Climax

Britský bio-sporťák Climax na ethanol

Climax je nový britský otevřený dvoumístný sporťák automobilky Climax Cars inspirovaný legendárním závodním vozem F1 Cooper Climax T51. Zvláštností Climaxu je fakt, že dokáže jezdit na bioethanol. Jedná se o čistě britský automobil inspirovaný bohatým dědictvím tamního motorismu, sporťák budoucnosti, vyrobený ručně s maximální péčí. Pod kapotou tepe nejnovější agregát značky Subaru, který pohání zadní nápravu. Šasi je vyrobeno z odlehčeného hliníku, karoserie pak z hliníku nebo karbonových vláken. Bohatí zákazníci si budou moct vybrat z různých typů motorů, převodovek, barev i vybavení interiéru. Climax má však především odkazovat ke starým automobilům ze závodů jako Le Mans. Jak se vám sporťák líbí?

Climax

elektromobil Shelby Super Cars Aero EV

Ultimate Aero EV – nejrychlejší elektromobil světa?

Shelby Super Cars je mladá americká automobilka. Vznikla v roce 1999 a jejím cílem bylo přivést na svět nejrychlejší automobil v běžné výrobě. Což se nakonec povedlo, když se zrodil sporťák SSC Aero, který s výkonem 1183 koní hravě překonal dosud nejrychlejší s výkonem 987 koní. Nyní Shelby Super Cars odhaluje oponu nad svým nejnovějším projektem, který konečně bude šetrný k a brnkne na v současné době neopominutelnou notu. Ultimate Aero EV bude vycházet z původního modelu , namísto přeplňovaného V8 motoru však bude vybaven o výkonu 500 koní. SSC údajně také zkoumá možnost vybavení auta dvěma těmito motory. První má vyjet už v únoru 2009. „Pohonný systém bude doplněn revolučním zdrojem energie, který umožní velmi dlouhé nabíjecí intervaly, třeba i několik let,“ píše se v tiskové zprávě SSC. O co přesně půjde, to zatím můžeme jen spekulovat, redaktoři magazínu Inhabitat vtipně poznamenávají, že to zní skoro jako kdyby měl na projektu pracovat samotný neboli Tony Stark. A se teď nejspíš krčí v koutku…

elektromobil Shelby Super Cars Aero EV

Trident Iceni

Trident Iceni – bílý rytíř na bionaftu

Malá britská automobilka Trident Vehicles představila svůj nejnovější vůz Trident Iceni. Jedná se o malý sportovní roadster, který vyniká hned v několika ohledech. Především svým výkonem až 550 koní při 3800 otáčkách za minutu. Taková sílá umožňuje sporťáku zrychlit z 0 na 100 km/h během 3,9 s a dosahovat maximální rychlosti až 260 km/h. Co je na tom všem ale nejlepší – Trident Iceni jezdí na jakýkoliv typ bionafty bez poškození záruky a se spotřebou pohybující se kolem 4 l/100 km, někdy i méně. To je pro V8 motor o obsahu 6,6 l vpravdě úžasná hodnota.

Tým Trident zatím investoval do vývoje svého nového automobilu 2,3 mil. liber, přesto stále hledá další finance na to, aby mohl svůj sporťák dostat mezi lidi. Jeho cena nebude zas tak přemrštěná – asi 75 000 liber, tedy asi 2 250 000 Kč. Na jednu nádrž má podle tiskové zprávy zvládnout Trident Iceni až 3200 km (!?), navíc zbude spousta místa pro zavazadla a golfové hole. No, skoro se tomu ani nechce věřit, stejně jako některým dalším specifikacím tohoto krásného sportovního vozu, ale prozatím se nemůžeme odvolávat na nic jiného než tvrzení výrobce. Ten už nyní přijímá předobjednávky, takže to nejspíš s výrobou myslí opravdu vážně.

Trident Iceni

Ferrari chystá hybridní sporťák

Hybridy jsou všude a ani ikona sportovních automobilů, italská automobilka Ferrari, se ekologickému trendu nevyhne. Prozradil to její prezident Luca Cordero di Montezemolo v rozhovoru pro německý deník Welt am Sonntag. „Chceme snížit naše emise CO2 o 40% do roku 2012.“ U svých budoucích modelů se firma chce zaměřit především na opětovné získávání ztrátové energie. „V současné době pracujeme na vývoji vozu Ferrari využívajícího alternativních zdrojů energie a který bude založen na tom, co v současnosti děláme ve Formuli 1,“ řekl di Montezemolo s odkazem na systém KERS. To je zkratka pro „Kinetic Energy Recycling System“ – systém získávající energii z brzd. Výsledek současného vývoje by měl být na už kolem roku 2015. Podle prezidenta firmy stále půjde o výrazně sportovní zážitek. „Pořád je to Ferrari,“ dodal.

Nissan sportovní hybrid

Chystá Nissan hybridní sporťák?

Nissan se o budoucnost svých sportovních automobilů, reprezentovaných nejlépe asi modelem Nissan 350Z, v poslední době velmi stará. Nejen, že ohlásil nové sportovní kupé Nissan FR, plus Z34 Nissan Fairlady Z/370Z, ale podle neoficiálních informací také pracuje na novém, malém a levném hybridním sporťáčku s pohonem předních kol. Ten se má stát přímou konkurencí toho, co vzejde z konceptu hybridu Honda CR-Z. Uvedení nového Nissanu na trh bychom se mohli dočkat už v roce 2010. Půjde o dvoudvéřový čtyřmístný hybrid postavený na novém podvozku modelů roku 2009 (počínaje modelem Tiida). Primárním trhem má být Evropská unie.

elektromobil K.08

Ženevský autosalon: K.08 – splněný sen japonského návrháře

Sportovní elektromobil K.08 je dalším z dlouhé řady rodících se „sporťáků na baterky“. Ken Okuyama, bývalý zaměstnanec automobilek General Motors, Porsche nebo Pininfarina, nyní provozovatel vlastní automobilky Ken Okuyama Cars, prezentoval na ženevském autosalonu elektromobil K.08 jakožto souputníka benzinového modelu K.07. Produkci elektromobilu K.08 zajistí japonská společnost MODI v omezené edici 99 kusů. Třífázový elektrický motor je v K.08 poháněn lithium-iontovou baterií, celkový výkon je 100 kW, dojezd 160 km. Klíčová slova pro vývoj automobilu prý byla: moderní klasika, běžící jako mechanické hodinky, sushi sporťáků, zen, samuraj, modularita.

Koenigsegg CCXR

Koenigsegg CCXR – květinový sporťák s výkonem 1000 koní

Když bylo Christianu von Koenigseggovi 21 let, usmyslel si, že bude vyrábět auta. Nádherná, sportovní, supersilná auta. Založil švédskou automobilku Koenigsegg Automotive a stvořil sporťák Koenigsegg CCX. Ten dosahoval rychlosti téměř 400 km/h při výkonu 1020 koní. Jenže Christian von Koenigsegg není žádný zabedněnec a dobře ví, že supersportovní automobily nejsou právě kompatibilní se současným světovým problémem v podobě globálního oteplování. Upravil proto svůj klenot na verzi poháněnou biopalivem.