektromobility 30 miliard, továrnu ve Cvikově přestavujeme a budujeme novou továrnu v Šanghaji. V roce 2020 přijdeme s vozidly, která umí to samé co Tesla, ale za polovinu ceny."

Právě Teslu považuje Herbert Diess za hlavního rivala. V nedávném rozhovoru pro koncernový magazín Inside se vyjádřil v tom smyslu, že ve "starém světě" jsou pro Volkswagen hlavními rivaly Toyota, Hyundai a francouzské automobilky. V "novém světě" je to podle něj právě Tesla.

Elon Musk aktuálně přiznal, že vyrobit elektromobil za cenu $35 000 zatím Tesla neumí. Ale chce to umět do půl roku. Svůj elektromobil Tesla Model 3 zatím prodává minimálně za $46 000, v přepočtu asi milion korun bez daně. Jak to zvládne Volkswagen?

Když Diess mluví o tom, že v roce 2020 bude mít lepší elektromobil než je Tesla za polovinu ceny, velmi pravděpodobně tím myslí elektromobil vycházející ze studie Volkswagen ID. Concept, jehož pravděpodobné jméno bude Neo. Auto má stát podobně jako dieselový Golf a nabídnout modulární dojezd od 330 km výš (WLTP).

Prozatím se nicméně jakožto jedna z největších automobilek na světě Volkswagen příliš čím chlubit nemá. A to nejen narozdíl od Tesly, ale třeba i od jihokorejského giganta Hyundai.

Ten má na trhu skvělý Hyundai Ioniq Electric a aktuálně uvádí na trh modely Hyundai Kona Electric a Kia eNiro (oba zvládají až 500 km s 64kWh baterií, cena začíná kolem 0,9 mil. Kč). Aby nám nakonec Volkswagen nezůstal v tom "starém" světě nakonec tak nějak osamocený. Možná ještě s ostatními německými parťáky.

Zpět na HybridPřidat komentář

Bjor testuje e-Golf: https://youtu.be/u55uRp0Gwhw

jestli je tohle budoucnost EV pro obycejne lidi, tak to je super sracka... vse ze spalovaku bohuzel...

Ja to pochopil, ze budou mit stejne kvalitni auta v 2020 za polovinu ceny, kvalitni jsem pochopil, ze to bude mit veskere vychytavky...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neustálé vyskakování reklam prez čtvrt mobilu?
Chudáci!

Něco k nesplněným slibům VW (dnes z Redditu):
https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/vw-500-mile-evs-2020
https://www.treehugger.com/cars/volkswagen-plans-to-sell-300000-electric-cars-a-year-by-2018.html
https://www.plugincars.com/vw-shows-plug-taxi-concept-london-reportedly-close-approving-production-106583.html
https://www.plugincars.com/volkswagen-electric-caddy-utility-vehicle-107085.html
http://evworld.com/news.cfm?newsid=28704
https://www.plugincars.com/vw-ev-chief-we-want-lead-electrification-125999.html
https://www.greencarreports.com/news/1086902_volkswagen-will-be-the-biggest-electric-car-maker-in-2018-it-says
https://insideevs.com/volkswagen-testing-developing-3-4-times-higher-energy-dense-batteries/
https://insideevs.com/volkswagen-development-chief-expect-50-electric-range-2016-300-2020/
https://autoweek.com/article/car-news/report-vw-microbus-return-electric-powertrain
https://www.slashgear.com/vw-microbus-tipped-to-return-with-ev-option-11404224/
https://www.caranddriver.com/news/volkswagen-id-ev-concept-photos-and-info-news
https://insideevs.com/volkswagen-group-targets-sales-of-1-million-electric-cars-annually-by-2025/
http://www.autonews.com/article/20160928/OEM04/160929806/vw-sets-ev-launch-for-2020
https://www.cnet.com/roadshow/news/volkswagen-id-ev-hopes-to-undercut-tesla-model-3-by-up-to-8000/
https://electrek.co/2018/10/26/vw-ceo-electric-vehicle-tesla-half-price-2020/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no ty jsi dobrej klaun :D to ti muselo dát hodně práce :D
a co je tu jako za nesplněné sliby? všude máš uvedené příspěvky na e-up a e-golf trapáku a ty už na trhu dávno jsou, jestli si si nevšiml, dále ještě dodávky e-crafter a pokud jde o ID tak je od začátku jasný termín 2020 a na tom se od začátku nic nezměnilo, zahájení výroby listopad 2019, prodej záčátek roku 2020, u Porsche a Audi prodej začne během několika měsíců. A kdybych tu měl uvést sliby Tesly které nebyly dodrženy tak to bude seznam na několik stránek, zastánci Tesly u které dva roky sem, dva roky tam od zahájení výroby po prodej nejsou žádný problém jsou opravdu ti poslední co tu mohou něco žvanit. Tesla vyvíjí EV už víc jak deset let, VW od zahájení vyvoje MEB ke konečnému EV bude mít něco přes tři roky takže tyto Vaše trapné řeči bych tu dál nerozváděl

Zkus se naučit číst - ta první a jediná věta. Celá má práce byla ctrl+c ctrl+v :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslíš tu větu z doby kdy se prodávali EV po kusech týdně? :D opravdu důležité toto tady zmiňovat, to tu můžeme také řešit jak někdo přepověděl před padesáti lety, že budou auta v roce 2000 jezdit sama :D hele možná, že to také zrovna "sliboval" někdo od VW :D a opět to nesplnili, auta stále ještě sama nejezdí ani ted :D už nechte toho trapnýho žvanění, je to stále stejné dokola, jen si tu stěžujete, ale e-golfa si nekoupíte, protože je drahý a není cool jako Tesla, TEsla zase není dostupná nebo je předražená, tak tu jen brečíte, že VW nenabízí EV s parametry TEsly a cenou VW 400 tisíc

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne eGolfa si nekoupíme protože to je šunt nejtěžšího kalibru, který ani nerespektuje že má jet dozadu při zařazeném zpětném chodu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak si sedni čelem k volantu ty chytráku a bude všechno v pořádku

Obrázek uživatele ozana

Takže tohle mají splněno?

Volkswagen Plans to Sell 300,000 Electric Cars a Year by 2018

a tohle?
Volkswagen Will Be The Biggest Electric-Car Maker In 2018, It Says

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady si někdo plete plánování a slibování, zajdi si na základní školu aby ti to někdo vysvětlil, význam je velmi rozdílný

My víme, plán Tesly je slib a slib VW je plán :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plán je plán a plánovat můžeš cokoliv a jen počet kupujících určí zda se ten plán naplní nebo ne. Takže pokud plánuješ počty prodejů, bude to vždy jen plánování, počet prodejů nemůžeš slíbit, toto nemá se slibem nic společného. Ale pokud něco vyrábíš, někdo si to u tebe objedná, ty mu řekneš, že to bude za rok, tak je to slib, a když mu řekneš, že to nebude za rok, ale za dva a ne za 35000 ale za 42000 tak je to nedodržený slib (slušně řečeno, spíš neschopnost amatéra, nebo podraz) už to chápeš? Vysvětlení jako ve školce :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasne ze ne, stejne jako tesla a dalsi....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak já to přeložím...

V roce 2020 přijdeme s vozidly, která umí to samé co Tesla = budou pojízdná...

ale za polovinu ceny = Tesla X 4 000 000 kč/2 = 2 000 000 kč (holátko)...

Myslím že toho pány brzy odvolají. Loni tvrdil že továrnu nepotřebují teď už zase potřebují?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty už raději nic nepiš, slinty vševěda jako ty, tu jen zabírají místo, hodnota příspěvku nulová, ty už jsi viděl golfa za dva miliony? já teda ne

Jednu věc, jak všichni víme, VW umí velmi dobře - šetřit náklady na výrobu použitím minimálního množství velmi levných materiálů u všech modelů i u EVček. Interiér Audi e-tron složený z dílů VW budiž příkladem. Na výrobě každého auta při současně nastavených cenách hodně vydělá.

Ze všech automobilek má ale navíc nejsilnější kontakty, návaznost a popularitu v Číně. Kdyby rozjel výrobu v Číně, tak by to byly tak velké objemy, že jiní by těžko stíhali. To jsou ale pořád jen spekulace.

V poslední době se hodně mluví o spojení VW s Fordem, což ale zatím vypadá pouze jako dezinformace.

Ta reklama, kde jezdí Škoda Mission E a chlápek vypráví o elektrické budoucnosti, to už je fakt moc, navíc při 100. výročí Republiky Československé.

Z německých automobilek je jednoznačně nejdál M-Benz.
Od nich už jezdí testovací prototypy předělaného M-B S ze spalováku na plně elektrické EQ-S a B electric s 60-110 kWh baterií, EQ-A přijde brzy potom, navíc už má v provozu e-trucky.
Zaregistrováno má navíc spoustu nazvů modelových řad.

https://www.motorauthority.com/news/1118751_eqs-will-be-first-mercedes-based-on-fully-electric-platform

Určitě se vyplatí sledovat tuto stránku:
https://insideevs.com/category/spy-photos/

Obrázek uživatele ePavel

Ten vyrok byl myslen asi tak, ze v roce 2020 bude vw mit stejne auto jako tesla dnes a tak se ho bude zbavovat za polovinu ceny tesly...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je bomba jak tu všichni víte co bude, samej věštec je to tady :D hochu posadím tě na zem jo? V roce 2020 (což je mimochodem už za 14 měsíců) bude mít VW lepší EV než Tesla a za polovinu ceny, to znamená mezi 600-800 tisíc, to bude prostě realita a Tesla bude mít EV stejné jako má dnes, max. jeden model navíc u kterého se bude ještě čekat do roku 2022 než bude k dostání. Roadster nepočítám to je z pohledu přechodu aut na EV bezvýznamný model

Možná že VW prodá v roce 2020 jedno srovnatelné EV za 600-800 tisíc, ale Tesla za ten rok prodá 600-800 tisíc EV :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a na to jsi přišel jak prosím tě? Ty pracuješ v Tesle? Nevěř všemu co kde přečteš, občas není špatné se zamyslet zda je to vůbec reálně možné, Tesla se postavila vzhůru nohama jen aby dosáhli 5000 ks protože hrozilo, že utečou všichni věřitelé i dodavatelé, omezili na úkor toho spoustu jiných věcí, které ted dohání, továrna v číně atd. Nyní mají zase klid uvedli, že jsou v zisku všichni jsou spokojeni takže nečekejme nějaké dramatické zvyšování výroby, navíc všichni výrobci a Tesla také, čekají na vývoj nových baterií

Aktuální produkce za prvních 25 dnů 4Q je 24800 aut (16600 M3 + 8200 X+S), to odpovídá roční produkci 350 tisíc aut. U TM3 se z nuly na Ø5000/týden dostali za 15 měsíců, tak je celkem jasné, že se z 5000 na 10000/týden v roce 2020 dostanou s prstem v nose. To je 500 tisíc TM3 + 100 tisíc TMS+X + klidně přes 200 tisíc TMY, takže ten můj odhad je ještě dost konzervativní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U TM3 se z nuly na Ø5000/týden dostali za 15 měsíců, tak je celkem jasné že se z 5000 na 10000/týden v roce 2020 dostanou s prstem v nose. :D prosím tě a co je na tom jasnýho? to je zdvojnásobení výroby, jasné na tom není vůbec nic a i kdyby tak kolik těch EV bude do milionu? A kolik jich bude pro Evropu? Žiješ ve virtuální realitě, já si raději počkám na tu realitu opravdovou 2020, na středně velké SUV za 900 tisíc s dojezdem 500, kde bude vše tak jak má být a ne, že budu ovládat celé auto na nějaké obrazovce na kterou při jízdě ani pořádně nevidím, větší nesmysl jsem v aute ještě neviděl, to zase vizionář předběhl dobu, až budou auta bez volantu možná

Obrázek uživatele spetak

Hmmmmm, zato ty žiješ absolutně mimo realitu !!!

Hele ty virtuální realito, pojď se vsadit o reálné peníze, 10:1 s výhodou pro tebe, že nebudeš moct koupit od VW (Group) žádné auto s EPA >450 km pod milion (vč. DPH) s dodáním do 31. 12. 2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta sázka se mi líbí.
Šance, že VW udělá auto s reálným dojezdem 450 km s cenou 790000CZK+DPH a s dodaním pod 26 měsíců od dneška je pod 1%.

Kdo je ten expert co chce vsadit na VW, že to dokáže?

A to jsem na něj byl ještě super hodnej. Jeho původní výrok je středně velké SUV (proti mému cokoli bez ohledu na kategorii), cena 900 tisíc (proti milionu) a dojezd 500 km (ubral jsem mu 50 km, ale uznal bych asi i 500 km WLTP, tedy 420 EPA).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to klidně můžeme, klidně tě s ním pak i svezu :D a zároveň, se vsadíme že Tesla nepřekoná 800 tisíc kusů ročně co?

Dobře, ale v tom případě požaduju přidat k sázce proplacení zpáteční jízdenky, až tomu tvému SUV s dojezdem 500 km dojde po 200 kilometrech šťáva :-D.
Mimochodem víš o tom, že se bavíme o BEV. Abys do toho nepočítal třeba Škodu Superb Plug-in hybrid, i když i tam to bude s tím milionem dost těsně.
Jinak jsem rád, že Tesle přeci jenom dost věříš a nevsadil ses třeba že nedá 600 tisíc. Jinak samozřejmě nad 800k v roce 2020 je i mimo ten můj předpokládaný interval 600-800k, takže do dodatečné sázky nejdu.
K té první sázce napiš na jiri(tečka)svarv(zav)gmail.com, počítej že vzhledem k rizikům (přeci jen jsi anonym) to bude 100 Kč tvých proti 1000 Kč mým.

Obrázek uživatele ePavel

Hochu, mě nemusí nikdo posazovat na zem. Kdyby mi někdo před pěti lety řek, že si koupím americké auto, tak se mu vysměju. Čekal jsem dva roky abych si mohl koupit pořádný elektromobil. Nakonec jsem koupil ameriku a jsem rád že jsem tak udělal, protože po dalších třech letech žádná změna, pouze kecy, že za dva roky už to vypukne. Tak fajn, jestli bude mít VW nebo kdokoliv v roce 2028 kdy asi budu kupovat nový elektromobil něco lepšího než tesla, tak si to rád zakoupím. Já zase zbožnuju proroky, kteří prorokují neskutečné spomalení u tesly a zároveň neskutečné zrychlení u někoho jiného, kdo to tesle zaručeně natře.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak pokud nemusíš řešit cenu tak je to jedno, užívej ameriku je ti to přáno, většina lidí si toto dovolit nemůže, nebo nechce. Tady jde o to, že se pořád řeší to stejný dokola, že VW nic nedělá, jen slibuje. Alespon slibují to co chce většina lidí, auto za dostupnou cenu, za 600-800 tisíc tu není v podstatě žádné pořádné EV, SUV co bude mít škodovka za 900 už vůbec ne, jestli jo, tak mi ho ukažte, ukažte mi jak jsou všichni ostatní výrobci schopní a kde si můžu koupit takové EV. Ihned si to půjdu koupit. Nikde, není takové a ani to nikdo neslibuje, pouze VW, tak kdo, že je pozadu? Když odmyslíme EV nad milion tak odpadá většina výrobců, jedinej kdo možná trochu něco dělá v této cenové relaci je Kia-Hyundai, jinak nikdo, Tesla zatím takto levné EV ani neplánuje natož aby to slibovala.

Obrázek uživatele ePavel

Naopak cenu řešit musím. Nikdy bych si nemohl dovolit takto drahé auto, kdyby nejezdilo téměř zadarmo. A za druhé, stačí se kolem sebe na silnici rozhlédnout, kolik aut v této cenové kategorii po nich jezdí. Ano, tesla není náhrada za oktávku, ale může si ji dovolit neskutečně více lidí, než ji teď vlastní. A pravdu máš nepochybně v jedné věci. Nikdo dnes nevyrábí auta, jaké dnes VW slibuje.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Tak určitě 800 tisíc v základu, to u VW standartně znamená 1,2 mil v ekvivaletní verzi jako Tezla a v počtu max. 100 000 ks první rok čili skoro nedostupné protože hlavně pro Čínu :)))
M3 můžeš v USA dostat už teď, čekačka je v řádu týdnů. ;))
Vo síti Supečardžrů ani nemluvě ;))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak v základu to nebude především vrzat a vše bude dokonale slícované, to je si myslím dostatečně velká výbava, Tesla toto nemá ani za příplatek, navíc VW dokončilo fabriku v Evrop s kapacitou 1500 EV denně jen tak mimochodem a i kdyby šlo jen o 100 000 EV vyrobených ročně, tak to bude pořád lepší než 500 000 v USA ze kterých bude pro Evropu pár tisíc

Přesně navopak v Evropě jezdí po silnicích 2x víc "prémiových sedanů" než v Emerice, tudíž to sem Tesla nahrne ve velkém. Zmínili to na posledním konference kólu. http://youtu.be/JE7R43froso?t=359
Evropa bude pro Teslu v příštích 5ti letech dost možná větším trhem než Amerika. Teda dokud Tezla nevyrobí schopnej pickup :)))

Mimochodem přesně to, že lidé dávají raději přednost neslícovanejm nedodělkům z Fremontu, úplně nejvíc sere výrobce luxusních slícovaných spalovacích popelnic a je to pro ně velký varováním. A je to pro ně ještě horší tím, že Tesla je luxusní spíš cenou než výbavou či zpracováním. To je musí vytáčet neskutečně. :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TA NEVÍ KDY MÁ DOST : Merkelová PŘED VOLBAMI sází na obranu dieselů

novinky.cz/zahranicni/evropa/487394-ohrozena-merkelova-sazi-na-obranu-dieselu.html

Obrázek uživatele Ourel

Abysme tomu VW jenom nekřivdili, že pro EV nic nedělá, tak přidávám jeden odkaz z posledního čísla Techmagazínu. Možná už se opravdu něco začne dít..

http://img24.cz/images/13149771589358059975.jpg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale tak ono se "dělá" to my víme, jenže je to málo, je to řízeně bržděný a jakmile by se naskytla možnost vrátit se k autopopelnicích nebo kysnout u hybridů nedejbože zaprodat duši vodíku, zahrajou to do autu protože primárně chtějí drbat prachy lidi ;) není to upřímný a v tom je jádro pudla soudluhu ;)

Mě se dizajn konceptu ID prcka líbí dakeko víc než všechny Tezly, ale až přijde ten slavný rok 2020, tak sice VW dá na trh pár EV, ale budou zoufale nedostatkový a náznak masovky to možná bude mít tak v roce 2025. Pořád budou mít plnou hubu elektromobility, ale elektromobily budou jen drobit, aby prodali co nejvíc spalovacích popelnic dokud to jde. Bude to stejnej scénář jako se slavným Tesla 3 killerem Boltem. Taky to ID protlačej to na Auto roku, oblepěj s tím všechna dílerství, ale ty budou narvaná spalovákama a prodejní výsledky tomu budou odpovídat. Prostě greenwashing v té nejryzejší podobě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW ŠKODA Octavia Green E-Line (2011)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

Obrázek uživatele Radovan

Tak to jste jim klukům moc nepomohl. Ano, snaží se lákat do svých řad lidi, kteří se chtějí na vývoji elektromobilů podílet. Píše se rok 2018, oni ukazují na náborovém letáku vizi 2020. To je myslím dostatečně výmluvné. Ostatní už elektromobily vyrábějí a prodávají. Škoda shání personál pro vývoj....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kteri ostatni? Z mimocinskych automobilek prodava vice EV jen Tesla a Renault/Nissan....

Obrázek uživatele Radovan

A kupodivu i BMW, a to má jen jeden elektromobil.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Ano, jen jeden, ale za to ho lze bez problémů koupit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč mimočínských? Protože mají šikmé světlomety? To u nás nesmí jezdit? Nebo to snad někdo u nás zakáže prodávat nebo snad provozovat? Chudák Yogumo ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Usmevne je tak ten text pod rokem 2020 - predstavime seriovou verzi. ;o) Kolik mesicu ci let je jeste od seriovky po skutecny prodej? ;o) Pak zjisti, ze nemaji baterie ani pro VW natoz pro skodu, tak to bude na zacatek prodeje 1/2021 s dodanim 2022 ;o)

a celou dobu se budou modlit, aby to EV uz nikdo nechtel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

všichni milovníci spalováků budou za 2-3 roky brečet jak malé děcka - EV budou růst jako houby po dešti - ignorujete, co už je dávno tu - spalovací motor je pro zpátečníky a lidi, kteří neumí myslet dopředu

Spalovak je pro zpatecniky, elektromobil pro fanatiky, hybrid pro realisty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikoli.
Spalovak je pro zpatecniky, elektromobil pro realisty kteří jsou schopni 5% cest řešit, nikoli neřešit a jen tankovat z roury a smrdět nadále a neustále, hybrid pro ty, kteří neví co to je realita a jsou pod vlivem prodejců.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plne suhlasim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavne, ze mame tebe a myslis dopredu. Vsichni milovnici EV,budou diky tobe nadseny. Abys nebyl nemile prekvapenej...nejsem odpurce EV,fandim novym technologii,ale komentare tveho typu jsou smesne ...jeste nikdo nevi kdo bude plakat. Mozna vsichni az budeme krmit kone... Byt fanda je super ale fanatik je problem

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak snad nikdo nepochybuje o vítězi v souboji elektromotor vs spalovací motor, elektromotor už dávno zvítězil na všech frontách kde je možnost napájení ze sítě, u ručního nářadí se už jen čeká až elektromotor brzo zasadí poslední knockaut benzínovému nářadí, a to kdy se stane jasným vítězem i v dopravě na silnici (na železnici už dávno je) je už jen otázka času a nových objevů v bateriovém oboru(a chemické odvětví je snad jedno z nejméně prozkoumaných odvětví a vzejde z něj velmi mnoho přelomových objevů), a pro všechny je dobrá zpráva že se do toho začíná opravdu masivně investovat, a to už nemluvím jak ze stále lepších baterií budou profitovat i další na to napojené obory (OZE apod)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Píšeš tohle:

... jen otázka času a nových objevů v bateriovém oboru(a chemické odvětví je snad jedno z nejméně prozkoumaných odvětví a vzejde z něj velmi mnoho přelomových objevů),...

Jen tvůj sen, nebo snad máš nějaké informace o zázračném obejvení materiálu s vysokou energetickou hustotou, který umí rychle uvolnit energii?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je jen moje laická prognóza vývoje v oblasti ukládání energie, nikomu jí samozřejmě nevnucuji, kdo chce ať si dál seká trávník s benzínovou sekačkou nebo jezdí v dieslu bez DPF filtru, stejně tak pokud mi někdo bude tvrdit, že už byly prozkoumány všechny možné sloučeniny na materiály anod a katod tak ho nebudu přesvědčovat o opaku, já mám čas, já si počkám

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velmi laická...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mě to ale fakt žíly netrhá :-)))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě také ne.
Já totiž používám malé elektrické vozítko, někdy bicykl, jindy jdu pěšky a také třeba motocykl, MHD, vlak nebo osobní auto.
Rozhodně nejsem ten naivní neználek, který vidí tu budoucnost jako masové použití baterkových SUV-cosi pro jízdy na lyže z Prahy do Krkonoš.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to jen chválím, jen tak dál,
jinak já hlavně psal o přednosti elektromotorů, za mě osobně jsou EV auta strašně drahá, a obávám se že ještě dlouhou dobu budou

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Drahé jsou akumulátory. A tak to bude i nadále.
Vozítko na baterky musí být lehké a nutno jej používat pro malý akční rádius.
To ovšem není populární povídat, protože marketingová mašinérie huláká jinak.
Lokomotivy na neelektrifikovaných tratích budou jezdit na dlouhých ramenech stále se spalovacími motory, letadla budou dále používat písťáky, turbíny a turbovrtuláky.
A to další, co bude pro ekologii nutné, je taky nepopulární...

Obrázek uživatele Jan Veselý

Zázraků netřeba. Bohatě stačí současná evoluce zlepšujících se parametrů baterií, včetně poklesu ceny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

100 kWh = cca 500 kg.
A dál?

A to je problém? Jak ukazuje TMS a TMX, evidentně ne.

Obrázek uživatele ePavel

Tezsi auta jsou zas komfortejsi a maji lepsi trakci. Odlehcovani aut frcelo v dobe kdy to mel problem pistovy motor uvest do pohybu.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co?

"Tezsi auta jsou zas komfortejsi a maji lepsi trakci. Odlehcovani aut frcelo v dobe kdy to mel problem pistovy motor uvest do pohybu."

Základka?

Obrázek uživatele ePavel

praxe?

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pleteš si pojmy a mixuješ je navíc s dojmy.
Adheze a trakce.
A vyšší hmotnost je nežádoucí.

Obrázek uživatele ePavel

Možná si pletu adhezi a trakci ale mít auto co v zatáčce sedí jak prilepené a může táhnout 2,25t vlek je pro mě naopak velice žádoucí.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro tahač je potřebná vyšší adheze.
Pro osobní automobil není vysoká hmotnost žádoucí, znamená jen a pouze vyšší spotřebu.

Obrázek uživatele ePavel

U aut bez možnosti rekuperace pohybové energie jednoznačně.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rekuperace má význam jen u těžších vozidel a jen v určitých terénních podmínkách.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukám, že si se zas probral, a zas trousíš tý svoje moudra, Chechto. Kdy si už dáš konečně pokoj a pochopíž, že to co píší v časopise Kamarád není realita :)))

Obrázek uživatele ePavel

Koukám, že kde nic není ani čert nebere...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Programátoři maj ještě co dohánět. Prozatím se při debatách vždy dopracujeme k závěru, že inteligence je pouze umělá, nikoli skutečná.

Obrázek uživatele Radovan

Si děláte legraci, že? Přijďte to vysvětlit mně a mojí ženě na praktických příkladech, když jezdíme už pátým rokem elektromobily s rekuperací dnes a denně. Takže vidíme její důsledky ve zvýšení dojezdu a nízkém opotřebení brzd zcela reálně. Na malém městském elektromobilu...

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovan:
Pokud neumíš jezdit a nevíš, co je setrvačnost, hamstáš z akcelerátoru na brzdu a zpět, pak ti ta slavná rekuperace i v lehčím trakaři něco nažene. Akorát už nepočítáš, kolik bys ušetřil, kdybys jezdit uměl.
V rovinatým terénu je rekuperace pro toho, kdo umí řídit, nevyužitelná - prostě ji nemá jak využít.
Ty bys určitě nedokázal jet se spalovákem eko-rally a udělat třeba na Š-120 4,7 litru na 100 km...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rekuperaci využijete i na koloběžce, nezáleží na hmotnosti vozítka, ale na profilu trati a způsobu jízdy.

Způsob jízdy jak píšete ovlivníte, ale profil trati a nutnost zastavovat v provozu na křižovatkách nikoliv.

Bez rekuperace energie, když by jste před každou zatáčkou zpomaloval jen pomocí pasivních odporů vzduchu a tření tak
by jste byl docela v dněšní době brzda provozu, nebo by jste se v zátačce vysekal. Jsme v 21 století.

Kdyby ta škoda 120 měla rekuperaci brzdné energie, tak by jela minimálně o 1/3 levněji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milej zlatej Ty víš prd vo tom co Radovan umí a ví, tak prosím Tě ruku z kapsy ven a prvně si uvědom, že Radovan jezdí například směr Žilina. Jestli tvrdíš, že profil této trasy je rovina a že rekuperace je nevyužitelná, tak chápu, že Radovan nemá potřebu se k Tobě dále vyjadřovat.

Rekuperacia ma mensi vyznam na rovinatej dialnici, no v hustej mestskej premavke, alebo v kopcovitom terene je velmi dolezita.
Pri malych rychlostiach je uroven rekuperacie vyssia u motorov s permanentnymi magnetmi ako u indukcnych motorov - pre mestsku prevadzku s castym spomalovanim v malych rychlostiach je preto motor s PM efektivnejsi.

Že st ím chechtou vůbec ztrácíš čas. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co je to chechta? kde se to dá sehnat?

V kdejaký diskuzi. Odborník na vizuální efekty a nepřitel dronů, multikoptér, jetpacků a podobnech nadnášedel. Vždy zatlačil každého do rohu tím, že on má technický vzdělání a ostaní určitě nejspíš jen humanistický a proto tomu hovno rozuměj. Prostě odborník k pohledání. :)))
Podle mě brácha toho co ho pohladil Obama a bratranec fandy Miloše Zemana :))))
Oba takto nesvéprávní jedinci bez vopčanky ;)
https://www.novinky.cz/clanek/zemanuv-nejvetsi-fanousek-mladik-ma-v-pokoji-1408-prezidentovych-fotografii-245594

Pak se vynořoval pod různejma nickama a teď asi jako stavitel el. vozítka či realista zde na hybridu nebo překvapivě zase jako energetik na stránkách oenergetice.cz :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aha
praxe ze základky ...

Obrázek uživatele ePavel

Ne, praxe čtvrt milionu najetých km s takovými auty.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Herbert je jasnym dukazem ze Heroin je svinstvo...

Von ještě dojíždí zásoby pervitínu z 2. světový po wermachtu :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Dobrej Hurvínek tenhle Herbert... ;-)
Asi mu ještě neřekli, že pro dobrý a levný elektromobil je klíčové mít levné baterky. A ty levné nebudou, dokud se jich nebude dělat hodně. Jenže zatím všude kromě u Tesly poptávka převyšuje nabídku a v dohledné době se to nezmění. Takže kecy o levném EV jsou bez něčeho jako GF opravdu jen pusté kecy. Protože GF s výkonem řádově 100GWh/rok staví zatím jenom Tesla (jestli se mýlím, opravíte mne prosím...)).

Takže suma sumárum - kdo chce skutečně pořádné EV za dobře, má pro příštích 3-5 let výběr velmi prostý - jenom TM3. Bohužel. Tak to aspoň vidím já...

Není to je o množství. Je to i o zvládnuté technologii výroby, efektivitě, ceně surovin a průběžném zlepšování, inovacích. Když se všechno sejde, budou baterie za pár let při stejné kvalitě mnohem levnější.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to o množství, dokud nebude výroba v různých rukou převyšovat poptávku nebudou náklady mít vztah ke koncové ceně. Jediným kritériem je kusovost v porovnání se světovou poptávkou. A dostatečně rozdrobená konkurence. Viz situace v segmentu FVP.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak co jsem hledal nejake studiee, tak na rok 2020 je odhad kapacity vyrobcu 350 GWh, pricemz tesla pocita v ted dobe s cca 35 GWh (tzn nekde kolem 10% budou vyroby v GF tesla/panasonic).
Jinak je docela zajimave ze uz ted vice ze do 5 let nebude nic zajimaveho na trhu krome modelu 3....

:) Na čom ten chlap frčí?
2020 budú mať auto ako Tesla (dajme tomu 3) za polovičnú cenu?. Dobrý matroš :)
Podľa mňa to zatiaľ žiadna automobilka nemyslí úplne vážne...a dôvod? Batérie...dokedy neuvidím ako stavajú baterkáreň s ročnou kapacitou 20-30 Giga tak neuverím ..tie série áut 10-50000 ročne nie je snaha o elektromobil ale snaha proti..Pri takej výrobe nemôže ani klesnúť cena.
Možno tak s mestským autíčkom 3,5 metra a batériou 25-35kWh sa môžu priblížiť 20000 tisícom. Určite nie autom 4 metre+ a 50+ batériou.
Možno bude zaujímavý peugeot 208 elektro..alebo ak sa v Kolíne rozhodnú vyrábať elektro c1/108/aygo. V tom Kolíne by to bolo logické...3 automobilky každá cca 60-70000 áut...to by šlo aj predať aj keď sa jedná o maličké mestské autíčko. Viem si to predstaviť s batériou 25-30kWh, dojazd 200 a cena do tých 20000eur. Na rozvoz jedál napríklad...malé auto do mesta a okolia.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uprimne - jak je podel vas mozne, ze automobilky vyrabi desitky milinu aut a pritom nemaji vlastni megatovarny na svetla? Kde ty svetla do aut vzaly? A co takove sedacky, paneboze ty automobilky urcite delaji auta bez sedacek, protoze si nepostavily tovarny na sedacky....
Nove baterkarny rostou jako houby po desti - podle nekterych odhadu hrozi dokonce v nejblizsich letech previs vyrobnich kapacit clanku na poptavkou...
Mimochodem ani tesla si nevyrabi clanky sama, jak asi dobre vis, je vse od panasonicu - tesle akorat patri ta "marketingova megahala" okolo....
Obecne clanky jsou v zasade komoditni zbozi (mnohem vice nez bezne automobilove dily) a tak nedava smysl aby si je automobilky samo vyrabely.....

:) bude to asi tým že svetlo netvorí 30% ceny auta...ak sa nebudú podielat na výrobe batérie tak kde naženú svoju maržu ? na tej plechovke? ked im v podstate všetko (aj tie vaše svetlá) dodá externý dodávatel. A ja som priamo nenapísal kto má baterkáren postavit....kldne aj LG s VW...ale dokedy nestojí 30G baterkáren len pre VW je 1/2 cena oproti TESLE len vlhký sen. A písal som to tu už hádam pred 4 rokmi...bez bateriek nie je elektromobil. Všetko to padá na velkej a lacnej výrobe batérii, najlepšie priamo vedla fabriky na autá...previesť 400kg batériu na XY km nie je sranda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jste špatně přečetli titulek.
Ta auta budou stějně dobrá jako Tesla za poloviční cenu.:)

Nedávno jsem četl zajímavý článek o tom, jak prakticky jediné, na čem dnes záleží, je kapacita výroby a naprosto všechny "Tesla killers" jenom přidávají další a další zákazníky Tesle.
Pokud opravdu bude mít I.D. 330 km WLTP za cenu pod 700 tisíc, pak bude poptávka víc než půl milionu ročně a to s plánem výroby 100 tisíc v roce 2020 bude znamenat 400 tisíc lidí, co budou hledat někde jinde nějaké jiné EV a většina z nich přejde tam, kde dokáží uspokojit poptávku, tedy k Tesle. Prostě jakákoli i negativní reklama je reklama a tohle se ani negativní reklamou nazvat nedá. Mně to přijde jako uznání od VW, že Tesla dělá skvělá auta a i my je za dva roky začneme dělat skoro tak skvělá, ale o trochu levněji. Píšu trochu, protože za půlku je fakt nesmysl. TM3 je rozměrově mnohem blíž k Passatu než ke Golfu a Passat začíná na 724 tisících, v dieslu s automatem pak na 840 tisících a to rozhodně není polovina ceny TM3 v základu.

Každej prodanej BEV ubírá až 3 spalovací popelnice z trhu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak jste na to Vaše tvrzení přišel? Máte po ruce nějakou statistiku?

Já vycházím jen z inzerátů ojetých BEV a ty mají sakra nízký nájezd v Km , asi z důvodu , že se jejich majitelé bojí většího opotřebení baterie a následné neprodejnosti daného vozu.

Prostě lidí potřebují najet Xy Km a pokud by mělo jedno EV nahradit 3 spalováky , tak by logicky muselo být třeba sdílené a nejzdit hromadu kilometrů?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože majiteli vydrží dýl. Ne každý dnešní vůz se dožije průměrného věku. BEV vydrží dokud se mu kastle nerozpadne.
To že dnes si lidi koupí poddimenzovaný BEV, zjistí, že to je fakt PRVNÍ vůz v rodině, tak si holt koupí dospělý BEV vůz a třeba ten předchozí střelí. Projdi si zkušenosti e-Pavla, Kubiše, atd........ Prostě BEV se nešrotují jinde než v bouračkách ;-). Ta Saxa, Berlinga, CityStormery z devadesátých let furt jezdí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud se bavíme o maximální výdrži BEV tak na to je ještě brzy. Předokládám, že člověk co si kupuje nový vůz ho stejně prodá,nebude přece jezdit v 20 let starém autě.

Je fakt že to auto zase bude jezdit dále u někoho jiného,ale to přeci spalovák také.

BEV se nešrotují, protože jsou v nákupu tak drahé, že to prostě nikdo rozumný neudělá, pokud to jezdí. Třeba slušné auto z roku 2011 stojí od 40-50 t Kč. Nejlevnější elektromobil s toho roku tak 200 t. což je 4x tolik.

Ale pokud jde o výdrž bych se s Váma hádal, není problém udržet v provozu jakýkoliv běžný spalovací model 20-25 let.
Dokonce máme v rodině i jednu 20 let starou felicii v provozu, umíte se to představit 20 let!! Nebo VW golf 16 let a odchází jen plechařina.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to že něco není problém držet na špalkách pokud jsi zapálený veteránista neznamená, že se tak masově děje. Prostě 20 let starou Filcku odvezeš do šrotu než aby sis nechal opravovat motor (výměna pístních kroužků). U BEV trakce jaksi problém nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Divil by ses ,ale ta 20 let stará felicie jezdí denně, má nejeto 240 tis. Km a opravdu to nevypadá že by měl nějak odejít motor. Pravda je rezavá jak liška, ale to bude elektrika také.

Zatím je brzo hovořit o tom co BEV vydrží, u trakce možná v pohodě,ale že by dali baterky 3x tolik?

Mám 3,5 letý I-Miev najeto 50 tis. Km a baterka už významě degraduje ztráta kapacity dělá asi 10%. Dojezd šel nějkde ze 130KM na 115KM . Opravdu si nedělám iluze že v rozumné kondici vydrží 20 let a 240 tis. Km.

Už jsem to sem jednou dával.
Dokonce říkaj že až 4 kupce nových spalováků. :))
Tumate študujte. ;)

"Every EV sold removes three or four new ICE car buyers from the auto market."

Tesla Sales Soaring, Competition Failing
https://seekingalpha.com/article/4211882-tesla-sales-soaring-competition-failing?fbclid=IwAR2xGO-Wj-a7eaLfvCv0P9e42yKuXrpyGZR0YFJqE2D3AgJ_WW2Q8OdUIRw

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je jen názor toho člověka, stejný jako Váš , nebo můj.

Myšleno to je asi tak že každý elektro auto udělá velkou propagaci v okolí a tím se jich bude exponenciálně prodávat víc.

Ale lidi elektrický auto je super ,ale je to jen auto, nahradí právě to auto za který se vymění a pokud to není tesla 100 tak
většinou ani to jedno.

Mluvil jsem s člověkem s poměrně velký automobilky a vize je, že jak jsou tlačeni k nizkým emisím, tak budou muset ty elektrický auta prodávat za rozumnou cenu a tím pádem bude tlak na zdražení spalováků a cenové nůžky se budou zavírat.

Výhodu budou mít lidé co se spokojí s nevýhodami elektrických aut a pořídí si je (bude jim stačit dojezd), budou je mít kde dobíjet a tak. Ti budou jezdit opravdu levně, než se zavede nějaká spotřební daň nebo mýto na elektrická vozidla.

Ti klasicky uvažující budou mít spalovací auta stále dražší.

Prodávám jak jsem nakoupil. Beru to jako zajímavý názor a ne jako absolutorium, že to tak určitě bude.

Pořád opakuji že EV nejsou náhradou za vše, ale cca 70 % řidičům by mohli stačit a to je hodně moc.

Co se bude dít se spalovákama a dinosaurama co je vyráběj je mi celkem vuřt a závisí to akorát na tom jak jsou chytří, prozíravý a jak pohotově zareagují. Jedinej kdo se zatím chytá a funguje je Jaguár a časem možná Volvo. Ostatní budou jen dohánět přesně ve stylu jak teď haleká zmatenej VW: Zítra překonáme auto včerejška. :)))) To je opravdu zoufalé. Zítra musejí konkurovat autům zítřka a ne včerejška.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak, a ten 3 roky starý vůz si samozřejmě koupím za polovinu ceny či méně a dojedu jej do šrotu. Ideální symbióza. Ten kdo potřebuje honit péra jak páv, tak ať tak činí a budu jej v jeho snažení podporovat. Bude-li těchto lidí aspoň 20% budou dobrým zdrojem ojetin pro zbytek populace. A zbytek populace je bude drtit k co nejvyššímu spádu cen což dnes u BEV tak trochu ještě nefunguje, ojetých BEV je na trhu málo.

Nula, jedna, dva jsou taky "az tri"...

EDIT: ale vlastne jo, nahradi jednak auto, co si nekoupis, druhak co ti nedaji rodice a do tretice to, co ti neda zamestnavatel :)

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě že u pár nadšenců možná jedno BEV nahradí jednoho spalováka.

Ale dost lidí si spalováka nechá právě na ty delší trasy nebo a co je horší, si BEV koupí jen jako hračku a prakticky s ním nejezdí.

Takže za za mě to vidím že jedno BEV nahradí tak 1/2 spalováka.

Ale řeci typu sem měl doma tři auta jedno pro mě , jedno má manželka do práce a třetí syn do školy. Teď jsem si koupil jedno elektrický a paráda nahradí bez problému všechny :-)

Jo a taky ho beru na pole místo traktoru no prostě super...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:))))))))))))))) hahahahaha :))))) toho chlápka už na titulku radši nedávejte, ty jeho žvásty dehonestují už tak dost zbídačenou značku folcvágn dízlbejt :DDDDDDDDDDDDD

PS: to snad nedělá pro konzervu nějaká o trošku hezčí ženská ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevim, mne teda prijde ze VW je zatim jediny, kdo ma aspon plany (a dle dostupnych informaci v zasade finishuje) vyrabet nejake pouzitelne EV za cenu dostupnou pro sirsi masu lidi, a z nejakeho duvodu tady v diskuzich ho lidi lyncujou jako nejvetsiho nepritele elektromobility....

Žádná široká masa lidí si nový auta nekupuje. 80 % lidí si kupuje volítanosti všeho druhu. V ČR si lidi koupěj ze svýho jen 20 % novejch aut, ostatní kupujou firmy a instituce.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je samozrejme nesmysl - sice je skoro 75% novych auto registrovanych na firmy, ale ze prodeju "na firmu" je obri mnozstvi OSVC, pro ktere je proste danove mnohem vyhodnejsi koupit si auto papirove na ICO, nebo majitele mensich a strednich firem, kteri si taky koupi auto, jake chteji, ale kvuli danove vyhodnosti ho samozrejme napisou na svoji firmu...
Vsichni lidi co maji EV je maji psane na firmu, co z toho plyne? Nic (ale papirove byste z toho mohl nabyt dojmu ze vlastne firmy maji obri zajem o EV)...

Aha takže OSVČ co dosáhnou na nový auto jsou širší masa? :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě lepší než OSVČ je na tom ředitel nějaké firmy. Auto se koupí na firmu, tedy on ho neplatí. Ale používá ho, jako by bylo jeho. Když se něco pokazí a je už po záruce, jde to z firemních peněz. OSVČ si aspoň to auto musí ze svého zaplatit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co taky dodat k tomu, že pokud jsi podnikatel, tak máš hned slevu jako prasátko. Takže proto si lidi kupujou vůz na IČo. No a ti zbylí holt nejsou blbí aby platili o 20% vyšší cenu když si keš přijdou pro vůz. Tak kupují vojetiny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Při koupi auta na IČO pozor. Záruční podmínky můžou být jiné, než při koupi auta soukromou osobou. Záruka může být totiž i kratší, než 2 roky, nebo dokonce i žádná. Vše záleží na kupní smlouvě. Při nákupu soukromou osobou musí být záruka nejméně dva roky.

Dostupné pro širší masu lidí ale není jenom cena. Když se teď čeká na 36kWh e-Golfa za milion přes rok, tak jak dlouhá si myslíte že by byla čekačka na cca 45kWh Neo za 700 tisíc při produkci 100 tisíc ročně. Asi tak 5 let a tomu neříkám moc dostupné auto :). Takže bude buď jen pro vyvolené a nebo výrazně dražší než je zde prezentováno.
Plány na dostupné auto pro širší masu lidí, tedy milion EV ročně jsou až na rok 2025, prostě největší nepřítel elektromobility :-D.

Obrázek uživatele Radovan

Přesně jste to popsal. VW má plány. A kecy o ceně pro lidi. Zatímco ostatní už roky vyrábějí a prodávají.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je ciste taktika, je mazany, takto spousta lidi v Evrope odlozi nakup Modelu 3 a bude cekat na jeho slavne I.D. auto, i kdyby to nedodali, tak alespon konkurenci pozdrzel. Spousta lidi bohuzel radeji pockaji, az to bude mit lokalni VW dealer.

TM3 se v Evropě zatím neprodává a až se začne prodávat, budou uspokojováni především ti, co už léta mají rezervaci. Někteří si to jistě rozmyslí, i kdyby to udělali zrovna kvůli vidině I.D, jen zajásají další v pořadí.
Tesla má spoustu vlastních problémů, které ji mohou pozdržet, ale že by Teslu pozdržel VW? :-D Tomu se fakt směju.
Ale nijak tím nezpochybňuji, že možná někdy v budoucnosti se BEV od VW na platformě MEB budou taky dobře prodávat...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TESLU 3 si mužeš koupit třeba hned zítra - stačí vědět kde :), cena 64-68 tis.Euro. Proč objednávat něco co mi stoji 100km od baraku ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo co roky prodava? Tesla, ktera je cenove uplne mimo zaber VW, pak nissan s pofernim leafem, a pak par vylezene miniseriovych vozu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím jak finiš, ale mne zajímá ten start výroby. A kde seženou ty kontejnery akumulátorů. Jaksi mi pořád chybí dost důležité kolečko do Tebou navrženého soukolí Bobane.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro zajimavost odhadovana svetova kapacita vyroby akumulatoru do aut je na rok 2020 cca 350 GWh (z cehoz necelych 10% tvori gigafactory), nabizi se logicka uvaha, ze nekdo ty baterky koupi a realne auta vyrobi....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Gigafactory bude produkovat 35GWh baterií ještě do konce letošního roku. A je nepravděpodobné, že pak založí ruce do klína a budou čekat. V roce 2020 může být kapacita výroby v GF klidně dvojnásobná (nejspíše musí s ohledem na spuštění výroby Modelu Y a očekávaný nárůst produkce modelu X) plus to je rok, kdy bude spuštěna počáteční výroba v Číně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pardon. Nárust produkce modelu 3.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak clanku za kolik miliard si VW nasmlouval dodavky baterek tu uz parkrat byly ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Audi e-tron si taky nasmlouval s LG baterie a jsou kde? V p.deli. Nemaj a nedostanou baterie za cenu kterou si představovali ani náhodou. A včil mudruj.

To je pech.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo o hesle "nikdo na světě nedokáže vyrobit co my vám dokážeme slíbit" (viz. rozjezd baterkárny v GF za účastí předního výrobce akumulátorů) se po světě vykládají romány. A výsledky? Trh neexistuje. LEV50N si v krámě nekoupím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokial si tie baterky sam VW nevyrobí, tak na slubenu cenu a parametre sa nikdy nedostanú. A takéto vyhlásenia im iba škodia. Akoby už toho nemali dost.
Keby bol radsej ticho a makal, by urobil pre napravenie reputácie viac.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sama si baterky nevyrabi snad zadna automobilka ne? I tesle je vyviji a dodava Panasonic (i kdyz ma s Teslou trochu uzsi spolupraci, nez jini dodavatele s automobilkami)

Pro model 3 a solární úložiště už si články vyrábí Tesla sama v své Gigafactory (to je ta tajemná zkratka "GF" ;) ). Od Panasonicu bere jen pro modely S a X.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Gigafactory vyrabi baterky panasonic pro teslu....

Můj osobní názor je takový, že Tesla na základě svých enormních zkušeností s provozem bateriových systémů říká Panasonicu co přesně od nových článků pro EV a ESS chce a Panasonic/Sanyo je přesně podle těchto požadavků vyvíjí a vyrábí ve společné továrně i zvlášť. Přitom musím zdůraznit, že umět říct co přesně od článků pro EV potřebuji(respektive spíše nepotřebuji) je dnes naprosto klíčové.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne v tej "uzsej spolupráci" bude dost velký rozdiel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten tak podstatny rozdil je v tom, ze tesla spoluvlastni budovu kde to panasonic dela? A v cem je to tak podstatne? Zajimave ze doted to v autoprumyslu bylo totalne nepodstatne, jak mate smluvne osetrene dodavky dilu, a najednou existuje jen jeden spravny zpusob a to jiny nez jak to spolehlive funguje nekolik desetileti?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla si baterky vyvíjí. Baterie pro Modely S a X jsou z dílny Panasonicu, ale ty nové pro Modely 3 už vyvinula Tesla a má na ně veškeré licence, byť vyrábí je stále Panasonic v budově od Tesly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A v cem je teda ta zasadni vyhoda oproti standardnimu nakupu clanku? Ta vyroba clanku je podle me nejrizikovejsi cast podnikani v retezci, kde je nejvetsi riziko, ze konkrence prijde s o neco levnejsi vyrobou podobnych clanku, nebo vyvine nove lepsi clanky, i proto necekam ze by se dotoho obecne automobilky moc hrnuly....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud nějakou ucelenou část výroby jsem schopen vytížit na 100% je levnější si ji provozovat sám. Majitel subdodávkárny, který obvykle nic kromě přísunu kapitálu nepřináší naopak nemalou část zisku odčerpává. A tento zisk by zůstával automobilce. Takže ten kdo nepočítá na rok, ale strategicky na desetiletí raději ten zisk nechá u sebe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajimave, ze doted vsichni delaji jinak, a opravdu to nebude tim, ze to zatim "nikoho nenapadlo"...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty jsi nepochopil základ (to co pochopil Baťa).

Dnes mají všechny korporace následující model fungování.
Děláme něco - zhora přijde rozkaz vydělat víc
Co udělá manažer - no outsourcuje to - protože papírově je to lehké a první rok to je jasný zisk (prostě prodám traktor a pak si ho pronajímám). Manažer je OK, on cíle splnil, prémie jsou tady.
Za zhruba 3 roky už ten outsourcing začne být drahý, jenže lidé, kteří to uměli už ve firmě nejsou. Vytvořit si znova schopnosti zabere to dělat interně zabere další 3 roky.

Takže automobilky jsou teď v situaci, kdy outsourcujou 80% výroby - prostě ty potřebné znalosti už uvnitř firmy nejsou. Z tohoto rozjet úplnou změnu je strašně těžké.

A tohle Tesla neudělala - ona to rozjela z nuly a uvědomuje si, že ty znalosti nesmí z firmy (nebavím se o patentech, ale o lidech, kteří ty znalosti mají). Proto insourcujou 70% - a proto mají náskok a proto je běžné automobilky mají problém dohnat.

Obrázek uživatele PaRi

Pěkně to jde vidět i u SpaceX. Třeba navigační počítače si nakonec vyvinuli sami, když viděli tu dardu, co za ně chce renomovaná firma. Maně si vzpomínám ještě na ventily pro přívod paliva a okysličovadla, svařování duralového pláště rakety, skafandry, picaX, ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pán zřejmě trpí poruchou osobnosti ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW nemůže za to, že novináři jsou jelita co nepochopila, že i tou ztrátou (šetřením) pracovních míst se na konferenci dodavatelů vychloubali :), zvláště v Německu kde je pracovníků dlouhodobý stále se zhoršující nedostatek.
A stejně EU už není pro VW tak důležitá, nesrovnatelně větší část světa včetně rozvojového může levněji a rychleji zásobovat z méně byrokratické Číny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čistě elektrické Ioniq, Kona i Niro jsou zatím produkovány v tak malém množství, že to vypadé spíš jen jako Hyundai reklama na jejich fosilní a hybridní verze.
Naopak MEB platforma vypadá zatím jasně jako nejrevolučnější počin ze všech klasických automobilek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Video2000 byla také jasně nejlepší platforma pro domácí video. Inu a jak dopadla válka standardů VHS, BetaMax a Video2000 je jaksi snad všem jasné, že? Masovost vítězí. A kde jsou zajištěné dodávky akumulátorů pro platformu? Nevidím. Tak jen ať si dělají revoluce. Stejně budou převálcováni.

Obrázek uživatele Radovan

Přesně jste to popsal. Zatímco ta 3 auta jsou produkována a to ve větších množstvích elektrické VW, tak VW má zatím jen MEB platformu. Počin.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nekteri jsou tu v diskuzi holt porad presvedceni, ze je lepsi popadnou vedro a zacit hned nosit vodu ve vedru, nez investovat nejake penize a cas do stavby vodovodu, a mi privod vody sice pozdeji, ale za to poradne...
Zatim nikdo neprodava pouzitelne EV v kategoriich VW - vsichni jen spolihaji na to, ze pri prodeji v jednotkach kusu, to tech par nadsencu koupi za silene prepalene ceny...
Viz napr i posledni prohlaseni Muska, ze nejsou schopni postavit auto za 35 000 (coz je cena kde pomalu bezna produkce VW konci....)

Nikoliv auto jako takové, ale konrétně Model3, které je "malinko" něco jiného, než vám nabízí "běžná VW produkce".

Obrázek uživatele ozana

ROFL

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

To mi vysvětlete, na čem ti kluci z Vlčího hradu jedou. Koks, hašiš, marjánka nebo perník z českého pohraničí, kam to nemají daleko svým spalovákem po síti německých dálnic?

Řekl někdo tomu komikovi, že rok 2020 začíná 1.lednem za pouhých 14 měsíců? A že kromě zvýšení baterky u eGolfa toho prozatím s eUP a eGolf moc nepředvedli? Technicky ani cenově? Tedy kromě hromad konceptů, vizí, plánů a keců? Že nestačí stavět továrnu, ale je třeba opravdu vyrábět a chrlit? Ne dělat denně 2.000 spalovacích a jen 72 elektrických Golfů?

Zas na druhou stranu je to setsakra dobře placený manažer, takže dělat ze sebe hovězí při každé příležitosti mu nemusí činit až takovou potíž. 2 roky za troubu a na 30 let dopředu vyděláno.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicBUS2BUSKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil