Nejnovější nabíječky ČEZ u obchodů Tesco jsou v Českém Krumlově, Klatovech a Praze. V první vlně vznikne ve 26 lokalitách Tesco až 70 stojanů.
Maloobchodní řetězec Tesco pokračuje ve spolupráci se Skupinou ČEZ v budování zázemí pro zákazníky z řad řidičů elektromobilů. Jen do konce letošního roku nabídne lidem možnost načerpat bezemisní energii až u 25 veřejných dobíjecích stanic.
Nejnovějšími přírůstky jsou 4 stojany v garážích pražského NC Eden a po dvou stanicích na parkovištích areálů prodejen Tesco v Českém Krumlově a Klatovech. Provozovatel nejvýkonnější české sítě veřejných dobíječek chce v další fázi i v lokalitách Tesco stavět ultrarychlé stojany a dobíjecí huby se třemi a více stanicemi, které zkracují dobu dobíjení i čekání na něj. Dobíjecí stanice vzniknou i díky grantu z Operačního programu Doprava.
„V Tesco věříme, že lze dosahovat udržitelného rozvoje a současně mít spokojené zákazníky. Pohodlné a rychlé dobití elektromobilů je dalším krokem pro zvýšení komfortu našich zákazníků. Díky spolupráci s ČEZ se nám postupně daří osazovat parkoviště a garáže našich prodejen po celé republice. Po premiérových stojanech spuštěných v Kolíně pokračujeme stanicemi v dalších třech krajích, v Praze, v jižních a západních Čechách. Další desítky stanic bychom chtěli přidat v následujících měsících,“ uvedla Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco Stores ČR.
„Jsme rádi, že se Tesco stalo jedním z našich silných partnerů v rozšiřování elektromobility v Česku. Dobíjecí stanice by neměly chybět nikde tam, kde lidé delší čas parkují. Ideální jsou proto právě místa nákupů. Do konce roku bychom chtěli společně s Tesco postavit 25 stojanů a celkově v první fázi spolupráce až 70. Řidičům garantujeme odběr skutečně bezemisní elektřiny, a to díky certifikaci jejího původu z obnovitelných zdrojů,“ řekl Pavel Cyrani, místopředseda představenstva ČEZ
ČEZ si v rámci vize Čistá Energie Zítřka vytyčil do roku 2025 dosažení hranice 800 provozovaných stojanů pro dobíjení elektromobilů a znásobení jejich výkonu. Poptávku po zkrácení časů dobíjení chce uspokojovat výstavbou stanic pro ultrarychlé dobíjení i rozšiřováním počtu stojanů v tzv. hubech ve vytížených lokalitách u hlavních tahů a ve městech.
Tato řešení výrazně zkracují dobu pro doplnění energie a šetří čas řidičů i při čekání na volný dobíjecí konektor. Během nákupu v prodejně Tesco může řidič díky stojanu o výkonu 50 kW doplnit většinu kapacity baterií svého auta zhruba za půlhodiny.
Každá stanice nabízí dobíjecí konektory vhodné pro dobíjení všech značek a typů elektroaut. Zákazníci prodejen Tesco z řad řidičů elektromobilů platí za dobíjení u veřejných dobíjecích stojanů ČEZ v závislosti na typu stanice a rychlosti nabíjení, a to podle podmínek platného ceníku Smlouvy, ceník a OPSE | Futurego.cz.
Při zastavení k nabíjení se uživatel identifikuje pomocí zákaznické RFID karty nebo prostřednictvím aplikace FUTUR/E/GO, která spolu s webovým rozhraním (tzv. Driver portál) umožňuje pohodlnou správu jejich účtů. Aplikace umí např. vyhledat nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální doby dojezdu a aktuální obsazenosti stojanů atd.
zdroj: tisková zpráva
Nabíjení elektromobilu s připojeným přívěsem – včera jsem na vlastní oči viděl tento bizár. Před tím mě to nedošlo, ale víte o tom, že na 99,999% nabíječek se nepočítalo s nabíjením vozidla, které má připojený přívěs?
Pán měl kouli na Tesla Model 3 a takový ten malý vozík, na kterém měl nějaký nabytek. Asi ho manželka vykopla i s elektromobilem. Nejdřív se pokoušel najet k nabíječce tak, aby vozík zůstal v jízdním pruhu, pak ale uznal, že tam bude příšerně překážet. Tak ho chtěl odpojit, ale evidentně kromě nábytku tam měl ještě něco těžšího, protože se příšerně celý rudý s tím dřel a po pár minutách tělocviku, co mu to pořád ujíždělo naznal, že by ho v mírném svahu nezaparkuje. Tak to někam odvezl na rovinku, zřejmě dost daleko, tam to odpojil a vrátil se k nabíječce, připojil auto a odešel, zřejmě hlídat přívěs, než mu ho někdo vybere.
Elektromobilisté mě fakt baví, fakt lepší klauni než v cirkusu.
A jaký by byl rozdíl, kdyby tak debilně byl umístěn stojan na benzín??🙄
Zatím jsem neviděl čerpací stanici, kam by si najížděl ke stojanu čelem, nebo nacouvával zadkem. Ty ano?
To se časem zlepší až ty ropácké stojany vyhážou a nahradí je nabíječkama. 😉 Ty nájezdy mají vymyšlené dobře.
Podle mě je to je systémový nedostatek, vycházející z předpokladu, že benzínová stanice je v podstatě průjezd s krátkou zastávkou, zatímco nabíjecí stanice je parkovací místo pro delší stání s nabíjením.
Východisko pro design pracuje se zásadně jiným způsob užití.
Nic to nedemonstruje lépe, než ilustrační fotografie k tomuto článku. Představ si tam auto s přívěsem…
Pro Runnču… Nevidím žádný důvod proč by nemohly stát nabíječky na okolo průjezdných ostrůvkách.
Já samozřejmě důvod vidím – kapacita a s tím spojené náklady. Podélné stání pro osobní vozidla má 20m2, zatímco kolmé 12,5m2. A to je dost velký rozdíl, který se promítne do ceny pozemku, infrastruktury i celkové obslužnosti. Zatímco při malém počtu stojanů si pumpa může dovolit komfort podélného stání, pro dosažení stejné obslužnosti se bavíme u nabíječky o nejméně desetinásobných nákladech.
pro Runnču… Tak samozřejmě je tohle složitější…. Dnes, kdy je těch nabíječek u marketu pár, opravdu není důvod (kromě úspory při výstavbě) je cpát na periferii parkoviště, když je tam spoustu míst bez nabíjení průjezdných…
V budoucnu -pokud by mělo být nějakým druhem nabíjení vybaveno každé místo – není reálné mít průjezdná všechna stání…
Ale ani všechny auta nevezou přívěs, že.😉
Ridic s vozikem tezky zivot ma. Existuji parkoviste u ruznych marketu kde s vozikem tezko zaparkujete, protoze planovaci jaksi zapomeli vytvorit vhodna parkovaci mista. Uz jsem to zazil u nejakeho hobymarketu, ze mista byly jen pro auto a travnaty pas oddeloval dalsi misto. Tak jsem demonstrativne zabral asi 5 parkovacich mist.
Uz jsem take zazil nabijecku EV, kde auto s nabijecim portem na pravem zadnim rohu neslo nabijet, protoze stani bylo pod uhlem a kabel kratky. Verim, ze mnohe nabijecky planovali lide, ktery v zivote v EV nesedeli. Vsak 30% populace je debilni. Ono 15 let po prvni vyjizdce pani Berta Benz neexistovalo mnoho benzinek a benzin se kupoval v lekarnach.
pro Runnču…No právě…
Určitě si viděl nějaké video, kdy stavaři ,,vyřešili“ hajzlík tak, že dveře při otevírání narážejí do mísy…
Pro tebe je to asi důvod zpochybňovat splachovací záchod a dveře zavěšené na pantech 😁
A taky je stejných 99,999% záchodů děláno blbě?
Pro Runnču… Byly doby, kdy 99,999% vědátorů tvrdilo že není možné aby padaly kameny z nebe… Možná nevidíš souvislost – já ano.
Kontatuji, jak jsou budovány v ČR nabíječky. Co může nebo nemůže být, je diskuze jiná.
A jak by to dělal se spalovákem? Prodloužil by hadici nebo běhal s konvičkou?
viz nahoře.
U nákupáku potřebuji Mennekes typ 2 o výkonu 22 kW a pokud možno desítky a ne jeden až tři (díky za více než jeden)! Tam fakt nepotřebuji rychlé dobíjení a už ne vůbec ultra! Když už, tak max. 50 kW.
Jdu přece nakoupit a třeba se najíst, …
Takže v třeba v Kolíně je nově nabíjení u Kauflandu pro mě nepoužitelné a za tu novou cenu už vůbec né!
Pochopte, že u nákupáků je třeba desítky (spíš stovky) pomalých nabíjecích bodů!
Vždyť se tím dá vyřešit třeba minimálně z poloviny problém s nabíjením pro lidi ze sídlišť.
A druhou polovinu problémů lidí z králíkáren by vyřešila zákonná povinnost, kdy by zaměstnavatel musel zaměstnancům umožnit pomalé dobíjení na firemních parkovištích během pracovní doby…..
Proč se vlastně nejde touto jednoduchou cestou??… Mám podezření, že jsou obavy z následků – do budoucna by byl ohrožen byznys rychlých nabíječek, jejich malá vytíženost by je udělala trvale nerentabilní…
Firemni parkoviste ma spis mensina zamestnancu v CR. Jeste by to zvysilo nerovnost mezi temi, kteri parkuji bez stresu a s nabijenim oproti tem, kteri musi kazdy den hledat misto a pak jeste nemit nabijecku. Ja bych naopak zdanil pouzivani firemniho parkoviste, protoze to predstavuje jakysi bonus k vyplate. Kdysi jsem musel pouzivat parkovaci mista v kongresovam centru v Praze za denni sazbu 500 kc. Dnes by to bylo urcite vic. Nakonec mi zamestnavatel naklady uhradil. Ale po mesici jsem z vlastniho pohnuti pouzival radeji MHD.
,,Firemní parkoviště má spíše menšina zaměstnanců v ČR“…
Máš nějaká data? Tvoje tvrzení se mi zdá těžce nepravděpodobné… Ledaže by si zaměnil Prahu za celou ČR.. To pak možná ano…
Kdyz jedes do lesa do prace a les patri tvemu zamestnavateli, pak je sporne, kdyz parkujes na lesni ceste, zda je to firemni parkoviste. Ja bych rekl ze neni. A pokud se domnivas ze je, pak by vsude v lese kam postavis tve auto musela byt nabijecka. Ty mas data ktera dokladaji tva tvrzeni? Nemas.
Ale no tak 😃… Spíše si polož otázku, kde všechny ty auta zaměstnanců stojí. U škarpy snad? Ne. Snad všechny továrny co jsem kdy viděl, maj parkování pro zaměstnance… Stádo úředníků v sousedním městě má vyhrazené parkování okolo budov úřadů, i se sklopnými zábrany… Prodavači v márketech jsou jasný, atd…
Zajímalo mě, jestli máš nějakou statistiku – a zdá se, že vaříš z vody 😉
To já si pamatuju, že továrna 1600 zaměstnanců měla parkoviště pro 15 aut a bohatě to stačilo. Nikdo si nedovolil jezdit do práce autem, benzin za 4 Kčs byl pro nás drahý.
pro Visper… Bavíme se o současnosti
Já už se bavím o budoucnosti. 😉
Možná to tak zase bude.
pro Visper… Že zrovna ty budeš konspirovat, že ,,nás chtějí připravit o svobodu mobility“… to teda zírám 😳
Já nekonspiruju. Budoucnost je jasná: ropa dojde. Lidi EV odmítají a do spalováků nebude co nalejt. Takže parkoviště se mohou zase zmenšovat. 😉
pro Visper…. Takhle ano….
Ale to jsme zase na začátku – je potřeba bytařům bez garáže umožnit pohodový provoz elektromobilu. I kdyby jen proto, aby přestali mrmlat a házet klacky před kola pokroku..
Řešení které navrhuju je jednoduché a funkční…
To už je moc ?
V Lidlu, už jde koupit i ULTIMATE SPEED® Wallbox nástěnná nabíjecí stanice USWB 22 A1
https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-wallbox-nastenna-nabijeci-stanice-uswb-22-a1/p100356637?v=1cx,head1cx
Vyjimecne je v ceskem Lidlu cena nizsi nez v nemeckem. Tam stoji 659 Eur, teda o 160 Eur vic. Tady je nadherne videt, ze ceny stanovuji podle hranice bolesti zakazniku a ne podle nakladu.
V Tesco se měli napřed zeptat v Kauflandu, jak jsou s nimi spokojení než něco dohodli.
S tim jejich tarifem se nabijet a nakupovat soucasne moc neda. Kdyz nabijeni skonci drive nez se ridic vrati od kasy, tak zaplati mastnou pokutu. Tak jsou nutni dva. Jeden nabiji a druhy nakupuje. Nebo hezky jedno po druhem. Ale stejne se doma nabiji nejlepe.
tarify u hypermarketů budou mít časem podobu slevoveho letáku. ovšem až bude větší poptávka. zatím je to pouze čerpání dotací a reklama
Podle dat průměrný elektromobil na veřejných nabíjčkách dobíjí za rok vzdálenost zhruba 800 km, což je skoro nic. Veřejné nabíječky budou vždy dražší než domácí dobíjení s výhodným tarifem, takže veřejné nabíjení bude vždy nouzovka.
Verejne nabijecky nejsou nouzovka, ale jsou potreba pri jizdach ktere presahuji dojezd baterky.
Ehe, ahe really? Some different reality?