Tesla dodala v roce 2020 zákazníkům téměř 500 000 aut

Americká Tesla splnila cíl, který si vytyčila před téměř sedmi lety. Za rok 2020 dodala zákazníkům bezmála 500 000 elektromobilů.

Dodávky elektromobilů Tesla, zejména Modelu Y a Modelu 3, jely ke konci roku na plné obrátky. I přesto se jen těsně nepodařilo dosáhnout hranice půl milionu aut dodaných za rok 2020 zakazníkům.
foto: Tesla

Za 4. čvrtletí 2020 Tesla vyrobila 179 757 elektromobilů – z toho 163 660 vozů Tesla Model 3 a Tesla Model Y (ve statistikách mezi těmito modely nerozlišuje) a 16 097 vozů Tesla Model S/Tesla Model X.

Dodávky jsou mírně vyšší – 18 920 pro Model S/X, resp. 161 650 pro Tesla Model 3/Model Y, celkově tedy 180 570.

Za celý rok 2020 se Tesle podařilo vyrobit 54 805 elektromobilů Model S/X a 454 932 elektromobilů Model 3/Y. Celkem 509 737. Dodávky byly na úrovni 57 039, resp. 442 511 a celkově tedy 499 550.

Elon Musk, šéf Tesly, se snažil před koncem roku apelovat na své zaměstnance, aby do dodávek nových aut dali všechno a hranici půl milionu aut se podařilo překonat. To se bohužel nepovedlo, ale opravdu jen o těsných 450 kusů.

I tak jde o výrazný úspěch. Mezičtvrtletní nárůst výroby činí 24 %, meziroční dokonce 71 %! I letos bude Teslu čekat parádní jízda. Naplno se rozjede výroba Tesla Model Y v Šanghaji a pomalu by se snad měla rozjet i výroba v Gigafactory Berlín.

Už dnes se spekuluje, že o Model Y je v Číně obrovský zájem a údajně je objednáno už přes 100 000 kusů. Zájem o evropský Model Y a později také Model 3 bezesporu také nebude nijak malý.

Tesla

158 Comments on “Tesla dodala v roce 2020 zákazníkům téměř 500 000 aut”

  1. Když se na to podívám optikou firmy, je to pecka. Rozjet
    Když se na to podívám optikou firmy, je to pecka. Rozjet takovou firmu od nuly, prostě je Elon fakt dobrej, umí motivovat, vybrat lidi umí sehnat peníze, prostě super. A 100% stojím za ním, protože ty „nepotřebný-neivestovaný“ biliony nějakejch fondů a bank rozfrcá aspoň za něco užitečnýho..ať už rakety nebo hyperloop nebo EV.
    Samozřejmě jako automobilka jede na určité vlně, která už vyhlíží svůj konec a co nevidět se dostane do pozice běžné – jedné z mnoha – automobilek, nadto ještě vlastně mini-automobilek, která bude muset ufinancovat svůj vývoj podobně jako je třeba Fuji-Subaru.

    A navíc jsem čím dál tím míň přesvědčenej, že ta současná baterková cesta je ta správná…je to vyhlížení převratu v ukládání energie v autě.
    No a nakonec ta cena provozu BEV. Je až k nevíře, že BEV jezdí v podstatě stejně draho v komerčním provozu (nabíječky) jako CNG v komerčním provozu. A přitom CNG má 3x nižší účinnost. Jakmile se někomu bude chtít zpracovat odpadní teplo CNG motoru podobně jako kogenerační jednotky, bude to cenově zase jinde. A když to budete tankovat doma, budete zase úplně jinde.

    1. Jak píše TakyMartin – ceny nabíjení (na delších
      Jak píše TakyMartin – ceny nabíjení (na delších trasách) jsou extrém který bych přirovnal k té vaší určité vlně, která už vyhlíží svůj konec. Jen s tím rozdílem že tato vlna je negativní (a týká se pouze delších tras než je dojezd).

      Tankovat doma CNG… z plynové přípojky ?

    2. Aby se Tesla mohla stát „běžnou“ automobilkou, na tom budou
      Aby se Tesla mohla stát „běžnou“ automobilkou, na tom budou muset všichni ostatní ještě hodně zapracovat. A všichni víme jak je to s inovacema v Tesla a v tradičních koncernech. Tam všechno trvá 10x tak dlouho a stojí 20x tolik peněz. To budou muset koncerny zapracovat na bateriích, pohonu a OTA aktualizacích. Tesla má ještě před sebou pěkných pár let náskoku. A až z Tesly bude opravdu jenom další automobilka, tak už budou vyrábět auta po miliónech a dost možná mít i vlastní autonomní taxislužbu alespoń v některých zemích.

      Já jsem naopak přesvědčený stále více, že právě baterie jsou tou nejlepší cestou do budoucna. Rostoucí energetická hustota jak na samotných bateriích, tak na battery packu, zlepšující se energetická účinnost pohonu, rychle klesající cena za kwh, nízké provozní a servisní náklady.

      Komerční provoz rozhodně neznamenají rychlonabíječky na dálnicích. Právě že při komerčním provozu si firmy budou stále častěji nabíjet „doma“ za zlomek ceny a s rostoucím dojezdem se taky budou firmy snažit vyhnout placení na předražených nabíječkách, nebo si s poskytovateli dohodnou věrnostní programy. Stejně jako to dělají u mobilních operátorů. A právě dnes si můžou posyktovatelé účtovat téměř libovolné ceny, protože konkurence moc neexistuje. Do budoucna budou tlačeni k nižším cenám stejnými tržními mechanismy jako benzínové pumpy. Bude-li cena moc vysoká, prostě pojedete dále. Nabíječky budou stejně běžné jako pumpy, možná běžnější a dojezd bude delší.

      1. Nepředpokládám, že si myslíte, že státy a koncerny
        Nepředpokládám, že si myslíte, že státy a koncerny nyní zadotují vznik ufc sítě, aby umožnili uživatelům nabíjet levně doma, že ne? Jestli jste to nepochopil, tak je to pro ně investice a to i pro ty státy. Zapomeňte na to, že vás někdo nějak dlouho nechá nabíjet doma za 5kč/kWh.
        A jak jsem odpovídal výše…klišé o tom, že koncern je pomalý a zkostnatělý…jasně, pokud vyrábíte 10mio aut, nebude to totéž jako když vyrábíte 0,5. Ale věřte, že ID.3 je naopak důkazem neobvyklé pružnosti tak velké firmy. Perfektní výkon. Nemyslím si, že Tesla připravuje modely a zavádí inovace kratší dobu.

        A komerčním provozen jsem rozhodně nemyslel UFC na dálnicích, protože při spotřebě 25kWh a ceně ionity jste na totálním nesmyslu, dokonce i při ceně SC. Myslel jsem klasické 50kW nabíječky. Doma bude nabíjet málo procent lidí.

        1. Proč by měli cokoliv dotovat? 🙂 V ceně elektřiny jsou
          Proč by měli cokoliv dotovat? 🙂 V ceně elektřiny jsou platby za infrastrukturu. Stejně jako stát nemusel nic dotovat když jste si domu pořídili mikrovlnku. Čím více vzroste spotřeba, tím více peněz půjde do rozvoje elektrické sítě. Doma nepotřebujete UFC.

          Ani při ceně na Ionity nejste na totálním nesmyslu, ale jste asi tam kde jste dnes u čerpaček na dálnici. A Ionity bez přeplatného je samozřejmě totální extrém.

          1. Zadotovat jsem použil místo investovat. Budou to chtít
            Zadotovat jsem použil místo investovat. Budou to chtít zpět = nenechají vás nabíjet levně doma.

            Já si právě myslím, že i 7kč/kWh už je moc. Diesel mi umožní netankovat na dálnici za 28kč aniž bych se zdržel. Takže jezdím za 1,7Kč/km se svým stylem jízdy. S Teslou S jsem totéž zvládal okolo 25, spíš 27kWh. Ona při těchto rychlostech ujela (85) asi 250km po dálnici, takže tankování na SC bylo prostě nutnost. A 8.30Kč/kWh = 2,2/km. A to nemluvím o tom, že auto velikosti a pohodlí Tesly S koupím dneska za polovinu ztráty Kč/km.

            A to si vemte, že v tom dieselu je spotřební daň (0,40/km) a jen 33% účinnost.

            Už už jsem chtěl koupit model 3 místo dalšího dieselu, ale jak se karta poslední měsíce obrací, přestávám si být jistý.

            1. Takže vy mi chcete naznačit, že s Teslou na dálnici
              Takže vy mi chcete naznačit, že s Teslou na dálnici vyrážíte schválně s prázdnou baterkou abyste si užil čerpání na rychlonabíječce a váš diesel o velikosti Modelu S jezdí po dálnici za 6 litrů jo?. To musí být dost kouzelná dálnice a to nejenom proto, že tam mají diesel za 28.

              1. 28 je normální cena za Diesel. Jsou i levnější třeba
                28 je normální cena za Diesel. Jsou i levnější třeba tank ono za 25,5. 6 litrů na 100 km je běžná spotřeba u dieselu. S lehkou nohou na plynu lze i méně.
                Může vyrazit i s nabitou baterií, ale občas jedete dál než nějakých 250 km.

                1. 28 není normální cena NA DÁLNICI. 6 litrů není běžná
                  28 není normální cena NA DÁLNICI. 6 litrů není běžná spotřeba u dieselu na dálnici. Ne u auta velkého jako kráva jako je Model S.

                  Model 3 LR ujede při 130 kmph přes 400 km – samozřejmě se může lišit podle teploty, protivětru atd, které můžou hodnotu snížit i zvýšit.

                2. TakyMartine, ano je to tak. Auto tvaru a velikosti Tesly S,
                  TakyMartine, ano je to tak. Auto tvaru a velikosti Tesly S, což je třeba Mondeo liftback nebo Arteon lift atp. opravdu umí jezdit za 6,5 150kmh na tempomat. Je to pro to auto provoz s nejnižší měrnou spotřebou. Fakt. Já třeba osobně včera 161 tempomat za 6.9 prázdnou dálnicí D1+D2.

                  Nedovedu si představit, za kolik by Arteon jel 130 tempomat po dálnici lehká noha. Myslím tak za 5, možná i pod 5.

                  No ještě je tam těch 5-600kg rozdíl v hmotnosti.

                3. Mondeo liftback není velikostně Modelu S ani poblíž. To je
                  Mondeo liftback není velikostně Modelu S ani poblíž. To je o třídu menší auto srovnatelné s Modelem 3. Nemluvě o výkonu. Tam je to o 2 třídy níže.

                4. Tesla S neni o tridu vys jak Mondeo. Stejne jako ID.3 neni
                  Tesla S neni o tridu vys jak Mondeo. Stejne jako ID.3 neni jako Passat i kdyz maji stejny rozvor. Tesla je o 6cm delsi a ma vetsi rozvor dany konstrukci, ale jizdne se k Mondeu ani nepriblizuje a uvnitr je uzsi. Takze ano je o neco větší, ale neni o tridu výš jak Arteon nebo Mondeo.

                5. Samozřejmě že jde o rozvor, potažmo o prostor pro
                  Samozřejmě že jde o rozvor, potažmo o prostor pro posádku. Lidi si nekupují dražší auta kvůli délce kapoty na dívání, ale množství prostoru uvnitř. A máš pravdu, že jízdně se Mondeu ani nepřibližuje. Mondeo je o několik tříd horší. Skoro mám pocit, že se snažíš Model S cíleně urážet, když ho srovnáváš s Mondeem.

                  Taky není delší o 6 centimetrů, ale o 11 centimetrů.

                6. Já ti říkám, že jsem jezdil v obou. A nezajímá mě
                  Já ti říkám, že jsem jezdil v obou. A nezajímá mě ničí marketing. Například odhlučnění Tesly S, pohodlí podvozku na hrbolech nebo nakonec ta šířka v ramenou je prostě lepší v Mondeu. A klidně si můžeš psát už ne o jednu nebo několik můžeš napsat i o nekonečně tříd horší a můžeš u toho i dupat, ale stejně to nezměníš. Ty znáš Mondeo jen z ulice nebo z testů v ČR. Mně třeba přijde Mondeo lepší jízdně i než Passat/ Arteon. A já si zrovna myslím, že větší/ menší auto si kupujeme právě kvůli tomu jízdnímu komfortu a odhlučnění. A že větší rozvor obvykle znamená vyšší jízdní komfort k tomu už prostě jen patří, ale není to známka vyšší třídy stejně jako u ID.3. (mimo tabulky samozřejmě)

                7. Klidně si považuj Mondeo za najlepší auto na světě. Ono
                  Klidně si považuj Mondeo za najlepší auto na světě. Ono je to docela jedno, protože je to defacto dražší Oktávka.

                8. :-))) Tak už nedupej a povol pěstičky.
                  Prostě se ta Tesla

                  :-))) Tak už nedupej a povol pěstičky.

                  Prostě se ta Tesla S nedá rovnat s BMW 5 nebo MB E, je to spíš to Mondeo. A to Mondeo je pro mě lepší, líp odhlučněné, komfortnější. Dej si na to čas.

                9. Tak se vrať ke svému Mondeu a nech si zdát o kvalitních
                  Tak se vrať ke svému Mondeu a nech si zdát o kvalitních autech 🙂
                  Vdyť i Model 3 je lepší než Mondeo. Mondeo je taková Oktávka od Fordu :DD

                10. Model S není auto jako kráva, možná tak na hmotnost, auto
                  Model S není auto jako kráva, možná tak na hmotnost, auto jako kráva beru třeba Discovery, po dálnici 9-10 litrů memám problém, esko je +- jako superb u kterého 6-7 litrů s prstem v nose, 7 litrů už je celkem slušná kudla

                  nerad ti beru iluze hochu 😀 ale to je fakt

                11. Před rokem jsme jeli s kámošema z francouzského pobřeží
                  Před rokem jsme jeli s kámošema z francouzského pobřeží do Prahy nonstop co to dalo. Jeli jsme v tlustým mercedesu, typ neznám, všechny mě přijdou stejný. Průměrná spotřeba byla 15,5 nafty.

                12. A v Praze po odpojení návěsu s pomerančema to bralo kolik?
                  A v Praze po odpojení návěsu s pomerančema to bralo kolik?

              2. Počítal jsem 6 a 25 nebo 6,5 a 27, to mi přijde fér.
                Počítal jsem 6 a 25 nebo 6,5 a 27, to mi přijde fér. Aspoň já jsem tak jezdil s oběma autama. Kdybych vyrážel s prázdnou baterkou, budu počítat průměr spíš okolo 10Kč/kWh, ale protože na cestu tam jsem nabil za 5Kč/kWh a na cestu zpět za 8,8, zvolil jsem těch 7Kč. Jestli je na dálnici víc jak 28, tak se omlouvám, já tam fakt netankuju, není proto důvod, protože těch 1100km na nádrž udělám.

        2. Já se v tom nástinu vývoje infrastruktury nabíjení
          Já se v tom nástinu vývoje infrastruktury nabíjení přikláním spíše k TakyMartinovi. Ono zabránit mi nabít doma levně BEV, není tak úplně jednoduché, Tedy pokud se nenecháme totálně digitálně šmírovat ( on-line elměry, kdejaká domácí blbina připojená do cloudu atd.), k čěuž bohužel tiše směřujeme. To by pak alespoň na druhou stranu dost podpořilo rozvoj výkonných FVE na RD, komunitních FVE na bytových domech či ostrovních systémů u chat, malých domků mladých lidí nebo starších na dožití. Taky dobře.

          1. Naprosto jednoduše se na to přijde – všichni ví z odečtů
            Naprosto jednoduše se na to přijde – všichni ví z odečtů jakou má vaše domácnost průměrnou spotřebu – budete mít najednou nejednorázový nárůst spotřeby – budete vyzván k vysvětlení, jedině jak se tomu vyhnete bude FVE – ale tam vám to zase dodaní z podkladů získaných při technické kontrole – předpokládám, že při větším rozšíření budou BEV daněna, stejně jako nás to čeká u ice aut

            1. Řekneš, že ses dal na pravidelné pečení kachny v
              Řekneš, že ses dal na pravidelné pečení kachny v elektrické troubě, nebo že se manželka dala na důkladné vysávání. Nebo že jste dosud neměli televizi a teď jste si pořídili 3 a na všechny se díváte zároveň, aby vám něco neuniklo.

                1. Protože jsi prostoduchá osoba.
                  Protože jsi prostoduchá osoba.

                1. Možná výmluva školáka, ale dokud nebudeme mít každý
                  Možná výmluva školáka, ale dokud nebudeme mít každý čip v zadku účinná, a jako vzdor debilnímunsystému pochopitelná. A morálně stravitelnější, než třeba výmluvy a úniky ožralého grázla Janouška, který málem přejel člověka a ani se nezačervená?

                2. Víš co je na těch výmluvách nejlepší? Že se nedají
                  Víš co je na těch výmluvách nejlepší? Že se nedají vyvrátit. A je úplně jedno jak moc jsou nepravděpodobné. 🙂

                  Ty příklady byly samozřejě vtip. Jen ti chcu ukázat že bez toho aby všechny špiclovali 24/7 je to prostě neprokazatelné. Elektrony v baterce nemají sériová čísla.

                  Když budu chtít uvěřitelnou historku, tak si koupím elektrický přímotop a budu tvrdit, že nemám rád zimu. Přímotop s příkonem 2kW stojí pětikilo na Alze.

                1. GPS jammer to bude torpedovat. Minimalne na okreskach bez
                  GPS jammer to bude torpedovat. Minimalne na okreskach bez kameroveho hlidani s tim nemaji sanci. Pokud by to melo byt plosne spiclovani, tak by bylo zapotrebi statisice kamer.

                2. Zajímavá akademická diskuze, ale když si uvědomíme, že
                  Zajímavá akademická diskuze, ale když si uvědomíme, že není ani funkční zákon na možnost kontroly čím topíte v kotli, tak sotva projde nějaké plošné sledování pohybu všech aut. Jsme stále ještě v srdci demokratické Evropy založené na lidských právech.

                  Účtování podle ujetých km a doplacení daně třeba na STK(jak tu někdo říkal) také nebude fungovat. Vytvořilo by to totiž neuvěřitelné množství dlužníků. Nedovedu si totiž představit, že by každý vlastník auta poctivě šetřil, aby pak vyplácl na STK třeba 50 tisíc. 😀

                  Účtování přímo v autě při nabíjení by bylo technicky, ale hlavně právně komplikované.

                  Jednorázová daň při nákupu by byla moc veliká. Každoroční platby by byly už schůdnější, ale taky to má mouchy.

                  Jsem opravdu zvědavý, jak se to bude řešit. 🙂

                3. Zajímavý argument, ale nenapadá mě jak by se mohli platit
                  Zajímavý argument, ale nenapadá mě jak by se mohli platit daně na základě TelcoScore.

                  Pokud narážíte na lidská práva, tak uznávám, že TelcoScore je trochu průser a dost na hraně, ale na druhou stranu je to poměrně nová věc a úřady se o to zajímají. Možná bude potřeba v tomto směru dopilovat legislativa nebo vytvořit judikáty. Svět se stále vyvíjí a je neustále potřeba bojovat za svobodu. 🙂

                4. To s STK je ode mně.
                  STK je navrženo pouze jako kontrolní

                  To s STK je ode mně.
                  STK je navrženo pouze jako kontrolní mechanismus. Kilometry přiznáte normálně jako jiné daně.

                  Žádní dlužníci nebudou, daň za ujeté km se bude vybírat formou záloh mesíčně nebo kvartálně a jednou ročně se zálohy upraví podle posledního přiznání.

                  Naprosto běžný u jiných daní rutinně fungující postup.

                  TelcoScore byla pouze názorná ukázka té vaší svobody a demokracie. A takových věcí vám mohu nabídnout tisíce.

                5. Reseni jsou roboticka auta. Uz nic soukromeho. Kazda jizda
                  Reseni jsou roboticka auta. Uz nic soukromeho. Kazda jizda probehne na objednavku a platba hezky pres EET. Ja vam dam holoto podvadet. Hezky budete cinkat. Ale jedna vyjimka bude pro Tesly koupene pred datem zavedeni tohoto systemu. Tyto Tesly budou mit nabijeni zadara a absolutni prednost v jizde a parkovani vsude. Musk, Soros a Gates uz na tom pracujou.

                6. A majitelé Tesel se stanou novými nouplízáky 😀
                  A majitelé Tesel se stanou novými nouplízáky 😀

                7. Tahle možnost má ovšem své realizační a právní mouchy.
                  Tahle možnost má ovšem své realizační a právní mouchy. Jste moc dlouho uvězněn ve své podnikatelské bublině. Drtivá většina zaměstnanců si daně sama nedělá a donutit je k tomu je takřka politicky neprůchozí. Mohlo by se to udělat jako další položka, kterou hlásíte paní na finanční, ale nevím jestli by to vyřešilo všechny problémy.

                  Další problém vidím v zařazení a zakotvení této daně, protože by se nejednalo o spotřební daň. Vždycky také může přijít Franta a říct, že jezdí hlavně na svém pozemku, a proto platit daně za kilometry nemusí a u ústavního soudu by mu dali pravděpodobně za pravdu. Musela by se vytvořit zvláštní skupina daní něco jako „daň z používání movité věci“. To je ovšem tak levičácké, že by k tomu byla potřeba politická síla levice z dob Paroubka. Takže opět politicky neprůchozí.

                  Ano TelcoScore je krásná ukázka naší svobody a demokracie. V Číně strana řekla, že to chce od všech a na přímo do detailů a strana je zákon. V Rusku by se s vámi nikdo nebavil a když byste do toho moc šťoural, tak dostanete v lepším případě přes hubu. No a v naší hrozné svobodě a demokracii je o tom veřejná debata, zabývají se tím příslušné úřady a samotný fakt, že musíte k použití TelcoScore dát souhlas o něčem vypovídá. 🙂

                  Tady si o tom můžete počíst:

                  https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/levna-pujcka-banka-mobil-data-operator_1807090655_cib

                8. Žádný problém nevidím. Se zaměstnáním to nesouvisí,
                  Žádný problém nevidím. Se zaměstnáním to nesouvisí, občané platí daně naprosto běžně – vy neplatíte daň např. z nemovitosti?

                  Bude to samozřejmě spotřební daň. Vypočte se podle spotřeby elektřiny na kilometr dle údaje v TP.
                  Naprosto jednoduché.

                  TelcoScore je jen špička ledovce a víte o tom jenom proto, že to někdo prokecl do médií, byť okrajových.

                9. Vy si to představujete jako Hurvínek válku. Nejsem
                  Vy si to představujete jako Hurvínek válku. Nejsem specializací právník, ale pár semestrů jsem absolvoval. Daň z nemovitosti samozřejmě platím, ale to je zcela odlišný typ daně. Přece neplatíte podle toho, jak často nebo v kolika lidech trávíte čas ve své nemovitosti, ale podle jejího rozměru a umístění.

                  Pokud byste to koncipoval jako spotřební daň, tak by se muselo platit od spotřebované KWh a ne od „spotřebovaného“ kilometru. Tam narážíme na složitější technické řešení a různé jobovky typu rekuperace, solární panely na autě a bůhvíco dalšího tam může být.
                  Musel byste to koncipovat jako mýto. Tam ovšem zase narážíme na Frantu a jeho ústavní právo si po svém pozemku jezdit jak se mu zachce bez daně a na ochranu proti neustálému sledování.

                  Tím netvrdím, že povídáte nesmysly. Jen poukazuji na určité nepříjemnosti, který váš záměr patřící k těm rozumným má. Těžko říct ale co vymyslí chytřejší hlavy.

                  Osobně bych navrhoval to odvíjet od váhy vozidla a platilo by se společně s povinným ručením a další by mohlo být určité zvýšení spotřební daně u běžné elektřiny (domácnosti bez EV by dostali daňový bonus). Nároky na technická řešení, možnost ojebávek, možnost korupce a byrokratická zátěž minimální. V rámci možností i spravedlivé, ale musely by se vychytat parametry.

                  Máte pravdu, že o TelcoScore víme jen díky médiím a také díky nelhostejným lidem. Jsem rád, že takoví u nás jsou. 🙂

                10. Vybírání daně podle trasy, podle váhy… to je naprosto
                  Vybírání daně podle trasy, podle váhy… to je naprosto zbytečné.
                  Stát potřebuje pouze vybrat přiměřený obnos peněz. U spalovacích vozidel ho vybírá prostřednictvím spotřební daně na PHM, kde vychází z fikce jejich spotřeby. Spotřební daň z PHM neslouží k regulaci spotřeby, ale čistě k výběru prostředků formou zohledňující míru využívání motorovéhp vozidla a související infrastruktury. Hodně jezdíš, hodně platíš.

                  Stejně tak u elektromobilů bez problémů může stát vybírat spotřební daň z elektřiny spočítanou fikcí průměrné spotřeby vozidla. Opět stejným principem hodně jezdíš, hodně platíš.

                  Danit dle hmotnosti je naprostý nesmysl a krajně nespravedlivé. Proč by měla obecní hasičská cisterna s výjezdem 2x ročně platit mnohem větší daně, než pan Vocásek co denně obtěžující zjevem svého Modelu X okolí?

                  Můj návrh je jednoduchý, kontrolovatelný, není závislý na tom kde a jak dobíjíte i kde a jak jezdíte. Navíc je principiálně srovnatelný se spalovacími auty, tedy i spravedlivý.

                  pozn.: „Přece neplatíte podle toho, jak často nebo v kolika lidech trávíte čas ve své nemovitosti, ale podle jejího rozměru a umístění.“

                  Atribut pro výpočet daně není podstatný, ten lze stanovit různě. Máte mnoho daní, které se vybírají „per capita“. Stejně tak máme velké množství daní, které vybíráme nikoliv exaktním měřením, ale přiměřenou fikcí (daň z datového média, daň z vlastnictví televizního přijímače atd atd.)

                11. Váš návrh je v první řadě nesmyslný a
                  Váš návrh je v první řadě nesmyslný a nekontrolovatelný. Pokud bude stát chtít výbrat více peněz kvůli ukončení provozu spalováků, tak může například zvýšit základní sazbu DPH. Protože spotřevní daň z pohonných hmot nemá nic společného s investicemi do infrastruktury a je to prostě jenom další daň.

                12. Teď jste mě teda překvapil. BEV hasičská cisterna je
                  Teď jste mě teda překvapil. BEV hasičská cisterna je velmi vizionářská myšlenka, kterou bych od vás nečekal. 😀
                  Bavím se teď o BEV osobních vozech do 3,5 tuny.

                  Myslím, že to tu už někdo zmiňoval, že rozpočtové určení spotřební daně z PHM je pouze 20 % do rozpočtu SFDI, z čehož jde asi jen polovina na silniční stavby. Stát vůbec nemusí danit BEV, ale může si to vzít kdekoliv jinde stejně jako nedaní lidi, že chodí po chodníku, nebo že jezdí na kole po cyklostesce.

                  Že spotřební daň na PHM slouží pouze k naplnění státní kasy je pouze váš názor. Podle definice jasně slouží i k omezení prodávání množství zboží, jehož spotřeba je pro společnost nebo jednotlivce škodlivá, což spalování PHM bezesporu je.

                  Vaše metoda samozřejmě je proveditelná, ale má opravdu zásadní díry. Jak vyřešíte třeba situaci, kdy poslední rok před STK u starého EV majitel najezdí enormní množství km a pak nechá auto zmizet (nechá ukrást, utopí, rozebere na díly)? Danění podle tachometru bude živná půda pro podvody a úplatky, stáčení kilometrů atd. Navíc vůbec nebude motivovat řidiče aby jezdil úsporně(elektřina bude oproti dani velice levná). Auta se budou prodávat v základu s extrémně úzkými a malými koly aby měly malou WLTP spotřebu. Lidé si je hned po koupi budou měnit za normální. Budou se prodávat miniaturní baterie, které bude možné rozšířit různými balíčky(to už ve spotřebě v papírech nebdue). To je jen střípek z toho co mě teď napadlo co by se mohlo začít dít nebo musel nějak legislativně ošetřit.

                  Myslím, že vyšlo několik studií, že těžší auta daleko výrazněji ničí vozovku, takže je logické aby platili více. To v jakém poměru by se platil ten roční poplatek oproti navýšení spotřební daně je k diskuzi. Navíc by to podpořilo samovýrobu elektřiny z obnovitelných zdrojů (osvobozená od daně) a mohli by se zrušit všechny možné dotace na OZE(odstranění spousty státních úředníků a zbytečných firmiček).

                13. Tak zaprvé není pouze SFDI, tím se nenechte mýlit. Provoz
                  Tak zaprvé není pouze SFDI, tím se nenechte mýlit. Provoz vozidel způsobuje nutnost hradit celou řadu externalit.

                  Netvrdím, že spotřební daň slouží pouze k naplnění státní kasy. Slouží z naprosté většiny k financování výše uvedeného.

                  Spotřební daň z PHM samozřejmě dávno nic nereguluje, to je naprostý nesmysl. Jako důkaz se podívejte na spotřebu PHM v roce 1995, 2005 a 2015 a pokud na svém tvrzení trváte, zkuste vysvětlit, čeho a jak uvedená regulace dosáhla.

                  Tvrdíte, že se budou stáčet tachometry. Ano, možná budou, ale v množství naprosto nepodstatném, protože
                  1) to vzhledem ke komplexnosti vozidel není tak jednoduché
                  2) existuje návaznost procesů pojištění, leasingů apod. které to komplikují
                  3) půjde na rozdíl od podvodu o daňový delikt, který bych rozhodně nedoporučoval.

                  Rozhodně prostor k podvodu je výrazně menší, než nějaké GPSky, různé tarify apod.

                  „Jak vyřešíte třeba situaci, kdy poslední rok před STK u starého EV majitel najezdí enormní množství km a pak nechá auto zmizet (nechá ukrást, utopí, rozebere na díly)?“

                  Nijak, protože se to prostě nevyplatí.

                  Vy nechápete, že většina výběru daní, ale i třeba finanční instituce pracují s platebními kartami s vědomím, že bude určitá úroveň fraudu. Ale dokuď není příliš vysoká, vyplatí se to a dokonce se vyplatí i neinvestovat do jeho potlačení, protože náklady na opatření převyšují zisk.

                  Čím složitější systém vymyslíte, tím je dražší a náchylnější na podvody. Danit podle km je naprosto jednoduché a transparentní a množství fraudu by bylo nízké, protože naprosté většině se podvod prostě nevyplatí.

                14. Pouze SFDI dostává peníze napřímo ze spotřební daně na
                  Pouze SFDI dostává peníze napřímo ze spotřební daně na PHM. Pro zdaňování aut není zákonný důvod a dělá se to spíše ze zvyku a taky proto, že se to dobře vybírá a kontroluje. Jak jsem říkal za chodníky se také neplatí a už vůbec se neplatí více lidé co po nich více chodí. S těmi externalitami máte pravdu hlavně u spalovacích aut.

                  Vzhledem k tomu, že spotřební daň na PHM se víc jak 20 let nijak zásadně nemění, tak se dá těžko odhadovat jak velký má efekt na spotřebu PHM. To by se zjistilo, kdyby stát zvýšil nebo snížil tuto daň třeba o 50 %. Chápu, že jste bohatý a neřešíte kolik stojí nafta, ale znám hodně lidí, kteří prostě jezdí míň, když je nafta dražší.

                  Tachometry se stáčí ve velkém i dnes a ani zákony nebo procesy pojištění nebo kontroly STK to neodstranily. U větších aut s velkou spotřebou by ve vašem návrhu musela být daň na kilometr i 2 Kč. Za 2 roky mezi technickými můžete najezdit třeba i 80000 km. Že se nevyplatí nechat zmizet auto aby se ušetřilo 160 tisíc?

                  Váš návrh je jednoduchý, ale dává ohromný prostor podvodům.

                  Úplně nejjednodušší by bylo čistě zvýšit spotřební daň z elektřiny. Také tam platí argument jezdíš více platíš více. Nebylo by to ale úplně spravedlivé pro lidi co nemají EV a neúměrně by zvýhodňoval samovýrobce elektřiny. Proto by tam byl ten roční poplatek za auto spojený s povinným ručením. Nepřijde mi to nijak složité, ale jak říkám necháme se překvapit. 🙂

                15. Vzhledem k tomu, že navrhuji zálohu na daň, tak se vám to
                  Vzhledem k tomu, že navrhuji zálohu na daň, tak se vám to moc nevyplatí. To byste musel ten poslední rok jezdit naprosto odlišným způsobem.

                  STK pro elektromobily samozřejmě každý rok.

                  „Tachometry se stáčí ve velkém i dnes a ani zákony nebo procesy pojištění nebo kontroly STK to neodstranily“

                  Čím toto tvrzení doložíte?

                  Váš poslední návrh podporuji, ale nikoliv formou zdanění elektřiny, ale zdanění energie. To si ovšem dost zahráváte, protože by se jednalo o spravedlivé neprogresivní zdanění s odvody pouze podle spotřeby, a to bude levice příšerně řvát.

                16. Záloha na daň je sice fajn, ale když před koncem STK
                  Záloha na daň je sice fajn, ale když před koncem STK Franta řekne, že mu ukradli auto a že s ním celý rok vůbec nejezdil, tak mu nemáte jak dokázat opak a vysolíte mu ji zpět.

                  STK pro EV každý rok? Takže dvojnásobná buzerace a zbytečná cesta, dvojnásobný počet stanic STK jen abyste mohl vybrat trochu víc spravedlivěji daně? Najednou se ta varianta začíná čím dál více prodražovat a to jsem si myslel že jste spíše pravicově orientovaný. 😀

                  Dokládám třeba tady:
                  https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stoceny-tachometr-pokuty-se-nerozdavaji-problem-prestupek-cesko-auto.A200822_104147_domaci_lre
                  nebo tady:
                  https://www.autosalon.tv/novinky/ojetiny/stoceny-tachometr-ma-u-nas-kazda-treti-ojetina-a-muze-vas-to-prijit-hodne-draho

                  ale těch článku je milion, i když určité zlepšení samozřejmě nastává hlavně díky celé řadě firem ověřující historii vozidla.

                  Zdanění energie jakože třeba 1 Kč/Kwh jedno jestli bude z elektřiny, planu, tepla nebo benzinu? to zní zajímavě. Rozveďte to.

                17. To si asi nerozumíme, Franta musí dát přiznání, které
                  To si asi nerozumíme, Franta musí dát přiznání, které lze doložit (a odkontrolovat). Pokud nedoloží, že jezdil jinak, než byly vyměřené zálohy, má smůlu. Jeho problém. To platí u všech zálohově vybíraných daní. A že jich je.

                  STK každý rok je jen jedna varianta. Možností je celá řada – výběr přes pojišťovny, paušál s dvouletým dorovnáním apod.

                  Tomu stáčení moc nevěřím, když je možné si dnes online ověřit stav tachometru z STK podle VINu.

                  Zdanění energie by bylo nejvíce spravedlivé a tranparentní – pokud by se danila každá kWh, odpadl by problém s různými spotřebními daněmi i s dohadováním se o výhodnosti toho či jiného druhu pohonu. Přirozeně by se prosazovala ta řešení, která by byla nejvíce energeticky efektivní, protože by nemusela soutěžit s jinými řešeními využívající energie zatížené jinými daněmi.

                  Takle podle oka by to znamenalo zlevnění PHM, obrovské zdražení elektřiny a velký boom domácích solárních elektráren.
                  Politicky by to znamenalo ale drtivý tlak na nižší třídu, která žije energeticky nejvíce neefektivním způsobem a spotřebovává dotované energie.

                18. Statu se u elektromobility dane nesnizi. Penize za ropu
                  Statu se u elektromobility dane nesnizi. Penize za ropu zustanou ve state a ty se nekolikrat otoci a z kazdeho kolecka vypadnou nejake dane. Stat i ekonomika budou na tom lepe, nez ted z vyhozenejma miliardama do spinavych sudu nekde v pousti a na sibiri a se spotrebni dani. Spotrebni dan na ropne PHM je zastaraly relikt a zmizi spolu se spalovaky.

                19. Proč tu vůbec spotřební dań za elektřinu jako PHM
                  Proč tu vůbec spotřební dań za elektřinu jako PHM řešíte?
                  Na CNG a LPG jezdí (jezdilo) 10x možná 100x víc vozidel než na proud a jaká je spotřební daň ve srovnání s naftou a benzínem- naprosto minimální. A stát formou spotřební daně jednoznačně regujuje a vybírá peníze z věcí co škodí lidskému zdraví a morálne. Stejně jako alkohol, kouření a herní automaty.

                  A elektřina jakožto jednoznačně nejčistší energie na pohon automobilů co známe, logicky zdaněná spotřebkou nikdy nebude.
                  Je už daněna daní za elekřinu a nepřímo emisní povolenkou při její připadné neekologické výrobě, ale extra danit její použití je blbost. Jaký je rozdíl jestli ji spálím v autě , nebo na cirkulárce z hlediska ekologie?

                  A jstli někdy bude mýto, nebo placení podle ujetých Km tak pro všechna auta stejně , ele spotřební daň na ropné PHM zůstane.

                  Se podívejte na ceny elektřiny na veřejných stanicích, ty už svoji formu „daně“ mají nyní a cestovat na delší vzdálenosti je už dnes s EV dražší než úsporným vozem na ropná paliva a vy by jste chtěl ještě KM s EV extra zdanit, kdo myslíte že by pak EV kupoval? Už dneska se EV bez dobíjením nočním lenvným proudem, nebo pokud máte tarif na el. topení, nevyplatí a co potom?

                20. Protože tady o ekologii nejde.
                  Protože tady o ekologii nejde.

                21. 30let to tady tak funguje, že ekologické věci a úspory
                  30let to tady tak funguje, že ekologické věci a úspory energií jsou nějakým způsobem dotované a zvýhodněné. Soláry , kotle , zateplení. tepelná čerpadla a ty emise spalovacích vozů jsou taky menší a tím pádem i menší spotřeba tj. výběr daně s PHM.

                  Ono se něco změnilo? , jsem si nevšiml, ještě tu budete trvdit, že se bude zdaňovat zateplený dům, protože málo odvádí do státní kasy na DPH.

                22. Jenomže to jsou všechno kraviny, lobystické deformace,
                  Jenomže to jsou všechno kraviny, lobystické deformace, totální mrdník.

                  Zaveďme jednotnou daň z energie a ekonomickým zájmem každého jednotlivce bude chovat se ekologicky.

                23. Tak jednotnou daň asi těžko, když má každá energie
                  Tak jednotnou daň asi těžko, když má každá energie jiné ekologické a sociální dopady. Jiná sazba je na elektřinu, uhlí, benzín, LPG, zemní plyn.

                  Bohužel pro Vás je vysoká na ropná paliva, protože jsou vysoce neekologické. Plynná paliva jsou lepší a tak mají menší daň.
                  Daň na benzín a naftu má i omezující faktor, jinak by se lidi ujezdili k smrti a nebylo by místo na silnicích.

                  Spojení levného paliva s levným smalovacím vozem by bylo smrtící. Elektřina je vyvážená drahým autem takže to je takový samoregulační mechanismus.

                24. Takže Frantovi opravdu ukradnou auto a i když opravdu zrovna
                  Takže Frantovi opravdu ukradnou auto a i když opravdu zrovna ten rok moc nenajezdil, tak mu to stát ještě pěkně vosolí. Chudák Franta. 😀

                  No kdyby se uvalila daň třeba 1 Kč/KWh, tak byste platil cca 10 kč na litr nafty nebo benzinu(zhruba jako dnes) a elektřina by se zdražila o právě o tu korunu dejme tomu o 20-30 %. Při spotřebě elektřiny cca 72 TWh byste z toho za rok dostal 72 mld. navíc jen na elektřině, ale lidem by se to moc nelíbilo a asi by to neprošlo jak říkáte. 😀

                25. Tak zaprvé auta se u nás skoro už nekradou. 2019 to bylo
                  Tak zaprvé auta se u nás skoro už nekradou. 2019 to bylo jen asi 3000 kusů, přičemž většinou jsou to jen naprosté plečky, kde se chce někdo svézt a pár luxusních aut na zakázku. 2020 odhaduju na max 1000 krádeží. To není problém řešit individuálně.

                  Doby z přelomu tisíciletí, kdy se kradly desítky tisíc aut pro Ukrajinu, jsou pryč. O naše poruchové europopelnice na Ukrajině není kdovýjaký zájem, nelegálně tam skoro nic nedostaneš a legálně tam naše šizené šunty nikdo moc nechce, maximálně top mercedesy a BMW, ale nějaká třívalcová škodovka je tam k smíchu. Naopak lidi včetně mě si vozí pořádná auta z Ukrajiny.

                  Takže ať si Franta cvakne jednou měsíčně tacháč mobilem jako to dělám já jednou ročně pro pojišťovnu a je to.

                  Zdanění PHM by zůstalo stejné pouze v případě, že byste počítal daň z daně jako je to dnes. Pokud by to bylo vybíráno vedle DPH, tak pokud je dnes cena litru benzínu 32 Kč, cena bez daní je 13,61 Kč a s 1Kč/kWh by to činilo: 13,61 cena + 2,86 DPH + 8,89 daň z energie = 25,36 Kč. Tedy o 20% levněji.

                  A protože skutečně nejsem levicově orientovaný, nevidím důvod, proč přispívat na spotřebu jednoho typu energie na úkor jiného. Proč dotovat dovážené uhlí a plyn na úkor ropy. Jen ať se to pěkně srovná a každý platí spravedlivě podle své spotřeby.

                26. Kdyby se platila koruna daní za kWh, tak by to zlikvidovalo
                  Kdyby se platila koruna daní za kWh, tak by to zlikvidovalo mnohé firmy, takže ty by musely mít ze zákona vyjímku a týkalo by se to pouze obyvatel. Samozřejmě bych chtěl vidět vládu, která se něco takového pokusí prosadit, protože na tom by byli biti nejvíce majitelé spalováku. Nejenom že by platili spotřebku na benzín, ale ještě by platili na elektřinu. Takovou vládu by lidé pověsili. Už dneska pyskujou když mají platit ekologickou daň a ta je poloviční.

                27. A proč přesně by měl stát dotovat firmy prostřednictvím
                  A proč přesně by měl stát dotovat firmy prostřednictvím laciné elektřiny? Protože to je přesně to, co se teď děje.

                  Spotřební daň na PHM by byla samozřejmě zrušena a nahrazena daní ve výši odpovídající energetické spotřebě.

                28. A proč bys měl cokoliv dotovat? Nezvednout ceny absurdní
                  A proč bys měl cokoliv dotovat? Nezvednout ceny absurdní daní znamená u tebe dotovat? Samozřejmě pokud chceme energeticky náročnou výrobu vyhnat ze země nebo ji tady rovnou zabít, pak tohle je ta správná cesta. V Německu to dělají přesně naopak. Firmy platí méně za elektřinu a extra poplatky platí domácnosti, aby tak nezabili pracovní místa.

                  Spotřební daň na PHM hmoty by samozřejmě zrušena nebyla, protože to by se samozřejmě nelíbilo okolním zemím, jejichž prodejci by zbankrotovali. My nejsme ostrov v oceánu. Leda by to bylo celoevropské nařízení, což by nebylo, protože spotřební daň si určují jednotlivé státy.

                  Na jedné straně by jsi chtěl naboostovat prodejce paliv u nás, nadruhé straně by jsi zmasakroval každou firmu, která něco vyrábí. Nene, tohle by nefungovalo.

                29. Oproti Cesku se v DE zvysila dan na ropne PHM o ca. 7
                  Oproti Cesku se v DE zvysila dan na ropne PHM o ca. 7 Eurocentu. Populisticka ceska vlada jde presne obracenym smerem. Marna snaha podporit odbyt zluteho zla z agrofertu.

                30. A hned druhý den by se začaly prodávat úpravy krabiček. A
                  A hned druhý den by se začaly prodávat úpravy krabiček. A neříkej že to nejde, když jde snadno ojebat zaplombovaný taxametr. Ať je to krabička jaká chce, vžde musí přes něco sbírat data. Fixneš senzor nebo přidáš mezičlánek na kabeláž. Nechaš si to zamontovat do auta a bez toho aby ti kontrola rozmntovala půlku auta, tak na to nepřijdou. Na tomhle principu nelze založit výběr daní, protože kontrola by stála více než kolik by se reálně vybralo.

                  Podtrženo sečteno, jakékoliv účtování založené na spotřebě samotného vozu je nekontrolovatelné.

                31. Každé nové auto musí být schopno odeslat informace o své
                  Každé nové auto musí být schopno odeslat informace o své spotřebě, každé auto tedy musí být nějak online, GPS modul je taky všude…HW pro to tedy mají, že to bude někdo hackovat je jen otázka, jaký se na to nastaví postih. Pokud bude daň z auta řekněme 10 000 Kč/rok a postih za krácení 1 000 000 Kč moc lidí si to nelajzne

                32. Pokud bude úprava stát 2.000 korun a daň bude 10.000 korun,
                  Pokud bude úprava stát 2.000 korun a daň bude 10.000 korun, tak si to lajzne každý a nikdo to nemůže prokázat, pokud ti nerozeberou auto.

                  A ja úplně jedno jakou absurdní výši pokuty stanovíš. Milion, nebo klidně miliardu. Kdyby takové věci fungovaly, tak stačí nastavit milion pokuty za netřídění odpadu, nesbírání exkrementů po psech nebo jízdu na černo. Taková represivní politika nikdy nebude fungovat. Protože jakmile je kontrola postavená na ověřování miliónů jednotlivců, kteří už z principu a výše pokuty nebudou spolupracovat, pak taková kontrola je k ničemu. Vtrhne ti policie o půlnoci do baráku a začně ti rozebírat auto jenom proto, aby si zkontrolovali zda nepodvádíš na odečtu? To těžko.

                33. Proč nějaké krabičky?
                  Přiznáte nájezd jednou ročně na

                  Proč nějaké krabičky?

                  Přiznáte nájezd jednou ročně na forulář XYZ a zaplatíte daň. Nájezdy budou ověřeny při kontrole na STK.

                  Náklad nula nula nic.

                34. Co myslíš, že bude dražší. Daň nebo úplatek pro
                  Co myslíš, že bude dražší. Daň nebo úplatek pro vybranou STK? Děláš jako by STK nešlo uplatit už dnes, když chceš auto do provozu. A na stáčení tachometrů je postavený celý autobazarový business.

                35. Každý policista a každá policejní kamera by si mohla
                  Každý policista a každá policejní kamera by si mohla ověřit, jestli projíždějící auto platí nebo ne. Při hrozbě velké pokuty by platili v podstatě všichni.

                36. A jak by to ověřili že máš cinknutou krabičku? Ona by
                  A jak by to ověřili že máš cinknutou krabičku? Ona by nemusela být odpojená úplně. Stačí poladit.

                37. Jednoduše by viděli, jestli se u jedoucího auta z krabičky
                  Jednoduše by viděli, jestli se u jedoucího auta z krabičky strhávají peníze a vzhledem k tomu, že by tam bylo i GPS, tak nelze krabičku cinknout tak, aby strhávala jen třeba každý druhý kilometr.

                38. Jo to je hodně naivní představa.
                  Jo to je hodně naivní představa.

                39. Vyrazit na cestu jedine v doprovodu danoveho vyberciho. Bude
                  Vyrazit na cestu jedine v doprovodu danoveho vyberciho. Bude sedet vzadu vlevo, budete mu za kazdy km hazek do kasicky a musite mu poskytnout stravu a zabavu.
                  Moznost bude predplacena sluzba. Koupite si pocet km nebo trasu a zadate kod do palubniho pocitace. Po vycerpani se auto zastavi a budete muset koupit nove km. A kdyz to do 14 dni nevycerpate, vse propadne.

            2. Zatím mám odečet jednou ročně, tak uvidím, jak dlouho mi
              Zatím mám odečet jednou ročně, tak uvidím, jak dlouho mi to vydrží. Ať si stát daní přímo auta, bude to mít jednodušši. Ale ať je to na základě koncenzu, v potřebné míře a peníze končí kde mají, tedy dopravní infrastruktuře atd. Takže jsme tam kde vždy, pokud to tu povede dál banda grázlů řízená lobbisty, bez jakékoli koncepce, budeme my občané zase v prdeli.

                1. Nová vláda bude muset covidovou sekeru řešit a jsou jen 2
                  Nová vláda bude muset covidovou sekeru řešit a jsou jen 2 možnosti:
                  1) šetřit – na dávkách, neziskovkách, propouštět úředníky
                  2) zvedat daně.

                  Pro 1) volte ODS, SPD, Trikoloru
                  Pro 2) volte Piráty, ČSSD, KSČM, STAN

                  ANO, KDU si vyberou jak se jim to bude hodit.

                2. Babiš to udělal, aby získal pro někoho dalšího
                  Babiš to udělal, aby získal pro někoho dalšího koaliční potenciál – tím někdo je ODS, protože ví, že má šanci vyhrát volby, ale neměl nikoho, pro koho by měl koaliční potenciál.

                3. Já se přikládním k PetrK. Možná jste hodně mladý, ale
                  Já se přikládním k PetrK. Možná jste hodně mladý, ale já už jsem pár voleb zažil a můžu vás ubezpečit, že tu vládne lobby, ne politické strany. Volby jsou více-méně jen zástěrka. A my (já teda snad ne) jsme loutky. Jak jinak si vysvětlit, že v našich končinách dovládly do konce jen 3 vlády za 30 let (wiki) nebo že jsme jediná země na světě, kde lidi křičí, že jim stát snížil daně a brečí že státeček se bude mít hůř.

                4. Z důvodu snižování daní břečí akorát ČSSD, TOP09,
                  Z důvodu snižování daní břečí akorát ČSSD, TOP09, Piráti, KDU a STAN. V podstatě levicové strany, které by nejraději ještě více zdanili pracující a rozdali to ostatním – nepřizpůsobivým, migrantům, matkám samoživitelkám, …
                  Tyto strany mají velkou mediální podporu, takže to vypadá, že lidi jsou proti snižování daní.

                5. „Tyto strany mají velkou mediální podporu, takže to
                  „Tyto strany mají velkou mediální podporu, takže to vypadá, že lidi jsou proti snižování daní.“

                  Je to fakt.

                6. Tak to jste borec, že jste byl pákrát u voleb a že víte,
                  Tak to jste borec, že jste byl pákrát u voleb a že víte, že existuje lobby 😉

                7. Jsou ruzne lobbysticke skupiny a spolu souperi o svuj podil.
                  Jsou ruzne lobbysticke skupiny a spolu souperi o svuj podil. Po volbach si vitezna skupina muze narokovat pomoc statniho aparatu. Pak se tomu nerika kradez, ale uhrada za provedene sluzby statu. Ale nakonec Všetci kradnú.

    3. Tesla má drajv, ne jako ostatní automobilky. Inovace jsou
      Tesla má drajv, ne jako ostatní automobilky. Inovace jsou stále možné – třeba ve zlevnění výroby – větší automatizace výroby. BEV není vhodný pro někoho, kdo musí spoléhat na rychlonabíječky. Cena pomalého dobíjení za noční proud je oproti jiným možnostem bezkonkurenční.
      Baterie jsou správná volba jen je špatné načasování. Moc se tlačí na pilu, spalováky mohli ještě vydržet než BEV ještě o pár desítek procent zlevní. Nyní to akorát dopadne tak, že polovina lidí, kteří nemohou dobíjet doma, si bude muset koupit ojetinu.

        1. I v moderní německé fabrice na výrobu aut je stále mnoho
          I v moderní německé fabrice na výrobu aut je stále mnoho lidské práce. Teoreticky by se výroba dala automatizovat tak, že by se při výrobě auta nedotkla lidská ruka. Chce to ale překopat konstrukci vozu a jednotlivých komponent, umístění kabelů, apod… Musk toho schopný je, ostatní automobilky ne. Jednalo by se o velkou konkurenční výhodu.

              1. No jak v které samozřejmě. Ve výše zmíněné ne. V
                No jak v které samozřejmě. Ve výše zmíněné ne. V jiných ano. Každý manažer porovnává cenu robota vs. cenu ušetřených lidí za časovou jednotku (v tomto případě asi na dílku výroby modelu) a podle toho se rozhodne. A věřte, že těch robotů, kteří už můžou soutěžit je dost ve všech lepších fabrikách. A „general assembly“ může být právě klidně zcela robotická část cyklu. Záleží na tom kde a co.

                1. Ne u automobilek. General Assembly u automobilek je téměř
                  Ne u automobilek. General Assembly u automobilek je téměř čistě lidská práce. Roboti tam jenom asistují.

                2. Tím se dostáváme k tomu, co jsem psal výše. SOP z obsluhy
                  Tím se dostáváme k tomu, co jsem psal výše. SOP z obsluhy dělá prakticky roboty. Čeká se jen na cenu.

                3. Nejde o cenu, ale hlavně o ty kilometry drátů, které jsou
                  Nejde o cenu, ale hlavně o ty kilometry drátů, které jsou v autech. Stroje mají velký problém s dráty. Ty se můžou zkroutit, pokrčit, otočit. To co je pro člověka otázka vteřin, na tom se automaty zaseknou. Například při svařování lidé téměř nejsou – dělají pouze dohled. U General Assembly je to přesně naopak.

                4. Proto je právě potencionál ty dráty pořešit, aby jich
                  Proto je právě potencionál ty dráty pořešit, aby jich nebylo potřeba tolik a dali se natáhnout pomocí robotů. Elon už o tom kdysi mluvil, ale zatím to neimplementoval. Bude to znamenat dohodu s dodavateli dílů, apod…ale reálné to je.

      1. Já žádné dluhy ani úvěry nemám.
        Co se týká sázky, na

        Já žádné dluhy ani úvěry nemám.

        Co se týká sázky, na kterou narážíte, tak ta je do dnešního dne nedořešena.

        Za mě to skončilo na tom, že Tesla rozdělila svoji úvěrovou společnost Tesla Finance LLC na 45 samostatných subjektů, které nezveřejňují roční reporty, a nelze tak dnes spolehlivě říct a ověřit, kolik vyrobených vozidel Tesla ve skutečnosti neprodala a prostřednictvím této finanční struktury je dále vlastní.

        1. Výmluvy výmluvy. Tesla zveřejňuje procento aut dodaných
          Výmluvy výmluvy. Tesla zveřejňuje procento aut dodaných na leasing v každém kvartálním výpisu a už ti tu několikrát vysvětlovali, že i po odečtení všech těchto aut jsi to bezpečně projel, ale ty to neuznáš a neuznáš, protože nemáš svědomí. Nikdo ani nikdy nečekal, že bys uznal porážku. Jenom jsi to všem dokázal.

          1. Toto už se zde detailně rozebíralo a nehodlám to marně
            Toto už se zde detailně rozebíralo a nehodlám to marně vysvětlovat znova.

            Pokud máte jasný údaj o tom, kolik vozidel Tesla prostřednictvím dceřinných a joint-venture společností nakoupila sama od sebe, kolik jich vlastní s vizí provozu ojetin v režimu taxislužby, rád si to poslechnu.

            Prázdné řeči mě nezajímají.

            1. Prodané vozidlo je prodané vozidlo. A je úplně jedno,
              Prodané vozidlo je prodané vozidlo. A je úplně jedno, jestli je zákazníkem člověk nebo leasingová společnost. Pokud v dohodě nebylo vysloveně řečeno že se musí jednat o prodeje fyzickým osobám, tak to prostě neukecáš.

                1. V Roce 2019 Tesla dodala 367.000 aut. Počet aut na leasing je
                  V Roce 2019 Tesla dodala 367.000 aut. Počet aut na leasing je uvedeno pro Q3 a Q4, ve kterých dodala 57% aut za celý rok a v obou případech byl počet aut na leasing pod 10%.

                  Kolik byl počet aut, o které jste se vsadili? Protože jak to bylo cokoliv pod 330.000, tak jsi to projel.

                2. I toto se tu už řešilo. Najdi si to. Čau.
                  I toto se tu už řešilo. Najdi si to. Čau.

                3. Nic neřeš, uznej prohru a zaplať.
                  Nic neřeš, uznej prohru a zaplať.

                1. Konkretneji by to neslo? Pokud to tedy neni tajemstvi a
                  Konkretneji by to neslo? Pokud to tedy neni tajemstvi a nechces se podelit o sve investicni know-how abysme nahodou taky nezbohatli ? 🙂

                2. No jo no, je vidět, že jste neměl možnost se seznámit se
                  No jo no, je vidět, že jste neměl možnost se seznámit se základy mikroekonomie. Škoda.

                3. To je snad zřejmé.
                  Snad vám nemusím vysvětlovat, v čem

                  To je snad zřejmé.
                  Snad vám nemusím vysvětlovat, v čem se aktiva střední třídy shodují s pasivy dělnické třídy.

                4. Ale tak my sme uplne hloupi. Bud te lasky a vysvetli nam to.
                  Ale tak my sme uplne hloupi. Bud te lasky a vysvetli nam to. Udelej dobry skutek 🙂

    1. Je videt, ze te Tesla zajima. Ctes clanky, reagujes,
      Je videt, ze te Tesla zajima. Ctes clanky, reagujes, konverzujes, travis tim cas, jen si to proste priznej, ze sem rad chodis pro novinky o Tesle a elektromobilech. Ostudy se neboj, ta uz vetsi nebude. Jsi takovej maskot, komik tohohle fora a tvoje komenty me zacali naopak bavit. Je proste sranda poslouchat saska, kterej se uz rozky znemoznuje svejma prognozama 😀 Tak zase zitra, na dalsim clanku se potkame. Moc se tesim, jak zase okomentujes dalsi uspechy EV a Tesly.

        1. Nevím teda kam až berete střední třídu, ale když to
          Nevím teda kam až berete střední třídu, ale když to porovnám s ostatními vozy v této cenové a velikostní třídě, tak to není nijak špatné a může se rovnat jiným světovým automobilkám, které ovšem prodávají skoro ve všech zemích světa.

          Když vezmu třeba BMW. (Strana 66)

          https://www.bmwgroup.com/content/dam/grpw/websites/bmwgroup_com/ir/downloads/en/2020/hauptversammlung/BMW-Group-Annual-Report-2019.pdf

          Tak kromě X5 a 7 se většina dražších modelů nedostane ani na 50 tisíc.

          1. Ježíši, už zase to umělé povyšování Tesel do tříd,
            Ježíši, už zase to umělé povyšování Tesel do tříd, kam ani omylem nepatří. Abyste se jako cítili, líp, nebo proč?

            Vy vážně porovnáváte Model S s BMW 7? Jako fakt??

            To vám jako nepřijde divný, že BMW má o třicet čísel větší rozvor? 😀

            Model S je naprosto jasná střední třída, rozměrově se liší od naprosto ukázkového zástupce střední třídy Superbu naprosto minimálně. S tím se srovnávejte.

            Tady není co řešit.

              1. No taky dobrý srovnání, fakt jak ženské 😀 porovnávat
                No taky dobrý srovnání, fakt jak ženské 😀 porovnávat rozvory EV a spalováků 😀

                Model S = Superb a tečka

                kdyby model S byl spalovák, tak má přesně takový rozvor jako superb, a tu sračku by nikdo nekoupil ani za půl mega

                E-classe nebo A6 je jiný level, asi jako když porovnáš sedačku za 50tis. a nějakou pohovku z ikey

                pocit luxusu nezměříš a centimetrama nedoženeš, konečně to už pochop

                1. “ kdyby model S byl spalovák”
                  :)))mazeeeec:D
                  Si predstav

                  “ kdyby model S byl spalovák”
                  :)))mazeeeec:D
                  Si predstav kdyby letadla jezdily po kolejich. By si je nikdo nekoupil! Letadla hloupy litaci 🙂

                2. Jistě. Nezměříš, nedoženeš, ale hlavně dáme na tebe,
                  Jistě. Nezměříš, nedoženeš, ale hlavně dáme na tebe, který jel tak maximálně v otřískaný škodovce a Teslu nebo Mercedes viděl tak maximálně na pohlednici. Ano, a rozměry jsou jedním z hlavních ukazatelů tříd. Ještě předchvilkou to tady srovnával Runner, ale najednou to nelze srovnávat 😀

                  Model S sice má rozvor jako Mercedes E class, ale vnitřní prostor má blíže k S class.

                3. „vnitřní prostor má blíže k S class“
                  😀 😀 😀 😀 😀

                  „vnitřní prostor má blíže k S class“

                  😀 😀 😀 😀 😀

                4. tmS se s pohodlim mercedesu neda srovnavatm za 8 let bidnych
                  tmS se s pohodlim mercedesu neda srovnavatm za 8 let bidnych prodeju nedokazali vyřešit ani základní funkci auta – posezení. Masírování hlavy není standart ani zdraví positivní. Ale to ty už víš kolikrát ses povozil v Sku na zadních :))

                  https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-s/

                1. Mrkni se na Mercedes E-class a Audi A6
                  Mrkni se na Mercedes E-class a Audi A6

                2. A6 (C6) jsem měl. A6 je střední třída s rozvorem 292cm. A
                  A6 (C6) jsem měl. A6 je střední třída s rozvorem 292cm. A co že na tom mám jako vidět?

            1. To vy tu neustále plácáte něco o třídách. 😀

              To vy tu neustále plácáte něco o třídách. 😀
              Já porovnávám prodeje kusů ve stejné cenové hladině a ne 2 typy aut.

              Jenom vám říkám a dodávám to čísly, že prodat 55 tisíc aut v cenové hladině 2,5-3 mil je poměrně dobrý výsledek srovnatelný s ostatními zavedenými automobilkami a přináší to příjem v hodnotě cca 6-7 mld USD. Ano porovnávám to mimo jiné i s BMW 7, protože jejich cenové hladiny se výrazně překrývají (i když BMW 7 může být samozřejmě výrazně dražší).

              Trh s auty je v každé cenové hladině omezený a trh v hladině 2,5-3 mil je poměrně malý a ať se vám to líbí nebo ne, tak Tesla se svými dvěma modely zabírá poměrně slušný podíl.

              Nebo myslíte, že někdo v Tesle porovnává prodeje Ska za 2,5 mil se Superbem za milion a říká si jak jsou na tom špatně? 😀

              Samozřejmě by bylo úplně fajn porovnávat prodeje Ska s BMW 5 v konfiguraci nad 2,5 mil, ale takovou tabulku tam bohužel nemají. Nad částku 2,5 mil se také dostanete jen s M konfigurací nebo vyloženě BMW M5. Kolik myslíte, že takových konfigurací BMW prodává ročně? Jestli 10 tisíc, tak to bude moc a přece se jim to vyplatí.

                1. Právě, že jedině takhle to můžete porovnávat. Prostě
                  Právě, že jedině takhle to můžete porovnávat. Prostě nabídka, poptávka. Základy ekonomie. 😀

                  Neřeště teď velikost aut nebo jaké je lepší. Bazén zákazníků co si můžou dovolit auto v rozmezí 2,5-3 mil je omezený a nemůžete ho nijak zásadně nafouknout. V tomto bazénu nejsou lidé co kupují Superby nebo pětkové BMW v základu. 🙂

                  Ano klidně bych i porovnával prodeje Passatu a Ioniqu, protože jsou částečně ve stejném bazénu a prodaný Ioniq klidně může znamenat neprodaný Passat. Prodaný Ioniq ovšem snad v žádném případě nemůže znamenat neprodaný BMW 7 nebo Teslu S.

                  Celé je to reakce na názor, že údajně 55000 aut je málo. V tomto cenovém segmentu to prostě málo není.

Napsat komentář