TRIAC - elektrická tříkolka

TRIAC – elektrická tříkolka na prodej v létě!

Velké se klubou zatím pomalu, namísto nich se ale začínají na trhu jako houby po dešti objevovat elektrické . Tou nejnovější je TRIAC společnosti Green Vehicles. Jedná se o vozidlo schopné provozu na dálnici s max. rychlostí až 130 km/h a dojezdem až 160 km. Doma jej připojíte na šest hodin do zásuvky pro plné nabití . Samozřejmostí je využití regenerativního brzdného systému. Elektrickou tříkolku TRIAC bude možné si koupit od letošního léta za 20 000 dolarů.

Tříkolka Alé

Efektivní a divoká tříkolka Alé

Alé vyvinutá společností FuelVapor Technologies by se mohla stát horkým želízkem v soutěži X-Prize. Překážkou je zatím „příliš vysoká“ spotřeba 2,55 l/100km oproti požadované o dvě desetiny nižsí. Oranžová tříkolka ovšem nehledí pouze na spotřebu. Upravený benzínový čtyřválec Honda dosáhne stovky za necelých 5 sekund. Příznivé hodnoty spotřeby a výkonu jsou zajištěny technologií čekající na patent. Vylepšení spočívá v poměru vzduchu a benzínu, který je běžně 14,7:1. Tříkolka využívá poměru přes 20:1, který spolu s hmotností 590 kg zajistí opravdu efektivní provoz.

Čínský elektromobil Comet

Nedávno jsme vám představili krásné trojkolky společnosti Venture Vehicles, konkrétně například VentureOne. V už jim připravují konkurenci. Nový -trojkolka má název Comet. Stojí za ní společnost Flybo-Ev, tedy stejná, nedávno rozproudila mediální vody oznámením, že hodlá v USA prodávat klon vozítka Smart.
Comet samozřejmě není přímou kopií VentureOne, ale minimálně vypadá obdobně. Údajně má být vyroben z karbonu a uhlíkových vláken, interiér má být velmi moderní včetně DVD a GPS jednotky. Maximální rychlost má být 160 km/h a dojezd až 320 km, podle typu baterií. Cena se má pohybovat kolem 30 000 dolarů.

Tříkolka XR3 hybrid

Známý konstruktér Robert Q. Riley nedávno představil hybridní diesel-elektrickou tříkolku nazvanou XR3. Tělo je postaveno ze speciálního materiálu se základem v karbonových vláknech. Jako motor je použit tříválec o výkonu 23 koní připojený na čtyřrychlostí převodovku. Uprostřed železného rámu hybridního vozítka XR3 se nachází soubor lithium-iontových baterií. Pouze na elektrický pohon by měl XR3 ujet 64 km, spotřeba se pohybuje mezi 1,88 l/100 km a 1 l/100 km.

Kompletní galerie tříkolka XR3 hybrid.

Futuristické tříkolky

Francouzi jsou blázni do , , ale i . Třeba firma Ludovic Lazareth – zabývá se výrobou custom tříkolek a čtyřkolek, které jako by vypadly z nějakého sci-fi filmu. Už před časem Francouzi představili úžasnou čtyřkolku Quadrazuma.

Quadrazuma je poháněna 120 koňovým čtyřválcovým motorem Yamaha GTS 1000, brzdy jsou řešeny po staru bubny. Dvě dvacetilitrové nádrže a 17 palcová kola doplňuje kapota z karbonu a karbonových vláken.

Kompletní galerie: čtyřkolka Quadrazuma

O něco později po představení čtyřkolky Quadrazuma přišel Lazareth s tříkolkou Triazuma. Opět není legální například v Americe, nicméně třeba ve Francii a Spojených arabských emirátech projde homologace snadno. Triazuma se čtyřkolce Quadrazuma sice příliš nepodobá, ale výbava je podobná – motor Yamaha R1 a 17 palcová kola.

Kompletní galerie: tříkolka Triazuma.

Nejnovějším přírůstkem do rodiny futuristických tříkolek je Can-Am Spyder. O pohon se stará litrový V-Twin motor od Rotaxu, který se používá v motocyklech Aprilia. Tříkolka Spyder vás vyjde na 15 000 dolarů, začne se prodávat v dubnu.

Kompletní galerie: tříkolka Can-Am Spyder