VertiGO

Elektromotorka VertiGO – jak vypadá rychlost

Maarten Timmer právě dokončil studium průmyslového designu. Jeho konečným projektem se stala VertiGO. Maarten se rozhodl od začátku využít předností elektrického pohonu. Svůj jednostopý stroj navrhnul od začátku s elektřinou ve své mysli. Přesto podle Wese Silera ze známého motoristického magazínu Hell for Leather nebyl dost radikální. „Bývali bychom rádi, kdyby Maarten zašel ještě o krok dál a úplně odznova promyslel vztah mezi motorkou a jezdcem. Ačkoliv falešná nádrž vypadá výborně a dobře slouží jako úchop pro jezdcova kolena, jde v případě elektrické motorky o zbytečný designérský anachronismus,“ píše Siler.

„Žiju v oblasti Detroitu a čtu o elektromobilech už od raných 70. let,“ píše čtenář jménem James v komentáři k elektromotorce VertiGO na serveru Hell for Leather. „Jenže jsou tu tři problémy. 1. budoucnost ještě nedorazila. 2. obal. Aby byla motorka silná a rychlá s velkým dojezdem, potřebuje velkou baterii. S velkou baterií přichází vyšší hmotnost a delší dobíjení. 3. když jedete na klasické motorce a dochází vám benzin, motorka má pořád stejný výkon než dojde palivo. …. Motorka je dokonalá pro benzinový motor. Malá, lehká, mocná a lakomá.“ Jak to vidíte vy?

VertiGO

elektrický motocykl VertiGO elektrická motorka VertiGO elektromotorka VertiGO
TTXGP - elektromotocykl Motoszysz EV 580

Ekologického závodu TTXGP se účastní 24 elektromotorek

Organizátoři připravovaného ekologického závodu TTXGP na britském ostrově Isle of Man vydali kompletní seznam závodníků a jejich strojů Celkem se závodu zúčastní 24 motocyklů a 16 týmů. Závod se pojede 12. června 2009 pod záštitou Mezinárodní federace motocyklistů (FIM). Kromě týmů z Británie se účastní také Itálie USA, Indie, Německo a Rakousko. Jedním z účastníků je například společnost Mission Motors se svým elektrickým monstrem Mission One. Společnost EVO Design Solutions, se představí hned se dvěma stroji, a to EV-0 RR a EV-0 R. Brammo, známý výrobce brzd, pouští do soutěže svůj elektromotocykl Enertia. Elektromotorky osedlají nejzkušenější závodní jezdci, například sedminásobný vítěz slavného Isle of Man TT, Mick Grant. Do sedla jedné z elektromotorek usedne také Maria Costello, držitelka guinessova rekordu za nejrychlější zajeté kolo. Azhar Hussain, ředitel závodu, si vysokou účast pochvaluje. „Jsme nadšeni ze zájmu, který se TTXGP podařilo globálně vyvolat, a také skvělou kvalitou soutěžících týmů,“ řekl. TTXGP je světově první motocyklový závod bez emisí, účastnit se jej mohou pouze motorky na elektřinu.

elektromotocykl na TTXGP EV-0 RR

Závodní elektrické supermoto EV-0 RR

Zhruba za tři měsíce, přesně 12. června 2009, se na britském ostrově Isle of Man pojede závod TTXGP. Světově první Grand Prix bez jakýchkoliv emisí. Přihlášena je plejáda elektromobilů i elektromotocyklů. Dalším ze zájemců je také supermoto EV-0 RR od společností Xenophya Design a Evo Design Solutions. Prozatím nejsou známy žádné další detaily, snad jen, že elektrický motocykl pohání dvojice elektromotorů. Kromě EV-0 RR se „čistého“ Grand Prix zúčastní například také nedávno představený elektromotocykl Mission One.

elektrický motocykl Mission One

Elektrické supermoto – černé monstrum jako od Ducati

Kdekdo by chtěl měnit svět. je takových snílků doslova plná. Parta týpků z mladé americké společnosti Mission Motors to chce dokázat skrze svůj úžasný nazvaný Mission One.

„Začalo to jako sen jednoho člověka o výkonné elektrické motorce. Přešlo to ve společnost tří zakladatelů ocitnuvších se v garáži. Rozrostlo se to v tým s cílem změnit svět.“ Tak zní úvodní motto firmy, která vládne nejen obrovskými ambicemi, ale především neuvěřitelnými zkušenostmi.  
elektrický motocykl Mission One