Elon Musk potvrdil, že chtěl prodat Teslu Applu za desetinu dnešní ceny

Elon Musk na svém Twitteru potvrdil, že zhruba kolem roku 2017 vážně uvažoval o prodeji Tesly Applu. Cena měla být asi $60 mld.

Elon Musk už dnes nejspíš zvažovaného prodeje Tesly nelituje, Tim Cook [šéf Apple] možná ano?
foto: Tesla

Spekulací o možné spolupráci nebo dokonce spojení společností Tesla a Apple se objevila celá spousta. A jak se ukazuje, nebyly nepodložené.

Poprvé Elon Musk uvažoval o prodeji Tesly Applu už kolem roku 2013, když měla firma velké potíže při rozjezdu výroby elektromobilu Tesla Model S. Díky svému starému kamarádovi Larry Pageovi (spoluzakladatel Google) měl k dispozici dohodu o prodeji. Ta ale nakonec neprošla.

Podobně uvažoval i o pár lety později, během „výrobního pekla“ u novinky Tesla Model 3. „Během nejtemnějších dní programu Model 3 jsem se ozval Timu Cookovi, abychom si promluvili o možnosti, že Apple koupí Teslu (za 1/10 současné hodnoty). Setkání ale odmítl,“ napsal aktuálně Musk na svém Twitteru.

Potvrdil tak léta spekulací. O Apple se totiž začalo hodně mluvit také v souvislosti s elektromobily a tím, že připravuje vlastní robotické auto. Program jeho vývoje během uplynulých let v Applu zažil své vzestupy i pády. Podle nejnovějších informací to ale vypadá, že stále žije.

38 Comments on “Elon Musk potvrdil, že chtěl prodat Teslu Applu za desetinu dnešní ceny”

      1. přesně tak, ífon toho tenkrat už měl dost, ropáci proti
        přesně tak, ífon toho tenkrat už měl dost, ropáci proti němů, Sko nicmoc, Xksko mu zpizdili, samý dluhy 3jka porod nakrku, pakty s čínanem tenkrát ještě odolal, politycký protitlaky a to ho jeste cekal potapeč… Jediný co ho bavilo byly rakety

        1. Tak ono vždycky je těžší něco stavět, budovat a
          Tak ono vždycky je těžší něco stavět, budovat a vytvářet něž bourat a dělat překážky. Zvlášť, když je to neprošlapaná cesta.
          Když se to ale dotyčnému podaří dotáhnout do konce, tak je v pořádku, že se mu to vyplatí nějen finančně ale i duševně. Ti ostatní jen závidí a musí jít parazitovat na někoho jiného.

          1. no horší variantou úspěchu je cesta přes mrtvoly, jako
            no horší variantou úspěchu je cesta přes mrtvoly, jako že zatim je to jen začátek dalekosahlých změn. Pokud se změní i nadvláda určitého „typu“ člověka ač je bezpochyby přemnožen, horší variantou pak bude system, fkerým tě donutí žít, páč na raketu na mars mít nebudeš. Až potom si jelito položí uotázku:

            a stálo to kůva vůbec za to?? 😉 veseléé vánocééé texaskíííí

  1. offtopic: Koukám na nedávno uveřejněné předběžné
    offtopic: Koukám na nedávno uveřejněné předběžné parametry Hyundai Ioniq 5 s novou e-GMP platformou a nejsem překvapen.

    – 58kWh základní baterie sice asi využitelné, ale pořád je to méně než u Kony. Dojezd WLTP 450km Iq5 má být přitom vesměs stejný jako 449km u Kony. Obávám se, že v běžném provozu bude mít Kona lehce navrch.
    – 73kWh příplatková baterie je dnes na rozvor 3000mm už málo. ID.4 při 2766mm umí 77kWh využitelné a koncept ID.6 má umět při rozvoru 2911mm až 104kWh / 111kWh celkově (pravda ale nejspíš ve dvou patrech jako TMS/X.
    – Pozitivum vidím v tom, že už žádná menší(=nesmyslná v 2021) baterie nebude v nabídce a především pokud jim bude v reálném provozu opravdu fungovat to 15min nabíjení 60% kapacity na 800V. Na druhou stranu nejspíš bude nabíjet na 400V stejně rychle(=pomalu) jako VW/Porsche a tím pádem benefit 800V nebude v běžném provozu významný.
    – AWD s 230kW je zcela v pořádku, osobně bych ocenil levnější verzi pouze RWD s 150kW, což je třeba pro mě naprosto dostatečné. Předpokládám že tato verze by měla i o něco lepší dojezd než AWD.

    1. Elektrobusy budou povinné jééééááááááááá ted sem
      Elektrobusy budou povinné jééééááááááááá ted sem o to psal, konečně :)))) byd at žije byd 😉

      ps: a víte kdo je tak najednou donutil žejo 😉 sars2 vakcína1 sars2 vakcína2 sars2 vakcína3 sars2 vakcína4 sars2 vakcína5…. ;))

      1. Jede i bez Jobse, ale už nemá ten status extrémně
        Jede i bez Jobse, ale už nemá ten status extrémně inovativní firmy jako měla za Jobse. Dneska je to prostě další dobře fungujíí korporát na stabilních základech.

        Status inovátora jim sebrala Tesla. Ale Tesla ještě není tam, kde byl Apple v době kdy Jobs umřel. Bez Muska by to měla Tesla moc těžké. Možná za pár let. Ale doufám, že Musk bude žít ještě hodně dlouhu. Vždyť mu ještě není ani 50.

  2. Runnere a za dva roky vše jinak, Musk je druhý nejbohatší
    Runnere a za dva roky vše jinak, Musk je druhý nejbohatší člověk na planetě a příští rok vystřídá Bezose na prvním místě. Tesla je nejhodnotnější automobilka na světě (cca 600 miliard dolarů) a podle Reuters zvažuje nákup Mercedesu (hodnota cca 70 miliard dolarů). Je jasné, že Apple udělal obrovskou chybu

            1. Každé Muskovo tweetnutí je vyjádření generálního
              Každé Muskovo tweetnutí je vyjádření generálního ředitele společnosti Tesla, který je ve společnosti 17 let a z toho 12 je CEO a za tu dobu vybudoval z garážovky nejhodnotnější automobilku na světě.

              Kdežto každý tvůj příspěvěk je jenom další prznění Češtiny.

              Takže asi tolik.

              1. když mlask tak dlouho bojuje za svoji teslu a to všemi
                když mlask tak dlouho bojuje za svoji teslu a to všemi způsoby tak jak se naučil vod jihoafrycký píky permanentně přes držku, dá se očekávat že i jeho současný twíty budou v podobným duchu mlaskaný a tudíž se jim nedá věřit 😉 jsou podujatý ale to už sem ti jednou vysvětloval :))

                1. Přeskočeno a nečteno.
                  Buď piš jako člověk, nebo na mě

                  Přeskočeno a nečteno.
                  Buď piš jako člověk, nebo na mě nereaguj vůbec.

                2. ps: ted mě napadlo že další kdo by mu mohli jít ted po
                  ps: ted mě napadlo že další kdo by mu mohli jít ted po krku sou šortaři. s tak enormě nadstřelenejma akcijema by jim jeho šlus ted vynesl extrabalík…

                3. Ale oni mu jdou po krku už 10 let a zatím na tom projebali
                  Ale oni mu jdou po krku už 10 let a zatím na tom projebali 35 miliard dolarů a hra nekončí 🙂

                4. 10 let mu jakoby šli po krku v rozmezí $17 až $300
                  10 let mu jakoby šli po krku v rozmezí $17 až $300 (vykukova fáze 1 a 2 😉 Ted je situace jiná (fáze 3 😉 to když doníkovi 3Béčka vyšvihli akcije na $3.250, ted je rejžo při sešupu 10x větší 😉 a víš kde by byla tesla bez mlaska že jo?

                5. Co je to za hloupou otázku kde by byla bez Muska? Musk tam je
                  Co je to za hloupou otázku kde by byla bez Muska? Musk tam je a nikam nejde.

Napsat komentář