Škoda Fabia

Stará Škodovka, nebo nový hybrid?

Automobiloví výrobci dlouhá léta počítali s tím, že lidé budou pravidelně obměňovat své staré stroje za nové. „Staré“ může znamenat, zejména v různých regionech, odlišný pojem. U nás je to řekněme od pěti do deseti i více let. Proč to ale dělat, když staré pořád dobře slouží? Spotřebitel je sice podle neoficiálních marketingových pouček tvor hloupý, ale ne zas tak docela.

Během letošního dubna se automobilový průmysl v ČR propadl o 25,5%. To je více než čtvrtina veškeré výroby aut u nás, z nichž naprostá většina jde na export. Lidé kupují méně aut, ovšem to nejhorší nás podle analytiků může teprve čekat. Kdo totiž má zájem koupit nové auto, koupí jej už dnes – za co nejnižší cenu. Tihle kupci pak ale budou chybět trhu v příštích letech, kdy má přijít zotavení.

Pyramidová hra automobilek se tak začala rychle hroutit. Distributoři už nedokáží jednoduše přesvědčit další zákazníky, aby investovali nemalé částky do koupě de-facto zbytečného výrobku. Začínají proto své produkty balit do nového, ekologického obalu – ostatně jako celá řada dalších průmyslových oborů. Rozjíždí se zelený marketing. Novinkám říkají „hybridy„, „auta na plyn“ a na autosalonu ve Frankfurtu bylo také poprvé hlasitě slyšet slovo „elektromobily„. Světem se přelévají obrovské objemy prostředků, které mají napomoci změně v oblasti osobní automobilové dopravy. A k tomu je tu státy financovaná stimulace poptávky v podobě šrotovného. ČÍST DÁL…

Škoda Fabia

Tříválcové motory Škoda Auto s nižší spotřebou a emisemi

Škoda Auto rozběhla ve svém závodě na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi výrobu modernizovaného tříválcového motoru 1.2 HTP. Rozsáhlé úpravy úsporného tříválcového zážehového motoru jsou výsledkem práce technického vývoje. Podařilo se například snížit hmotnost klikové hřídele. „Úpravy stávajícího agregátu se díky provedené optimalizaci hmotnosti projeví zlepšením kultivovanosti jeho chodu, úsporou spotřeby paliva a snížením emisí a hlučnosti,“ vysvětlil Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje. Modernizovaná verze tříválcového motoru, který Škoda montuje do vozů Škoda Fabia už déle než pět let, je určen také pro modely Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba. Jen v roce 2008 bylo podle informací automobilky v závodě Škoda v Mladé Boleslavi vyrobeno 270 875 tříválcových atmosférických motorů 1.2l. Více o nich například v článku na Auto.cz – Budoucnost tříválce 1.2 HTP?

Škoda Fabia Combi 1,4 GreenLine

Národní kampaň Hledáme řidiče třídy A ukončena

V sobotu 26. dubna proběhlo v Mladé Boleslavi vyvrcholení kampaně „Hledáme řidiče třídy A“. Na trať délky téměř 130 kilometrů vyrazilo přes padesát vozů tvořených úspěšnými účastníky doprovodné soutěže kampaně, která probíhala na stránkách www.uspornajizda.cz, a také pozvanými zástupci partnerů kampaně. Závodu se tak mj. zúčastnily i dva vozy Škoda Fabia nové řady GreenLine reprezentující společnost Škoda Auto, jednoho z hlavních partnerů celé kampaně. Soutěžící byli hodnoceni ve dvou kritériích, a to dle dosažené spotřeby paliva na trati oproti tzv. kombinované spotřebě deklarované u vozu výrobcem a emisí oxidu uhličitého v přepočtu na ujetý kilometr (stanoveny z naměřené spotřeby výpočtem). První místo v oblasti spotřeby obsadil Tomáš Matějka s vozem Opel Astra 1,7 TD, který trasu zajel se spotřebou 3,2 l nafty na 100 km. V druhé kategorii dosáhl nejlepšího výsledku nový model Škoda Fabia Combi 1,4 GreenLine pilotovaný matadorem úsporné jízdy Michalem Šimůnkem. Vůz dosáhl absolutně nejnižší spotřeby paliva, a to ve výši pouhých 2,4 litru nafty na 100 km, což současně znamenalo suverénně nejnižší produkci emisí CO2 ve výši 64 g/km. Vícei nformací na webu uspornajizda.cz.

Škoda Fabia Hybrid

Z Fabie hybrid za 50 tisíc

Z tiskové zprávy britské společnosti MIRA vyplývá jasně: Škoda Fabia Hybrid je na světě. Jedná se však o tak čerstvou informaci, že se ji nepodařilo ověřit z vícero zdrojů, a proto je prozatím nutné brát všechny údaje jako nepodložené.

Vývojářská společnost MIRA chce v první řadě představit svoji technologii „Plugless Plug-In Hybrid“. Myšlenka spočívá v tom, že baterie jsou snadno vyjímatelné a není tak potřeba přistavit vůz vždy bezprostředně k zásuvce.