Prius nebude značkou, říká Toyota

Oblíbený Toyota Open Road blog opět na scéně. Tentokrát vyjasňuje pozice automobilky vzhledem k nedávným i aktuálním dohadům ohledně toho, že Toyota Prius, resp. „Prius“ se má stát základem úplně nové produktové řady. „Problém je, že tyhle zprávy jsou kompletně nepravdivé,“ píše Irv Miller, vice prezident skupiny Toyota pro firemní komunikaci. „Co ale mohu potvrdit je možnost, že o samostatné značce Prius jsme interně diskutovali a studovali ji. Nepadlo však žádné rozhodnutí, nebyly identifikovány žádné produkty, a zcela jistě jsme nenavrhli žádný časový plán,“ dodal. Tak, a máme to.

Toyota v plug-in hybridy věří

Toyota využívá svůj Open Road blog velmi vychytrale pro přímou komunikaci firemních pohlavárů se zákazníky. Aktuálně například Irv Miller, vice prizident skupiny Toyota, vyjasňuje pozice automobilky vzhledem k plug-in hybridům (PHEV) a lithium-iontovým bateriím. V průběhu uplynulých měsíců a let se totiž objevovaly zprávy, že Toyota není k li-ion bateriím příliš vstřícná zejména s ohledem na bezpečnost (zatímco ostatní automobilky už je běžně využívají), a že ani plug-in hybridy nejsou ve firemním hledáčku na prvním místě. Irv na blogu píše: „Silně věříme v dostupnost plug-in hybridů pro některé typy využití, i v to, že budou poháněny lithium-iontovými bateriemi. Věříme v to tak silně, že plánujeme začít produkci plug-in hybridů už příští rok.“ Li-ion baterie si Toyota vyvinula sama, nicméně bude je vyrábět společně s Panasonicem ve společné továrně. Irv poukazuje na fakt, že jejich opatrný postup je dán skutečně s ohledem na spolehlivost při produkci v masovém měřítku. Dodal, že i během výroby PHEV bude Toyota i nadále studovat a vylepšovat technologii baterií, jejich produkce i způsobů, jakými lidé k plug-in hybridům přistupují. „Víme, že o PHEV je velký zájem. Chceme si jen být jistí, že to děláme správně. Je nám jasné, že uživatelé našich automobilů by to nechtěli jinak,“ dodal vcelku srozumitelně a logicky Irv.

Toyota radí: jezděte méně!

Aneb dobrá rada nad zlato. Oblíbený Open Road Blog automobilky Toyota má pro malé Američánky několik exkluzivních a zaručeně účinných rad jak snížit výdaje za pohonné hmoty. Tak první a hlavní zní: „jezděte méně!“ Toho bychom se nikdá nenadáli, však? „Jezděte do obchodu na svém horském kole,“ zní lépe, protože i v ČR už se pro popojíždění do 1 km vzdáleného obchodu, když se jede pro noviny a pět rohlíků, často využívá dvoutunová nákupní taška na čtyřech kolech. Další rady týkající se vyhýbání různých drive-inům, vypínání motoru na dlouhých semaforech a podobně přinášejí, jak autor příspěvku sám přiznává, jen malé úspory. Ale jsou to úspory a v konečném důsledku mohou mít pozitivní vliv.